Objawienie św. Jana 7:9: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
mNie podano opisu zmian
mNie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 5: Linia 5:
* '''A oto lud wielki'''  
* '''A oto lud wielki'''  
# Gremium większe aniżeli grono [[Chrystus|Chrystusowe]], którzy okazali dostateczną gorliwość do [[Ofiarowanie|ofiarowania]] swojego życia, lecz nie [[Ofiarowanie|ofiarowali]] go zupełnie na [[Służba Boża|służbę Bożą]]. [[Wierny|Wierni]], lecz nie okazali się ochotnymi w posłuszeństwie, posiadali gorliwość, lecz nie według umiejętności. Z obawy śmierci nie dotrzymali swego zobowiązania, by życie swoje złożyć na [[Ołtarz|ołtarzu]] ofiarnym, obciążeni troską o to życie i mniej lub więcej pokalani światowymi sprawami i wpływami. Mimo to liczą się oni do klasy [[Panny|dziewic]], tj. takich, których intencje są czystymi <ref>{{C|364}}, {{D|578}}, {{F|127}}, {{F|168}}</ref>. <br />
# Gremium większe aniżeli grono [[Chrystus|Chrystusowe]], którzy okazali dostateczną gorliwość do [[Ofiarowanie|ofiarowania]] swojego życia, lecz nie [[Ofiarowanie|ofiarowali]] go zupełnie na [[Służba Boża|służbę Bożą]]. [[Wierny|Wierni]], lecz nie okazali się ochotnymi w posłuszeństwie, posiadali gorliwość, lecz nie według umiejętności. Z obawy śmierci nie dotrzymali swego zobowiązania, by życie swoje złożyć na [[Ołtarz|ołtarzu]] ofiarnym, obciążeni troską o to życie i mniej lub więcej pokalani światowymi sprawami i wpływami. Mimo to liczą się oni do klasy [[Panny|dziewic]], tj. takich, których intencje są czystymi <ref>{{C|364}}, {{D|578}}, {{F|127}}, {{F|168}}</ref>. <br />
<br />
   A. '''Żebyście zupełną zapłatę otrzymali'''
   A. '''Żebyście zupełną zapłatę otrzymali'''
# {{2 Jana|1:8|BG}} {{2 Jana|1:8|}} <ref>{{R|4078|315}}}</ref>.
# {{2 Jana|1:8|BG}} {{2 Jana|1:8|}} <ref>{{R|4078|315}}}</ref>.
# Zsumowanie [[Proroctwo|proroctw]] o klasie [[Wielkie Grono|Wielkiego Grona]] <ref>{{R|4078|315}}}</ref>. <br />
# Zsumowanie [[Proroctwo|proroctw]] o klasie [[Wielkie Grono|Wielkiego Grona]] <ref>{{R|4078|315}}}</ref>. <br />
   B. '''Dwie grupy, obydwie [[Usprawiedliwienie|usprawiedliwione]], [[Spłodzenie z ducha|spłodzone z ducha]] i kandydaci do współdziedzictwa z [[Chrystus|Chrystusem]]'''
   B. '''Dwie grupy, obydwie [[Usprawiedliwienie|usprawiedliwione]], [[Spłodzenie z ducha|spłodzone z ducha]] i kandydaci do współdziedzictwa z [[Chrystus|Chrystusem]]'''
# {{3 Mojż.|16:7|BG}}{{3 Mojż.|16:8|BG}}{{3 Mojż.|16:9|BG}}{{3 Mojż.|16:10|BG}} {{3 Mojż.|16:7|}}; {{3 Mojż.|16:8|}}; {{3 Mojż.|16:9|}}; {{3 Mojż.|16:10|}} - Losowanie w wyborze dwu kozłów <ref>{{T|60}}</ref>.
# {{3 Mojż.|16:7|BG}}{{3 Mojż.|16:8|BG}}{{3 Mojż.|16:9|BG}}{{3 Mojż.|16:10|BG}} {{3 Mojż.|16:7|}}; {{3 Mojż.|16:8|}}; {{3 Mojż.|16:9|}}; {{3 Mojż.|16:10|}} - '''Losowanie w wyborze dwu kozłów''' <ref>{{T|60}}</ref>.
# {{3 Mojż.|23:17|BG}} {{3 Mojż.|23:17|}} - Dwa kwaszone chleby na obracanie, 16 Nisan <ref>{{R|2447|66}}}</ref>.
# {{3 Mojż.|23:17|BG}} {{3 Mojż.|23:17|}} - '''Dwa kwaszone chleby na obracanie, 16 [[Nisan]]''' <ref>{{R|2447|66}}}</ref>.
# {{Zach.|13:8|BG}} {{Zach.|13:8|}} - Dwie części wytracone <ref>{{R|3776|151}}}</ref>.
# {{Zach.|13:8|BG}} {{Zach.|13:8|}} - '''Dwie części wytracone''' <ref>{{R|3776|151}}}</ref>.
# {{1 Mojż.|22:17|BG}} {{1 Mojż.|22:17|}} - Włączone w niebieskie nasienie jako gwiazdy <ref>{{R|2067|277}}}</ref>.
# {{1 Mojż.|22:17|BG}} {{1 Mojż.|22:17|}} - '''Włączone w niebieskie nasienie jako gwiazdy''' <ref>{{R|2067|277}}}</ref>.
   C. '''Pierwszy powód zawodu - próżnowanie'''
   C. '''Pierwszy powód zawodu - próżnowanie'''
# {{Mat.|25:2|BG}} {{Mat.|25:2|}} - [[Pięć]] było głupich <ref>{{C|94}}, {{F|75}}</ref>.
# {{Mat.|25:2|BG}} {{Mat.|25:2|}} - '''[[Pięć]] było głupich''' <ref>{{C|94}}, {{F|75}}</ref>.
# {{1 Kor.|3:12|BG}} {{1 Kor.|3:12|}} - Budowanie z drzewa, siana i słomy <ref>{{T|69}}, {{T|70}}</ref>.
# {{1 Kor.|3:12|BG}} {{1 Kor.|3:12|}} - '''Budowanie z drzewa, siana i słomy''' <ref>{{T|69}}, {{T|70}}</ref>.
   D. '''Drugi powód zawodu - nieposłuszeństwo'''
   D. '''Drugi powód zawodu - nieposłuszeństwo'''
# {{Kol.|3:6|BG}} {{Kol.|3:6||}} - Włączeni do synów opornych <ref>{{R|2458|141}}}</ref>.
# {{Kol.|3:6|BG}} {{Kol.|3:6||}} - '''Włączeni do synów opornych''' <ref>{{R|2458|141}}}</ref>.
# {{1 Mojż.|19:26|BG}} {{1 Mojż.|19:26|}} - Pamiętajcie na żonę [[Lot|Lota]] <ref>{{C|194}}</ref>.
# {{1 Mojż.|19:26|BG}} {{1 Mojż.|19:26|}} - '''Pamiętajcie na żonę [[Lot|Lota]]''' <ref>{{C|194}}</ref>.
# {{Psalm|1:1|BG}} {{Psalm|1:1|}} - Grzeszący przeciwko ich [[Przymierze|przymierzu]] <ref>{{R|2698|281}}}</ref>.
# {{Psalm|1:1|BG}} {{Psalm|1:1|}} - '''Grzeszący przeciwko ich [[Przymierze|przymierzu]]''' <ref>{{R|2698|281}}}</ref>.
  E. '''Trzeci powód zawodu - bojaźń'''
# {{Hebr.|2:15|BG}} {{Hebr.|2:15|}} - '''Przez całe życie podlegli byli niewoli''' <ref>{{T|70}}, {{T|71}}</ref>.
# {{4 Mojż.|13:31|BG}} {{4 Mojż.|13:31|}} - '''Dziesięciu szpiegów z [[Kaleb|Kalebem]] i [[Jozue|Jozuem]]''' <ref>{{R|4046|251}}}</ref>.
# {{1 Król.|18:3|BG}} {{1 Król.|18:3|}} - '''[[Abdyjasz]]''' <ref>{{R|3401|221}}}</ref>.
# {{Jak.|1:8|BG}} {{Jak.|1:8|}} - '''Dwoistego umysłu, niestateczny''' <ref>{{R|2375|312}}}</ref>.
  F. '''Czwarty powód zawodu - zarozumiałość'''
# {{3 Mojż.|10:1|BG}} {{3 Mojż.|10:1|}} - '''[[Abiju]] i jego obcy ogień''' <ref>{{R|4030|220}}}</ref>.
# {{Jer.|8:20|BG}} {{Jer.|8:20|}} - '''[[Żniwo]] przeminęło, a myśmy niewybawieni''' <ref>{{D|578}}</ref>.
# {{Mat.|25:24|BG}} {{{Mat.|25:24|}} - '''Niepożyteczny sługa''' <ref>{{R|2765|61}}}, {{R|3871|318}}}</ref>.
# {{Mat.|18:28|BG}} {{Mat.|18:28|}} - '''Zły sługa, nieposiadający ducha Mistrza''' <ref>{{R|2667|219}}}, {{R|3802|199}}}</ref>.
  G. '''Przedmioty specjalnych kar'''
# {{Obj.|7:9|BG}}{{Obj.|7:10|BG}}{{Obj.|7:11|BG}}{{Obj.|7:12|BG}}{{Obj.|7:13|BG}}{{Obj.|7:14|BG}} {{Obj.|7:9|}} {{Obj.|7:10|}} {{Obj.|7:11|}} {{Obj.|7:12|}} {{Obj.|7:13|}} {{Obj.|7:14|}} - '''Wyszli z [[Wielki ucisk|wielkiego ucisku]]''' <ref>{{C|364}}, {{F|127}}</ref>.
# {{Izaj.|66:8|BG}} {{Izaj.|66:8|}} - '''Wyzwoleni po bólach [[Syjon|Syjonu]]''' <ref>{{R|1648|135}}}</ref>.
# {{Mat.|24:10|BG}} {{Mat.|24:10|}} - '''Uciekający w zimie''' <ref>{{D|578}}</ref>.
# {{Izaj.|34:6|BG}} {{Izaj.|34:6|}} - '''Rzeź baranków''' <ref>{{D|17}}</ref>.
# {{1 Kor.|3:15|BG}} {{1 Kor.|3:15|}} - '''Zachowani tak jako przez ogień''' <ref>{{A|321}}, {{T|69}}</ref>.
# {{1 Kor.|5:5|BG}} {{1 Kor.|5:5|}} - '''Oddani [[Szatan|szatanowi]] na zatracenie ciała''' <ref>{{T|69}}, {{T|70}}, {{T|71}}</ref>.
  H. '''Ostatecznie wyzwoleni z [[Babilon|Babilonu]]'''
# {{Obj.|19:6|BG}}{{Obj.|19:7|BG}}{{Obj.|19:8|BG}}{{Obj.|19:9|BG}} {{Obj.|19:6|}} {{Obj.|19:7|}} {{Obj.|19:8|}} {{Obj.|19:9|}} - '''Wezwani na [[wesele Barankowe]]''' <ref>{{A|87}}, {{A|240}}, {{F|128}}</ref>.
# {{Psalm|45:16|BG}} {{Psalm|45:16|}} - '''Towarzyszki przywiodą z weselem i radością''' <ref>{{F|121}}</ref>.
  I. '''[[Zbawienie|Zbawieni]] niebieskim przebaczeniem; uczynieni sługami prawdziwego [[Kościół|Kościoła]] na duchowy poziom egzystencji'''
# {{4 Mojż.|3:35|BG}} {{4 Mojż.|3:35|}} - '''Ku Północy''' <ref>{{D|653}}, {{F|129}}</ref>.
# {{Obj.|7:15|BG}} {{Obj.|7:16|BG}} {{Obj.|7:17|BG}} {{Obj.|7:15|}} {{Obj.|7:16|}} {{Obj.|7:17|}} - '''Słudzy przed tronem''' <ref>{{F|127}}</ref>.
# {{1 Mojż.|24:61|BG}} {{1 Mojż.|24:61|}} - '''Dzieweczki, które poszły z [[Rebeka|Rebeką]]''' <ref>{{F|171}}</ref>.
# {{Ezech.|44:1|BG}} {{Ezech.|44:2|BG}} {{Ezech.|44:3|BG}} {{Ezech.|44:4|BG}} {{Ezech.|44:5|BG}} {{Ezech.|44:6|BG}} {{Ezech.|44:7|BG}} {{Ezech.|44:8|BG}} {{Ezech.|44:9|BG}} {{Ezech.|44:10|BG}} {{Ezech.|44:11|BG}} {{Ezech.|44:12|BG}} {{Ezech.|44:13|BG}} {{Ezech.|44:14|BG}} {{Ezech.|44:1|}} {{Ezech.|44:2|}} {{Ezech.|44:3|}} {{Ezech.|44:4|}} {{Ezech.|44:5|}} {{Ezech.|44:6|}} {{Ezech.|44:7|}} {{Ezech.|44:8|}} {{Ezech.|44:9|}} {{Ezech.|44:10|}} {{Ezech.|44:11|}} {{Ezech.|44:12|}} {{Ezech.|44:13|}} {{Ezech.|44:14|}} - '''Słudzy, przed którymi drzwi zostały zamknięte''' <ref>{{R|3624|269}}}</ref>.
# Klasa ta jest symbolicznie przedstawiona w, [[Beniamin|Benjaminie]] <ref>{{R|183|7}}}</ref>.
# Jest także przypodobana do pewnych ziaren, do których plewa szczelnie przylega <ref>{{R|575|4}}}</ref>.
# Wyobrażona przez "''naczynia srebrne''" używane w "''wielkim domu''" {{2 Tym.|2:20|}}  <ref>{{N|1979|02|19}}</ref>.
# Wyrażona w, [[Elizeusz|Elizeuszu]], kiedy był jeszcze razem z  [[Eliasz|Eliaszem]] <ref>{{R|3417|253}}}</ref>.
# Tę klasę również reprezentuje [[Rachab]] <ref>{{R|4054|267}}}</ref>.
# Jest przypodobana latoroślom [[Winny krzew|winnego krzewu]], które nie przynoszą owocu <ref>{{T|69}}</ref>.
# Niemowlęta w [[Chrystus|Chrystusie]] <ref>{{R|3928|27}}}</ref>.
<br />
* '''Nie mógł nikt zliczyć''' – Mądry orzec. Liczba nieustalona ani przeznaczona, ponieważ do tej klasy nikt nie ma powołania <ref>{{R|2160|161}}}</ref>.
* '''Przed tronem''' – A nie na tronie jako [[Oblubienica]] i współdziedzice <ref>{{A|214}}</ref>.
* '''W [[Szata biała|szaty białe]]''' – [[Szata sprawiedliwości]] [[Chrystus|Chrystusa]] <ref>{{E|445}}</ref>.
<br />
* <ref>{{R|4654|244}}</ref>.
* <ref>{{R|4654|244}}</ref>.
* <ref>{{R|4997|103}}, {{R|5232|137}}</ref>.
* <ref>{{R|4997|103}}, {{R|5232|137}}</ref>.

Aktualna wersja na dzień 22:34, 16 sty 2019

7:9 Potemem widział, a oto lud wielki, którego nie mógł nikt zliczyć, z każdego narodu i pokolenia, i ludzi, i języków, którzy stali przed stolicą i przed oblicznością Baranka, obleczeni w szaty białe, a palmy były w rękach ich.

Komentarz

  • A oto lud wielki
  1. Gremium większe aniżeli grono Chrystusowe, którzy okazali dostateczną gorliwość do ofiarowania swojego życia, lecz nie ofiarowali go zupełnie na służbę Bożą. Wierni, lecz nie okazali się ochotnymi w posłuszeństwie, posiadali gorliwość, lecz nie według umiejętności. Z obawy śmierci nie dotrzymali swego zobowiązania, by życie swoje złożyć na ołtarzu ofiarnym, obciążeni troską o to życie i mniej lub więcej pokalani światowymi sprawami i wpływami. Mimo to liczą się oni do klasy dziewic, tj. takich, których intencje są czystymi [1].


  A. Żebyście zupełną zapłatę otrzymali
  1. 1:8 Strzeżcie samych siebie, żebyśmy nie stracili tego, koło czegośmy pracowali, ale żebyśmy odpłatę zupełną wzięli. 2 Jana 1:8 [2].
  2. Zsumowanie proroctw o klasie Wielkiego Grona [3].
  B. Dwie grupy, obydwie usprawiedliwione, spłodzone z ducha i kandydaci do współdziedzictwa z Chrystusem
  1. 16:7 Weźmie też dwu kozłów, a postawi je przed Panem u drzwi namiotu zgromadzenia. 16:8 I rzuci Aaron na oba kozły losy, los jeden Panu, a los drugi Azazelowi. 16:9 I będzie ofiarował Aaron onego kozła, na którego padł los Panu, i ofiarować go będzie za grzech. 16:10 Ale kozła, na którego padł los Azazela, postawi żywego przed Panem, aby oczyszczenie uczynił przezeń, a wypuścił go do Azazela na puszczą. 3 Mojż. 16:7; 3 Mojż. 16:8; 3 Mojż. 16:9; 3 Mojż. 16:10 - Losowanie w wyborze dwu kozłów [4].
  2. 23:17 Z domów waszych przyniesiecie chleby na obracanie tam i sam; dwa chleby, ze dwu dziesiątych części pszennej mąki z kwasem upieczone będą; pierwiastki to Panu. 3 Mojż. 23:17 - Dwa kwaszone chleby na obracanie, 16 Nisan [5].
  3. 13:8 Bo się stanie po tej wszystkiej ziemi, mówi Pan, że dwie części w niej wytracone będą i pomrą, a trzecia zostanie w niej. Zach. 13:8 - Dwie części wytracone [6].
  4. 22:17 Błogosławiąc, błogosławić ci będę, a rozmnażając rozmnożę nasienie twoje, jako gwiazdy niebieskie, i jako piasek, który jest na brzegu morskim; a odziedziczy nasienie twoje bramy nieprzyjaciół twoich. 1 Mojż. 22:17 - Włączone w niebieskie nasienie jako gwiazdy [7].
  C. Pierwszy powód zawodu - próżnowanie
  1. 25:2 A było z nich pięć mądrych, a pięć głupich. Mat. 25:2 - Pięć było głupich [8].
  2. 3:12 A jeźli kto na tym gruncie buduje złoto, srebro, kamienie drogie, drwa, siano, słomę, 1 Kor. 3:12 - Budowanie z drzewa, siana i słomy [9].
  D. Drugi powód zawodu - nieposłuszeństwo
  1. 3:6 Dla których rzeczy przychodzi gniew Boży na syny odporne. Kol. 3:6 - Włączeni do synów opornych [10].
  2. 19:26 I obejrzała się żona jego idąc za nim, a obróciła się w słup solny. 1 Mojż. 19:26 - Pamiętajcie na żonę Lota [11].
  3. 1:1 Błogosławiony mąż, który nie chodzi w radzie niepobożnych, a na drodze grzesznych nie stoi, i na stolicy naśniewców nie siedzi; Psalm 1:1 - Grzeszący przeciwko ich przymierzu [12].
  E. Trzeci powód zawodu - bojaźń
  1. 2:15 A iżby wyswobodził tych, którzy dla bojaźni śmierci po wszystek czas żywota podlegli byli niewoli. Hebr. 2:15 - Przez całe życie podlegli byli niewoli [13].
  2. 13:31 I hamował Kaleb lud szemrzący przeciw Mojżeszowi, i mówił: Pójdźmy a posiądźmy ziemię, bo ją pewnie sobie podbijemy. 4 Mojż. 13:31 - Dziesięciu szpiegów z Kalebem i Jozuem [14].
  3. 18:3 I zawołał Achab Abdyjasza, który był sprawcą domu jego. (A Abdyjasz się bardzo Pana bał; 1 Król. 18:3 - Abdyjasz [15].
  4. 1:8 Mąż umysłu dwoistego jest niestateczny we wszystkich drogach swoich. Jak. 1:8 - Dwoistego umysłu, niestateczny [16].
  F. Czwarty powód zawodu - zarozumiałość
  1. 10:1 Tedy synowie Aaronowi, Nadab i Abiju, wziąwszy każdy kadzielnicę swoję, włożyli w nią ognia, i włożywszy nań kadzidła ofiarowali przed obliczem Pańskiem ogień obcy, czego im był nie rozkazał. 3 Mojż. 10:1 - Abiju i jego obcy ogień [17].
  2. 8:20 Pominęło żniwo, skończyło się lato, a myśmy nie wybawieni. Jer. 8:20 - Żniwo przeminęło, a myśmy niewybawieni [18].
  3. 25:24 A przystąpiwszy i ten, który był wziął jeden talent, rzekł: Panie! wiedziałem, że jesteś człowiek srogi, który żniesz, gdzieś nie rozsiewał, i zbierasz, gdzieś nie rozsypywał; {Mat. 25:24 - Niepożyteczny sługa [19].
  4. 18:28 A wyszedłszy on sługa, znalazł jednego z spółsług swoich, który mu był winien sto groszy; a porwawszy go, dusił go, mówiąc: Oddaj mi, coś winien. Mat. 18:28 - Zły sługa, nieposiadający ducha Mistrza [20].
  G. Przedmioty specjalnych kar
  1. 7:9 Potemem widział, a oto lud wielki, którego nie mógł nikt zliczyć, z każdego narodu i pokolenia, i ludzi, i języków, którzy stali przed stolicą i przed oblicznością Baranka, obleczeni w szaty białe, a palmy były w rękach ich. 7:10 I wołali głosem wielkim, mówiąc: Zbawienie należy Bogu naszemu, siedzącemu na stolicy i Barankowi. 7:11 A wszyscy Aniołowie stali około stolicy i starców i czworga zwierząt, i upadli przed stolicą na oblicze swoje, i kłaniali się Bogu, 7:12 Mówiąc: Amen! Błogosławieństwo i chwała, i mądrość, i dziękowanie, i cześć, i moc, i siła Bogu naszemu na wieki wieków. Amen. 7:13 I odpowiedział jeden z onych starców i rzekł mi: Ci, którzy są obleczeni w szaty białe, co zacz są? i skąd przyszli? 7:14 I rzekłem mu: Panie! ty wiesz. I rzekł mi: Cić są, którzy przyszli z ucisku wielkiego i omyli szaty swoje, i wybielili je we krwi Barankowej. Obj. 7:9 Obj. 7:10 Obj. 7:11 Obj. 7:12 Obj. 7:13 Obj. 7:14 - Wyszli z wielkiego ucisku [21].
  2. 66:8 Któż słyszał co takowego? Kto widział co podobnego? Możeż to być, aby ziemia narodziła ludu za jeden dzień? Izali naród spłodzony bywa jednym razem? Ale Syon ledwie począł pracować ku porodzeniu, alić porodził synów swych. Izaj. 66:8 - Wyzwoleni po bólach Syjonu [22].
  3. 24:10 A tedy wiele się ich zgorszy, a jedni drugich wydadzą, i jedni drugich nienawidzieć będą. Mat. 24:10 - Uciekający w zimie [23].
  4. 34:6 Miecz Pański pełny będzie krwi, utłuści się w łoju i we krwi baranków i kozłów, w łoju nerek baranich; bo ofiara Pańska będzie w Bocra, a porażka wielka w ziemi Edomskiej. Izaj. 34:6 - Rzeź baranków [24].
  5. 3:15 Jeźli czyja robota zgore, ten szkodę podejmie; lecz on sam będzie zachowany, wszakże tak jako przez ogień. 1 Kor. 3:15 - Zachowani tak jako przez ogień [25].
  6. 5:5 Oddać szatanowi na zatracenie ciała, żeby duch był zachowany w on dzień Pana Jezusa. 1 Kor. 5:5 - Oddani szatanowi na zatracenie ciała [26].
  H. Ostatecznie wyzwoleni z Babilonu
  1. 19:6 I słyszałem głos jako ludu wielkiego i jako głos wielu wód, i jako głos mocnych gromów, mówiących: Halleluja! iż ujął królestwo Pan Bóg wszechmogący. 19:7 Weselmy się i radujmy się, a dajmy mu chwałę; bo przyszło wesele Barankowe, a małżonka jego nagotowała się. 19:8 I dano jej, aby się oblekła w bisior czysty i świetny,; albowiem bisior są usprawiedliwienia świętych. 19:9 I rzekł mi: Napisz: Błogosławieni, którzy są wezwani na wieczerzę wesela Barankowego. I rzekł mi: Te słowa Boże są prawdziwe. Obj. 19:6 Obj. 19:7 Obj. 19:8 Obj. 19:9 - Wezwani na wesele Barankowe [27].
  2. 45:16 Przywiodą je z weselem i z radością, a wnijdą na pałac królewski. Psalm 45:16 - Towarzyszki przywiodą z weselem i radością [28].
  I. Zbawieni niebieskim przebaczeniem; uczynieni sługami prawdziwego Kościoła na duchowy poziom egzystencji
  1. 3:35 Książęciem zaś domu ojca familii Merarego Suryjel, syn Abihailów; a ci kłaść się będą po bok przybytku, ku północy. 4 Mojż. 3:35 - Ku Północy [29].
  2. 7:15 Dlatego są przed stolicą Bożą i służą mu we dnie i w nocy w kościele jego, a ten, który siedzi na stolicy, jako namiotem zasłoni ich. 7:16 Nie będą więcej łaknąć i nie będą więcej pragnąć, i nie uderzy na nich słońce, ani żadne gorąco 7:17 Albowiem Baranek, który jest w pośrodku stolicy, będzie ich pasł i poprowadzi ich do żywych źródeł wód, i otrze Bóg wszelką łzę z oczów ich. Obj. 7:15 Obj. 7:16 Obj. 7:17 - Słudzy przed tronem [30].
  3. 24:61 Tedy wstawszy Rebeka z dzieweczkami swemi, i wsiadłszy na wielbłądy jechały za onym mężem; i wziął sługa on Rebekę, i odjechał. 1 Mojż. 24:61 - Dzieweczki, które poszły z Rebeką [31].
  4. 44:1 Tedy mię zaś przywiódł drogą ku bramie świątnicy zewnętrznej, która patrzy na wschód słońca, a ta była zamkniona. 44:2 I rzekł do mnie Pan: Ta brama zamkniona będzie, nie będzie otworzona, a żaden nie wnijdzie przez nią; bo Pan, Bóg Izraelski, przeszedł przez nią, przetoż będzie zamkniona. 44:3 Książęca jest; książę sam będzie siadał w niej, aby jadł chleb przed obliczem Pańskiem; drogą przysionku tej bramy wchodzić, a drogą jej wychodzić będzie. 44:4 I przywiódł mię drogą bramy północnej ku przedniej stronie domu; i ujrzałem, a oto napełniła chwała Pańska dom Pański, i upadłem na oblicze swoje. 44:5 A Pan rzekł do mnie: Synu człowieczy! uważaj to, a obacz oczyma twemi, i uszyma twemi słuchaj wszystkiego, co Ja mówię tobie o wszystkich ustawach domu Pańskiego, i o wszystkich prawach jego; uważaj, mówię, abyś obaczył wejście w dom, i wszystkie wyjścia z świątnicy. 44:6 A rzecz odpornemu domowi Izraelskiemu: Tak mówi panujący Pan: Dosyć miejcie na wszystkich obrzydliwościach waszych, o domie Izraelski! 44:7 Żeście tu przywodzili cudzoziemców nieobrzezanych na sercu, i nie obrzezanych na ciele, żeby bywali w świątnicy mojej a splugawili dom mój; wyście też ofiarowali chleb mój, tłustość, i krew, gdy oni łamali przymierze moje mimo wszystkie obrzydliwośc i wasze; 44:8 A nie trzymaliście straży nad świętymi rzeczami mojemi, aleście postawili stróżów na straży mojej w świątnicy mojej miasto siebie. 44:9 Tak mówi panujący Pan: Żaden cudzoziemiec nieobrzezany na sercu i nieobrzezany na ciele nie wnijdzie do świątnicy mojej ze wszystkich cudzoziemców, którzy są między synami Izraelskimi. 44:10 Także i Lewitowie, którzy się oddalali odemnie, gdy błądził Izrael, którzy się obłądzili odemnie za plugawemi bałwanami swemi, ci poniosą nieprawość swoję. 44:11 Bo będą w świątnicy mojej za sług w powinnościach przy bramach domu, i za sług przy domu; onić będą bić ofiary na całopalenie, i ofiary za lud, i oni stać będą przed obliczem ich, aby im służyli. 44:12 Dlatego, że im służyli przed plugawemi bałwanami ich, a byli domowi Izraelskiemi przyczyną upadku w nieprwość, przetożem podniósł rękę moję dla nich, mówi panujący Pan, że poniosą nieprawość swoję. 44:13 A nie przystąpią do mnie, aby mi sprawowali urząd kapłański, ani przystąpią do jakich świętych rzeczy moich, albo do najświętszych, ale poniosą pohańbienie swoje i obrzydliwości swoje, które czynili. 44:14 Przetoż ich postanowię za stróżów obrzędów domu na każdą posługę jego, i na wszystko, co w nim będzie sprawowane. Ezech. 44:1 Ezech. 44:2 Ezech. 44:3 Ezech. 44:4 Ezech. 44:5 Ezech. 44:6 Ezech. 44:7 Ezech. 44:8 Ezech. 44:9 Ezech. 44:10 Ezech. 44:11 Ezech. 44:12 Ezech. 44:13 Ezech. 44:14 - Słudzy, przed którymi drzwi zostały zamknięte [32].
  5. Klasa ta jest symbolicznie przedstawiona w, Benjaminie [33].
  6. Jest także przypodobana do pewnych ziaren, do których plewa szczelnie przylega [34].
  7. Wyobrażona przez "naczynia srebrne" używane w "wielkim domu" 2 Tym. 2:20 [35].
  8. Wyrażona w, Elizeuszu, kiedy był jeszcze razem z Eliaszem [36].
  9. Tę klasę również reprezentuje Rachab [37].
  10. Jest przypodobana latoroślom winnego krzewu, które nie przynoszą owocu [38].
  11. Niemowlęta w Chrystusie [39].




Przypisy

  1. C-364, D-578, F-127, F-168
  2. R-4078:315}
  3. R-4078:315}
  4. T-60
  5. R-2447:66}
  6. R-3776:151}
  7. R-2067:277}
  8. C-94, F-75
  9. T-69, T-70
  10. R-2458:141}
  11. C-194
  12. R-2698:281}
  13. T-70, T-71
  14. R-4046:251}
  15. R-3401:221}
  16. R-2375:312}
  17. R-4030:220}
  18. D-578
  19. R-2765:61}, R-3871:318}
  20. R-2667:219}, R-3802:199}
  21. C-364, F-127
  22. R-1648:135}
  23. D-578
  24. D-17
  25. A-321, T-69
  26. T-69, T-70, T-71
  27. A-87, A-240, F-128
  28. F-121
  29. D-653, F-129
  30. F-127
  31. F-171
  32. R-3624:269}
  33. R-183:7}
  34. R-575:4}
  35. N’ 1979.02.19
  36. R-3417:253}
  37. R-4054:267}
  38. T-69
  39. R-3928:27}
  40. R-2160:161}
  41. A-214
  42. E-445
  43. R-4654:244
  44. R-4997:103, R-5232:137
  45. R-5864:75
  46. S1933:07:109, S1961:01:13, N’ 1969.01.7, Q-256, Q-607, Q-679
  47. Q-256, Q-712