Ewangelia św. Mateusza 15:30: Różnice pomiędzy wersjami
Utworzono nową stronę "{{Mat.|15:30|BG}} {{Komentarz}} *'''Chromych, kalekich, ślepych, niemych''' *# Wszystkich dręczonych przez „demona” (werset 22), ponieważ wszelkie choroby są po..." |
mNie podano opisu zmian |
||
| Linia 8: | Linia 8: | ||
*# Jeżeli siły i prawa natury mogą, do pewnego stopnia, być kontrolowane przez człowieka dla jego wygody, tym bardziej [[Bóg]] jest w stanie kontrolować działanie swych praw.<ref>{{R|2281|4}}</ref> | *# Jeżeli siły i prawa natury mogą, do pewnego stopnia, być kontrolowane przez człowieka dla jego wygody, tym bardziej [[Bóg]] jest w stanie kontrolować działanie swych praw.<ref>{{R|2281|4}}</ref> | ||
*# Jego misją nie było leczenie chorych i wyganianie demonów, ale oddanie życia jako [[okup|okupu]]. [[Cuda]] i uzdrowienia były jedynie pojedynczymi wydarzeniami, a nie jego głównym zadaniem, ilustrowały natomiast jego wielkie dzieło w królestwie.<ref>{{R|5104|2}}, {{R|2281|4}}</ref> | *# Jego misją nie było leczenie chorych i wyganianie demonów, ale oddanie życia jako [[okup|okupu]]. [[Cuda]] i uzdrowienia były jedynie pojedynczymi wydarzeniami, a nie jego głównym zadaniem, ilustrowały natomiast jego wielkie dzieło w królestwie.<ref>{{R|5104|2}}, {{R|2281|4}}</ref> | ||
*# Najważniejsze nie było to, aby pewni ludzie zostali fizycznie uzdrowieni albo żeby tłumy nie zostały na noc głodne, ale aby [[apostoł|apostołowie otrzymali pewną lekcję i mogli zobaczyć moc Pana.<ref>{{R|5920|5}}</ref> | *# Najważniejsze nie było to, aby pewni ludzie zostali fizycznie uzdrowieni albo żeby tłumy nie zostały na noc głodne, ale aby [[apostoł|apostołowie]] otrzymali pewną lekcję i mogli zobaczyć moc Pana.<ref>{{R|5920|5}}</ref> | ||
*# Byłoby o wiele bardziej wspaniałe otworzyć oczy ich wyrozumienia i ich głuche uszy, ale to dzieło nie mogło być wówczas wykonane.<ref>{{R|5104|4}}</ref> | *# Byłoby o wiele bardziej wspaniałe otworzyć oczy ich wyrozumienia i ich głuche uszy, ale to dzieło nie mogło być wówczas wykonane.<ref>{{R|5104|4}}</ref> | ||