Ewangelia św. Mateusza - rozdział 22: Różnice pomiędzy wersjami
*>Łukasz Florczak Nie podano opisu zmian |
*>Łukasz Florczak Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Mat. 22:1 | {{Mat.|22:1|BG}} | ||
{{Mat. 22:2 | {{Mat.|22:2|BG}} | ||
{{Mat. 22:3 | {{Mat.|22:3|BG}} | ||
{{Mat. 22:4 | {{Mat.|22:4|BG}} | ||
{{Mat. 22:5 | {{Mat.|22:5|BG}} | ||
{{Mat. 22:6 | {{Mat.|22:6|BG}} | ||
{{Mat. 22:7 | {{Mat.|22:7|BG}} | ||
{{Mat. 22:8 | {{Mat.|22:8|BG}} | ||
{{Mat. 22:9 | {{Mat.|22:9|BG}} | ||
{{Mat. 22:10 | {{Mat.|22:10|BG}} | ||
{{Mat. 22:11 | {{Mat.|22:11|BG}} | ||
{{Mat. 22:12 | {{Mat.|22:12|BG}} | ||
{{Mat. 22:13 | {{Mat.|22:13|BG}} | ||
{{Mat. 22:14 | {{Mat.|22:14|BG}} | ||
{{Mat. 22:15 | {{Mat.|22:15|BG}} | ||
{{Mat. 22:16 | {{Mat.|22:16|BG}} | ||
{{Mat. 22:17 | {{Mat.|22:17|BG}} | ||
{{Mat. 22:18 | {{Mat.|22:18|BG}} | ||
{{Mat. 22:19 | {{Mat.|22:19|BG}} | ||
{{Mat. 22:20 | {{Mat.|22:20|BG}} | ||
{{Mat. 22:21 | {{Mat.|22:21|BG}} | ||
{{Mat. 22:22 | {{Mat.|22:22|BG}} | ||
{{Mat. 22:23 | {{Mat.|22:23|BG}} | ||
{{Mat. 22:24 | {{Mat.|22:24|BG}} | ||
{{Mat. 22:25 | {{Mat.|22:25|BG}} | ||
{{Mat. 22:26 | {{Mat.|22:26|BG}} | ||
{{Mat. 22:27 | {{Mat.|22:27|BG}} | ||
{{Mat. 22:28 | {{Mat.|22:28|BG}} | ||
{{Mat. 22:29 | {{Mat.|22:29|BG}} | ||
{{Mat. 22:30 | {{Mat.|22:30|BG}} | ||
{{Mat. 22:31 | {{Mat.|22:31|BG}} | ||
{{Mat. 22:32 | {{Mat.|22:32|BG}} | ||
{{Mat. 22:33 | {{Mat.|22:33|BG}} | ||
{{Mat. 22:34 | {{Mat.|22:34|BG}} | ||
{{Mat. 22:35 | {{Mat.|22:35|BG}} | ||
{{Mat. 22:36 | {{Mat.|22:36|BG}} | ||
{{Mat. 22:37 | {{Mat.|22:37|BG}} | ||
{{Mat. 22:38 | {{Mat.|22:38|BG}} | ||
{{Mat. 22:39 | {{Mat.|22:39|BG}} | ||
{{Mat. 22:40 | {{Mat.|22:40|BG}} | ||
{{Mat. 22:41 | {{Mat.|22:41|BG}} | ||
{{Mat. 22:42 | {{Mat.|22:42|BG}} | ||
{{Mat. 22:43 | {{Mat.|22:43|BG}} | ||
{{Mat. 22:44 | {{Mat.|22:44|BG}} | ||
{{Mat. 22:45 | {{Mat.|22:45|BG}} | ||
{{Mat. 22:46 | {{Mat.|22:46|BG}} | ||
[[Category:Ewangelia św. Mateusza|22]] |
Wersja z 16:16, 9 sie 2015
22:1 A odpowiadając Jezus, zasię im rzekł w podobieństwach, mówiąc: 22:2 Podobne jest królestwo niebieskie człowiekowi królowi, który sprawił wesele synowi swemu; 22:3 I posłał sługi swe, aby wezwali zaproszonych na wesele; ale nie chcieli przyjść. 22:4 Znowu posłał insze sługi, mówiąc: Powiedzcie zaproszonym: Otom obiad mój nagotował, woły moje i co było karmnego, pobito, i wszystko gotowe, pójdźcież na wesele. 22:5 Ale oni zaniedbawszy odeszli, jeden do roli swojej, a drugi do kupiectwa swego; 22:6 A drudzy pojmawszy sługi jego, zelżyli i pobili je. 22:7 Co gdy król usłyszał, rozgniewał się, a posławszy wojska swoje, wytracił one morderce, i miasto ich zapalił. 22:8 Tedy rzekł sługom swoim: Weseleć wprawdzie jest gotowe; lecz zaproszeni nie byli godni. 22:9 Przetoż idźcie na rozstania dróg, kogokolwiek znajdziecie, wezwijcie na wesele. 22:10 Tedy wyszedłszy oni słudzy na drogi, zgromadzili wszystkie, którekolwiek znaleźli, złe i dobre, i napełnione jest wesele gośćmi. 22:11 A wszedłszy król, aby oglądał goście, obaczył tam człowieka nie odzianego szatą weselną; 22:12 I rzekł mu: Przyjacielu! jakoś tu wszedł, nie mając szaty weselnej? A on zamilknął. 22:13 Tedy rzekł król sługom: Związawszy nogi i ręce jego, weźmijcie go, a wrzućcie do ciemności zewnętrznych, tam będzie płacz i zgrzytanie zębów. 22:14 Albowiem wiele jest wezwanych, ale mało wybranych. 22:15 Tedy odszedłszy Faryzeuszowie uczynili radę, jako by go usidlili w mowie. 22:16 I posłali do niego ucznie swoje z Herodyjany, mówiąc: Nauczycielu! wiemy, żeś jest prawdziwy, i drogi Bożej w prawdzie uczysz, a nie dbasz na nikogo; albowiem nie patrzysz na osobę ludzką. 22:17 Przetoż powiedz nam, co ci się zda? Godzili się dać czynsz cesarzowi, czyli nie? 22:18 Ale Jezus poznawszy złość ich, rzekł im: Czemuż mię kusicie, obłudnicy? 22:19 Pokażcie mi monetę czynszową; a oni mu podali grosz. 22:20 I rzekł im: Czyjże to obraz i napis? 22:21 Rzekli mu: Cesarski. Tedy im rzekł: Oddawajcież tedy, co jest cesarskiego, cesarzowi, a co jest Bożego, Bogu. 22:22 To usłyszawszy, zadziwili się, a opuściwszy go, odeszli. 22:23 Dnia onego przyszli do niego Saduceuszowie, którzy mówią, iż nie masz zmartwychwstania, i pytali go, 22:24 Mówiąc: Nauczycielu! Mojżesz powiedział: Jeźliby kto umarł, nie mając dzieci, aby brat jego prawem powinowactwa pojął żonę jego, i wzbudził nasienie bratu swemu. 22:25 Było tedy u nas siedm braci; a pierwszy pojąwszy żonę, umarł, a nie mając nasienia, zostawił żonę swoję bratu swemu. 22:26 Także też wtóry i trzeci, aż do siódmego. 22:27 A na ostatek po wszystkich umarła i ona niewiasta. 22:28 Przetoż przy zmartwychwstaniu, któregoż z tych siedmiu będzie żoną, gdyż ją wszyscy mieli? 22:29 A odpowiadając Jezus rzekł im: Błądzicie, nie będąc powiadomieni Pisma, ani mocy Bożej. 22:30 Albowiem przy zmartwychwstaniu ani się żenić, ani za mąż chodzić nie będą, ale będą jako Aniołowie Boży w niebie. 22:31 A o powstaniu umarłych nie czytaliście, co wam powiedziano od Boga mówiącego: 22:32 Jam jest Bóg Abrahama, i Bóg Izaaka, i Bóg Jakóba? Bóg nie jestci Bogiem umarłych, ale żywych. 22:33 A usłyszawszy to lud, zdumiał się nad nauką jego. 22:34 Lecz gdy usłyszeli Faryzeuszowie, że zawarł usta Saduceuszom, zeszli się wespół. 22:35 I spytał go jeden z nich, zakonnik, kusząc go i mówiąc: 22:36 Nauczycielu! które jest największe przykazanie w zakonie? 22:37 A Jezus mu rzekł: Będziesz miłował Pana, Boga twego, ze wszystkiego serca twego, i ze wszystkiej duszy twojej i ze wszystkiej myśli twojej. 22:38 To jest pierwsze i największe przykazanie. 22:39 A wtóre podobne jest temuż: Będziesz miłował bliźniego twego, jako samego siebie. 22:40 Na tych dwóch przykazaniach wszystek zakon i prorocy zawisnęli. 22:41 A gdy się Faryzeuszowie zebrali, spytał ich Jezus, 22:42 Mówiąc: Co się wam zda o Chrystusie? Czyim jest synem? Rzekli mu: Dawidowym. 22:43 I rzekł im: Jakoż tedy Dawid w duchu nazywa go Panem? mówiąc: 22:44 Rzekł Pan Panu memu: Siądź po prawicy mojej, aż położę nieprzyjacioły twoje podnóżkiem nóg twoich. 22:45 Ponieważ go tedy Dawid nazywa Panem, jakoż jest synem jego? 22:46 A żaden mu nie mógł odpowiedzieć i słowa, i nie śmiał go nikt więcej od onego dnia pytać.