Ewangelia św. Mateusza 1:23: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Mat.|1:23|BG}} {{Komentarz}} *'''Panna pocznie i porodzi syna''' – Pokazuje, że nie było to dziecko Józefa, lecz dziecię poczęte moc Boża|mocą B...") |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{Komentarz}} | {{Komentarz}} | ||
*'''Panna pocznie i porodzi syna''' | *'''Panna pocznie i porodzi syna''' | ||
*'''Nadadzą mu imię [[Immanuel]]''' | *: Pokazuje, że nie było to dziecko [[Józef|Józefa]], lecz dziecię poczęte [[moc Boża|mocą Boską]].<ref>{{R|4964|1}}</ref> | ||
*'''Bóg z nami''' | *: Przekaz o cudownym poczęciu [[Jezus|Jezusa]] ma poparcie w najlepszych i najstarszych greckich manuskryptach – Synaickim i Watykańskim, Aleksandryjski zawiera go w [[Ew. św. Łukasza]], natomiast w [[Ew. św. Mateusza]] część z tym opisem zaginęła, a nie została pominięta. Zoroaster nauczał, że w późniejszych dniach [[dziewica]] pocznie dziecię i że przy jego narodzeniu na niebie pojawi się gwiazda świecąca niezmiennym blaskiem, nawet w południe.<ref>{{R|4098|4}}, {{R|1674|6}}</ref> | ||
*'''Nadadzą mu imię [[Immanuel]]''' | |||
*: Czy musimy unieważniać to proroctwo dlatego, że dziecię nazwano imieniem [[Jezus]]? Wiele imion i wiele usług jest Mu przypisanych. Nazywano Go [[Immanuel]] (Bóg z nami). Kościół – w ogóle – rozpoznawał Go według tego imienia przez 1800 lat.<ref>{{R|436|4}}</ref> | |||
*'''Bóg z nami''' | |||
*: ''Ten, który objawił się w ciele'' – {{1 Tym. |3:16}}.<ref>{{R|27|2}}</ref> | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |
Aktualna wersja na dzień 10:57, 7 paź 2015
1:23 Oto panna będzie brzemienna i porodzi syna, a nazowią imię jego Emanuel, co się wykłada: Bóg z nami.
Komentarz
- Panna pocznie i porodzi syna
- Pokazuje, że nie było to dziecko Józefa, lecz dziecię poczęte mocą Boską.[1]
- Przekaz o cudownym poczęciu Jezusa ma poparcie w najlepszych i najstarszych greckich manuskryptach – Synaickim i Watykańskim, Aleksandryjski zawiera go w Ew. św. Łukasza, natomiast w Ew. św. Mateusza część z tym opisem zaginęła, a nie została pominięta. Zoroaster nauczał, że w późniejszych dniach dziewica pocznie dziecię i że przy jego narodzeniu na niebie pojawi się gwiazda świecąca niezmiennym blaskiem, nawet w południe.[2]
- Nadadzą mu imię Immanuel
- Bóg z nami
- Ten, który objawił się w ciele – 1 Tym. 3:16.[4]