Przypowieści Salomona - rozdział 20: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
*>Łukasz Florczak
Nie podano opisu zmian
*>Łukasz Florczak
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
{{Przyp. 20:1 (BG)}}
{{Przyp.|20:1|BG}}
{{Przyp. 20:2 (BG)}}
{{Przyp.|20:2|BG}}
{{Przyp. 20:3 (BG)}}
{{Przyp.|20:3|BG}}
{{Przyp. 20:4 (BG)}}
{{Przyp.|20:4|BG}}
{{Przyp. 20:5 (BG)}}
{{Przyp.|20:5|BG}}
{{Przyp. 20:6 (BG)}}
{{Przyp.|20:6|BG}}
{{Przyp. 20:7 (BG)}}
{{Przyp.|20:7|BG}}
{{Przyp. 20:8 (BG)}}
{{Przyp.|20:8|BG}}
{{Przyp. 20:9 (BG)}}
{{Przyp.|20:9|BG}}
{{Przyp. 20:10 (BG)}}
{{Przyp.|20:10|BG}}
{{Przyp. 20:11 (BG)}}
{{Przyp.|20:11|BG}}
{{Przyp. 20:12 (BG)}}
{{Przyp.|20:12|BG}}
{{Przyp. 20:13 (BG)}}
{{Przyp.|20:13|BG}}
{{Przyp. 20:14 (BG)}}
{{Przyp.|20:14|BG}}
{{Przyp. 20:15 (BG)}}
{{Przyp.|20:15|BG}}
{{Przyp. 20:16 (BG)}}
{{Przyp.|20:16|BG}}
{{Przyp. 20:17 (BG)}}
{{Przyp.|20:17|BG}}
{{Przyp. 20:18 (BG)}}
{{Przyp.|20:18|BG}}
{{Przyp. 20:19 (BG)}}
{{Przyp.|20:19|BG}}
{{Przyp. 20:20 (BG)}}
{{Przyp.|20:20|BG}}
{{Przyp. 20:21 (BG)}}
{{Przyp.|20:21|BG}}
{{Przyp. 20:22 (BG)}}
{{Przyp.|20:22|BG}}
{{Przyp. 20:23 (BG)}}
{{Przyp.|20:23|BG}}
{{Przyp. 20:24 (BG)}}
{{Przyp.|20:24|BG}}
{{Przyp. 20:25 (BG)}}
{{Przyp.|20:25|BG}}
{{Przyp. 20:26 (BG)}}
{{Przyp.|20:26|BG}}
{{Przyp. 20:27 (BG)}}
{{Przyp.|20:27|BG}}
{{Przyp. 20:28 (BG)}}
{{Przyp.|20:28|BG}}
{{Przyp. 20:29 (BG)}}
{{Przyp.|20:29|BG}}
{{Przyp. 20:30 (BG)}}
{{Przyp.|20:30|BG}}




[[Category:Przypowieści Salomona|20]]
[[Category:Przypowieści Salomona|20]]

Wersja z 16:16, 9 sie 2015

20:1 Wino czyni pośmiewcę, a napój mocny zwajcę; przetoż każdy, co się w nim kocha, nie bywa mądrym. 20:2 Strach królewski jest jako, ryk lwięcia; kto go rozgniewa, grzeszy przeciwko duszy swojej. 20:3 Uczciwa rzecz każdemu, poprzestać zwady; ale głupim jest, co się w nią wdaje. 20:4 Dla zimna leniwy nie orze; przetoż żebrać będzie we żniwa, ale nic nie otrzyma. 20:5 Rada w sercu męża jest jako woda głęboka: jednak mąż rozumny naczerpnie jej. 20:6 Większa część ludzi przechwala się uczynnością swoją; ale w samej rzeczy, któż takiego znajdzie? 20:7 Sprawiedliwy chodzi w uprzejmości swojej; błogosławieni synowie jego po nim. 20:8 Król siedząc na stolicy sądowej rozgania oczyma swemi wszystko złe. 20:9 Któż rzecze: Oczyściłem serce moje? czystym jest od grzechu mego? 20:10 Dwojaki gwicht i dwojaka miara, to oboje obrzydliwością jest Panu. 20:11 Po zabawach swych poznane bywa i dziecię, jeźli czysty i prawy uczynek jego. 20:12 Ucho, które słyszy, i oko, które widzi, Pan to oboje uczynił. 20:13 Nie kochaj się w spaniu, byś snać nie zubożał, otwórz oczy swoje, a nasycisz się chlebem. 20:14 Złe to, złe to, mówi ten, co kupuje, a odszedłszy, ali się chlubi. 20:15 Wargi umiejętne są jako złoto i obfitość pereł, i kosztowne klejnoty. 20:16 Weźmij szatę tego, któryć ręczył za obcego; a od tego, który ręczył za cudzoziemkę, weźmij zastaw jego. 20:17 Smaczny jest drugiemu chleb kłamstwa; ale potem piaskiem napełnione będą usta jego. 20:18 Myśli radami utwierdzaj, a wojnę prowadź opatrznie. 20:19 Kto objawia tajemnicę, zdradliwie się obchodzi; przetoż z tymy, którzy pochlebiają wargami swemi, nie miej towarzystwa. 20:20 Kto złorzeczy ojcu swemu albo matce swojej, zgaśnie pochodnia jego w gęstych ciemnościach. 20:21 Dziedzictwu prędko z początku nabytemu naostatek błogosławić nie będą. 20:22 Nie mów: Oddam złem. Oczekuj na Pana, a wybawi cię. 20:23 Obrzydliwością Panu dwojaki gwicht, a szale fałszywe nie podobają mu się. 20:24 Od Pana bywają sprawowane drogi męża; ale człowiek jakoż zrozumie drogę jego? 20:25 Pożreć rzecz poświęconą, jest człowiekowi sidłem; a poślubiwszy co, tego zaś szukać, jakoby tego ujść. 20:26 Król mądry rozprasza niezbożnych, i przywodzi na nich pomstę. 20:27 Dusza ludzka jest pochodnią Pańską, która doświadcza wszystkich skrytości wnętrznych. 20:28 Miłosierdzie i prawda króla strzegą, a stolica jego miłosierdziem wsparta bywa. 20:29 Ozdoba młodzieńców jest siła ich, a sędziwość poczciwością starców. 20:30 Złemu są lekarstwem siności ran, i razy przenikające do wnętrzności żywota jego.