Księga Izajasza 61:1: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 15: | Linia 15: | ||
*'''Pojmanym''' – W śmierci<ref>{{A|112}}</ref> | *'''Pojmanym''' – W śmierci<ref>{{A|112}}</ref> | ||
*'''Wyzwolenie''' – Wypuszczenie z wielkiego więzienia śmierci<ref>{{E|422}}, {{E|436}}</ref> | *'''Wyzwolenie''' – Wypuszczenie z wielkiego więzienia śmierci<ref>{{E|422}}, {{E|436}}</ref> | ||
*'''Otworzenie''' | *'''Otworzenie''': | ||
*#''Mam klucze śmierci'' – {{Obj. |1:18}}<ref>{{E|378}}, {{E|397}}</ref> | |||
*#''Wszyscy, co są w grobach, usłyszą głos Jego i wyjdą'' – {{Jan |5:28}}<ref>{{H|65}}, {{H|68}}</ref> | |||
*#To nie mogło odnosić się do literalnego uwolnienia z więzienia, ponieważ przy [[pierwsza obecność Chrystusa|pierwszej obecności Chrystusa]], [[Jan Chrzciciel]] nie został uwolniony z więzienia<ref>{{N|1903|10|22}}, {{NS|29}}, {{R|458|6}}, {{R|816|8}}</ref> | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |
Aktualna wersja na dzień 16:15, 20 wrz 2015
61:1 Duch Panującego Pana jest nademną; przeto mię pomazał Pan, abym opowiadał Ewangeliję cichym, posłał mię, abym związał rany tych, którzy są skruszonego serca, abym zwiastował pojmanym wyzwolenie, a więźniom otworzenie ciemnicy;
Komentarz
- Duch panującego – Nie ma się przez to rozumieć osoby[1]
- Jest nademną:
- Nad Chrystusem, Głową i Ciałem,[2]
- Od chrztu Chrystusa[3]
- Pomazał Pan – To jest jedyne upoważnienie i polecenie, jakie kiedykolwiek było dane człowiekowi, by głosił Ewangelię[4]
- Abym opowiadał – Polecenie Chrystusa sprawowania służby naśladowcom Pańskim[5]
- Cichym:
- Skruszonego serca – Zadaniem jest nie ranić serc, ale je leczyć[8]
- Wyzwolenie – Powrócenie do pierwotnego stanu restytucji[9]
- Pojmanym – W śmierci[10]
- Wyzwolenie – Wypuszczenie z wielkiego więzienia śmierci[11]
- Otworzenie:
- Mam klucze śmierci – Obj. 1:18[12]
- Wszyscy, co są w grobach, usłyszą głos Jego i wyjdą – Jan 5:28[13]
- To nie mogło odnosić się do literalnego uwolnienia z więzienia, ponieważ przy pierwszej obecności Chrystusa, Jan Chrzciciel nie został uwolniony z więzienia[14]