List św. Pawła do Rzymian 11:16: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Rzym.|11:16|BG}} {{Komentarz}} *'''Zaczyn''' *# Wierna resztka narodu żydowskiego była zaczynem klasy Kościoła Chrystusowego....") |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
*# „Zaczyn” nie jest „ciastem” ani „gorliwi” nie są „dziedzictwem”. „Zaczyn” oraz „gorliwi” są zapowiedzią natury „ciasta” oraz „dziedzictwa”.<ref>{{R|1324|4}}</ref> | *# „Zaczyn” nie jest „ciastem” ani „gorliwi” nie są „dziedzictwem”. „Zaczyn” oraz „gorliwi” są zapowiedzią natury „ciasta” oraz „dziedzictwa”.<ref>{{R|1324|4}}</ref> | ||
*'''Muszą być również i inne owoce''' | *'''Muszą być również i inne owoce''' | ||
*# inne stworzenia – w okresie późniejszym. | *# inne stworzenia – w okresie późniejszym.<ref>{{R|33|6}}</ref> | ||
*'''[[Święty]]''' | |||
To i ciasto | *# Akceptowalny i błogosławiony przez [[Bóg|Boga]].<ref>{{R|1971|2}}</ref> | ||
Świat w ogólności. | *'''To i ciasto''' | ||
„Zaczyn” oraz „gorliwi” są zapewnieniem, że po nich nastąpi „ciasto” oraz „dziedzictwo”. | *# Cały ród [[Adam|Adama]], który powróci do harmonii z [[Bóg|Bogiem]].<ref>{{R|5533|6}}</ref> | ||
Tak jak pierwszy kłos wyrastający z korzenia przymierza Abrahama jest święty, tak i cały plon. | *# Świat w ogólności.<ref>{{R|1971|2}}, {{R|5533|5}}</ref> | ||
Bóg zobaczy, że cały plon jest święty. | *# „Zaczyn” oraz „gorliwi” są zapewnieniem, że po nich nastąpi „ciasto” oraz „dziedzictwo”.<ref>{{R|1324|4}}</ref> | ||
Korzeń | *# Tak jak pierwszy kłos wyrastający z korzenia [[przymierze|przymierza]] [[Abraham|Abrahama]] jest [[święty]], tak i cały plon.<ref>{{R|5533|5}}</ref> | ||
Wszystkie Boże błogosławieństwa były zawarte w Przymierzu Abrahama, które jak korzeń rozwinęło Izrael jako naród – potomstwo Abrahama według ciała. | *# [[Bóg]] zobaczy, że cały plon jest [[święty]].<ref>{{CR|340|4}}</ref> | ||
Korzeń tych obietnic jest Abrahamowy i żydowski. | *'''Korzeń''' | ||
Zasadnicza obietnica zawiera w sobie oba nasienia Abrahama, lecz nie są one rozwijane jednocześnie. | *# Obietnica dana [[Abraham|Abrahamowi]] ([[przymierze]]).<ref>{{R|5963|6}}, {{R|5837|2}}, {{R|5533|5}}, {{R|3194|5}}, {{R|2931|4}}, {{R|793|5}}, {{CR|48|2}}, {{HG|440|2}}, {{Q|172|2}}</ref> | ||
Jest święty | *# Wszystkie [[Bóg|Boże]] [[błogosławieństwo|błogosławieństwa]] były zawarte w [[przymierze|Przymierzu]] [[Abraham|Abrahama]], które jak korzeń rozwinęło [[Izrael]] jako naród – potomstwo [[Abraham|Abrahama]] według ciała.<ref>{{R|4497|4}}</ref> | ||
Gałęzie | *# Korzeń tych obietnic jest [[Abraham|Abrahamowy]] i żydowski.<ref>{{R|1971|2}}</ref> | ||
Żywi Izraelici byli gałęziami tego drzewa oliwnego. Gdyby mieli oni właściwy stan serca, gdyby byli „prawdziwymi | *# Zasadnicza obietnica zawiera w sobie oba nasienia [[Abraham|Abrahama]], lecz nie są one rozwijane jednocześnie.<ref>{{R|793|5}}</ref> | ||
Jan nie chrzcił w Chrystusa, lecz jedynie ku pokucie, doprowadzając Żydów z powrotem do harmonii z Mojżeszem, który obrazował Chrystusa; następnie, jako naturalne gałęzie, nie potrzebowaliby oni wszczepienia w Chrystusa. | *'''Jest [[święty]]''' | ||
W czasie dnia Pięćdziesiątnicy św. Piotr nakłaniał swych słuchaczy, aby obmyli się ze swych grzechów względem Przymierza Zakonu i z grzechu odrzucenia Mesjasza. Wówczas byliby prawdziwymi Izraelitami, naturalnymi gałęziami w korzeniu obietnicy. | *# Jeżeli korzeń albo pierwsza obietnica [[Bóg|Boża]], jaka została dana [[Abraham|Abrahamowi]] i [[Izrael|Izraelowi]] będą żywe, wówczas muszą wydać obiecany owoc – błogosławienie wszystkich rodzajów ziemi.<ref>{{R|1971|2}}</ref> | ||
Chrześcijaństwo, zamiast być odłamem Judaizmu, było właściwym jego rozwinięciem | *'''Gałęzie''' | ||
*# [[Izrael|Izraelici]] byli naturalnymi gałęziami.<ref>{{R|5963|6}}, {{R|5837|2}}, {{CR|48|2}}</ref> | |||
*# Żywi [[Izrael|Izraelici]] byli gałęziami tego [[drzewo oliwne|drzewa oliwnego]]. Gdyby mieli oni właściwy stan serca, gdyby byli „prawdziwymi [[Izrael|Izraelitami]]”, wówczas jako całość zostaliby przyjęci przez [[Chrystus|Chrystusa]] jako Jego członki.<ref>{{R|4497|4}}</ref> | |||
*# [[Jan]] nie [[Chrzest|chrzcił]] w [[Chrystus|Chrystusa]], lecz jedynie ku pokucie, doprowadzając [[Żydzi|Żydów]] z powrotem do harmonii z [[Mojżesz|Mojżeszem]], który obrazował [[Chrystus|Chrystusa]]; następnie, jako naturalne gałęzie, nie potrzebowaliby oni wszczepienia w [[Chrystus|Chrystusa]].<ref>{{F|432}}</ref> | |||
*# W czasie [[dzień Pięćdziesiątnicy|dnia Pięćdziesiątnicy]] [[św. Piotr]] nakłaniał swych słuchaczy, aby obmyli się ze swych [[grzech|grzechów]] względem [[Przymierze Zakonu|Przymierza Zakonu]] i z [[grzech|grzechu]] odrzucenia [[Mesjasz|Mesjasza]]. Wówczas byliby prawdziwymi [[Izrael|Izraelitami]], naturalnymi gałęziami w korzeniu obietnicy.<ref>{{R|2931|4}}</ref> | |||
*# Chrześcijaństwo, zamiast być odłamem [[Judaizm|Judaizmu]], było właściwym jego rozwinięciem<ref>{{R|3194|5}}</ref> | |||
*# ''Ja jestem krzewem winnym, wy jesteście latoroślami'' – {{Jan |15:5}}. <ref>{{R|3157|4}}</ref> | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |
Aktualna wersja na dzień 10:57, 29 mar 2016
11:16 Ponieważ jeźli pierwiastki święte, tedyć i zaczynienie; a jeźli korzeń święty, tedyć i gałęzie.
Komentarz
- Zaczyn
- Wierna resztka narodu żydowskiego była zaczynem klasy Kościoła Chrystusowego.[1]
- Pierwociną obietnicy Abrahamowej jest Chrystus, Głowa i Ciało.[2]
- Izrael.[3]
- Izrael jest jedynie pierwociną świata, pierwszym objętym łaską; zatem jeżeli Bóg ma dla nich obietnicę tak jak obiecał, oznacza to, że ma również podobne błogosławieństwa dla innych narodów.[4]
- „Zaczyn” nie jest „ciastem” ani „gorliwi” nie są „dziedzictwem”. „Zaczyn” oraz „gorliwi” są zapowiedzią natury „ciasta” oraz „dziedzictwa”.[5]
- Muszą być również i inne owoce
- inne stworzenia – w okresie późniejszym.[6]
- Święty
- To i ciasto
- Cały ród Adama, który powróci do harmonii z Bogiem.[8]
- Świat w ogólności.[9]
- „Zaczyn” oraz „gorliwi” są zapewnieniem, że po nich nastąpi „ciasto” oraz „dziedzictwo”.[10]
- Tak jak pierwszy kłos wyrastający z korzenia przymierza Abrahama jest święty, tak i cały plon.[11]
- Bóg zobaczy, że cały plon jest święty.[12]
- Korzeń
- Obietnica dana Abrahamowi (przymierze).[13]
- Wszystkie Boże błogosławieństwa były zawarte w Przymierzu Abrahama, które jak korzeń rozwinęło Izrael jako naród – potomstwo Abrahama według ciała.[14]
- Korzeń tych obietnic jest Abrahamowy i żydowski.[15]
- Zasadnicza obietnica zawiera w sobie oba nasienia Abrahama, lecz nie są one rozwijane jednocześnie.[16]
- Jest święty
- Jeżeli korzeń albo pierwsza obietnica Boża, jaka została dana Abrahamowi i Izraelowi będą żywe, wówczas muszą wydać obiecany owoc – błogosławienie wszystkich rodzajów ziemi.[17]
- Gałęzie
- Izraelici byli naturalnymi gałęziami.[18]
- Żywi Izraelici byli gałęziami tego drzewa oliwnego. Gdyby mieli oni właściwy stan serca, gdyby byli „prawdziwymi Izraelitami”, wówczas jako całość zostaliby przyjęci przez Chrystusa jako Jego członki.[19]
- Jan nie chrzcił w Chrystusa, lecz jedynie ku pokucie, doprowadzając Żydów z powrotem do harmonii z Mojżeszem, który obrazował Chrystusa; następnie, jako naturalne gałęzie, nie potrzebowaliby oni wszczepienia w Chrystusa.[20]
- W czasie dnia Pięćdziesiątnicy św. Piotr nakłaniał swych słuchaczy, aby obmyli się ze swych grzechów względem Przymierza Zakonu i z grzechu odrzucenia Mesjasza. Wówczas byliby prawdziwymi Izraelitami, naturalnymi gałęziami w korzeniu obietnicy.[21]
- Chrześcijaństwo, zamiast być odłamem Judaizmu, było właściwym jego rozwinięciem[22]
- Ja jestem krzewem winnym, wy jesteście latoroślami – Jan 15:5. [23]
Przypisy
- ↑ R-5533:1
- ↑ R-5533:5
- ↑ R-1374:1
- ↑ R-1971:2
- ↑ R-1324:4
- ↑ R-33:6
- ↑ R-1971:2
- ↑ R-5533:6
- ↑ R-1971:2, R-5533:5
- ↑ R-1324:4
- ↑ R-5533:5
- ↑ Szablon:CR
- ↑ R-5963:6, R-5837:2, R-5533:5, R-3194:5, R-2931:4, R-793:5, Szablon:CR, HG-440, Q-172.2
- ↑ R-4497:4
- ↑ R-1971:2
- ↑ R-793:5
- ↑ R-1971:2
- ↑ R-5963:6, R-5837:2, Szablon:CR
- ↑ R-4497:4
- ↑ F-432
- ↑ R-2931:4
- ↑ R-3194:5
- ↑ R-3157:4