Wykłady Pisma Świętego (Tom II) – Nadszedł Czas: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Wykłady Pisma Świętego (Tom II) – Nadszedł Czas (tekst źródłowy)
Wersja z 10:39, 4 gru 2015
, 4 gru 2015brak opisu edycji
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1252: | Linia 1252: | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|- | |- | ||
| Figuralne Jubileusze liczą się od wejścia do Chanaanu:<br><br>Do podziału ziemi – 6 lat<br>Okres Sędziów – 450 lat<br>Okres Królów – 513 lat<br>Do spustoszenia – 969 lat<br>19 Jubileuszy – 950 lat<br>Zostaje – 19 lat || Od ostatniego Jubileuszu do spustoszenia – 19 lat<br>Okres spustoszenia i niewoli wszystkich w Babilonie – 70 lat<br>Od przywrócenia Izraela przez Cyrusa do 1 r. n.e – 536 lat<br>Od 1 r. n.e. do 1875 r. n.e. według rachuby żydowskiej rozpoczynającego się w paźdz. 1874 r. – 1874 lata<br>Razem – 2499 lat. || Tak oto rok, który rozpoczął się w październiku 1874 był 2500-nym. Ponieważ jednak pozafigura jest większa od figury musiała ona trwać nie rok, ale 1000 lat. Zatem 1875 (liczony od paźdz. 1874) zamiast być Jubileuszem, stał się pierwszym rokiem tysiącletniego Jubileuszu. | | style="width: 33.33%;" | Figuralne Jubileusze liczą się od wejścia do Chanaanu:<br><br>Do podziału ziemi – 6 lat<br>Okres Sędziów – 450 lat<br>Okres Królów – 513 lat<br>Do spustoszenia – 969 lat<br>19 Jubileuszy – 950 lat<br>Zostaje – 19 lat || style="width: 33.33%;" | Od ostatniego Jubileuszu do spustoszenia – 19 lat<br>Okres spustoszenia i niewoli wszystkich w Babilonie – 70 lat<br>Od przywrócenia Izraela przez Cyrusa do 1 r. n.e – 536 lat<br>Od 1 r. n.e. do 1875 r. n.e. według rachuby żydowskiej rozpoczynającego się w paźdz. 1874 r. – 1874 lata<br>Razem – 2499 lat. || style="width: 33.33%;" | Tak oto rok, który rozpoczął się w październiku 1874 był 2500-nym. Ponieważ jednak pozafigura jest większa od figury musiała ona trwać nie rok, ale 1000 lat. Zatem 1875 (liczony od paźdz. 1874) zamiast być Jubileuszem, stał się pierwszym rokiem tysiącletniego Jubileuszu. | ||
|} | |} | ||
Linia 1330: | Linia 1330: | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|- | |- | ||
| Od wejścia do Chanaanu: | | style="width: 33.33%;" | Od wejścia do Chanaanu:<br><br>Do podziału ziemi – 6 lat<br>Okres Sędziów – 450 lat<br>Okres Królów – 513 lat<br>Do spustoszenia – 969 lat<br>19 Jubileuszy – 950 lat<br>Zostaje – 19 lat<br><br>Tak więc ostatni Jubileusz obchodzono 19 lat przed spustoszeniem. || style="width: 33.33%;" | Od ostatniego jubileuszu<br><br>Do spustoszenia – 19 lat<br>Spustoszenie – 70 lat<br>Od przywrócenia Izraela przez Cyrusa do 1 r. n.e. – 536 lat<br>Od 1 r. n.e. do 10 października 1874 r. n.e. (koniec roku według rachuby żydowskiej) – 1874 lata<br>Razem – 2499 lat || style="width: 33.33%;" | 51 cykli (bez lat Jubileuszowych) – według rzeczywistej rachuby zgodnie z proroctwem – po 49 lat każdy = 2499 lat. <br>Lub: całkowita liczba lat od wejścia do Chanaanu do paźdz. 1874 = 3449 lat.<br><br>Łącznie: 19 cykli z latami Jubileuszowymi (950 lat) i 51 cykli bez Jubileuszy (2499 lat) = 3449 lat. | ||
|} | |} | ||
Linia 1543: | Linia 1525: | ||
Długość czasu pomiędzy śmiercią Jakóba a wyjściem Izraela z Egiptu znajdziemy wtedy, jeżeli najpierw obliczymy ilość lat od śmierci Tarego do śmierci Jakóba, a potem odejmiemy ją od czterystu trzydziestu lat, czyli okresu między śmiercią Tarego a wyjściem z Egiptu. A więc: | Długość czasu pomiędzy śmiercią Jakóba a wyjściem Izraela z Egiptu znajdziemy wtedy, jeżeli najpierw obliczymy ilość lat od śmierci Tarego do śmierci Jakóba, a potem odejmiemy ją od czterystu trzydziestu lat, czyli okresu między śmiercią Tarego a wyjściem z Egiptu. A więc: | ||
##### | |||
Abraham miał siedemdziesiąt pięć (75) lat, kiedy Pan zawarł z nim przymierze. Wtedy też umarł Tare (1 Mojż. 12:4). Izaak zaś narodził się dwadzieścia pięć (25) lat później (1 Mojż. 21:5). Stąd: | Abraham miał siedemdziesiąt pięć (75) lat, kiedy Pan zawarł z nim przymierze. Wtedy też umarł Tare (1 Mojż. 12:4). Izaak zaś narodził się dwadzieścia pięć (25) lat później (1 Mojż. 21:5). Stąd: | ||