List św. Pawła do Rzymian 11:11: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Rzym.|11:11|BG}} {{Komentarz}} *'''Czy się''' *# Cielesne nasienie.<ref>{{R|1696|3}}</ref> Potknęli – Prorocy przepowiedzieli potknięcie się Izraela. R4969:2 Pr...") |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
*'''Czy się''' | *'''Czy się''' | ||
*# Cielesne nasienie.<ref>{{R|1696|3}}</ref> | *# Cielesne nasienie.<ref>{{R|1696|3}}</ref> | ||
Potknęli | *'''Potknęli''' | ||
Przyznając, że Izrael się potknie i potyka się, jak przepowiedziano. | *# [[prorok|Prorocy]] przepowiedzieli potknięcie się [[Izrael|Izraela]].<ref>{{R|4969|2}}</ref> | ||
Aby upaść | *# Przyznając, że [[Izrael]] się potknie i potyka się, jak przepowiedziano.<ref>{{R|1971|1}}</ref> | ||
Zupełnie. | *'''Aby upaść''' | ||
Bynajmniej | *# Nieodwołalnie.<ref>{{R|1971|1}}</ref> | ||
Wskutek ich upadku | *# Zupełnie.<ref>{{R|1696|3}}</ref> | ||
Ich tymczasowe odpadnięcie od łaski. | *'''Bynajmniej''' | ||
Jako naturalnego nasienia, któremu obietnica została uczyniona jako pierwszym. | *# Aby oni na zawsze pozostali odcięci.<ref>{{R|1971|1}}</ref> | ||
Gdyby wszyscy Żydzi żyjący w czasach Jezusa miłowali Boga z całego serca, z całej swej istoty i gdyby uczynili zupełne poświęcenie, to rozumiemy, że Bóg przyjąłby tę ofiarę z ich strony. | *'''Wskutek ich upadku''' | ||
Potknięcie się i upadek obu domów Izraela powinno być traktowane raczej jako błogosławieństwo, a nie nic innego. Odrzucenie nominalnego domu było konieczne, zanim powołanie mogło być skierowane do pogan. | *# Ich upadek jako narodu w uzyskaniu stanu członków nowego stworzenia.<ref>{{F|461}}</ref> | ||
Zbawienie | *# Ich tymczasowe odpadnięcie od łaski.<ref>{{R|1971|1}}</ref> | ||
Wielkie błogosławieństwo przymierza będzie przyjęte i wykonane przez niektórych z pogan, którzy zostaną uznani za nasienie Abrahama, do którego odnoszą się te obietnice – dzieci według ducha. | *# Jako naturalnego nasienia, któremu obietnica została uczyniona jako pierwszym.<ref>{{R|1696|3}}</ref> | ||
Jak tylko klasa wybranych zostanie skompletowana spomiędzy wszystkich narodów, (ponieważ prawdopodobnie zaledwie dziesięć do piętnastu tysięcy Żydów zostało uczniami Jezusa), wówczas Izrael znowu powstanie i będzie miał udział w Boskiej łasce. | *# Gdyby wszyscy [[Żydzi]] żyjący w czasach [[Jezus|Jezusa]] miłowali [[Bóg|Boga]] z całego serca, z całej swej istoty i gdyby uczynili zupełne poświęcenie, to rozumiemy, że [[Bóg]] przyjąłby tę ofiarę z ich strony.<ref>{{R|5837|5}}</ref> | ||
Ktokolwiek nie był gotowy spomiędzy Izraela, ten został na pewien czas odłamany od Bożej łaski, podczas gdy powołanie do Królestwa zostało przesłane do pogan, aby wybrać spośród nich lud, jaki miał skompletować zaplanowane | *# Potknięcie się i upadek obu domów [[Izrael|Izraela]] powinno być traktowane raczej jako błogosławieństwo, a nie nic innego. Odrzucenie nominalnego domu było konieczne, zanim powołanie mogło być skierowane do pogan.<ref>{{R|177|6}}</ref> | ||
Zawiść | *'''[[Zbawienie]]''' | ||
*# Znaczenie ich upadku wyraża się raczej błogosławieństwem dla pogan niż trwałą szkodą dla [[Izrael|Izraela]].<ref>{{R|1971|1}}</ref> | |||
*# Wielkie [[błogosławieństwo]] [[przymierze|przymierza]] będzie przyjęte i wykonane przez niektórych z pogan, którzy zostaną uznani za nasienie [[Abraham|Abrahama]], do którego odnoszą się te obietnice – dzieci według ducha.<ref>{{R|1795|1}}</ref> | |||
*# Jak tylko klasa wybranych zostanie skompletowana spomiędzy wszystkich narodów, (ponieważ prawdopodobnie zaledwie dziesięć do piętnastu tysięcy [[Żydzi|Żydów]] zostało uczniami [[Jezus|Jezusa]]), wówczas [[Izrael]] znowu powstanie i będzie miał udział w Boskiej łasce.<ref>{{R|4942|6}}</ref> | |||
*# Ktokolwiek nie był gotowy spomiędzy [[Izrael|Izraela]], ten został na pewien czas odłamany od Bożej łaski, podczas gdy powołanie do Królestwa zostało przesłane do pogan, aby wybrać spośród nich lud, jaki miał skompletować zaplanowane „[[Ciało Chrystusa]]”.<ref>{{PD|58|70}}</ref> | |||
*'''Zawiść''' | |||
*# To miało i będzie miało ten skutek. Od czasu rozpoczęcia głoszenia [[ewangelia|ewangelii]] poganom, [[Izrael]] już więcej nie podąża za bałwanami. Wydaje się, że stają się oni coraz bardziej zazdrośni o chrześcijaństwo, podkreślając, że [[Jezus]] był [[Żydzi|Żydem]].<ref>{{R|1696|5}}</ref> | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |
Aktualna wersja na dzień 14:25, 24 mar 2016
11:11 Mówię tedy: Azaż się potknęli, aby padli? Nie daj tego Boże! Ale przez ich upadek doszło zbawienie pogan, aby je do zawiści przywiódł.
Komentarz
- Czy się
- Cielesne nasienie.[1]
- Potknęli
- Aby upaść
- Bynajmniej
- Aby oni na zawsze pozostali odcięci.[6]
- Wskutek ich upadku
- Ich upadek jako narodu w uzyskaniu stanu członków nowego stworzenia.[7]
- Ich tymczasowe odpadnięcie od łaski.[8]
- Jako naturalnego nasienia, któremu obietnica została uczyniona jako pierwszym.[9]
- Gdyby wszyscy Żydzi żyjący w czasach Jezusa miłowali Boga z całego serca, z całej swej istoty i gdyby uczynili zupełne poświęcenie, to rozumiemy, że Bóg przyjąłby tę ofiarę z ich strony.[10]
- Potknięcie się i upadek obu domów Izraela powinno być traktowane raczej jako błogosławieństwo, a nie nic innego. Odrzucenie nominalnego domu było konieczne, zanim powołanie mogło być skierowane do pogan.[11]
- Zbawienie
- Znaczenie ich upadku wyraża się raczej błogosławieństwem dla pogan niż trwałą szkodą dla Izraela.[12]
- Wielkie błogosławieństwo przymierza będzie przyjęte i wykonane przez niektórych z pogan, którzy zostaną uznani za nasienie Abrahama, do którego odnoszą się te obietnice – dzieci według ducha.[13]
- Jak tylko klasa wybranych zostanie skompletowana spomiędzy wszystkich narodów, (ponieważ prawdopodobnie zaledwie dziesięć do piętnastu tysięcy Żydów zostało uczniami Jezusa), wówczas Izrael znowu powstanie i będzie miał udział w Boskiej łasce.[14]
- Ktokolwiek nie był gotowy spomiędzy Izraela, ten został na pewien czas odłamany od Bożej łaski, podczas gdy powołanie do Królestwa zostało przesłane do pogan, aby wybrać spośród nich lud, jaki miał skompletować zaplanowane „Ciało Chrystusa”.[15]
- Zawiść