Ewangelia św. Mateusza 24:45: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Mat.|24:45|BG}} {{Komentarz}} *'''Kto więc''' *# W czasie żniwa.<ref>{{B|163}}</ref> *# Niewielu będzie dostarczać domownikom wiary pokarm na czas słu...")
 
mNie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 12: Linia 12:
*# Sług, którzy troszczą się nie tylko o rozmiar służby, ale także o dokładną współpracę z Bogiem.<ref>{{R|1797|1}}</ref>
*# Sług, którzy troszczą się nie tylko o rozmiar służby, ale także o dokładną współpracę z Bogiem.<ref>{{R|1797|1}}</ref>
*# Po prostu sługę, który może zostać usunięty w każdym czasie, jeżeli zawiedzie i nie uzna Mistrza w pełni i właściwie w każdym szczególe.<ref>{{D|613}}</ref>
*# Po prostu sługę, który może zostać usunięty w każdym czasie, jeżeli zawiedzie i nie uzna Mistrza w pełni i właściwie w każdym szczególe.<ref>{{D|613}}</ref>
Jeden kanał służący rozprowadzaniu pokarmu
*# Jeden kanał służący rozprowadzaniu pokarmu w czasie słusznym, choć inne kanały lub współsłudzy będą także używani w celu dostarczenia pokarmu dla czeladzi.<ref>{{D|613}}</ref>
w czasie słusznym, choć inne kanały lub
*# Specjalny wysłannik do Kościoła w tym czasie.<ref>{{R|6023|3}}</ref>
współsłudzy będą także używani w celu dostarczenia
*# Pewien sługa (ożywiony lub nieożywiony), którego w obecnym czasie Pan użyje w szczególny sposób do rozpowszechniania prawdy.<ref>{{R|1994|3}}</ref>
pokarmu dla czeladzi. D613
*# Pierwotnie fragment ten został zastosowany do pastora [[Russell|Russella]] przez osobę, która stała się jego zagorzałym wrogiem. Unikał powstałej na tej podstawie dyskusji, za wyjątkiem pewnych komentarzy w IV Tomie i uwag do tego teksu [[Biblia|Pisma Świętego]] w Międzynarodowej Szkole Niedzielnej.<ref>{{R|4482|1}}, {{R|4473|3}}, {{R|3811|2}}</ref>
Specjalny wysłannik do Kościoła w tym czasie.
*# Tysiące czytelników pism pastora [[Russell|Russella]] wierzy, że to on pełnił tę funkcję. On jednak w swej skromności wykluczył takie zastosowanie tego tytułu.<ref>{{OV|447|6}}, {{R|6011|2}}, {{R|4482|1}}, {{R|2489|4}}</ref>
R6023:3*
*# Chociaż fragment ten, w ogólnym podejściu, zdaje się mieć zastosowanie do jednego szczególnego sługi, możemy jednak zauważyć, że ta sama zasada stosuje się także do każdego sługi w miarę, jak otrzymuje pokarm lub szafarstwo.<ref>{{R|3356|5}}</ref>
Pewien sługa (ożywiony lub nieożywiony), którego
*# Możecie widzieć tu albo klasę, albo jednostkę, cokolwiek mogłoby to być.<ref>{{Q|355|5}}</ref>
w obecnym czasie Pan użyje w szczególny
*# Niech każdy wyciągnie swe własne wnioski i zgodnie z nimi działa.<ref>{{R|4483|3}}, {{R|1946|2}}, {{Q|644|4}}</ref>
sposób do rozpowszechniania prawdy.
*# Całe Ciało [[Chrystus|Chrystusa]], wiernie wypełniające swe śluby poświęcenia.<ref>{{R|291|6}}, {{R|149|5}}</ref>
R1994:3
*# Pan użył Towarzystwa Biblijnego Strażnica jako kanału lub sługi w przekazywaniu wieści o żniwie w najwspanialszy sposób.<ref>{{R|4483|1}}, {{R|4562|4}}</ref>
Pierwotnie fragment ten został zastosowany do
*'''Którego Pan postawił'''
pastora Russella przez osobę, która stała się jego
*# Pan obiecał, że w czasie swej obecności wydobędzie rzeczy „stare i nowe” oraz że wybierze pewien specjalny kanał, za pomocą którego błogosławieństwa te spłyną na domowników wiary.<ref>{{R|4482|4}}, {{R|2693|6}}</ref>
zagorzałym wrogiem. Unikał powstałej na
*# Postawił ponad.<ref>{{D|613}}</ref>
tej podstawie dyskusji, za wyjątkiem pewnych
*# Manuskrypty Synaicki i Watykański oddają ten fragment jako „postawi”.<ref>{{B|163}}</ref>
komentarzy w IV Tomie i uwag do tego teksu
*# Byłoby nadzwyczajne, gdyby Pan zmienił swój kanał służący do przesyłania prawdy w tak późnej chwili.<ref>{{R|4483|3}}</ref>
Pisma Świętego w Międzynarodowej Szkole
*# W interesie czeladzi i dla jej pocieszenia, radości i błogosławieństwa Mistrz we właściwym czasie da jednemu ze swoich sług klucz do drogocennych skarbów swego Słowa.<ref>{{R|2694|4}}</ref>
Niedzielnej. R4482:1, 4473:3, 3811:2
*# Brak jest tutaj jakichkolwiek sugestii odnośnie natchnienia lub nieomylności tego „sługi”. Te cechy należą tylko do Pana, [[apostoł|apostołów]] i [[prorok|proroków]].<ref>{{R|1994|3}}, {{D|613}}</ref>
Tysiące czytelników pism pastora Russella wierzy,
*# Pan, mający pieczę nad swym dziełem, może dzisiaj tak jak w każdym innym okresie użyć pewnych wyjątkowych narzędzi dla służby Kościołowi jako całości.<ref>{{F|274}}</ref>
że to on pełnił tę funkcję. On jednak
*# Tekst ten lepiej oddaje przekład Revised Version: „postawi nad czeladzią, aby im dawał pokarm”, jako „sługę” ogółu, a nie jako pana czy mistrza nad nimi.<ref>{{R|1946|6}}</ref>
w swej skromności wykluczył takie zastosowanie
*'''Nad czeladzią swoją'''
tego tytułu. OV447:6*, R6011:2*, 4482:1,
*# Ogólnie rzecz biorąc, nad swym wiernym ludem; nie chodzi tu jednak w ogólności o profesorów nominalnego chrześcijaństwa.<ref>{{R|1946|2}}</ref>
2489:4*
*# Domownikami wiary.<ref>{{R|327|1}}, {{R|291|6}}</ref>
Chociaż fragment ten, w ogólnym podejściu,
*# W kontekście mowa jest o „słudze”, „współsługach” i „czeladzi”. Pan wyznacza głównego sługę prawdy i współsług pomagających rozdawać pokarm domownikom wiary w czasie słusznym.<ref>{{R|3811|3}}, {{R|1994|2}}, {{R|1946|2}}</ref>
zdaje się mieć zastosowanie do jednego szczególnego
*# Gdyby nie było tu mowy ani o „czeladzi”, ani o „współsługach”, można by się wówczas zastanawiać, czy zwrot „sługa” odnosi się do jednego, czy też do wszystkich wiernych sług.<ref>{{R|1946|2}}</ref>
sługi, możemy jednak zauważyć, że ta
*# Każdy z członków czeladzi musi badać i sprawdzać wszelkie rzeczy, jakie otrzymuje jako duchowy pokarm, zarówno wtedy, gdy otrzymuje go samodzielnie z [[Biblia|Biblii]], czy też od sługi albo współsług.<ref>{{R|1994|4}}</ref>
sama zasada stosuje się także do każdego sługi
*'''Aby im dawał'''
w miarę, jak otrzymuje pokarm lub szafarstwo.
*# Kiedy będą zdolni go przyjmować.<ref>{{R|806|2}}</ref>
R3356:5
*# Jedynie jako kanał do dystrybucji prawdy. Jego zadaniem nie jest tworzenie prawdy, ale wprowadzanie jej w obieg.<ref>{{R|1994|3}}</ref>
Możecie widzieć tu albo klasę, albo jednostkę,
*# Fakt, że posłaniec został zabrany do królestwa, nie powinien wpływać na samą treść posłannictwa, która pozostaje z Kościołem, aby była przekazywaną innym, dopóki wszyscy nie zostaną zgromadzeni.<ref>{{R|6023|3}}</ref>
cokolwiek mogłoby to być. Q355:5
*# Darmo wzięliśmy, darmo dawajmy innym ten niebiański pokarm – mannę.<ref>{{R|548|1}}</ref>
Niech każdy wyciągnie swe własne wnioski
*'''Pokarm o właściwej porze'''
i zgodnie z nimi działa. R4483:3, 1946:2,
*# Pokarm duchowy.<ref>{{OV|356|2}}, {{R|R5651|5}}, {{R|5566|2}}</ref>
Q644:4
*# Prawdę, gdy staje się na czasie, rozdawaną przez [[Duch Święty|Ducha Świętego]] domownikom wiary.<ref>{{B|165}}, {{A|349}}, {{OV|6|1}}, {{SM|404|1}}</ref>
Całe Ciało Chrystusa, wiernie wypełniające
*# Rzeczy ukryte będą stopniowo objawiane.<ref>{{OV|6|T}}, {{Q|554|4}}, {{R|5055|1}}</ref>
swe śluby poświęcenia. R291:6, 149:5*
*# Dla wzmocnienia, podbudowy i przygotowania do udziału w Królestwie.<ref>{{R|5615|4}}, {{R|4671|6}}</ref>
Pan użył Towarzystwa Biblijnego Strażnica jako
*# Głębokie rzeczy odnoszące się do wieku Mesjańskiego, pierwotnie zamknięte, zapieczętowane.<ref>{{R|5055|1}}</ref>
kanału lub sługi w przekazywaniu wieści
*# Każdemu, kto ma „uszy do słuchania”.<ref>{{Q|554|4}}</ref>
o żniwie w najwspanialszy sposób. R4483:1,
*# Pan obficie zastawił stół dobrych rzeczy z [[Biblia|Biblii]].<ref>{{R|4744|5}}</ref>
4562:4*
*# Rozpowszechniany w sposób i w ilości nigdy wcześniej nie doświadczonej przez Jego świętych.<ref>{{R|5651|5}}</ref>
Którego Pan postawił Pan obiecał, że
*# Czy możemy się spodziewać, że Pan polecałby kogoś, kto poprzez nauki lub milczeniem wspiera teorie o wiecznych torturach?<ref>{{R|2599|1}}</ref>
w czasie swej obecności wydobędzie rzeczy
*# Wieść o Królestwie dana Kościołowi w czasie, który Pan uznał za właściwy, aby w nim została przekazana.<ref>{{R|6023|3}}</ref>
„stare i nowe” oraz że wybierze pewien specjalny
*# Wspomniane [[szafarstwo]] nie jest [[szafarstwo|szafarstwem]] talentów i możliwości, ale [[szafarstwo|szafarstwem]] duchowego pokarmu.<ref>{{R|2694|1}}</ref>
kanał, za pomocą którego błogosławieństwa
*# Wskazując, iż objawienie „tajemnicy” będzie następować stopniowo.<ref>{{OV|5|4}}</ref>
te spłyną na domowników wiary.
*# [[Biblia|Słowo Boże]] jest wielką skarbnicą, w której ukrył On dawno temu całą wiedzę, potrzebną Jego dzieciom na przestrzeni wieków.<ref>{{R|318|2}}</ref>
R4482:4, 2693:6
*# Żyjemy w szczególnych czasach, gdy część wyjątkowych właściwości [[Ewangelia|Ewangelii]] jest bardziej podkreślana niż inne.<ref>{{R|500|6}}</ref>
Postawił ponad. D613
*# [[Żniwo]] jest najobfitszą porą roku, gdy kłosy proroctw i obietnic rozwinęły się, przynosząc swój złocisty owoc, a stół Pański ugina się pod ich obfitością.<ref>{{R|1899|2}}, {{R|1890|1}}</ref>
Manuskrypty Synaicki i Watykański oddają ten
*# Wiedza o [[potop|potopie]] byłaby pokarmem na czas słuszny w czasach [[Noe|Noego]], natomiast w dzisiejszych czasach informacja taka nie byłaby pokarmem na czas słuszny.<ref>{{R|5055|4}}</ref>
fragment jako „postawi”. B163
*# Dla tych, którym pokarm mleczny został odstawiony.<ref>{{R|230|5}}, {{OV|356|3}}</ref>
Byłoby nadzwyczajne, gdyby Pan zmienił swój
*# Rzeczy przyszłe, w miarę, jak nadchodzi czas ich wypełnienia, stają się pokarmem na czas słuszny dla domowników wiary.<ref>{{A|319}}</ref>
kanał służący do przesyłania prawdy w tak
*# Który, rzecz jasna, będzie objawieniem Jego obecności.<ref>{{R|1891:5}}, {{R|123|5}}</ref>
późnej chwili. R4483:3
W interesie czeladzi i dla jej pocieszenia, radości
i błogosławieństwa Mistrz we właściwym
czasie da jednemu ze swoich sług klucz do
drogocennych skarbów swego Słowa. R2694:4
Brak jest tutaj jakichkolwiek sugestii odnośnie
natchnienia lub nieomylności tego „sługi”. Te
cechy należą tylko do Pana, apostołów i proroków.
R1994:3, D613
Pan, mający pieczę nad swym dziełem, może
dzisiaj tak jak w każdym innym okresie użyć
pewnych wyjątkowych narzędzi dla służby Kościołowi
jako całości. F274
Tekst ten lepiej oddaje przekład Revised Version:
„postawi nad czeladzią, aby im dawał pokarm”,
jako „sługę” ogółu, a nie jako pana czy
mistrza nad nimi. R1946:6
Nad czeladzią swoją Ogólnie rzecz biorąc,
nad swym wiernym ludem; nie chodzi tu jednak
w ogólności o profesorów nominalnego
chrześcijaństwa. R1946:2
Domownikami wiary. R327:1*, 291:6
W kontekście mowa jest o „słudze”, „współsługach”
i „czeladzi”. Pan wyznacza głównego sługę
prawdy i współsług pomagających rozdawać
pokarm domownikom wiary w czasie słusznym.
R3811:3*, 1994:2, 1946:2
Gdyby nie było tu mowy ani o „czeladzi”, ani
o „współsługach”, można by się wówczas zastanawiać,
czy zwrot „sługa” odnosi się do jednego,
czy też do wszystkich wiernych sług.
R1946:2
Każdy z członków czeladzi musi badać
i sprawdzać wszelkie rzeczy, jakie otrzymuje
jako duchowy pokarm, zarówno wtedy, gdy
otrzymuje go samodzielnie z Biblii, czy też od
sługi albo współsług. R1994:4
Aby im dawał Kiedy będą zdolni go przyjmować.
R806:2
Jedynie jako kanał do dystrybucji prawdy. Jego
zadaniem nie jest tworzenie prawdy, ale wprowadzanie
jej w obieg. R1994:3
Fakt, że posłaniec został zabrany do królestwa,
nie powinien wpływać na samą treść posłannictwa,
która pozostaje z Kościołem, aby była
przekazywaną innym, dopóki wszyscy nie zostaną
zgromadzeni. R6023:3*
Darmo wzięliśmy, darmo dawajmy innym ten
niebiański pokarm – mannę. R548:1
Pokarm o właściwej porze Pokarm duchowy.
OV356:2, R5651:5, 5566:2
Prawdę, gdy staje się na czasie, rozdawaną
przez Ducha Świętego domownikom wiary.
B165, A349, OV6:1, SM404:1
Rzeczy ukryte będą stopniowo objawiane.
OV6:T, Q554:4, R5055:1
Dla wzmocnienia, podbudowy i przygotowania
do udziału w Królestwie. R5615:4, 4671:6
Głębokie rzeczy odnoszące się do wieku Mesjańskiego,
pierwotnie zamknięte, zapieczętowane.
R5055:1
Każdemu, kto ma „uszy do słuchania”. Q554:4
Pan obficie zastawił stół dobrych rzeczy z Biblii.
R4744:5
Rozpowszechniany w sposób i w ilości nigdy
wcześniej nie doświadczonej przez Jego świętych.
R5651:5
Czy możemy się spodziewać, że Pan polecałby
kogoś, kto poprzez nauki lub milczeniem wspiera
teorie o wiecznych torturach? R2599:1
Wieść o Królestwie dana Kościołowi w czasie,
który Pan uznał za właściwy, aby w nim została
przekazana. R6023:3*
Wspomniane szafarstwo nie jest szafarstwem
talentów i możliwości, ale szafarstwem duchowego
pokarmu. R2694:1
Wskazując, iż objawienie „tajemnicy” będzie
następować stopniowo. OV5:4
Słowo Boże jest wielką skarbnicą, w której
ukrył On dawno temu całą wiedzę, potrzebną
Jego dzieciom na przestrzeni wieków. R318:2
Żyjemy w szczególnych czasach, gdy część
wyjątkowych właściwości Ewangelii jest bardziej
podkreślana niż inne. R500:6
Żniwo jest najobfitszą porą roku, gdy kłosy
proroctw i obietnic rozwinęły się, przynosząc
swój złocisty owoc, a stół Pański ugina się pod
ich obfitością. R1899:2, 1890:1
Wiedza o potopie byłaby pokarmem na czas
słuszny w czasach Noego, natomiast w dzisiejszych
czasach informacja taka nie byłaby pokarmem
na czas słuszny. R5055:4
Dla tych, którym pokarm mleczny został odstawiony.
R230:5, OV356:3
Rzeczy przyszłe, w miarę, jak nadchodzi czas
ich wypełnienia, stają się pokarmem na czas
słuszny dla domowników wiary. A319
Który, rzecz jasna, będzie objawieniem Jego
obecności. R189149:5*, 123:5


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}


[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]

Aktualna wersja na dzień 16:18, 23 gru 2015

24:45 Któryż tedy jest sługa wierny i roztropny, którego postanowił pan jego nad czeladzią swoją, aby im dawał pokarm na czas słuszny?

Komentarz

  • Kto więc
    1. W czasie żniwa.[1]
    2. Niewielu będzie dostarczać domownikom wiary pokarm na czas słuszny w czasie jego obecności.[2]
  • Sługą wiernym i roztropnym
    1. Wiernym wobec „Pana”, „swych współsług” oraz „domowników”.[3]
    2. Boża łaska spłynie prawdopodobnie przez kanał ludzki, przez pomoc świadczoną przez współczłonków ciała Chrystusowego, których Pan użyje jako narzędzi do dawania domownikom wiary pokarmu na czas słuszny.[4]
    3. Odkąd istnieje Kościół, Bóg wzbudzał spomiędzy niego pewnych sług dla swego Ciała, o szczególnych zdolnościach w nauczaniu.[5]
    4. Bóg w swoim własnym czasie wzbudza właściwych sług lub wykładowców, aby rozdawali Jego pokarm na czas słuszny.[6]
    5. Sług, którzy troszczą się nie tylko o rozmiar służby, ale także o dokładną współpracę z Bogiem.[7]
    6. Po prostu sługę, który może zostać usunięty w każdym czasie, jeżeli zawiedzie i nie uzna Mistrza w pełni i właściwie w każdym szczególe.[8]
    7. Jeden kanał służący rozprowadzaniu pokarmu w czasie słusznym, choć inne kanały lub współsłudzy będą także używani w celu dostarczenia pokarmu dla czeladzi.[9]
    8. Specjalny wysłannik do Kościoła w tym czasie.[10]
    9. Pewien sługa (ożywiony lub nieożywiony), którego w obecnym czasie Pan użyje w szczególny sposób do rozpowszechniania prawdy.[11]
    10. Pierwotnie fragment ten został zastosowany do pastora Russella przez osobę, która stała się jego zagorzałym wrogiem. Unikał powstałej na tej podstawie dyskusji, za wyjątkiem pewnych komentarzy w IV Tomie i uwag do tego teksu Pisma Świętego w Międzynarodowej Szkole Niedzielnej.[12]
    11. Tysiące czytelników pism pastora Russella wierzy, że to on pełnił tę funkcję. On jednak w swej skromności wykluczył takie zastosowanie tego tytułu.[13]
    12. Chociaż fragment ten, w ogólnym podejściu, zdaje się mieć zastosowanie do jednego szczególnego sługi, możemy jednak zauważyć, że ta sama zasada stosuje się także do każdego sługi w miarę, jak otrzymuje pokarm lub szafarstwo.[14]
    13. Możecie widzieć tu albo klasę, albo jednostkę, cokolwiek mogłoby to być.[15]
    14. Niech każdy wyciągnie swe własne wnioski i zgodnie z nimi działa.[16]
    15. Całe Ciało Chrystusa, wiernie wypełniające swe śluby poświęcenia.[17]
    16. Pan użył Towarzystwa Biblijnego Strażnica jako kanału lub sługi w przekazywaniu wieści o żniwie w najwspanialszy sposób.[18]
  • Którego Pan postawił
    1. Pan obiecał, że w czasie swej obecności wydobędzie rzeczy „stare i nowe” oraz że wybierze pewien specjalny kanał, za pomocą którego błogosławieństwa te spłyną na domowników wiary.[19]
    2. Postawił ponad.[20]
    3. Manuskrypty Synaicki i Watykański oddają ten fragment jako „postawi”.[21]
    4. Byłoby nadzwyczajne, gdyby Pan zmienił swój kanał służący do przesyłania prawdy w tak późnej chwili.[22]
    5. W interesie czeladzi i dla jej pocieszenia, radości i błogosławieństwa Mistrz we właściwym czasie da jednemu ze swoich sług klucz do drogocennych skarbów swego Słowa.[23]
    6. Brak jest tutaj jakichkolwiek sugestii odnośnie natchnienia lub nieomylności tego „sługi”. Te cechy należą tylko do Pana, apostołów i proroków.[24]
    7. Pan, mający pieczę nad swym dziełem, może dzisiaj tak jak w każdym innym okresie użyć pewnych wyjątkowych narzędzi dla służby Kościołowi jako całości.[25]
    8. Tekst ten lepiej oddaje przekład Revised Version: „postawi nad czeladzią, aby im dawał pokarm”, jako „sługę” ogółu, a nie jako pana czy mistrza nad nimi.[26]
  • Nad czeladzią swoją
    1. Ogólnie rzecz biorąc, nad swym wiernym ludem; nie chodzi tu jednak w ogólności o profesorów nominalnego chrześcijaństwa.[27]
    2. Domownikami wiary.[28]
    3. W kontekście mowa jest o „słudze”, „współsługach” i „czeladzi”. Pan wyznacza głównego sługę prawdy i współsług pomagających rozdawać pokarm domownikom wiary w czasie słusznym.[29]
    4. Gdyby nie było tu mowy ani o „czeladzi”, ani o „współsługach”, można by się wówczas zastanawiać, czy zwrot „sługa” odnosi się do jednego, czy też do wszystkich wiernych sług.[30]
    5. Każdy z członków czeladzi musi badać i sprawdzać wszelkie rzeczy, jakie otrzymuje jako duchowy pokarm, zarówno wtedy, gdy otrzymuje go samodzielnie z Biblii, czy też od sługi albo współsług.[31]
  • Aby im dawał
    1. Kiedy będą zdolni go przyjmować.[32]
    2. Jedynie jako kanał do dystrybucji prawdy. Jego zadaniem nie jest tworzenie prawdy, ale wprowadzanie jej w obieg.[33]
    3. Fakt, że posłaniec został zabrany do królestwa, nie powinien wpływać na samą treść posłannictwa, która pozostaje z Kościołem, aby była przekazywaną innym, dopóki wszyscy nie zostaną zgromadzeni.[34]
    4. Darmo wzięliśmy, darmo dawajmy innym ten niebiański pokarm – mannę.[35]
  • Pokarm o właściwej porze
    1. Pokarm duchowy.[36]
    2. Prawdę, gdy staje się na czasie, rozdawaną przez Ducha Świętego domownikom wiary.[37]
    3. Rzeczy ukryte będą stopniowo objawiane.[38]
    4. Dla wzmocnienia, podbudowy i przygotowania do udziału w Królestwie.[39]
    5. Głębokie rzeczy odnoszące się do wieku Mesjańskiego, pierwotnie zamknięte, zapieczętowane.[40]
    6. Każdemu, kto ma „uszy do słuchania”.[41]
    7. Pan obficie zastawił stół dobrych rzeczy z Biblii.[42]
    8. Rozpowszechniany w sposób i w ilości nigdy wcześniej nie doświadczonej przez Jego świętych.[43]
    9. Czy możemy się spodziewać, że Pan polecałby kogoś, kto poprzez nauki lub milczeniem wspiera teorie o wiecznych torturach?[44]
    10. Wieść o Królestwie dana Kościołowi w czasie, który Pan uznał za właściwy, aby w nim została przekazana.[45]
    11. Wspomniane szafarstwo nie jest szafarstwem talentów i możliwości, ale szafarstwem duchowego pokarmu.[46]
    12. Wskazując, iż objawienie „tajemnicy” będzie następować stopniowo.[47]
    13. Słowo Boże jest wielką skarbnicą, w której ukrył On dawno temu całą wiedzę, potrzebną Jego dzieciom na przestrzeni wieków.[48]
    14. Żyjemy w szczególnych czasach, gdy część wyjątkowych właściwości Ewangelii jest bardziej podkreślana niż inne.[49]
    15. Żniwo jest najobfitszą porą roku, gdy kłosy proroctw i obietnic rozwinęły się, przynosząc swój złocisty owoc, a stół Pański ugina się pod ich obfitością.[50]
    16. Wiedza o potopie byłaby pokarmem na czas słuszny w czasach Noego, natomiast w dzisiejszych czasach informacja taka nie byłaby pokarmem na czas słuszny.[51]
    17. Dla tych, którym pokarm mleczny został odstawiony.[52]
    18. Rzeczy przyszłe, w miarę, jak nadchodzi czas ich wypełnienia, stają się pokarmem na czas słuszny dla domowników wiary.[53]
    19. Który, rzecz jasna, będzie objawieniem Jego obecności.[54]

Przypisy

  1. B-163
  2. R-718:4
  3. D-613
  4. R-2383:4
  5. R-1206:4
  6. A-319
  7. R-1797:1
  8. D-613
  9. D-613
  10. R-6023:3
  11. R-1994:3
  12. R-4482:1, R-4473:3, R-3811:2
  13. Szablon:OV, R-6011:2, R-4482:1, R-2489:4
  14. R-3356:5
  15. Q-355.5
  16. R-4483:3, R-1946:2, Q-644.4
  17. R-291:6, R-149:5
  18. R-4483:1, R-4562:4
  19. R-4482:4, R-2693:6
  20. D-613
  21. B-163
  22. R-4483:3
  23. R-2694:4
  24. R-1994:3, D-613
  25. F-274
  26. R-1946:6
  27. R-1946:2
  28. R-327:1, R-291:6
  29. R-3811:3, R-1994:2, R-1946:2
  30. R-1946:2
  31. R-1994:4
  32. R-806:2
  33. R-1994:3
  34. R-6023:3
  35. R-548:1
  36. Szablon:OV, R-R5651:5, R-5566:2
  37. B-165, A-349, Szablon:OV, SM-404
  38. Szablon:OV, Q-554.4, R-5055:1
  39. R-5615:4, R-4671:6
  40. R-5055:1
  41. Q-554.4
  42. R-4744:5
  43. R-5651:5
  44. R-2599:1
  45. R-6023:3
  46. R-2694:1
  47. Szablon:OV
  48. R-318:2
  49. R-500:6
  50. R-1899:2, R-1890:1
  51. R-5055:4
  52. R-230:5, Szablon:OV
  53. A-319
  54. R-1891:5, R-123:5