List św. Pawła do Rzymian 14:9: Różnice pomiędzy wersjami

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m
brak opisu edycji
(Utworzono nową stronę "{{Rzym.|14:9|BG}} {{Komentarz}} *'''Na to bowiem''' *# Od chwili, gdy Jezus powiedział „wykonało się” i umarł, „crisis” należało do przeszłości”....")
 
mNie podano opisu zmian
Linia 6: Linia 6:
*# Przez dokonanie „wykupu” (rachunku człowieka, jego zobowiązań, itp.) za pomocą Jego drogocennej krwi, [[Jezus]] jest teraz właścicielem, „Panem wszystkiego”.<ref>{{E|18}}</ref>
*# Przez dokonanie „wykupu” (rachunku człowieka, jego zobowiązań, itp.) za pomocą Jego drogocennej krwi, [[Jezus]] jest teraz właścicielem, „Panem wszystkiego”.<ref>{{E|18}}</ref>
*# [[zmartwychwstanie|Gdy powstał z martwych]], nie mówił już więcej: „Nie mogę sam z siebie nic uczynić”, ale oświadczył: „Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi”. [[Bóg]] wzbudził Go, aby był Księciem i [[Zbawiciel|Zbawicielem]] – {{Jan |5:30}}, {{Mat. |28:18}}, {{Dzieje Ap. |5:31}} <ref>{{R|745|4}}</ref>
*# [[zmartwychwstanie|Gdy powstał z martwych]], nie mówił już więcej: „Nie mogę sam z siebie nic uczynić”, ale oświadczył: „Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi”. [[Bóg]] wzbudził Go, aby był Księciem i [[Zbawiciel|Zbawicielem]] – {{Jan |5:30}}, {{Mat. |28:18}}, {{Dzieje Ap. |5:31}} <ref>{{R|745|4}}</ref>
Chrystus stał się Panem Dawida i korzeniem, z którego Dawid musi otrzymać życie w chwili swego zmartwychwstania, dzięki zasłudze śmierci Chrystusa. Władza ta została uznana przez Boga i ogłoszona człowiekowi poprzez zmartwychwstanie Chrystusa. R810:1
*# [[Chrystus]] stał się Panem [[Dawid|Dawida]] i korzeniem, z którego [[Dawid]] musi otrzymać życie w chwili swego [[zmartwychwstanie|zmartwychwstania]], dzięki zasłudze śmierci [[Chrystus|Chrystusa]]. Władza ta została uznana przez [[Bóg|Boga]] i ogłoszona człowiekowi poprzez [[zmartwychwstanie]] [[Chrystus|Chrystusa]].<ref>{{R|810|1}}</ref>
Jezus nie jest Panem Dawida z tego powodu, że był duchową istotą. Stał się zwierzchnikiem Dawida , „Panem wszystkiego” dzięki wielkiemu dziełu, jakie wykonał jako Pośrednik Pojednania. E134
*# [[Jezus]] nie jest Panem [[Dawid|Dawida]] z tego powodu, że był duchową istotą. Stał się zwierzchnikiem [[Dawid|Dawida]] , „Panem wszystkiego” dzięki wielkiemu dziełu, jakie wykonał jako Pośrednik Pojednania.<ref>{{E|134}}</ref>
Adam był panem ziemi; Jezus umarł, aby być Panem umarłych, żywych i wszelkich części ziemi. Chrystus wykorzystał ziemskość, aby odkupić ziemię; posiada to, co duchowe, aby je wszczepić duchowym. R483:6*, 43:5*
*# [[Adam]] był panem ziemi; [[Jezus]] umarł, aby być Panem umarłych, żywych i wszelkich części ziemi. [[Chrystus]] wykorzystał ziemskość, aby odkupić ziemię; posiada to, co duchowe, aby je wszczepić duchowym.<ref>{{R|483|6}}, {{R|43|5}}</ref>
Dzieło odkupienia poprzez śmierć nie może być mylone z dziełem drugiego Adama, które polegać będzie na wszczepieniu duchowego życia. Chrystus nie stał się drugim Adamem, dopóki nie stał się „duchem ożywiającym” (1 Kor. 15:45). R43:5*
*# Dzieło odkupienia poprzez śmierć nie może być mylone z dziełem [[Chrystus|drugiego Adama]], które polegać będzie na wszczepieniu duchowego życia. [[Chrystus]] nie stał się drugim Adamem, dopóki nie stał się ''duchem ożywiającym'' – {{1 Kor. |15:45}}. <ref>{{R|43|5}}</ref>
Karą za nasz grzech była śmierć. Pytanie brzmiało: „Któż mnie wybawi z tego ciała śmierci?Odpowiedź wskazuje, że On, który „grzechy nasze sam na ciele swoim poniósł na drzewo” (Rzym. 7:24, 1 Piotr. 2:24). R641:6, 464:1
*# Karą za nasz grzech była śmierć. Pytanie brzmiało: ''Któż mnie wybawi z tego ciała śmierci?'' Odpowiedź wskazuje, że On, który ''grzechy nasze sam na ciele swoim poniósł na drzewo'' – {{Rzym. |7:24}}, {{1 Piotr |2:24}}. <ref>{{R|641|6}}, {{R|464|1}}</ref>
Gdy Chrystus zajmie swój tron, Kościół będzie królował wraz z nim – nad wszystkimi narodami, umarłymi i żywymi; w przeciwnym razie ich tytuł „nasienie Abrahamowe” jest błędny (Kol 3:4, Gal 3:29). HG336:6
*# Gdy [[Chrystus]] zajmie swój tron, [[Kościół]] będzie królował wraz z nim – nad wszystkimi narodami, umarłymi i żywymi; w przeciwnym razie ich tytuł ''nasienie Abrahamowe'' jest błędny ({{Kol. |3:4}}, {{Gal. |3:29}}. <ref>{{HG|336|6}}</ref>
Chrystus Skompletowany Chrystus, włączając w to wszystkich, którzy stawiają swoje ciała jako żywą ofiarę, który cierpiał i umarł i ożył uwielbiony, staje się Panem, ojcem wieczności odrodzonego rodzaju ludzkiego. R316:5*
*'''[[Chrystus]]'''
Umarł – Umarł, aby w ten sposób nabyć prawo kontrolowania wszystkich, którzy zmarli. R5612:1, 709:5
*# Skompletowany [[Chrystus]], włączając w to wszystkich, którzy stawiają swoje ciała jako żywą ofiarę, który cierpiał i umarł i ożył uwielbiony, staje się Panem, ojcem wieczności odrodzonego rodzaju ludzkiego.<ref>{{R|316|5}}</ref>
I ożył Śmierć naszego Pana, powstanie i ożywienie były niezbędnymi elementami dzieła odkupienia. R4633:3
*'''Umarł'''
Umarł i ożył – najstarsze greckie manuskrypty. R1853:6
*# Umarł, aby w ten sposób nabyć prawo kontrolowania wszystkich, którzy zmarli.<ref>{{R|5612|1}}, {{R|709|5}}</ref>
Aby Poprzez swą śmierć i zmartwychwstanie. HG359:5
*'''I ożył'''
Po swym zmartwychwstaniu. B133
*# Śmierć naszego Pana, powstanie i ożywienie były niezbędnymi elementami dzieła [[okup|odkupienia]].<ref>{{R|4633|3}}</ref>
To przez zasługę śmierci naszego Pana stał się On Panem, władcą, ojcem rodzaju ludzkiego oraz otrzymał moc obchodzenia sie z ludźmi jak z własnymi dziećmi, uwolnionymi od przekleństwa Boskiego wyroku. E453
*# Umarł i ożył – najstarsze greckie manuskrypty.<ref>{{R|1853|6}}</ref>
Ten werset w trafny sposób opisuje wartościową transakcję dokonaną przez naszego Pana. Jego śmierć była konieczną przesłanką dzieła odkupienia; Jego powstanie i powrót do życia były równie konieczne. R4633:3
*'''Aby'''
Poprzez wzbudzenie stał się niebiańskim Panem. A133
*# Poprzez swą [[śmierć]] i [[zmartwychwstanie]].<ref>{{HG|359|5}}</ref>
Władcą, zwierzchnikiem. A149; E18; R726:3*, 709:5, 43:5
*# Po swym zmartwychwstaniu.<ref>{{B|133}}</ref>
Panem, właścicielem. R1286:4, 1970:3, 726:3*, 641:6, 464:1, 61:2*
*# To przez zasługę śmierci naszego Pana stał się On Panem, władcą, ojcem rodzaju ludzkiego oraz otrzymał moc obchodzenia sie z ludźmi jak z własnymi dziećmi, uwolnionymi od przekleństwa Boskiego wyroku.<ref>{{E|453}}</ref>
Władcą. „Zwierzchnictwo” oznacza dominium, moc, władzę. R726:3*, 61:2*
*# Ten werset w trafny sposób opisuje wartościową transakcję dokonaną przez naszego Pana. Jego śmierć była konieczną przesłanką dzieła odkupienia; Jego powstanie i powrót do życia były równie konieczne.<ref>{{R|4633|3}}</ref>
Pan Dawida, Pan wszystkiego. E134
*# Poprzez wzbudzenie stał się niebiańskim Panem.<ref>{{A|133}}</ref>
Pan sabatu, Pan i Chrystus, Pan chwały, Pan z nieba, jeden Pan Jezus Chrystus, jeden Pan, jedna wiara, Pan Żydów i pogan, Pan aniołów. R61:2*
*# Władcą, zwierzchnikiem.<ref>{{A|149}}, {{E|18}}, {{R|726|3}}, {{R|709|5}}, {{R|43|5}}</ref>
Anglosaskie słowo „Hlaford” oznacza „Chlebodawcę” i stosuje się je do tego, kto sprawuje opiekę i władzę nad rodziną. Tytuł „Pan”, [ang. „Lord”, przyp. tłum.] stosowany w odniesieniu do Jezusa, wyraża wspaniałą pełnię mocy i miłości. R61:2*
*# Panem, właścicielem.<ref>{{R|1286|4}}, {{R|1970|3}}, {{R|726|3}}, {{R|641|6}}, {{R|464|1}}, {{R|61|2}}</ref>
*# Władcą. „Zwierzchnictwo” oznacza dominium, moc, władzę.<ref>{{R|726|3}}, {{R|61|2}}</ref>
*# Pan [[Dawid|Dawida]], Pan wszystkiego.<ref>{{E|134}}</ref>
*# Pan [[sabat|sabatu]], Pan i [[Chrystus]], Pan chwały, Pan z nieba, jeden Pan [[Jezus]] [[Chrystus]], jeden Pan, jedna wiara, Pan Żydów i pogan, Pan aniołów.<ref>{{R|61|2}}</ref>
*# Anglosaskie słowo „Hlaford” oznacza „Chlebodawcę” i stosuje się je do tego, kto sprawuje opiekę i władzę nad rodziną. Tytuł „Pan”, [ang. „Lord”, przyp. tłum.] stosowany w odniesieniu do [[Jezus|Jezusa]], wyraża wspaniałą pełnię mocy i miłości.<ref>{{R|61|2}}</ref>
Nasz Pan dostarczywszy okupu w postaci własnego życia za ród Adama, może w sprawiedliwy sposób dać im wszystkim nową ofertę życia. A141
Nasz Pan dostarczywszy okupu w postaci własnego życia za ród Adama, może w sprawiedliwy sposób dać im wszystkim nową ofertę życia. A141
Z prawem i mocą, aby obchodzić się z całym rodzajem jak z własnymi dziećmi. E453
Z prawem i mocą, aby obchodzić się z całym rodzajem jak z własnymi dziećmi. E453
2218

edycji

Menu nawigacyjne