Przypowieści Salomona - rozdział 17: Różnice pomiędzy wersjami
*>Łukasz Florczak Nie podano opisu zmian |
*>Łukasz Florczak Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Przyp. 17:1 | {{Przyp.|17:1|BG}} | ||
{{Przyp. 17:2 | {{Przyp.|17:2|BG}} | ||
{{Przyp. 17:3 | {{Przyp.|17:3|BG}} | ||
{{Przyp. 17:4 | {{Przyp.|17:4|BG}} | ||
{{Przyp. 17:5 | {{Przyp.|17:5|BG}} | ||
{{Przyp. 17:6 | {{Przyp.|17:6|BG}} | ||
{{Przyp. 17:7 | {{Przyp.|17:7|BG}} | ||
{{Przyp. 17:8 | {{Przyp.|17:8|BG}} | ||
{{Przyp. 17:9 | {{Przyp.|17:9|BG}} | ||
{{Przyp. 17:10 | {{Przyp.|17:10|BG}} | ||
{{Przyp. 17:11 | {{Przyp.|17:11|BG}} | ||
{{Przyp. 17:12 | {{Przyp.|17:12|BG}} | ||
{{Przyp. 17:13 | {{Przyp.|17:13|BG}} | ||
{{Przyp. 17:14 | {{Przyp.|17:14|BG}} | ||
{{Przyp. 17:15 | {{Przyp.|17:15|BG}} | ||
{{Przyp. 17:16 | {{Przyp.|17:16|BG}} | ||
{{Przyp. 17:17 | {{Przyp.|17:17|BG}} | ||
{{Przyp. 17:18 | {{Przyp.|17:18|BG}} | ||
{{Przyp. 17:19 | {{Przyp.|17:19|BG}} | ||
{{Przyp. 17:20 | {{Przyp.|17:20|BG}} | ||
{{Przyp. 17:21 | {{Przyp.|17:21|BG}} | ||
{{Przyp. 17:22 | {{Przyp.|17:22|BG}} | ||
{{Przyp. 17:23 | {{Przyp.|17:23|BG}} | ||
{{Przyp. 17:24 | {{Przyp.|17:24|BG}} | ||
{{Przyp. 17:25 | {{Przyp.|17:25|BG}} | ||
{{Przyp. 17:26 | {{Przyp.|17:26|BG}} | ||
{{Przyp. 17:27 | {{Przyp.|17:27|BG}} | ||
{{Przyp. 17:28 | {{Przyp.|17:28|BG}} | ||
[[Category:Przypowieści Salomona|17]] |
Wersja z 16:16, 9 sie 2015
17:1 Lepszy jest kęs suchego chleba a w pokoju, niżeli pełen dom nabitego bydła ze swarem. 17:2 Sługa roztropny będzie panował nad synem, który jest ku hańbie; a między braćmi będzie dzielił dziedzictwo. 17:3 Tygiel srebra a piec złota doświadcza; ale Pan serc dośwadcza. 17:4 Zły pilnuje warg złośliwych, a kłamca słucha języka przewrotnego. 17:5 Kto się naśmiewa z ubogiego, uwłacza stworzycielowi jego; a kto się raduje z upadku czyjego, nie ujdzie pomsty. 17:6 Korona starców są synowie synów ich, a ozdoba synów są ojcowie ich. 17:7 Nie przystoi mowa poważna głupiemu, dopieroż księciu usta kłamliwe. 17:8 Jako kamień drogi, tak bywa dar wdzięczny temu, który go bierze; do czegokolwiek zmierzy, zdarzy mu się. 17:9 Kto pokrywa przestępstwo, szuka łaski; ale kto wznawia rzeczy, rozłącza przyjaciół. 17:10 Więcej waży gromienie u roztropnego, niżeli sto plag u głupiego. 17:11 Uporny tylko złego szuka, dla tego poseł okrutny będzie nań zesłany. 17:12 Lepiej jest człowiekowi spotkać się z niedźwiedzicą osierociałą, niżeli z głupim w głupstwie jego. 17:13 Kto oddaje złem za dobre, nie wynijdzie złe z domu jego. 17:14 Kto zaczyna zwadę, jest jako ten, co przekopuje wodę; przetoż niż się zwada rozsili, zaniechaj go. 17:15 Kto usprawiedliwia niezbożnego, a winnym czyni sprawiedliwego, oba jednako są obrzydliwością Panu. 17:16 Cóż po dostatku w ręku głupiego, ponieważ do nabycia mądrości rozumu nie ma? 17:17 Wszelkiego czasu miłuje przyjaciel, a w ucisku stawia się jako brat. 17:18 Człowiek głupi daje rękę, czyniąc rękojemstwo przed twarzą przyjaciela swego. 17:19 Kto miłuje zwadę, miłuje grzech; a kto wynosi usta swe, szuka upadku. 17:20 Przewrotny w sercu nie znajduje dobrego; a kto jest przewrotnego języka, wpadnie we złe. 17:21 Kto spłodził głupiego, na smutek swój spłodził go, ani się rozweseli ojciec niemądrego. 17:22 Serce wesołe oczerstwia jako lekarstwo; ale duch sfrasowany wysusza kości. 17:23 Niezbożny potajemnie dar bierze, aby podwrócił ścieszki sądu. 17:24 Na twarzy roztropnego znać mądrość; ale oczy głupiego aż na kraju ziemi. 17:25 Syn głupi żałością jest ojcu swemu, a gorzkością rodzicielce swojej. 17:26 Zaiste nie dobra, winować sprawiedliwego, albo żeby przełożeni kogo dla cnoty bić mieli. 17:27 Kto zawściąga mowy swe, jest umiejętnym; drogiego ducha jest mąż rozumny. 17:28 Gdy głupi milczy, za mądrego poczytany bywa; a który zatula wargi swoje, za rozumnego.