List do Hebrajczyków 5:7: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
mNie podano opisu zmian
mNie podano opisu zmian
 
Linia 7: Linia 7:
*# Jego upokorzenie nie było wieczne, lecz nastąpiło po nim chwalebne wywyższenie, aż do Boskiej natury oraz do chwalebnego ciała, które do niej należy.<ref>{{R|1806|2}}</ref>
*# Jego upokorzenie nie było wieczne, lecz nastąpiło po nim chwalebne wywyższenie, aż do Boskiej natury oraz do chwalebnego ciała, które do niej należy.<ref>{{R|1806|2}}</ref>
*# Od swego [[chrzest|chrztu]] aż do kulminacyjnego punktu w ogrodzie [[Getsemane]].<ref>{{R|1806|3}}</ref>
*# Od swego [[chrzest|chrztu]] aż do kulminacyjnego punktu w ogrodzie [[Getsemane]].<ref>{{R|1806|3}}</ref>
*# Jego dni były jak dni nasze: ''Człowiek urodzony z niewiasty żyje krótko i jest pełen niepokoju'' – {{Job |14:1}}. <ref>{{R|1806|3}}</ref>
*# Jego dni były jak dni nasze: ''Człowiek urodzony z niewiasty żyje krótko i jest pełen niepokoju'' – {{Ijoba |14:1}}. <ref>{{R|1806|3}}</ref>
*'''W ciele'''
*'''W ciele'''
*# [[Jezus]] cierpiący w ciele.<ref>{{R|5472|3}}</ref>
*# [[Jezus]] cierpiący w ciele.<ref>{{R|5472|3}}</ref>
Linia 49: Linia 49:
*# Bez wątpienia, siły ciemności były bardzo aktywne owej strasznej godziny, korzystając z okoliczności, z Jego słabości i znużenia, aby podważyć Jego nadzieję i wypełnić Jego umysł obawami.<ref>{{R|1806|6}}</ref>
*# Bez wątpienia, siły ciemności były bardzo aktywne owej strasznej godziny, korzystając z okoliczności, z Jego słabości i znużenia, aby podważyć Jego nadzieję i wypełnić Jego umysł obawami.<ref>{{R|1806|6}}</ref>
*# Doskonała miłość usuwa bojaźń niewolniczą, ale nie tę wynikającą z szacunku.<ref>{{R|2986|6}}, {{R|4841|4}}, {{R|2289|5}}</ref>
*# Doskonała miłość usuwa bojaźń niewolniczą, ale nie tę wynikającą z szacunku.<ref>{{R|2986|6}}, {{R|4841|4}}, {{R|2289|5}}</ref>
*# Jeżeli Mistrz był pełen obaw, podobnie powinni
*# Jeżeli Mistrz był pełen obaw, podobnie powinni być i Jego naśladowcy.<ref>{{R|4841|4}}</ref>
być i Jego naśladowcy. R4841:4
*'''Został wysłuchany'''
Został wysłuchany Co do śmierci. R4804:2,
*# Co do śmierci.<ref>{{R|4804|2}}, {{R|4796|5}}, {{R|3367|3}}, {{R|2774|3}}</ref>
4796:5, 3367:3, 2774:3
*# Co do kwestii, której się obawiał.<ref>{{R|4437|6}}</ref>
Co do kwestii, której się obawiał. R4437:6
*# Jego [[modlitwa|modlitwy]] do [[Bóg|Ojca]] nie były daremne. Chociaż użył niewielu słów, to jednak Jego zbolały duch cały czas wstawiał się za Nim w niewysłowionych westchnieniach ({{Rzym. |8:26}}). <ref>{{R|1806|6}}</ref>
Jego modlitwy do Ojca nie były daremne.
*# Został posłany anioł, aby zapewnić go o tym, że został przyjęty.<ref>{{R|4796|6}}, {{R|5403|4}}, {{R|4804|5}}, {{R|3367|3}}, {{Q|272|1}}</ref>
Chociaż użył niewielu słów, to jednak Jego
*# I został wzmocniony i pocieszony ({{Łuk. |22:39-45}}). <ref>{{R|5585|6}}, {{R|5551|5}}, {{R|4804|5}}, {{R|1807|1}}</ref>
zbolały duch cały czas wstawiał się za Nim
w niewysłowionych westchnieniach (Rzym.
8:26). R1806:6
Został posłany anioł, aby zapewnić go o tym,
że został przyjęty. R4796:6, 5403:4, 4804:5,
3367:3; Q272:1
I został wzmocniony i pocieszony (Łuk.
22:39-45). R5585:6, 5551:5, 4804:5, 1807:1


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}


[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]

Aktualna wersja na dzień 11:29, 4 sie 2016

5:7 Który za dni ciała swego modlitwy i uniżone prośby do tego, który go mógł zachować od śmierci, z wołaniem wielkiem i ze łzami ofiarował, i wysłuchany jest dla uczciwości.

Komentarz

  • Za dni swego życia
    1. Wracając do swego wywodu logicznego apostoł wskazuje nam na związek pomiędzy uwielbionym królewskim kapłanem a cierpiącym Jezusem w ciele.[1]
    2. Czas ograniczony, który obecnie na zawsze się zakończył.[2]
    3. Jego upokorzenie nie było wieczne, lecz nastąpiło po nim chwalebne wywyższenie, aż do Boskiej natury oraz do chwalebnego ciała, które do niej należy.[3]
    4. Od swego chrztu aż do kulminacyjnego punktu w ogrodzie Getsemane.[4]
    5. Jego dni były jak dni nasze: Człowiek urodzony z niewiasty żyje krótko i jest pełen niepokojuIjoba 14:1. [5]
  • W ciele
    1. Jezus cierpiący w ciele.[6]
    2. Z pewnością dowodzi to, że nasz Pan Jezus nie jest już więcej ciałem.[7]
    3. A Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nasJan 1:14. To ciało moje, które Ja oddam za żywot świataJan 6:51. Aleś ciało dla mnie przysposobiłHebr. 10:5. A jeśli znaliśmy Chrystusa według ciała, to teraz już nie znamy2 Kor. 5:16. [8]
    4. W ciele, wprawdzie, poniósł śmierć, lecz w duchu został przywrócony życiu – w czasie swego zmartwychwstania (1 Piotra 3:18). [9]
  • Modlitwy
    1. Jego modlitwy do Boga w Getsemane.[10]
    2. Pokłosie Żniwa[11]
  • Z wielkim wołaniem i ze łzami
    1. Doświadczenia ogrodu Getsemane w noc poprzedzającą ukrzyżowanie naszego Pana.[12]
    2. Obawiając się, czy nie uchybił w czymkolwiek.[13]
    3. Nie było to wywołane bojaźnią przed zbliżającym się ukrzyżowaniem ani przed czymkolwiek, co mogliby mu uczynić ludzie, ani zwątpieniem w Boską moc lub w Boską wierność.[14]
    4. Apostoł stara się obdarzyć nas jako naśladowców Jezusa ufnością w Jego zdolność do współczucia z nami we wszelkich naszych kłopotach.[15]
  • Do tego
    1. Do Ojca. Byłoby kpiną, a nie modlitwą, gdyby Jezus był swym własnym Niebieskim Ojcem.[16]
    2. Przedstawił te ludzkie lęki swemu Niebieskiemu Ojcu, aby jego ludzka wola została wzmocniona Boską łaską i aby mógł iść naprzód i zakończyć swą ofiarę w sposób miły Bogu.[17]
  • Który go mógł wybawić
    1. Jezus zdawał sobie sprawę z tego, że gdyby zawiódł, wówczas oznaczałoby to dla Niego wieczną śmierć.[18]
    2. Wiedział, że miał doskonałe życie, którego nie sprzeniewierzył, a z którym miał się wkrótce rozstać. Czym innym było oddanie życia przez naszego Pana, a czym innym byłoby oddanie życia któregokolwiek z Jego naśladowców.[19]
    3. Wiedział, że wkrótce będzie cierpiał zgodnie z Zakonem jako złoczyńca. Pytaniem, jakie naturalnie powstało, było, czy był całkowicie nieskazitelny, czy Niebieski Sędzia uniewinni Go pomimo tego, że tylu ludzi gotowych było Go potępić?[20]
  • Od
    1. Z greckiego ek, od.[21]
  • Śmierci
    1. Nie wyratować Go od umierania, ale wyratować Go od śmierci przez zmartwychwstanie.[22]
    2. Co zostało pokazane w żydowskim Arcykapłanie, gdy ten przechodził pod zasłoną z krwią. Gdyby nie przestrzegał wszelkich nakazów Zakonu odnośnie składania swych ofiar, wówczas zginąłby pod tą zasłoną.[23]
  • Dla bogobojności
    1. Sama myśl o śmierci mogła wywołać cierpienia, strach duszy.[24]
    2. Że w nieumyślny sposób mógł popełnić jakiś błąd, że w pewien sposób mógł uchybić swej przysiędze poświęcenia.[25]
    3. Jedno naruszenie Boskiego prawa lub Jego przymierza, a wszystko byłoby zniweczone.[26]
    4. Czy wszystko wypełnił zgodnie z Bożą wolą? Wiedząc ,co miało na Niego przyjść, czy był w stanie wypić gorzki kielich aż do dna, znieść nie tylko fizyczne męki, ale również i hańbę?[27]
    5. Nie strach przed umieraniem, ale obawa przed pozostaniem martwym, przed tym, że Ojciec nie uzna Go za godnego chwalebnego zmartwychwstania, jakie zostało Mu obiecane, pod warunkiem zupełnego posłuszeństwa.[28]
    6. Aby Jego śmierć nie stała się drugą śmiercią.[29]
    7. Wielki konflikt duchowy, przez który nasz Pan przeszedł przez wzgląd na nas.[30]
    8. Otrzymał zapewnienie, że jest miły Ojcu.[31]
    9. Został wybawiony od obawy śmierci.[32]
    10. Został wybawiony od śmierci przez zmartwychwstanie.[33]
    11. Obawa, jaką odczuwał Pan , nie był grzeszna, była to bojaźń, jaką i my powinniśmy mieć – lęk przed nieosiągnięciem drogocennych obietnic zagwarantowanych nam pod określonymi i niezmiennymi warunkami.[34]
    12. Nigdy nie bał się Ojca w znaczeniu strachu czy przerażenia.[35]
    13. Była to bojaźń synowska, pozostająca w zupełnej zgodności z Jego, jako uznanego Syna, relacją do Boga.[36]
    14. Bez wątpienia, siły ciemności były bardzo aktywne owej strasznej godziny, korzystając z okoliczności, z Jego słabości i znużenia, aby podważyć Jego nadzieję i wypełnić Jego umysł obawami.[37]
    15. Doskonała miłość usuwa bojaźń niewolniczą, ale nie tę wynikającą z szacunku.[38]
    16. Jeżeli Mistrz był pełen obaw, podobnie powinni być i Jego naśladowcy.[39]
  • Został wysłuchany
    1. Co do śmierci.[40]
    2. Co do kwestii, której się obawiał.[41]
    3. Jego modlitwy do Ojca nie były daremne. Chociaż użył niewielu słów, to jednak Jego zbolały duch cały czas wstawiał się za Nim w niewysłowionych westchnieniach (Rzym. 8:26). [42]
    4. Został posłany anioł, aby zapewnić go o tym, że został przyjęty.[43]
    5. I został wzmocniony i pocieszony (Łuk. 22:39-45). [44]

Przypisy

  1. R-5472:3
  2. R-1806:1, R-5472:4
  3. R-1806:2
  4. R-1806:3
  5. R-1806:3
  6. R-5472:3
  7. R-5025:4, R-1806:1
  8. R-1806:1
  9. R-5472:4
  10. R-5472:4
  11. R-459:6
  12. R-5403:3, R-5551:5, R-5472:4, R-4841:4, R-4437:6, R-3885:6, R-2773:3, R-1806:3
  13. R-5871:6, R-5642:5, R-5403:4, R-4437:6, R-3886:1
  14. R-5472:6
  15. R-5472:4, R-405:4, R-12:3
  16. R-2773:3
  17. R-1806:6
  18. Q-363.5, R-5472:6, R-3367:2, R-1806:5, R-1806:4
  19. R-4804:2, R-3885:6
  20. R-4804:4, R-3367:2
  21. R-5585:6, R-4804:3, R-3885:6, R-3367:3, R-2774:3
  22. R-5585:6, R-5551:5, R-3886:2, Q-272.1
  23. R-5585:5, R-1806:4
  24. R-4804:4
  25. R-4428:6, R-4796:5, R-4804:3, R-4804:4, R-4707:6, R-4683:5
  26. Szablon:CR
  27. R-1806:6
  28. R-5551:5, R-5472:6, R-4804:2, R-4796:5, R-3886:2, R-2774:3, Q-272.1
  29. R-4796:5
  30. R-1806:3
  31. R-4708:1
  32. R-5472:6, <<R|3367|3}}
  33. R-3367:3
  34. R-1807:1
  35. R-4796:6
  36. R-1807:2
  37. R-1806:6
  38. R-2986:6, R-4841:4, R-2289:5
  39. R-4841:4
  40. R-4804:2, R-4796:5, R-3367:3, R-2774:3
  41. R-4437:6
  42. R-1806:6
  43. R-4796:6, R-5403:4, R-4804:5, R-3367:3, Q-272.1
  44. R-5585:6, R-5551:5, R-4804:5, R-1807:1