Wykłady Pisma Świętego (Tom II) – Nadszedł Czas: Różnice pomiędzy wersjami

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
brak opisu edycji
mNie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 296: Linia 296:
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|-
|-
| „Adam żył sto trzydzieści lat i zrodził syna (...) i nazwał go Set” || 1 Mojż. 5:3 || 130 lat
| „Adam żył sto trzydzieści lat i zrodził syna (...) i nazwał go Set” || 1 Mojż. 5:3 || 130 lat
|-
|-
| „Set żył sto pięć lat i spłodził Enosza” || 1 Mojż. 5:6 || 105 lat
| „Set żył sto pięć lat i spłodził Enosza” || 1 Mojż. 5:6 || 105 lat
|-
|-
| „Enosz żył dziewięćdziesiąt lat i zrodził Kenana” || 1 Mojż. 5:9 || 90 lat
| „Enosz żył dziewięćdziesiąt lat i zrodził Kenana” || 1 Mojż. 5:9 || 90 lat
|-
|-
| „Kenan żył siedemdziesiąt lat i zrodził Mahalalela” || 1 Mojż. 5:12 || 70 lat
| „Kenan żył siedemdziesiąt lat i zrodził Mahalalela” || 1 Mojż. 5:12 || 70 lat
|-
|-
| „Mahalalel żył sześćdziesiąt pięć lat i zrodził Jareda” || 1 Mojż. 5:15 || 65 lat
| „Mahalalel żył sześćdziesiąt pięć lat i zrodził Jareda” || 1 Mojż. 5:15 || 65 lat
|-
|-
| „Jared żył sto sześćdziesiąt dwa lata i zrodził Enocha” || 1 Mojż. 5:18 || 162 lata
| „Jared żył sto sześćdziesiąt dwa lata i zrodził Enocha” || 1 Mojż. 5:18 || 162 lata
|-
|-
| „Enoch żył sześćdziesiąt pięć lat i zrodził Matuzalema” || 1 Mojż. 5:21 || 65 lat
| „Enoch żył sześćdziesiąt pięć lat i zrodził Matuzalema” || 1 Mojż. 5:21 || 65 lat
|-
|-
| „Matuzalem żył sto osiemdziesiąt siedem lat i zrodził Lamecha” || 1 Mojż. 5:25 || 187 lat
| „Matuzalem żył sto osiemdziesiąt siedem lat i zrodził Lamecha” || 1 Mojż. 5:25 || 187 lat
|-
|-
| „Lamech żył sto osiemdziesiąt dwa lata i zrodził syna. Dał mu imię Noe” || 1 Mojż. 5:28 || 182 lata
| „Lamech żył sto osiemdziesiąt dwa lata i zrodził syna. Dał mu imię Noe” || 1 Mojż. 5:28 || 182 lata
|-
|-
| „A Noe miał sześćset lat, gdy nastał potop na ziemi.” || 1 Mojż. 7:6 || 600 lat
| „A Noe miał sześćset lat, gdy nastał potop na ziemi.” || 1 Mojż. 7:6 || 600 lat
|-
|-
| '''Razem''', od stworzenia Adama aż do dnia, gdy wyschły wody potopu || 1 Mojż. 8:13 || '''1656 lat'''
| '''Razem''', od stworzenia Adama aż do dnia, gdy wyschły wody potopu || 1 Mojż. 8:13 || '''1656 lat'''
|}
|}


Linia 325: Linia 325:
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|-
|-
| „Sem (...) zrodził Arfachsada w dwa lata po potopie” || 1 Mojż. 11:10 || 2 lata
| „Sem (...) zrodził Arfachsada w dwa lata po potopie” || 1 Mojż. 11:10 || 2 lata
|-
|-
| „Gdy Arfachsad miał trzydzieści pięć lat, zrodził Selecha” || 1 Mojż. 11:12 || 35 lat
| „Gdy Arfachsad miał trzydzieści pięć lat, zrodził Selecha” || 1 Mojż. 11:12 || 35 lat
|-
|-
| „Gdy Selech miał trzydzieści lat, zrodził Hebera” || 1 Mojż. 11:14 || 30 lat
| „Gdy Selech miał trzydzieści lat, zrodził Hebera” || 1 Mojż. 11:14 || 30 lat
|-
|-
| „Gdy Heber miał trzydzieści cztery lata, zrodził Pelega” || 1 Mojż. 11:16 || 34 lata
| „Gdy Heber miał trzydzieści cztery lata, zrodził Pelega” || 1 Mojż. 11:16 || 34 lata
|-
|-
| „Gdy Peleg miał trzydzieści, zrodził Rehu” || 1 Mojż. 11:18 || 30 lat
| „Gdy Peleg miał trzydzieści, zrodził Rehu” || 1 Mojż. 11:18 || 30 lat
|-
|-
| „Gdy Rehu miał trzydzieści dwa lata, zrodził Saruga” || 1 Mojż. 11:20 || 32 lata
| „Gdy Rehu miał trzydzieści dwa lata, zrodził Saruga” || 1 Mojż. 11:20 || 32 lata
|-
|-
| „Gdy Sarug miał trzydzieści lat, zrodził Nachora” || 1 Mojż. 11:22 || 30 lat
| „Gdy Sarug miał trzydzieści lat, zrodził Nachora” || 1 Mojż. 11:22 || 30 lat
|-
|-
| „Gdy Nachor miał dwadzieścia dziewięć lat, zrodził Tarego” || 1 Mojż. 11:24 || 29 lat
| „Gdy Nachor miał dwadzieścia dziewięć lat, zrodził Tarego” || 1 Mojż. 11:24 || 29 lat
|-
|-
| „Tare żył dwieście pięć lat i umarł (...)” || 1 Mojż. 11:32 || 205 lat
| „Tare żył dwieście pięć lat i umarł (...)” || 1 Mojż. 11:32 || 205 lat
|-
|-
| || '''Razem''' || '''427 lat'''
| || '''Razem''' || '''427 lat'''
|}
|}


Linia 410: Linia 410:
| Achaz || 2 Kron. 28:1 || 16 lat
| Achaz || 2 Kron. 28:1 || 16 lat
|-
|-
| Ezechyjasz || 2 Kron. 29:1 || 29 lat
| Ezechyjasz || 2 Kron. 29:1 || 29 lat
|-
|-
| Manases || 2 Kron. 33:1 || 55 lat
| Manases || 2 Kron. 33:1 || 55 lat
|-
|-
| Amon || 2 Kron. 33:21 || 2 lata
| Amon || 2 Kron. 33:21 || 2 lata
|-
|-
| Jozyjasz || 2 Kron. 34:1 || 31 lat
| Jozyjasz || 2 Kron. 34:1 || 31 lat
|-
|-
| Joakim || 2 Kron. 36:5 || 11 lat
| Joakim || 2 Kron. 36:5 || 11 lat
|-
|-
| Sedekijasz || 2 Kron. 36:11 || 11 lat
| Sedekijasz || 2 Kron. 36:11 || 11 lat
|-
|-
| || '''Razem''' || '''513 lat'''
| || '''Razem''' || '''513 lat'''
|}
|}


Linia 1216: Linia 1216:
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|-
|-
| Do podziału ziemi || 6 lat
| Do podziału ziemi || 6 lat
|-
|-
| Okres Sędziów || 450 lat
| Okres Sędziów || 450 lat
|-
|-
| Okres Królów || 513 lat
| Okres Królów || 513 lat
|-
|-
| '''Razem''' || '''969 lat'''
| '''Razem''' || '''969 lat'''
|}
|}


Linia 1253: Linia 1253:
|-
|-
| Figuralne Jubileusze liczą się od wejścia do Chanaanu:
| Figuralne Jubileusze liczą się od wejścia do Chanaanu:
 
|
 
| Do podziału ziemi – 6 lat
Do podziału ziemi – 6 lat
| Okres Sędziów – 450 lat
 
| Okres Królów – 513 lat
Okres Sędziów – 450 lat
| Do spustoszenia – 969 lat
 
| 19 Jubileuszy – 950 lat
Okres Królów – 513 lat
| Zostaje – 19 lat || Od ostatniego Jubileuszu do spustoszenia – 19 lat
 
| Okres spustoszenia i niewoli wszystkich w Babilonie – 70 lat
Do spustoszenia – 969 lat
| Od przywrócenia Izraela przez Cyrusa do 1 r. n.e – 536 lat
 
| Od 1 r. n.e. do 1875 r. n.e. według rachuby żydowskiej rozpoczynającego się w paźdz. 1874 r. – 1874 lata
19 Jubileuszy – 950 lat
| Razem – 2499 lat. || Tak oto rok, który rozpoczął się w październiku 1874 był 2500-nym. Ponieważ jednak pozafigura jest większa od figury musiała ona trwać nie rok, ale 1000 lat. Zatem 1875 (liczony od paźdz. 1874) zamiast być Jubileuszem, stał się pierwszym rokiem tysiącletniego Jubileuszu.
 
Zostaje – 19 lat || Od ostatniego Jubileuszu do spustoszenia – 19 lat
 
Okres spustoszenia i niewoli wszystkich w Babilonie – 70 lat
 
Od przywrócenia Izraela przez Cyrusa do 1 r. n.e – 536 lat
 
Od 1 r. n.e. do 1875 r. n.e. według rachuby żydowskiej rozpoczynającego się w paźdz. 1874 r. – 1874 lata
 
Razem – 2499 lat. || Tak oto rok, który rozpoczął się w październiku 1874 był 2500-nym. Ponieważ jednak pozafigura jest większa od figury musiała ona trwać nie rok, ale 1000 lat. Zatem 1875 (liczony od paźdz. 1874) zamiast być Jubileuszem, stał się pierwszym rokiem tysiącletniego Jubileuszu.
|}
|}


Linia 1316: Linia 1306:
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|-
|-
| 19 cykli kończących się Jubileuszem (50 lat każdy) || 950 lat
| 19 cykli kończących się Jubileuszem (50 lat każdy) || 950 lat
|-
|-
| 51 cykli bez Jubileuszy (49 lat każdy) || 2499 lat
| 51 cykli bez Jubileuszy (49 lat każdy) || 2499 lat
|-
|-
| 70 cykli stanowi więc okres || 3449 lat
| 70 cykli stanowi więc okres || 3449 lat
|}
|}


Linia 1327: Linia 1317:
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|-
|-
| Od wejścia do Chanaanu do podziału ziemi || 6 lat
| Od wejścia do Chanaanu do podziału ziemi || 6 lat
|-
|-
| Okres Sędziów do króla Saula || 450 lat
| Okres Sędziów do króla Saula || 450 lat
|-
|-
| Okres Królów || 513 lat
| Okres Królów || 513 lat
|-
|-
| Okres spustoszenia ziemi || 70 lat
| Okres spustoszenia ziemi || 70 lat
|-
|-
| Od powrotu do ziemi do narodzenia Chrystusa || 536 lat
| Od powrotu do ziemi do narodzenia Chrystusa || 536 lat
|-
|-
| Suma lat do narodzenia Chrystusa || 1575 lat
| Suma lat do narodzenia Chrystusa || 1575 lat
|-
|-
| Od narodzenia Chrystusa do zakończenia 3449 lat, czyli (według rachuby żydowskiej) do października roku 1874 || 1874 lata.
| Od narodzenia Chrystusa do zakończenia 3449 lat, czyli (według rachuby żydowskiej) do października roku 1874 || 1874 lata
|-
|-
| Okres siedemdziesięciu cykli, jak wykazano powyżej, od początku liczenia Jubileuszy, czyli od wejścia do Chanaanu, aż do pozafigury, Wielkiego Jubileuszu, czyli czasów restytucji rozpoczętych w październiku roku 1874 || 3449 lat.
| Okres siedemdziesięciu cykli, jak wykazano powyżej, od początku liczenia Jubileuszy, czyli od wejścia do Chanaanu, aż do pozafigury, Wielkiego Jubileuszu, czyli czasów restytucji rozpoczętych w październiku roku 1874 || 3449 lat
|}
|}


=== Jubileusz w ujęciu proroczym ===  
=== Jubileusz w ujęciu proroczym ===  
Linia 1351: Linia 1342:
|-
|-
| Od wejścia do Chanaanu:
| Od wejścia do Chanaanu:
 
|
 
| Do podziału ziemi – 6 lat
Do podziału ziemi – 6 lat
| Okres Sędziów – 450 lat
 
| Okres Królów – 513 lat
Okres Sędziów – 450 lat
| Do spustoszenia – 969 lat
 
| 19 Jubileuszy – 950 lat
Okres Królów – 513 lat
| Zostaje – 19 lat
 
|
Do spustoszenia – 969 lat
| Tak więc ostatni Jubileusz obchodzono 19 lat przed spustoszeniem. || Od ostatniego jubileuszu
 
|
19 Jubileuszy – 950 lat
| Do spustoszenia – 19 lat
 
| Spustoszenie – 70 lat
Zostaje – 19 lat
| Od przywrócenia Izraela przez Cyrusa do 1 r. n.e. – 536 lat
 
| Od 1 r. n.e. do 10 października 1874 r. n.e. (koniec roku według rachuby żydowskiej) – 1874 lata
 
| Razem – 2499 lat || 51 cykli (bez lat Jubileuszowych) – według rzeczywistej rachuby zgodnie z proroctwem – po 49 lat każdy = 2499 lat.  
Tak więc ostatni Jubileusz obchodzono 19 lat przed spustoszeniem. || Od ostatniego jubileuszu
| Lub: całkowita liczba lat od wejścia do Chanaanu do paźdz. 1874 = 3449 lat.
 
|
 
| Łącznie: 19 cykli z latami Jubileuszowymi (950 lat) i 51 cykli bez Jubileuszy (2499 lat) = 3449 lat.
Do spustoszenia – 19 lat
 
Spustoszenie – 70 lat
 
Od przywrócenia Izraela przez Cyrusa do 1 r. n.e. – 536 lat
 
Od 1 r. n.e. do 10 października 1874 r. n.e. (koniec roku według rachuby żydowskiej) – 1874 lata
 
Razem – 2499 lat || 51 cykli (bez lat Jubileuszowych) – według rzeczywistej rachuby zgodnie z proroctwem – po 49 lat każdy = 2499 lat. Lub: całkowita liczba lat od wejścia do Chanaanu do paźdz. 1874 = 3449 lat.
 
Łącznie: 19 cykli z latami Jubileuszowymi (950 lat) i 51 cykli bez Jubileuszy (2499 lat) = 3449 lat.
|}
|}


Linia 1515: Linia 1495:
Wszystkie te przepowiedziane punkty czasowe, należące już do przeszłości, były w historii wyraźnie zaznaczone. Możemy więc również oczekiwać dowodów powrotu Boskiej łaski do cielesnego Izraela („Jakóba”) około roku 1878. Rzeczywiście, widzimy takie znaki: Żydzi otrzymują teraz w Palestynie takie prawa, jakich nie mieli od stuleci. I to właśnie w roku 1878, kiedy wypełnił się „dwójnasób” i Boża łaska miała powrócić do tego narodu – miał miejsce Berliński Kongres Narodów, podczas którego Lord Beaconsfield (Żyd), późniejszy premier Anglii, odgrywał najważniejszą rolę. Właśnie wtedy Anglia objęła generalny protektorat nad azjatyckimi prowincjami Turcji, między innymi nad Palestyną. Rząd turecki zmienił swoje prawa wobec cudzoziemców, co w ogromnym stopniu polepszyło warunki Żydów mieszkających wtedy w Palestynie, a także częściowo otwarło drogę dla osiedlenia się innych, przyznając prawo posiadania gruntów. Wcześniej Żydzi byli jedynie „psami”, które muzułmański władca mógł zniewalać, kopać {{Strona|220}} {{Strona|221}} {{Strona|222}} i gnębić. Odmawiano im większości podstawowych przywilejów w ziemi uświęconej dla nich wspomnieniami przeszłości i obietnicami przyszłości.
Wszystkie te przepowiedziane punkty czasowe, należące już do przeszłości, były w historii wyraźnie zaznaczone. Możemy więc również oczekiwać dowodów powrotu Boskiej łaski do cielesnego Izraela („Jakóba”) około roku 1878. Rzeczywiście, widzimy takie znaki: Żydzi otrzymują teraz w Palestynie takie prawa, jakich nie mieli od stuleci. I to właśnie w roku 1878, kiedy wypełnił się „dwójnasób” i Boża łaska miała powrócić do tego narodu – miał miejsce Berliński Kongres Narodów, podczas którego Lord Beaconsfield (Żyd), późniejszy premier Anglii, odgrywał najważniejszą rolę. Właśnie wtedy Anglia objęła generalny protektorat nad azjatyckimi prowincjami Turcji, między innymi nad Palestyną. Rząd turecki zmienił swoje prawa wobec cudzoziemców, co w ogromnym stopniu polepszyło warunki Żydów mieszkających wtedy w Palestynie, a także częściowo otwarło drogę dla osiedlenia się innych, przyznając prawo posiadania gruntów. Wcześniej Żydzi byli jedynie „psami”, które muzułmański władca mógł zniewalać, kopać {{Strona|220}} {{Strona|221}} {{Strona|222}} i gnębić. Odmawiano im większości podstawowych przywilejów w ziemi uświęconej dla nich wspomnieniami przeszłości i obietnicami przyszłości.


=== „Obydwa domy izraelskie ===
=== „Obydwa domy izraelskie” ===


W tym samym czasie, kiedy otworzyły się przed Żydami drzwi do Palestyny, w Rumunii, w Niemczech, a szczególnie w Rosji, gdzie nadal ma to miejsce – rozpoczęły się surowe prześladowania. Rządy tych państw stopniowo odbierały Żydom prawa i przywileje. Do tego dochodziły szykany ze strony sąsiadów. Jedynym wyjściem była masowa ucieczka. Prześladowania te, niewątpliwie są jeszcze jedną łaską, ponieważ podobnie jak dotychczas, będą zmuszały Żydów do spoglądania w stronę Jeruzalem i przymierzy, a także będą przypominały im, że są dziedzicami pewnych ziemskich obietnic.
W tym samym czasie, kiedy otworzyły się przed Żydami drzwi do Palestyny, w Rumunii, w Niemczech, a szczególnie w Rosji, gdzie nadal ma to miejsce – rozpoczęły się surowe prześladowania. Rządy tych państw stopniowo odbierały Żydom prawa i przywileje. Do tego dochodziły szykany ze strony sąsiadów. Jedynym wyjściem była masowa ucieczka. Prześladowania te, niewątpliwie są jeszcze jedną łaską, ponieważ podobnie jak dotychczas, będą zmuszały Żydów do spoglądania w stronę Jeruzalem i przymierzy, a także będą przypominały im, że są dziedzicami pewnych ziemskich obietnic.

Menu nawigacyjne