Księga Joba - rozdział 15: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
*>Łukasz Florczak Nie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Ijoba 15:1 | {{Ijoba|15:1|BG}} | ||
{{Ijoba|15:2|BG}} | |||
{{Ijoba|15:3|BG}} | |||
{{Ijoba|15:4|BG}} | |||
{{Ijoba|15:5|BG}} | |||
{{Ijoba|15:6|BG}} | |||
{{Ijoba|15:7|BG}} | |||
{{Ijoba|15:8|BG}} | |||
{{Ijoba|15:9|BG}} | |||
{{Ijoba|15:10|BG}} | |||
{{Ijoba|15:11|BG}} | |||
{{Ijoba|15:12|BG}} | |||
{{Ijoba|15:13|BG}} | |||
{{Ijoba|15:14|BG}} | |||
{{Ijoba|15:15|BG}} | |||
{{Ijoba|15:16|BG}} | |||
{{Ijoba|15:17|BG}} | |||
{{Ijoba|15:18|BG}} | |||
{{Ijoba|15:19|BG}} | |||
{{Ijoba|15:20|BG}} | |||
{{Ijoba|15:21|BG}} | |||
{{Ijoba|15:22|BG}} | |||
{{Ijoba|15:23|BG}} | |||
{{Ijoba|15:24|BG}} | |||
{{Ijoba|15:25|BG}} | |||
{{Ijoba|15:26|BG}} | |||
{{Ijoba|15:27|BG}} | |||
{{Ijoba|15:28|BG}} | |||
{{Ijoba|15:29|BG}} | |||
{{Ijoba|15:30|BG}} | |||
{{Ijoba|15:31|BG}} | |||
{{Ijoba|15:32|BG}} | |||
{{Ijoba|15:33|BG}} | |||
{{Ijoba|15:34|BG}} | |||
{{Ijoba|15:35|BG}} | |||
[[Category:Księga Joba|15]] |
Aktualna wersja na dzień 18:43, 9 sie 2015
15:1 A odpowiadając Elifas Temańczyk rzekł:
15:2 Izali mądry ma na wiatr mówić? albo napełniać wschodnim wiatrem myśl swoję?
15:3 Przytaczając słowa niepożyteczne, i mowy, z których nie masz pożytku?
15:4 Zaiste ty psujesz bojaźń Bożą i znosisz modlitwy do Boga.
15:5 Albowiem pokazują nieprawość twą usta twoje, chociażeś sobie obrał język chytrych,
15:6 Potępiają cię usta twoje, a nie ja; a wargi twoje świadczą przeciwko tobie.
15:7 Czyś się najpierwszym człowiekiem urodził? czyś przed pagórkami utworzony?
15:8 Izażeś tajemnic Bożych słuchał, a nie masz mądrości jedno w tobie?
15:9 Cóż ty umiesz, czego my nie wiemy? albo cóż ty rozumiesz, czegobyśmy my nie rozumieli?
15:10 I sędziwyć i starzec między nami jest starszy w latach niż ojciec twój.
15:11 I lekceż sobie ważysz pociechy Boskie? i maszże jeszcze co tak skrytego w sobie?
15:12 Czemuż cię tak uniosło serce twoje? Czemu mrugają oczy twoje?
15:13 Że tak odpowiada Bogu duch twój, a wypuszczasz z ust twoich takowe mowy?
15:14 Cóż jest człowiek, aby miał być czystym, albo żeby miał być sprawiedliwym, urodzony z niewiasty?
15:15 Oto i w świętych jego niemasz doskonałości, i niebiosa nie są czyste w oczach jego.
15:16 Daleko więcej obrzydły jest, i nieużyteczny człowiek, który pije nieprawość jako wodę.
15:17 Okażęć, tylko mię słuchaj; a com widział, oznajmięć,
15:18 Co mędrzy powiedzieli, a nie zataili, co mieli od przodków swoich;
15:19 Którym samym dana była ziemia, a żaden obcy nie przeszedł przez nię.
15:20 Po wszystkie dni swoje sam siebie niepobożny boleśnie trapi, a nie wiele lat zamierzono okrutnikowi.
15:21 Głos straszliwy brzmi w uszach jego, że czasu pokoju pustoszący przypadnie nań.
15:22 Nie wierzy, żeby się miał nawrócić z ciemności, obawiając się zewsząd miecza.
15:23 Tuła się za chlebem, szukając gdzieby był; wie, że zgotowany jest dla niego dzień ciemności.
15:24 Straszą go utrapienie i ucisk, i zmocnią się przeciwko niemu jako król gotowy do boju.
15:25 Bo wyciągną przeciw Bogu rękę swą, a przeciwko Wszechmocnemu zmocnił się.
15:26 Natrze nań na szyję jego z gęstemi i wyniosłemi tarczami swemi.
15:27 Bo okrył twarz swą tłustością swoją, a fałdów mu się naczyniło na słabiźnie.
15:28 I mieszka w miastach popustoszonych, i w domach, w których nie mieszkano, które się miały obrócić w kupę rumu.
15:29 Nie zbogaci się, i nie ostoi się majętność jego, ani się rozszerzy na ziemi doskonałość takowych.
15:30 Nie wynijdzie z ciemności; świeżą jego latorośl ususzy płomień, a zginie od ducha ust jego.
15:31 Nie wierzy, że w próżności jest, który błądzi; a że próżność będzie nagrodą jego.
15:32 Przed wypełnieniem dni swoich wycięty będzie, a różdżka jego nie zakwitnie.
15:33 Jako winna macica utraci niedojrzałe grona swoje, a jako oliwa kwiat swój zrzuci.
15:34 Albowiem zgromadzenie obłudnych spustoszone będzie, a ogień pożre przybytki pobudowane za dary.
15:35 Poczęli kłopot, a porodzili nieprawość; a żywot ich gotuje zdradę.