List do Hebrajczyków 5:7: Różnice pomiędzy wersjami
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 7: | Linia 7: | ||
*# Jego upokorzenie nie było wieczne, lecz nastąpiło po nim chwalebne wywyższenie, aż do Boskiej natury oraz do chwalebnego ciała, które do niej należy.<ref>{{R|1806|2}}</ref> | *# Jego upokorzenie nie było wieczne, lecz nastąpiło po nim chwalebne wywyższenie, aż do Boskiej natury oraz do chwalebnego ciała, które do niej należy.<ref>{{R|1806|2}}</ref> | ||
*# Od swego [[chrzest|chrztu]] aż do kulminacyjnego punktu w ogrodzie [[Getsemane]].<ref>{{R|1806|3}}</ref> | *# Od swego [[chrzest|chrztu]] aż do kulminacyjnego punktu w ogrodzie [[Getsemane]].<ref>{{R|1806|3}}</ref> | ||
*# Jego dni były jak dni nasze: ''Człowiek urodzony z niewiasty żyje krótko i jest pełen niepokoju'' – {{ | *# Jego dni były jak dni nasze: ''Człowiek urodzony z niewiasty żyje krótko i jest pełen niepokoju'' – {{Ijoba |14:1}}. <ref>{{R|1806|3}}</ref> | ||
*'''W ciele''' | *'''W ciele''' | ||
*# [[Jezus]] cierpiący w ciele.<ref>{{R|5472|3}}</ref> | *# [[Jezus]] cierpiący w ciele.<ref>{{R|5472|3}}</ref> | ||
Linia 39: | Linia 39: | ||
*# Czy wszystko wypełnił zgodnie z Bożą wolą? Wiedząc ,co miało na Niego przyjść, czy był w stanie wypić gorzki [[kielich]] aż do dna, znieść nie tylko fizyczne męki, ale również i hańbę?<ref>{{R|1806|6}}</ref> | *# Czy wszystko wypełnił zgodnie z Bożą wolą? Wiedząc ,co miało na Niego przyjść, czy był w stanie wypić gorzki [[kielich]] aż do dna, znieść nie tylko fizyczne męki, ale również i hańbę?<ref>{{R|1806|6}}</ref> | ||
*# Nie strach przed umieraniem, ale obawa przed pozostaniem martwym, przed tym, że Ojciec nie uzna Go za godnego chwalebnego [[zmartwychwstanie|zmartwychwstania]], jakie zostało Mu obiecane, pod warunkiem zupełnego posłuszeństwa.<ref>{{R|5551|5}}, {{R|5472|6}}, {{R|4804|2}}, {{R|4796|5}}, {{R|3886|2}}, {{R|2774|3}}, {{Q|272|1}}</ref> | *# Nie strach przed umieraniem, ale obawa przed pozostaniem martwym, przed tym, że Ojciec nie uzna Go za godnego chwalebnego [[zmartwychwstanie|zmartwychwstania]], jakie zostało Mu obiecane, pod warunkiem zupełnego posłuszeństwa.<ref>{{R|5551|5}}, {{R|5472|6}}, {{R|4804|2}}, {{R|4796|5}}, {{R|3886|2}}, {{R|2774|3}}, {{Q|272|1}}</ref> | ||
*# Aby Jego śmierć nie stała się drugą śmiercią. | *# Aby Jego śmierć nie stała się drugą śmiercią.<ref>{{R|4796:5}}</ref> | ||
*# Wielki konflikt duchowy, przez który nasz Pan przeszedł przez wzgląd na nas.<ref>{{R|1806|3}}</ref> | |||
Wielki konflikt duchowy, przez który nasz | *# Otrzymał zapewnienie, że jest miły Ojcu.<ref>{{R|4708|1}}</ref> | ||
Pan przeszedł przez wzgląd na nas. | *# Został wybawiony od obawy śmierci.<ref>{{R|5472|6}}, <<R|3367|3}}</ref> | ||
Otrzymał zapewnienie, że jest miły Ojcu. | *# Został wybawiony od śmierci przez [[zmartwychwstanie]].<ref>{{R|3367|3}}</ref> | ||
*# Obawa, jaką odczuwał Pan , nie był grzeszna, była to bojaźń, jaką i my powinniśmy mieć – lęk przed nieosiągnięciem drogocennych obietnic zagwarantowanych nam pod określonymi i niezmiennymi warunkami.<ref>{{R|1807|1}}</ref> | |||
Został wybawiony od obawy śmierci. | *# Nigdy nie bał się Ojca w znaczeniu strachu czy przerażenia.<ref>{{R|4796|6}}</ref> | ||
3367 | *# Była to bojaźń synowska, pozostająca w zupełnej zgodności z Jego, jako uznanego Syna, relacją do Boga.<ref>{{R|1807|2}}</ref> | ||
Został wybawiony od śmierci przez zmartwychwstanie. | *# Bez wątpienia, siły ciemności były bardzo aktywne owej strasznej godziny, korzystając z okoliczności, z Jego słabości i znużenia, aby podważyć Jego nadzieję i wypełnić Jego umysł obawami.<ref>{{R|1806|6}}</ref> | ||
*# Doskonała miłość usuwa bojaźń niewolniczą, ale nie tę wynikającą z szacunku.<ref>{{R|2986|6}}, {{R|4841|4}}, {{R|2289|5}}</ref> | |||
Obawa, jaką odczuwał Pan , nie był grzeszna, | *# Jeżeli Mistrz był pełen obaw, podobnie powinni być i Jego naśladowcy.<ref>{{R|4841|4}}</ref> | ||
była to bojaźń, jaką i my powinniśmy mieć | *'''Został wysłuchany''' | ||
– lęk przed nieosiągnięciem drogocennych | *# Co do śmierci.<ref>{{R|4804|2}}, {{R|4796|5}}, {{R|3367|3}}, {{R|2774|3}}</ref> | ||
obietnic zagwarantowanych nam pod określonymi | *# Co do kwestii, której się obawiał.<ref>{{R|4437|6}}</ref> | ||
i niezmiennymi warunkami. | *# Jego [[modlitwa|modlitwy]] do [[Bóg|Ojca]] nie były daremne. Chociaż użył niewielu słów, to jednak Jego zbolały duch cały czas wstawiał się za Nim w niewysłowionych westchnieniach ({{Rzym. |8:26}}). <ref>{{R|1806|6}}</ref> | ||
Nigdy nie bał się Ojca w znaczeniu strachu | *# Został posłany anioł, aby zapewnić go o tym, że został przyjęty.<ref>{{R|4796|6}}, {{R|5403|4}}, {{R|4804|5}}, {{R|3367|3}}, {{Q|272|1}}</ref> | ||
czy przerażenia. | *# I został wzmocniony i pocieszony ({{Łuk. |22:39-45}}). <ref>{{R|5585|6}}, {{R|5551|5}}, {{R|4804|5}}, {{R|1807|1}}</ref> | ||
Była to bojaźń synowska, pozostająca w zupełnej | |||
zgodności z Jego, jako uznanego Syna, | |||
relacją do Boga. | |||
Bez wątpienia, siły ciemności były bardzo | |||
aktywne owej strasznej godziny, korzystając | |||
z okoliczności, z Jego słabości i znużenia, aby | |||
podważyć Jego nadzieję i wypełnić Jego umysł | |||
obawami. | |||
Doskonała miłość usuwa bojaźń niewolniczą, | |||
ale nie tę wynikającą z szacunku. | |||
4841 | |||
Jeżeli Mistrz był pełen obaw, podobnie powinni | |||
być i Jego naśladowcy. | |||
Został wysłuchany | |||
4796 | |||
Co do kwestii, której się obawiał. | |||
Jego modlitwy do Ojca nie były daremne. | |||
Chociaż użył niewielu słów, to jednak Jego | |||
zbolały duch cały czas wstawiał się za Nim | |||
w niewysłowionych westchnieniach (Rzym. | |||
8:26). | |||
Został posłany anioł, aby zapewnić go o tym, | |||
że został przyjęty. | |||
3367 | |||
I został wzmocniony i pocieszony (Łuk. | |||
22:39-45). | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |