List do Hebrajczyków 2:9: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Hebr.|2:9|BG}} {{Komentarz}} Jezusa – Odkupiciela wszystkich. R4629:2 „Nam, którzy nie patrzymy na to, co widzialne, ale na to, co niewidzialne” (2 Kor. 4:18);...") |
mNie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{Komentarz}} | {{Komentarz}} | ||
Jezusa | *'''[[Jezus|Jezusa]]''' | ||
*# [[odkupiciel|Odkupiciela]] wszystkich.<ref>{{R|4629|2}}</ref> | |||
ale na to, co | *# ''Nam, którzy nie patrzymy na to, co widzialne, ale na to, co niewidzialne'' – {{2 Kor. |4:18}}), ''Ujrzy go wszelkie oko'' – {{Obj. |1:7}}. Postrzeganiem za pomocą umysłu.<ref>{{T|85}}</ref> | ||
*# Początek dzieła Bożego.<ref>{{R|4973|4}}</ref> | |||
za pomocą umysłu. | *'''Mniejszym''' | ||
Początek dzieła Bożego. | *# A tym samym mniejszym, niż był w swej przedludzkiej egzystencji.<ref>{{B|108}}, {{R|329|3}}</ref> | ||
Mniejszym | *# Uniżył samego siebie i przyjął ziemską naturę.<ref>{{OV|353|4}}</ref> | ||
był w swej przedludzkiej egzystencji. | *# Ludzkie ciało [[Jezus|Jezusa]]. ''Aleś ciało dla mnie przysposobił'' – {{Hebr. |10:5}}. <ref>{{R|5748|2}}, {{R|5064|1}}, {{R|5053|3}}, {{R|5027|3}}</ref> | ||
*# Nie jak [[anioł|aniołowie]] ani pod żadnym względem nie był z ich porządku i natury.<ref>{{R|329|3}}</ref> | |||
Uniżył samego siebie i przyjął ziemską naturę. | *'''Od [[anioł|aniołów]]''' | ||
*# Z greckiego [[angelos]].<ref>{{E|67}}</ref> | |||
Ludzkie ciało Jezusa. | *# ''Lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiem'' – {{Filip. |2:7}}. <ref>{{R|4098|2}}, {{R|2075|5}}, {{R|329|4}}</ref> | ||
*'''Za cierpienia śmierci''' | |||
5053 | *# Aby stał się ofiarą za człowieka.<ref>{{R|5917|4}}</ref> | ||
Nie jak aniołowie ani pod żadnym względem | *# Cena [[okup|okupu]] za [[grzech|grzechy]] całego świata.<ref>{{R|5053|3}}, {{R|4966|1}}</ref> | ||
nie był z ich porządku i natury. | *# Gdyby nie było konieczne, aby [[Jezus]] zaznał śmierci, ''sprawiedliwy za niesprawiedliwych'' – {{1 Piotra |3:18}}, wówczas nie przyszedłby na świat.<ref>{{OV|151|5}}</ref> | ||
Od aniołów | *# Było konieczne, aby doskonały człowiek umarł i pozostał martwym na zawsze, aby [[Adam]] i jego potomstwo potępione w nim mogli być uwolnieni od śmierci przez [[zmartwychwstanie]].<ref>{{R|2477|1}}</ref> | ||
*# Gdy osiągnął ten cel, już więcej nie potrzebował ludzkiej natury.<ref>{{R|5416|1}}</ref> | |||
sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy | *# Nie ma już potrzeby, aby [[Jezus]] ponownie był uczyniony nieco mniejszym lub tak małym, jak [[anioł|aniołowie]].<ref>{{R|197|1}}</ref> | ||
się z postawy | *# Śmierć naszego Pana w czasie jego przedludzkiej egzystencji nie wpłynęłaby na zapłatę za karę człowieka ani na uwolnienie potępionego rodzaju.<ref>{{OV|354|1}}</ref> | ||
*# Zaznanie śmierci przez naszego Pana stanowiło [[cena|cenę]] [[okup|okupu]] za [[grzech]] całego świata.<ref>{{Q|68|2}}</ref> | |||
Za cierpienia śmierci | *'''Chwałą i dostojeństwem''' | ||
człowieka. | *# Doskonałością ludzkiej natury.<ref>{{E|427}}, {{A|175}}, {{R|5873|1}}, {{R|5291|5}}, {{R|5222|6}}, {{R|1810|3}}, {{R|1267|6}}, {{R|573|6}}, {{R|463|1}}</ref> | ||
Cena okupu za grzechy całego świata. | *# ''I ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny [[Jezus|Syn]] od [[Bóg|Ojca]], pełne łaski i prawdy'' – {{Jan |1:14}}. <ref>{{R|3476|3}}</ref> | ||
4966 | *# Co wskazuje, że [[Jezus]] nie przybrał naszej upadłej natury.<ref>{{R|316|4}}</ref> | ||
Gdyby nie było konieczne, aby Jezus zaznał | *# Aby Opuścił chwałę, jaką miał u [[Bóg|Ojca]] jako [[Logos]] i został uczyniony ciałem, stał się człowiekiem, [[Jezus Chrystus|Jezusem Chrystusem]].<ref>{{SM|73|T}}</ref> | ||
śmierci, | *# Jako stosowny [[okup]] albo zastępca.<ref>{{A|175}}</ref> | ||
*# Cała zasługa [[zbawienie|zbawienia]] świata spoczywa w [[Jezus|Jezusie]], skupiona w Jego śmierci.<ref>{{R|3701|1}}</ref> | |||
świat. | *# Boskie prawo „życie za życie” miało nauczyć nas wielkiej lekcji; że aby [[okup|odkupić]] potępione na śmierć ludzkie życie, należało poświęcić inne doskonałe ludzkie życie.<ref>{{R|4964|4}}</ref> | ||
Było konieczne, aby doskonały człowiek umarł | *'''Z łaski Bożej''' | ||
i pozostał martwym na zawsze, aby Adam | *# Przychylności.<ref>{{A|175}}, {{R|5291|5}}, {{R|556|4}}</ref> | ||
i jego potomstwo potępione w nim mogli być | *# Łaski, miłości, szczodrości.<ref>{{R|685|5}}, {{E|451}}</ref> | ||
uwolnieni od śmierci przez zmartwychwstanie. | *# Boskie rozrządzenie, dzięki któremu [[Bóg]] mógł być zarówno sprawiedliwy jak i zachować władztwo swego sądu, wybawiając jednocześnie człowieka spod wyroku śmierci.<ref>{{SM|171|2}}</ref> | ||
*'''Zakosztował śmierci''' | |||
Gdy osiągnął ten cel, już więcej nie potrzebował | *# A tym samym umożliwił [[restytucja|restytucję]] człowieka.<ref>{{E|427}}</ref> | ||
ludzkiej natury. | *# Dzieło odkupienia dokonane na Kalwarii jest szeroką podstawą dla Planu Bożego.<ref>{{R|5291|5}}</ref> | ||
Nie ma już potrzeby, aby Jezus ponownie był | *# W końcu, wszystkie dzieci [[Adam|Adama]] wyjdą z grobu.<ref>{{R|5179|2}}</ref> | ||
uczyniony nieco mniejszym lub tak małym, | *# Podstawa nadziei, zarówno dla Kościoła jak i dla świata.<ref>{{R|5822|2}}, {{R|4734|2}}, {{R|4372|2}}, {{R|3694|1}}, {{R|2750|1}}, {{R|1750|1}}</ref> | ||
jak aniołowie. | *# To był jedyny cel, dla którego nasz Pan stał się człowiekiem.<ref>{{R|3476|6}}</ref> | ||
Śmierć naszego Pana w czasie jego przedludzkiej | *# Ofiara złożona na Kalwarii zabezpieczyła dla wszystkich przywilej powrotu do stanu „obrazu Bożego”, z Jego prawem wypisanym na sercach.<ref>{{R|5286|6}}</ref> | ||
egzystencji nie wpłynęłaby na zapłatę za | *# ''Ofiarował na śmierć swoją duszę'' – {{Izaj. |53:12}}. <ref>{{R|3025|6}}</ref> | ||
karę człowieka ani na uwolnienie potępionego | *# Śmierć ofiarnicza. [[Jezus]] dobrowolnie poniósł karę za [[grzech]] człowieka.<ref>{{PT|388|3}}, {{R|4982|3}}</ref> | ||
rodzaju. | *# Ludzie nie zostali potępieni indywidualnie, lecz jako cały rodzaj ludzki, w jednym człowieku, [[Adam|Adamie]]. W podobny sposób rodzaj ludzki został odkupiony jako całość przez ''człowieka, [[Jezus Chrystus|Chrystusa Jezusa]]'' - {{1 Kor. |15:22}}. <ref>{{SM|68|T}}</ref> | ||
Zaznanie śmierci przez naszego Pana stanowiło | *# Co dowodzi charakteru tego, który będzie jedynowładcą w królestwie mesjańskim.<ref>{{R|5646|6}}</ref> | ||
cenę okupu za grzech całego świata. | *# Nie tylko [[Jezus]] zakosztował śmierci, ale wiele innych osób umarło, gdy odpowiedziało na powołanie do stanu oblubienicy [[Chrystus|Chrystusa]]. <ref>{{R|4973|4}}</ref> | ||
Chwałą i dostojeństwem | *# [[Apostoł]] nie mówi, że zakosztował On wiecznych mąk za każdego człowieka.<ref>{{SM|29|1}}, {{CR|278|1}}</ref> | ||
ludzkiej natury. | *'''Za każdego''' | ||
5291 | *# Żyda i poganina, związanego i wolnego, z każdego narodu i rasy, koloru i płci; za każdego.<ref>{{CR|430|3}}, {{A|97}}, {{R|4982|6}}, {{R|2396|5}}</ref> | ||
*# Stwierdzenie to nikogo nie wyklucza ani jednego.<ref>{{Q|592|4}}, {{R|4633|5}}, {{OV|237|4}}</ref> | |||
Syn od Ojca, pełne łaski i | *# Zakres działania Boskiego lekarstwa dla grzeszników jest równy zasięgowi klęski grzechu.<ref>{{R|3066|1}}</ref> | ||
1:14 | *# Dla tych, którzy już zostali oświeceni, jak również dla milionów, które nigdy nie słyszały o jednym imieniu, przez które możemy być zbawieni.<ref>{{A|104}}, {{R|4633|5}}, {{OV|197|5}}, {{SM|539|2}}</ref> | ||
Co wskazuje, że Jezus nie przybrał naszej upadłej | *# Aby każdy człowiek mógł przejść sąd albo próbę, w celu sprawdzenia, czy jest godnym tego błogosławieństwa.<ref>{{SM|150|2}}</ref> | ||
natury. | *# Ogólne odkupienie, a nie ogólne zbawienie.<ref>{{R|5925|1}}</ref> | ||
Aby | *# To dzieło odkupienia obejmuje całe wieki.<ref>{{R|4998|3}}</ref> | ||
Logos i został uczyniony ciałem, stał się człowiekiem, | *# Misją [[Jezus|Jezusa]] w czasie Jego pierwszego przyjścia było zbawienie w znaczeniu odkupienia, natomiast Jego [[wtóra obecność|drugie przyjście]] dopełni to dzieło przez doprowadzenie do doskonałości wszystkich odkupionych.<ref>{{R|604|1}}</ref> | ||
Jezusem Chrystusem. | *# ''Który siebie samego złożył jako [[okup]] za wszystkich, aby o tym świadczono we właściwym czasie'' - {{1 Tym. |2:6}}. <ref>{{A|344}}, {{F|668}}, {{R|5166|3}}, {{R|1478|3}}, {{R|779|1}}, {{R|623|6}}, {{R|145|1}}, {{OV|182|4}}</ref> | ||
Jako stosowny okup albo zastępca. | *# Ale nie za siebie samego.<ref>{{R|47|2}}</ref> | ||
Cała zasługa zbawienia świata spoczywa w Jezusie, | *# [[Zbawienie]], jakie zostało zapewnione przez śmierć [[Jezus|Jezusa]], jest sprzeczne z teorią ewolucji.<ref>{{R|881|3}}</ref> | ||
skupiona w Jego śmierci. | |||
Boskie prawo „życie za życie” miało nauczyć | |||
nas wielkiej lekcji; że aby odkupić potępione | |||
na śmierć ludzkie życie, należało poświęcić | |||
inne doskonałe ludzkie życie. | |||
Z łaski Bożej | |||
556 | |||
Łaski, miłości, szczodrości. | |||
Boskie rozrządzenie, dzięki któremu Bóg mógł | |||
być zarówno sprawiedliwy jak i zachować | |||
władztwo swego sądu, wybawiając jednocześnie | |||
człowieka spod wyroku śmierci. | |||
Zakosztował śmierci | |||
restytucję człowieka. | |||
Dzieło odkupienia dokonane na Kalwarii jest | |||
szeroką podstawą dla Planu Bożego. | |||
W końcu, wszystkie dzieci Adama wyjdą | |||
z grobu. | |||
Podstawa nadziei, zarówno dla Kościoła jak | |||
i dla świata. | |||
2750 | |||
To był jedyny cel, dla którego nasz Pan stał się | |||
człowiekiem. | |||
Ofiara złożona na Kalwarii zabezpieczyła dla | |||
wszystkich przywilej powrotu do stanu „obrazu | |||
Bożego”, z Jego prawem wypisanym na | |||
sercach. | |||
Śmierć ofiarnicza. Jezus dobrowolnie poniósł | |||
karę za grzech człowieka. | |||
Ludzie nie zostali potępieni indywidualnie, | |||
lecz jako cały rodzaj ludzki, w jednym człowieku, | |||
Adamie. W podobny sposób rodzaj | |||
ludzki został odkupiony jako całość przez | |||
Co dowodzi charakteru tego, który będzie jedynowładcą | |||
w królestwie mesjańskim. | |||
Nie tylko Jezus zakosztował śmierci, ale wiele | |||
innych osób umarło, gdy odpowiedziało na | |||
powołanie do stanu oblubienicy Chrystusa. | |||
Apostoł nie mówi, że zakosztował On wiecznych | |||
mąk za każdego człowieka. | |||
Za każdego | |||
i wolnego, z każdego narodu i rasy, koloru | |||
i płci; za każdego. | |||
2396 | |||
Stwierdzenie to nikogo nie wyklucza ani jednego. | |||
Zakres działania Boskiego lekarstwa dla | |||
grzeszników jest równy zasięgowi klęski grzechu. | |||
Dla tych, którzy już zostali oświeceni, jak | |||
również dla milionów, które nigdy nie słyszały | |||
o jednym imieniu, przez które możemy być | |||
zbawieni. | |||
Aby każdy człowiek mógł przejść sąd albo | |||
próbę, w celu sprawdzenia, czy jest godnym | |||
tego błogosławieństwa. | |||
Ogólne odkupienie, a nie ogólne zbawienie. | |||
To dzieło odkupienia obejmuje całe wieki. | |||
Misją Jezusa w czasie Jego pierwszego przyjścia | |||
było zbawienie w znaczeniu odkupienia, | |||
natomiast Jego drugie przyjście dopełni to | |||
dzieło przez doprowadzenie do doskonałości | |||
wszystkich odkupionych. | |||
wszystkich, aby o tym świadczono we właściwym | |||
1478 | |||
Ale nie za siebie samego. | |||
Zbawienie, jakie zostało zapewnione przez | |||
śmierć Jezusa, jest sprzeczne z teorią ewolucji. | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |
Aktualna wersja na dzień 05:55, 6 lip 2016
2:9 Ale tego, który na małą chwilę mniejszym stał się od Aniołów, Jezusa, widzimy przez ucierpienie śmierci chwałą i czcią ukoronowanego, aby z łaski Bożej za wszystkich śmierci skosztował.
Komentarz
- Jezusa
- Odkupiciela wszystkich.[1]
- Nam, którzy nie patrzymy na to, co widzialne, ale na to, co niewidzialne – 2 Kor. 4:18), Ujrzy go wszelkie oko – Obj. 1:7. Postrzeganiem za pomocą umysłu.[2]
- Początek dzieła Bożego.[3]
- Mniejszym
- Od aniołów
- Z greckiego angelos.[8]
- Lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiem – Filip. 2:7. [9]
- Za cierpienia śmierci
- Aby stał się ofiarą za człowieka.[10]
- Cena okupu za grzechy całego świata.[11]
- Gdyby nie było konieczne, aby Jezus zaznał śmierci, sprawiedliwy za niesprawiedliwych – 1 Piotra 3:18, wówczas nie przyszedłby na świat.[12]
- Było konieczne, aby doskonały człowiek umarł i pozostał martwym na zawsze, aby Adam i jego potomstwo potępione w nim mogli być uwolnieni od śmierci przez zmartwychwstanie.[13]
- Gdy osiągnął ten cel, już więcej nie potrzebował ludzkiej natury.[14]
- Nie ma już potrzeby, aby Jezus ponownie był uczyniony nieco mniejszym lub tak małym, jak aniołowie.[15]
- Śmierć naszego Pana w czasie jego przedludzkiej egzystencji nie wpłynęłaby na zapłatę za karę człowieka ani na uwolnienie potępionego rodzaju.[16]
- Zaznanie śmierci przez naszego Pana stanowiło cenę okupu za grzech całego świata.[17]
- Chwałą i dostojeństwem
- Doskonałością ludzkiej natury.[18]
- I ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny Syn od Ojca, pełne łaski i prawdy – Jan 1:14. [19]
- Co wskazuje, że Jezus nie przybrał naszej upadłej natury.[20]
- Aby Opuścił chwałę, jaką miał u Ojca jako Logos i został uczyniony ciałem, stał się człowiekiem, Jezusem Chrystusem.[21]
- Jako stosowny okup albo zastępca.[22]
- Cała zasługa zbawienia świata spoczywa w Jezusie, skupiona w Jego śmierci.[23]
- Boskie prawo „życie za życie” miało nauczyć nas wielkiej lekcji; że aby odkupić potępione na śmierć ludzkie życie, należało poświęcić inne doskonałe ludzkie życie.[24]
- Z łaski Bożej
- Zakosztował śmierci
- A tym samym umożliwił restytucję człowieka.[28]
- Dzieło odkupienia dokonane na Kalwarii jest szeroką podstawą dla Planu Bożego.[29]
- W końcu, wszystkie dzieci Adama wyjdą z grobu.[30]
- Podstawa nadziei, zarówno dla Kościoła jak i dla świata.[31]
- To był jedyny cel, dla którego nasz Pan stał się człowiekiem.[32]
- Ofiara złożona na Kalwarii zabezpieczyła dla wszystkich przywilej powrotu do stanu „obrazu Bożego”, z Jego prawem wypisanym na sercach.[33]
- Ofiarował na śmierć swoją duszę – Izaj. 53:12. [34]
- Śmierć ofiarnicza. Jezus dobrowolnie poniósł karę za grzech człowieka.[35]
- Ludzie nie zostali potępieni indywidualnie, lecz jako cały rodzaj ludzki, w jednym człowieku, Adamie. W podobny sposób rodzaj ludzki został odkupiony jako całość przez człowieka, Chrystusa Jezusa - 1 Kor. 15:22. [36]
- Co dowodzi charakteru tego, który będzie jedynowładcą w królestwie mesjańskim.[37]
- Nie tylko Jezus zakosztował śmierci, ale wiele innych osób umarło, gdy odpowiedziało na powołanie do stanu oblubienicy Chrystusa. [38]
- Apostoł nie mówi, że zakosztował On wiecznych mąk za każdego człowieka.[39]
- Za każdego
- Żyda i poganina, związanego i wolnego, z każdego narodu i rasy, koloru i płci; za każdego.[40]
- Stwierdzenie to nikogo nie wyklucza ani jednego.[41]
- Zakres działania Boskiego lekarstwa dla grzeszników jest równy zasięgowi klęski grzechu.[42]
- Dla tych, którzy już zostali oświeceni, jak również dla milionów, które nigdy nie słyszały o jednym imieniu, przez które możemy być zbawieni.[43]
- Aby każdy człowiek mógł przejść sąd albo próbę, w celu sprawdzenia, czy jest godnym tego błogosławieństwa.[44]
- Ogólne odkupienie, a nie ogólne zbawienie.[45]
- To dzieło odkupienia obejmuje całe wieki.[46]
- Misją Jezusa w czasie Jego pierwszego przyjścia było zbawienie w znaczeniu odkupienia, natomiast Jego drugie przyjście dopełni to dzieło przez doprowadzenie do doskonałości wszystkich odkupionych.[47]
- Który siebie samego złożył jako okup za wszystkich, aby o tym świadczono we właściwym czasie - 1 Tym. 2:6. [48]
- Ale nie za siebie samego.[49]
- Zbawienie, jakie zostało zapewnione przez śmierć Jezusa, jest sprzeczne z teorią ewolucji.[50]
Przypisy
- ↑ R-4629:2
- ↑ T-85
- ↑ R-4973:4
- ↑ B-108, R-329:3
- ↑ Szablon:OV
- ↑ R-5748:2, R-5064:1, R-5053:3, R-5027:3
- ↑ R-329:3
- ↑ E-67
- ↑ R-4098:2, R-2075:5, R-329:4
- ↑ R-5917:4
- ↑ R-5053:3, R-4966:1
- ↑ Szablon:OV
- ↑ R-2477:1
- ↑ R-5416:1
- ↑ R-197:1
- ↑ Szablon:OV
- ↑ Q-68.2
- ↑ E-427, A-175, R-5873:1, R-5291:5, R-5222:6, R-1810:3, R-1267:6, R-573:6, R-463:1
- ↑ R-3476:3
- ↑ R-316:4
- ↑ SM-73
- ↑ A-175
- ↑ R-3701:1
- ↑ R-4964:4
- ↑ A-175, R-5291:5, R-556:4
- ↑ R-685:5, E-451
- ↑ SM-171
- ↑ E-427
- ↑ R-5291:5
- ↑ R-5179:2
- ↑ R-5822:2, R-4734:2, R-4372:2, R-3694:1, R-2750:1, R-1750:1
- ↑ R-3476:6
- ↑ R-5286:6
- ↑ R-3025:6
- ↑ Szablon:PT, R-4982:3
- ↑ SM-68
- ↑ R-5646:6
- ↑ R-4973:4
- ↑ SM-29, Szablon:CR
- ↑ Szablon:CR, A-97, R-4982:6, R-2396:5
- ↑ Q-592.4, R-4633:5, Szablon:OV
- ↑ R-3066:1
- ↑ A-104, R-4633:5, Szablon:OV, SM-539
- ↑ SM-150
- ↑ R-5925:1
- ↑ R-4998:3
- ↑ R-604:1
- ↑ A-344, F-668, R-5166:3, R-1478:3, R-779:1, R-623:6, R-145:1, Szablon:OV
- ↑ R-47:2
- ↑ R-881:3