List do Hebrajczyków 6:17: Różnice pomiędzy wersjami

Mariusz (dyskusja | edycje)
Utworzono nową stronę "{{Hebr.|6:17|BG}} {{Komentarz}} *'''Również''' *# W tej sprawie.<ref>{{R|4496|5}}</ref> Chcąc – Pragnąc. R4496:5 Aby podkreślić sprawę obietnicy. CR48:5 Wyraź..."
 
Mariusz (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
 
Linia 4: Linia 4:
*'''Również'''
*'''Również'''
*# W tej sprawie.<ref>{{R|4496|5}}</ref>
*# W tej sprawie.<ref>{{R|4496|5}}</ref>
Chcąc Pragnąc. R4496:5
*'''Chcąc'''
Aby podkreślić sprawę obietnicy. CR48:5
*# Pragnąc.<ref>{{R|4496|5}}</ref>
Wyraźniej O ileż bardziej przekonująca jest
*# Aby podkreślić sprawę obietnicy.<ref>{{CR|48|5}}</ref>
Boża przysięga, upewniająca, niezmieniająca
*'''Wyraźniej'''
tego podstawowego przymierza zawartego
*# O ileż bardziej przekonująca jest Boża przysięga, upewniająca, niezmieniająca tego podstawowego [[przymierze|przymierza]] zawartego z [[Abraham|Abrahamem]], utwierdzając nas w przekonaniu, że ostatecznie cała ludzkość otrzyma błogosławieństwo, które zostanie dane za naszym pośrednictwem.<ref>{{R|4496|5}}, {{R|3946|4}}</ref>
z Abrahamem, utwierdzając nas w przekonaniu,
*'''Dziedzicom obietnicy'''
że ostatecznie cała ludzkość otrzyma błogosławieństwo,
*# Nasz [[Jezus|Pan Jezus]] i wierni członkowie Jego poświęconego ludu w czasie [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]].<ref>{{SM|529|1}}</ref>
które zostanie dane za naszym
*# Pokłosie [[żniwo|Żniwa]]<ref>{{R|388|6}}, {{R|442|2}}, {{NS|529|5}}</ref>
pośrednictwem. R4496:5, 3946:4
*# Słowa apostoła wskazują, że Boża obietnica była przeznaczona bardziej dla nas, dla naszego pocieszenia, aniżeli dla [[Abraham|Abrahama]].<ref>{{SM|528}}, {{R|4496|5}}</ref>
Dziedzicom obietnicy Nasz Pan Jezus
*# Pokłosie Żniwa [[R|388|3}}, {{NS|529|3}}</ref>
i wierni członkowie Jego poświęconego ludu
*# Chrześcijanin, który nie jest w stanie w sposób rozumny przywołać w pamięci tego przymierza potwierdzonego obietnicą, najwyraźniej wykazuje braki informacji niezbędnych dla swego duchowego wzrostu.<ref>{{SM|529|2}}</ref>
w czasie Wieku Ewangelii. SM529:1; Pokłosie
*# Pokłosie Żniwa<ref>{{R|389|1}}, {{R|442|2}}</ref>
Żniwa 388:6, 442:2; NS529:5
*'''Niewzruszoności'''
Słowa apostoła wskazują, że Boża obietnica
*# Niezmienności.<ref>{{R|4496|5}}</ref>
była przeznaczona bardziej dla nas, dla naszego
*# Obietnica na pewno się wypełni.<ref>{{R|5163|5}}, {{OV|69|3}}, {{SM|533|2}}</ref>, Pokłosie Żniwa {{R|390|5}}, {{NS|531|5}}</ref>
pocieszenia, aniżeli dla Abrahama. SM528:
*'''Swego postanowienia'''
T; R4496:5; Pokłosie Żniwa 388:3; NS529:3
*# Celu.<ref>{{R|4496|5}}</ref>
Chrześcijanin, który nie jest w stanie w sposób
*# Swego planu.<ref>{{SM|528|1}}</ref>, Pokłosie Żniwa<ref>{{R|388|5}}, {{NS|529|3}}</ref>
rozumny przywołać w pamięci tego przymierza
*# [[Przymierze Abrahamowe]] polegające na tym, że wszystkie rodzaje ziemi będą błogosławione w nasieniu [[Abraham|Abrahama]], [[Chrystus|Chrystusie]].<ref>{{R|2210|1}}, {{SM|530|T}}</ref>; Pokłosie Żniwa<ref>{{R|389|2}}, {{NS|530|1}}</ref>
potwierdzonego obietnicą, najwyraźniej
*'''Poręczył'''
wykazuje braki informacji niezbędnych
*# Z greckiego mesiteuo, co znaczy „być lub działać jako pośrednik, interweniować (jako arbiter)”.<ref>{{Q|186|3}}, {{R|4682|4}}</ref>
dla swego duchowego wzrostu. SM529:2;
*# Zamiast zapieczętować [[przymierze]], zamiast zatwierdzać go krwią przez pośrednika.<ref>{{Q|191|5}}</ref>
Pokłosie Żniwa 389:1, 442:2
*'''Je'''
Niewzruszoności Niezmienności. R4496:5
*# Obietnicę.<ref>{{R|4496|5}}</ref>
Obietnica na pewno się wypełni. R5163:5;
*'''Przysięgą'''
OV69:3; SM533:2; Pokłosie Żniwa 390:5;
*# Została ona dana przez Wszechmocnego. [[Bóg]] chciał, abyśmy wiedzieli, że On się zobowiązał.<ref>{{R|2127|4}}</ref>
NS531:5
*# [[Bóg]] nie mógł przysiąc na nikogo większego, więc przysiągł na siebie samego.<ref>{{R|48|5}}</ref>
Swego postanowienia Celu. R4496:5
*# Działając z miejsca, które mogłoby być zajęte przez pośrednika, gdyby były tam warunki obustronnie wiążące Wszechmocnego i niektórych z jego ludu.<ref>{{R|4682|1}}, {{R|4681|3}}, {{Q|185|2}}, {{Q|186|2}}</ref>
Swego planu. SM528:1; Pokłosie Żniwa
*# Ponieważ było ono bezwarunkowe, [[Przymierze Abrahamowe]] nie miało pośrednika ani nie musiało być zapieczętowane krwią. [[Bóg]] zapieczętował je swą przysięgą.<ref>{{R|5227|1}}, {{R|4682|1}}, {{R|4496|5}}, {{Q|186|2}}</ref>
388:5; NS529: 3
*# [[Bóg|Boża]] przysięga potwierdzająca Jego słowo posłużyła do ratyfikowania przymierza, uczynienia go wiążącym, umocnienia go.<ref>{{R|4682|1}}, {{Q|186|2}}, {{Q|191|5}}</ref>
Przymierze Abrahamowe polegające na tym,
*# Aby ludzka słabość i niewiara nie zwątpiły w Boskie słowo, [[Bóg]] zniżył się i uczynił swą obietnicę przymierzem w sposób najbardziej wiążący i autorytatywny z możliwych. Potwierdził swą obietnicę przysięgą.<ref>{{R|4496|3}}</ref>
że wszystkie rodzaje ziemi będą błogosławione
*# Nie można powstrzymać się od podziwu nad tym zniżeniem się wielkiego Stworzyciela, który pochylił się nad swym upadłym stworzeniem, aby dać mu swą przysięgę.<ref?{{SM|528|1}}, Pokłosie Żniwa<ref>{{R|388|5}}, {{R|442|1}}, {{NS|529|4}}</ref>
w nasieniu Abrahama, Chrystusie.
*# [[Przymierze]] zostało potwierdzone trzy razy [[Abraham|Abrahamowi]] za pomocą przysięgi, ponowione [[Izaak|Izaakowi]], a następnie [[Jakub|Jakubowi]].<ref>{{R|4496|3}}, {{R|5913|2}}, {{R|2210|1}}</ref>
R2210:1; SM530:T; Pokłosie Żniwa 389:2;
*# Kościół to dzieci obietnicy.<ref>{{R|5300|5}}, {{R|4367|4}}</ref>
NS530:1
Poręczył Z greckiego mesiteuo, co znaczy
„być lub działać jako pośrednik, interweniować
(jako arbiter)”. Q186:3; R4682:4
Zamiast zapieczętować przymierze, zamiast zatwierdzać
go krwią przez pośrednika. Q191:5
Je Obietnicę. R4496:5
Przysięgą Została ona dana przez Wszechmocnego.
Bóg chciał, abyśmy wiedzieli, że On
się zobowiązał. R2127:4
Bóg nie mógł przysiąc na nikogo większego,
więc przysiągł na siebie samego. R48:5
Działając z miejsca, które mogłoby być zajęte
przez pośrednika, gdyby były tam warunki
obustronnie wiążące Wszechmocnego i niektórych
z jego ludu. R4682:1, 4681:3; Q185:2,
186:2
Ponieważ było ono bezwarunkowe, Przymierze
Abrahamowe nie miało pośrednika ani
nie musiało być zapieczętowane krwią. Bóg
zapieczętował je swą przysięgą. R5227:1,
4682:1, 4496:5; Q186:2
Boża przysięga potwierdzająca Jego słowo
posłużyła do ratyfikowania przymierza, uczynienia
go wiążącym, umocnienia go. R4682:1;
Q186:2, 191:5
Aby ludzka słabość i niewiara nie zwątpiły
w Boskie słowo, Bóg zniżył się i uczynił swą
obietnicę przymierzem w sposób najbardziej
wiążący i autorytatywny z możliwych. Potwierdził
swą obietnicę przysięgą. R4496:3
Nie można powstrzymać się od podziwu nad
tym zniżeniem się wielkiego Stworzyciela,
który pochylił się nad swym upadłym stworzeniem,
aby dać mu swą przysięgę. SM528:1;
Pokłosie Żniwa 388:5, 442:1; NS529:4
Przymierze zostało potwierdzone trzy razy
Abrahamowi za pomocą przysięgi, ponowione
Izaakowi, a następnie Jakubowi. R4496:3,
5913:2, 2210:1
Kościół to dzieci obietnicy. R5300:5, 4367:4


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}


[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]