List św. Pawła do Rzymian 11:32: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Rzym.|11:32|BG}} {{Komentarz}} *'''Poddał wszystkich''' *# Uczynił z nich widowisko dla świata, ponieważ mimo iż odpadli oni od Jego łaski na pewien czas, to je...") |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
*# Zamknął [[Zakon|Zakonem]].<ref>{{R|556|4}}</ref> | *# Zamknął [[Zakon|Zakonem]].<ref>{{R|556|4}}</ref> | ||
*'''Aby''' | *'''Aby''' | ||
*# W [[ | *# W [[wiek Tysiąclecia|wieku Tysiąclecia]].<ref>{{R|3078|2}}, {{R|1270|2}}</ref> | ||
Się nad wszystkimi umiłować | *'''Się nad wszystkimi umiłować''' | ||
Bóg najpierw będzie błogosławił Izraelowi; za pośrednictwem tych, którzy w Izraelu przyjdą z Nim do harmonii, błogosławieństwo obejmie każdy naród. | *# Nad całą ludzkością.<ref>{{R|1778|6}}, {{R|1583|1}}, {{R|1270|2}}</ref> | ||
Odrzucenie Izraela nie ma trwałego charakteru – tylko do czasu, gdy zupełna liczba wiernych świętych zostanie wybrana spośród pogan. Boża łaska powróci wówczas do Izraela i całej ziemi. | *# [[Bóg]] najpierw będzie błogosławił [[Izrael|Izraelowi]]; za pośrednictwem tych, którzy w [[Izrael|Izraelu]] przyjdą z Nim do harmonii, błogosławieństwo obejmie każdy naród.<ref>{{R|4594|1}}, {{R|3078|2}}</ref> | ||
Izrael chętniej powróci do jedności ze swymi własnymi wodzami z przeszłości niż inni; w ten sposób już na początku Tysiąclecia zajmą oni najwybitniejsze miejsce między narodami. | *# Odrzucenie [[Izrael|Izraela]] nie ma trwałego charakteru – tylko do czasu, gdy zupełna liczba wiernych świętych zostanie wybrana spośród pogan. [[Bóg|Boża]] łaska powróci wówczas do [[Izrael|Izraela]] i całej ziemi.<ref>{{R|5495|3}}</ref> | ||
Uwalniając każdego z nich od zaślepienia, doprowadzając ich do pełnej znajomości, która nikomu nie pozostawi możliwości usprawiedliwiania się, lecz będzie stanowiła podstawę odpowiedzialności za wybór życia poprzez posłuszeństwo Chrystusowi albo | *# [[Izrael]] chętniej powróci do jedności ze swymi własnymi wodzami z przeszłości niż inni; w ten sposób już na początku [[Tysiąclecie|Tysiąclecia]] zajmą oni najwybitniejsze miejsce między narodami.<ref>{{F|178}}</ref> | ||
Izrael zostanie uwolniony od zaślepienia w które popadli odrzucając Chrystusa, zaś ich przywrócenie będzie znakiem błogosławieństwa dla całego świata. | *# Uwalniając każdego z nich od zaślepienia, doprowadzając ich do pełnej znajomości, która nikomu nie pozostawi możliwości usprawiedliwiania się, lecz będzie stanowiła podstawę odpowiedzialności za wybór życia poprzez posłuszeństwo [[Chrystus|Chrystusowi]] albo „[[wtóra śmierć|drugiej śmierci]]”.<ref>{{R|4781|3}}</ref> | ||
Elizeusz, który przekroczył Jordan, może obrazować starożytnych świętych, wskazując, że błogosławieństwa Nowego Przymierza przyjdą na świat poprzez Żydów od uwielbionego Kościoła. | *# [[Izrael]] zostanie uwolniony od zaślepienia w które popadli odrzucając [[Chrystus|Chrystusa]], zaś ich przywrócenie będzie znakiem błogosławieństwa dla całego świata.<ref>{{R|2213|1}}</ref> | ||
Wzbudzenie | *# [[Elizeusz]], który przekroczył [[Jordan]], może obrazować starożytnych świętych, wskazując, że błogosławieństwa [[Nowe Przymierze|Nowego Przymierza]] przyjdą na świat poprzez [[Żydzi|Żydów]] od uwielbionego [[Kościół|Kościoła]].<ref>{{R|4758|4}}</ref> | ||
Miłosierdzie Boże i Chrystusa za pośrednictwem Kościoła dla cielesnego Izraela i poprzez cielesny Izrael ku błogosławieniu każdego, kto tego pragnie, z wszystkich rodzajów ziemi. | *# [[Wzbudzenie]] „[[Abraham|Abrahama]], [[Izaak|Izaaka]], [[Jakub|Jakuba]] i wszystkich świętych proroków” nastąpi do doskonałego stanu ziemskiego. Będą oni rządzić światem, błogosławić go, zaś [[Izrael]] będzie pierwszym, który na to zareaguje.<ref>{{R|2983|1}}</ref> | ||
Nasz Niebieski Ojciec swym planem zapewnił nie tylko niebiańskie zbawienie wybranemu Kościołowi tego wieku, ale również ogólne zbawienie, które rozpocznie się od Izraela, i obejmie wszystkich. | *# [[Miłosierdzie]] [[Bóg|Boże]] i [[Chrystus|Chrystusa]] za pośrednictwem [[Kościół|Kościoła]] dla [[cielesny Izrael|cielesnego Izraela]] i poprzez [[cielesny Izrael]] ku błogosławieniu każdego, kto tego pragnie, z wszystkich rodzajów ziemi.<ref>{{R|4646|6}}</ref> | ||
Izrael stanie się przewodnim narodem ziemi, przedstawicielem duchowego Królestwa Bożego; poganie przyjdą i będą współpracować; błogosławieństwo obejmie wszystkie rodzaje ziemi. | *# Nasz Niebieski Ojciec swym planem zapewnił nie tylko niebiańskie zbawienie wybranemu Kościołowi tego wieku, ale również ogólne zbawienie, które rozpocznie się od [[Izrael|Izraela]], i obejmie wszystkich.<ref>{{R|3066|2}}</ref> | ||
Boska moc będzie działać w Królestwie Mesjańskim, obejmie | *# [[Izrael]] stanie się przewodnim narodem ziemi, przedstawicielem duchowego [[Królestwo Boże|Królestwa Bożego]]; poganie przyjdą i będą współpracować; błogosławieństwo obejmie wszystkie rodzaje ziemi.<ref>{{R|2996|2}}</ref> | ||
Jedną z wielkich i drogocennych obietnic jest ta, że Izrael według ciała jeszcze otrzyma miłosierdzie i błogosławieństwo poprzez nasze błogosławieństwo (królów i kapłanów Wieku Ewangelii). | *# [[Boska moc]] będzie działać w [[Królestwo Mesjańskie|Królestwie Mesjańskim]], obejmie „[[Jakub|Jakuba]]” i podniesie ten lud, używając go jako pochodni dla świata.<ref>{{R|2882|5}}</ref> | ||
Mamy mieć udział wraz z Chrystusem w dziele uczynienia przymierza, które obejmie Izrael, a za jego pośrednictwem – cały świat. | *# Jedną z wielkich i drogocennych obietnic jest ta, że [[Izrael]] według ciała jeszcze otrzyma [[miłosierdzie]] i [[błogosławieństwo]] poprzez nasze [[błogosławieństwo]] (królów i kapłanów [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]]).<ref>{{R|2138|1}}</ref> | ||
Nowe Przymierze zostanie zawarte bezpośrednio z tym narodem, jak zostało to przepowiedziane przez proroka Jeremiasza 31:31; „po tych dniach” pieczętowania tego Przymierza przez Wielkiego Pośrednika swoją krwią. | *# Mamy mieć udział wraz z [[Chrystus|Chrystusem]] w dziele uczynienia [[przymierze|przymierza]], które obejmie [[Izrael]], a za jego pośrednictwem – cały świat.<ref>{{R|4625|4}}</ref> | ||
Jego dziełem będzie przekazanie na rzecz Nowego Przymierza tej samej „drogocennej krwi”, która w czasie Wieku Ewangelii błogosławiła i pocieszała Kościół. | *# [[Nowe Przymierze]] zostanie zawarte bezpośrednio z tym narodem, jak zostało to przepowiedziane przez [[prorok|proroka]] [[Jeremiasz|Jeremiasza]] {{Jer. |31:31}}; „po tych dniach” pieczętowania tego [[przymierze|Przymierza]] przez Wielkiego Pośrednika swoją krwią.<ref>{{R|4497|5}}</ref> | ||
*# Jego dziełem będzie przekazanie na rzecz [[Nowe Przymierze|Nowego Przymierza]] tej samej „drogocennej krwi”, która w czasie [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] błogosławiła i pocieszała [[Kościół]].<ref>{{CR|59|2}}</ref> | |||
Stan ucisku, w którym Żydzi trwali w czasie całego Wieku Ewangelii, był łaską od Boga, przygotowującą ich na błogosławieństwa Królestwa Mesjańskiego. | *# ''W owym dniu podniosę upadającą chatkę [[Dawid|Dawida]] i zamuruję jej pęknięcia, i podźwignę ją z ruin, i odbuduję ją jak za dawnych dni, aby posiedli resztki [[Edom|Edomu]] i wszystkie narody, nad którymi wzywane było moje imię, mówi Pan, który to czyni'' – {{Amos |9:11-12}}. <ref>{{HG|336|4}}</ref> | ||
*# Stan ucisku, w którym [[Żydzi]] trwali w czasie całego [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]], był łaską od Boga, przygotowującą ich na błogosławieństwa [[Królestwo Mesjańskie|Królestwa Mesjańskiego]].<ref>{{Q|357|5}}</ref> | |||
Boże miłosierdzie rozciąga się na cielesny Izrael, o którym mówi On, że jest ludem twardego karku, kamiennych serc i buntowniczym, a także na wszystkich tych, którzy nie mieli łask i przywilejów tego narodu. | *# ''Gdyż łaskawy będę na nieprawości ich, a grzechów ich nie wspomnę więcej'' – {{Hebr. |8:12}}. <ref>{{SM|368|T}}</ref> | ||
Pan będzie kierował, kontrolował, błogosławił, podnosił i przeprowadzi restytucję wszystkich chętnych i posłusznych, najpierw Żydów, a potem i pogan. | *# [[Bóg|Boże]] [[miłosierdzie|miłosierdzie]] rozciąga się na [[cielesny Izrael]], o którym mówi On, że jest ludem twardego karku, kamiennych serc i buntowniczym, a także na wszystkich tych, którzy nie mieli łask i przywilejów tego narodu.<ref>{{SM|533|2}}</ref> | ||
Jerozolima ma bramy w każdym kierunku, zaś na nich wypisane są imiona dwunastu pokoleń Izraela. Izrael jest bramą, przez którą błogosławieństwo przyjdzie na ludzkość. | *# Pan będzie kierował, kontrolował, błogosławił, podnosił i przeprowadzi [[restytucja|restytucję]] wszystkich chętnych i posłusznych, najpierw [[Żydzi|Żydów]], a potem i pogan.<ref>{{OV|88|3}}</ref> | ||
Przez jednego człowieka, Jezusa Chrystusa. | *# [[Jerozolima]] ma bramy w każdym kierunku, zaś na nich wypisane są imiona [[dwanaście pokoleń|dwunastu pokoleń]] [[Izrael|Izraela]]. [[Izrael]] jest bramą, przez którą błogosławieństwo przyjdzie na ludzkość.<ref>{{R|334|1}}</ref> | ||
Jednorodzony Syn Boży przybrał naszą ludzką naturę, aby zostać podniesionym do stanu wszelkiej władzy na niebie i na ziemi, aby dokonać zupełnego zbawienia wszystkich dzięki ofierze swego człowieczeństwa. | *# Przez jednego człowieka, [[Jezus Chrystus|Jezusa Chrystusa]].<ref>{{R|770|5}}, {{R|429|3}}, {{R|363|6}}</ref> | ||
„Piasek na brzegu morza” przedstawia zupełną liczbę ludzkości, jaka ostatecznie osiągnie posłuszeństwo Abrahama, oraz całkowitą ludzką restytucję i Bożą nagrodę życia wiecznego. | *# Jednorodzony [[Jezus|Syn Boży]] przybrał naszą ludzką naturę, aby zostać podniesionym do stanu wszelkiej władzy na niebie i na ziemi, aby dokonać zupełnego zbawienia wszystkich dzięki ofierze swego człowieczeństwa.<ref>{{R|1583|1}}</ref> | ||
Sprawiedliwość i mądrość Boża ustanowiły prawo, na mocy którego wszyscy wzięli udział w upadku i karze Adama, oraz które umożliwia zbawienie wszystkich przez jedną ofiarę Chrystusa. | *# „Piasek na brzegu morza” przedstawia zupełną liczbę ludzkości, jaka ostatecznie osiągnie posłuszeństwo Abrahama, oraz całkowitą ludzką [[restytucja|restytucję]] i [[Bóg|Bożą]] nagrodę [[Życie wieczne|życia wiecznego]].<ref>{{R|2854|1}}</ref> | ||
Dzięki miłosiernej opatrzności Bożej rozwój rodzaju ludzkiego rozpoczął się dopiero po upadku tak, że każdy członek tego rodzaju może mieć udział w błogosławieństwach odkupienia przez Chrystusa. | *# [[Sprawiedliwość]] i [[mądrość]] [[Bóg|Boża]] ustanowiły prawo, na mocy którego wszyscy wzięli udział w upadku i [[kara|karze]] [[Adam|Adama]], oraz które umożliwia zbawienie wszystkich przez jedną [[ofiara|ofiarę]] [[Chrystus|Chrystusa]].<ref>{{R|1565|6}}</ref> | ||
Jeden Zbawiciel nie mógłby zapewnić wszystkim zbawienia; jednakże w przypadku Adama tylko jedna osoba była na próbie, tylko jedna rozmyślnie zgrzeszyła, a zatem, jedna doskonała istota stanowiła odpowiednia cenę. | *# Dzięki miłosiernej opatrzności Bożej rozwój rodzaju ludzkiego rozpoczął się dopiero po upadku tak, że każdy członek tego rodzaju może mieć udział w błogosławieństwach [[okup|odkupienia]] przez [[Chrystus|Chrystusa]].<ref>{{R|1552|1}}</ref> | ||
Wszyscy umierają w wyniku niesprawiedliwości Adama. „Łaską Bożą (niezasłużoną przychylnością) zbawieni jesteśmy”. Gdy jeszcze byliśmy wrogami i grzesznikami, Bóg tak nas umiłował, że dał swego Syna, który „za wszystkich śmierci skosztował”. | *# Jeden [[Zbawiciel]] nie mógłby zapewnić wszystkim zbawienia; jednakże w przypadku [[Adam|Adama]] tylko jedna osoba była na próbie, tylko jedna rozmyślnie [[grzech|zgrzeszyła]], a zatem, jedna doskonała istota stanowiła odpowiednia cenę.<ref>{{R|770|4}}</ref> | ||
Bóg potępił wszystkich poprzez grzech jednego człowieka, aby mógł się zmiłować nad wszystkimi i odkupić wszystkich jedną ofiarą. | *# Wszyscy umierają w wyniku niesprawiedliwości [[Adam|Adama]]. „Łaską Bożą (niezasłużoną przychylnością) zbawieni jesteśmy”. Gdy jeszcze byliśmy wrogami i grzesznikami, Bóg tak nas umiłował, że dał swego Syna, który „za wszystkich śmierci skosztował”.<ref>{{R|429|6}}</ref> | ||
*# [[Bóg]] potępił wszystkich poprzez [[grzech]] jednego człowieka, aby mógł się zmiłować nad wszystkimi i [[okup|odkupić]] wszystkich jedną [[ofiara|ofiarą]].<ref>{{R|363|6}}</ref> | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |
Aktualna wersja na dzień 10:13, 15 kwi 2016
11:32 Albowiem zamknął je Bóg wszystkie w niedowiarstwo, aby się nad wszystkimi zmiłował.
Komentarz
- Poddał wszystkich
- Uczynił z nich widowisko dla świata, ponieważ mimo iż odpadli oni od Jego łaski na pewien czas, to jednak jako martwy naród będą świadkami dla Jego słowa na całym świecie.[1]
- Odrzucił Izraela jako naród, aby przywrócić ich jako lud do dziedzictwa ziemskich obietnic, jakie zostały dla nich uczynione.[2]
- Dziesięć plemion narodu Izraelskiego odpadło już na siedem stuleci przed czasem rozpoczęcia miłosierdzia dla duchowego Izraela (gdy Jezus przyszedł, aby zginąć, sprawiedliwy za niesprawiedliwych).[3]
- Zamknął Zakonem.[4]
- Aby
- Się nad wszystkimi umiłować
- Nad całą ludzkością.[6]
- Bóg najpierw będzie błogosławił Izraelowi; za pośrednictwem tych, którzy w Izraelu przyjdą z Nim do harmonii, błogosławieństwo obejmie każdy naród.[7]
- Odrzucenie Izraela nie ma trwałego charakteru – tylko do czasu, gdy zupełna liczba wiernych świętych zostanie wybrana spośród pogan. Boża łaska powróci wówczas do Izraela i całej ziemi.[8]
- Izrael chętniej powróci do jedności ze swymi własnymi wodzami z przeszłości niż inni; w ten sposób już na początku Tysiąclecia zajmą oni najwybitniejsze miejsce między narodami.[9]
- Uwalniając każdego z nich od zaślepienia, doprowadzając ich do pełnej znajomości, która nikomu nie pozostawi możliwości usprawiedliwiania się, lecz będzie stanowiła podstawę odpowiedzialności za wybór życia poprzez posłuszeństwo Chrystusowi albo „drugiej śmierci”.[10]
- Izrael zostanie uwolniony od zaślepienia w które popadli odrzucając Chrystusa, zaś ich przywrócenie będzie znakiem błogosławieństwa dla całego świata.[11]
- Elizeusz, który przekroczył Jordan, może obrazować starożytnych świętych, wskazując, że błogosławieństwa Nowego Przymierza przyjdą na świat poprzez Żydów od uwielbionego Kościoła.[12]
- Wzbudzenie „Abrahama, Izaaka, Jakuba i wszystkich świętych proroków” nastąpi do doskonałego stanu ziemskiego. Będą oni rządzić światem, błogosławić go, zaś Izrael będzie pierwszym, który na to zareaguje.[13]
- Miłosierdzie Boże i Chrystusa za pośrednictwem Kościoła dla cielesnego Izraela i poprzez cielesny Izrael ku błogosławieniu każdego, kto tego pragnie, z wszystkich rodzajów ziemi.[14]
- Nasz Niebieski Ojciec swym planem zapewnił nie tylko niebiańskie zbawienie wybranemu Kościołowi tego wieku, ale również ogólne zbawienie, które rozpocznie się od Izraela, i obejmie wszystkich.[15]
- Izrael stanie się przewodnim narodem ziemi, przedstawicielem duchowego Królestwa Bożego; poganie przyjdą i będą współpracować; błogosławieństwo obejmie wszystkie rodzaje ziemi.[16]
- Boska moc będzie działać w Królestwie Mesjańskim, obejmie „Jakuba” i podniesie ten lud, używając go jako pochodni dla świata.[17]
- Jedną z wielkich i drogocennych obietnic jest ta, że Izrael według ciała jeszcze otrzyma miłosierdzie i błogosławieństwo poprzez nasze błogosławieństwo (królów i kapłanów Wieku Ewangelii).[18]
- Mamy mieć udział wraz z Chrystusem w dziele uczynienia przymierza, które obejmie Izrael, a za jego pośrednictwem – cały świat.[19]
- Nowe Przymierze zostanie zawarte bezpośrednio z tym narodem, jak zostało to przepowiedziane przez proroka Jeremiasza Jer. 31:31; „po tych dniach” pieczętowania tego Przymierza przez Wielkiego Pośrednika swoją krwią.[20]
- Jego dziełem będzie przekazanie na rzecz Nowego Przymierza tej samej „drogocennej krwi”, która w czasie Wieku Ewangelii błogosławiła i pocieszała Kościół.[21]
- W owym dniu podniosę upadającą chatkę Dawida i zamuruję jej pęknięcia, i podźwignę ją z ruin, i odbuduję ją jak za dawnych dni, aby posiedli resztki Edomu i wszystkie narody, nad którymi wzywane było moje imię, mówi Pan, który to czyni – Amos 9:11-12. [22]
- Stan ucisku, w którym Żydzi trwali w czasie całego Wieku Ewangelii, był łaską od Boga, przygotowującą ich na błogosławieństwa Królestwa Mesjańskiego.[23]
- Gdyż łaskawy będę na nieprawości ich, a grzechów ich nie wspomnę więcej – Hebr. 8:12. [24]
- Boże miłosierdzie rozciąga się na cielesny Izrael, o którym mówi On, że jest ludem twardego karku, kamiennych serc i buntowniczym, a także na wszystkich tych, którzy nie mieli łask i przywilejów tego narodu.[25]
- Pan będzie kierował, kontrolował, błogosławił, podnosił i przeprowadzi restytucję wszystkich chętnych i posłusznych, najpierw Żydów, a potem i pogan.[26]
- Jerozolima ma bramy w każdym kierunku, zaś na nich wypisane są imiona dwunastu pokoleń Izraela. Izrael jest bramą, przez którą błogosławieństwo przyjdzie na ludzkość.[27]
- Przez jednego człowieka, Jezusa Chrystusa.[28]
- Jednorodzony Syn Boży przybrał naszą ludzką naturę, aby zostać podniesionym do stanu wszelkiej władzy na niebie i na ziemi, aby dokonać zupełnego zbawienia wszystkich dzięki ofierze swego człowieczeństwa.[29]
- „Piasek na brzegu morza” przedstawia zupełną liczbę ludzkości, jaka ostatecznie osiągnie posłuszeństwo Abrahama, oraz całkowitą ludzką restytucję i Bożą nagrodę życia wiecznego.[30]
- Sprawiedliwość i mądrość Boża ustanowiły prawo, na mocy którego wszyscy wzięli udział w upadku i karze Adama, oraz które umożliwia zbawienie wszystkich przez jedną ofiarę Chrystusa.[31]
- Dzięki miłosiernej opatrzności Bożej rozwój rodzaju ludzkiego rozpoczął się dopiero po upadku tak, że każdy członek tego rodzaju może mieć udział w błogosławieństwach odkupienia przez Chrystusa.[32]
- Jeden Zbawiciel nie mógłby zapewnić wszystkim zbawienia; jednakże w przypadku Adama tylko jedna osoba była na próbie, tylko jedna rozmyślnie zgrzeszyła, a zatem, jedna doskonała istota stanowiła odpowiednia cenę.[33]
- Wszyscy umierają w wyniku niesprawiedliwości Adama. „Łaską Bożą (niezasłużoną przychylnością) zbawieni jesteśmy”. Gdy jeszcze byliśmy wrogami i grzesznikami, Bóg tak nas umiłował, że dał swego Syna, który „za wszystkich śmierci skosztował”.[34]
- Bóg potępił wszystkich poprzez grzech jednego człowieka, aby mógł się zmiłować nad wszystkimi i odkupić wszystkich jedną ofiarą.[35]
Przypisy
- ↑ R-4781:6
- ↑ R-1971:6
- ↑ R-4820:5
- ↑ R-556:4
- ↑ R-3078:2, R-1270:2
- ↑ R-1778:6, R-1583:1, R-1270:2
- ↑ R-4594:1, R-3078:2
- ↑ R-5495:3
- ↑ F-178
- ↑ R-4781:3
- ↑ R-2213:1
- ↑ R-4758:4
- ↑ R-2983:1
- ↑ R-4646:6
- ↑ R-3066:2
- ↑ R-2996:2
- ↑ R-2882:5
- ↑ R-2138:1
- ↑ R-4625:4
- ↑ R-4497:5
- ↑ Szablon:CR
- ↑ HG-336
- ↑ Q-357.5
- ↑ SM-368
- ↑ SM-533
- ↑ Szablon:OV
- ↑ R-334:1
- ↑ R-770:5, R-429:3, R-363:6
- ↑ R-1583:1
- ↑ R-2854:1
- ↑ R-1565:6
- ↑ R-1552:1
- ↑ R-770:4
- ↑ R-429:6
- ↑ R-363:6