List św. Pawła do Rzymian 8:3: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Rzym.|8:3|BG}} {{Komentarz}} *'''Zakon''' *# Przymierze Zakonu.<ref>{{R|4608|1}}, {{R|4869|4}}, {{R|3201|3}}, {{R|2121|4}}, {{R|1404|2}}, {{R|542|5}}, {{E|121...") |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 33: | Linia 33: | ||
*# Na podobieństwo [[Adam|Adama]], który dobrowolnie stał się sługą grzechu.<ref>{{R|999|1}}, {{R|3201|4}}</ref> | *# Na podobieństwo [[Adam|Adama]], który dobrowolnie stał się sługą grzechu.<ref>{{R|999|1}}, {{R|3201|4}}</ref> | ||
*# [[Jezus]] był równie bezpośrednim stworzeniem [[Bóg|Bożym]] w chwili narodzenia z [[Maria|Marii]] jak [[Adam|Adam]], który narodził się z łona ziemi. Przez swoje pochodzenie od [[Maria|Marii]] On nie miał większego udziału w grzesznej naturze niż [[Adam|Adam]], który pochodził z ziemi.<ref>{{R|104|6}}</ref> | *# [[Jezus]] był równie bezpośrednim stworzeniem [[Bóg|Bożym]] w chwili narodzenia z [[Maria|Marii]] jak [[Adam|Adam]], który narodził się z łona ziemi. Przez swoje pochodzenie od [[Maria|Marii]] On nie miał większego udziału w grzesznej naturze niż [[Adam|Adam]], który pochodził z ziemi.<ref>{{R|104|6}}</ref> | ||
*# Wszyscy ludzie noszą obraz ziemskiego [[Adam|Adama]] ( | *# Wszyscy ludzie noszą obraz ziemskiego [[Adam|Adama]] ({{1 Kor.|15:49}}). Dlatego też [[Jezus]], przyjmując postać doskonałego człowieka, siłą rzeczy, miał postać grzesznego ciała.<ref>{{R|104|6}}</ref> | ||
*# [[Jezus]] doświadczył biadania i cierpień ludzkości bez brania udziału w niedoskonałości i grzechach.<ref>{{R|454|3}}</ref> | *# [[Jezus]] doświadczył biadania i cierpień ludzkości bez brania udziału w niedoskonałości i grzechach.<ref>{{R|454|3}}</ref> | ||
*# ''Grzechu w nim nie ma'' – {{1 Jan. |3:5}}; ''Który nie znał grzechu'' – {{2 Kor. |5:21}}. <ref>{{R|104|6}}</ref> | *# ''Grzechu w nim nie ma'' – {{1 Jan. |3:5}}; ''Który nie znał grzechu'' – {{2 Kor. |5:21}}. <ref>{{R|104|6}}</ref> |
Aktualna wersja na dzień 19:23, 16 paź 2019
8:3 Bo co niemożnego było zakonowi, w czem on był słaby dla ciała, Bóg posławszy Syna swego w podobieństwie grzesznego ciała i dla grzechu, potępił grzech w ciele,
Komentarz
- Zakon
- Przymierze Zakonu.[1]
- Rygorystyczna sprawiedliwość, bez miłosierdzia.[2]
- Nie mógł dokonać
- W czym był słaby
- Z greckiego astheneo, użytego dla określenia moralnej lub duchowej słabości.[6]
- Bezsilny.[7]
- Ponieważ posiadał on niewystarczającego Pośrednika, który nie był w stanie złożyć Bogu okupu za ludzkość.[8]
- Słaby, ale nie w sensie „ułomny”, lecz „nieefektywny”.[9]
- Nasze ciało było zbyt słabe, aby dać opór tyranii grzechu.[10]
- Zakon dany Izraelowi nie mógł być źródłem życia z uwagi na słabość lub zdeprawowanie ich upadłej natury.[11]
- Zakon był doskonały, lecz Przymierze Zakonu było słabe.[12]
- Z powodu ciała
- Bóg
- Dokonał w inny sposób.[16]
- Syna swego
- Jezus był Synem Bożym, zanim przyszedł.[17]
- W postaci
- Grzesznego ciała
- Ciała właściwego ludzkości. (Która dostała się pod władze grzechu.)[20]
- Dosłownie, „w podobieństwie ciała grzechu”, tzn., na podobieństwo ludzkości, nad którą tyran, jakim jest grzech, objął kontrolę.[21]
- Na podobieństwo Adama, który dobrowolnie stał się sługą grzechu.[22]
- Jezus był równie bezpośrednim stworzeniem Bożym w chwili narodzenia z Marii jak Adam, który narodził się z łona ziemi. Przez swoje pochodzenie od Marii On nie miał większego udziału w grzesznej naturze niż Adam, który pochodził z ziemi.[23]
- Wszyscy ludzie noszą obraz ziemskiego Adama (1 Kor. 15:49). Dlatego też Jezus, przyjmując postać doskonałego człowieka, siłą rzeczy, miał postać grzesznego ciała.[24]
- Jezus doświadczył biadania i cierpień ludzkości bez brania udziału w niedoskonałości i grzechach.[25]
- Grzechu w nim nie ma – Szablon:1 Jan.; Który nie znał grzechu – 2 Kor. 5:21. [26]
- Z greckiego hamartia, grzech. Słowo to nie powinno być tłumaczone „grzeszny” (por Diaglott).[27]
- Za grzech
- Potępił grzech
- Z greckiego katakrino, skazał na obalenie z powodu okupu.[32]
- Im więcej widzimy grzech i jego zanieczyszczający charakter, tym więcej doceniamy Boską sprawiedliwość, która potępia grzech w ludzkości.[33]
- Naszego tyrana, a nie ludzkość.[34]
- Aby go obalić.[35]
- Udowadniając, że doskonałe ciało mogło zachować Zakon.[36]
- Wydał wyrok na grzech i uczynił możliwym jego obalenie.[37]
- W ciele
Przypisy
- ↑ R-4608:1, R-4869:4, R-3201:3, R-2121:4, R-1404:2, R-542:5, E-121
- ↑ R-3201:3
- ↑ R-2121:4
- ↑ R-1458:6
- ↑ R-455:4
- ↑ R-4099:6
- ↑ E-121, R-4608:1, R-3201:3, R-2124:4, R-998:6, R-455:4
- ↑ R-4869:4
- ↑ R-4608:1
- ↑ R-998:6
- ↑ R-2611:5
- ↑ R-4869:4
- ↑ E-121, R-4608:1, R-2611:5, R-2121:4, R-1404:2, R-455:4
- ↑ R-998:5
- ↑ R-1323:1
- ↑ R-2121:4, E-121
- ↑ R-316:1
- ↑ A-230, R-454:3, R-37:5
- ↑ R-454:3
- ↑ E-121
- ↑ R-4608:4, R-1404:2, R-998:6, R-455:4, A-230, E-121
- ↑ R-999:1, R-3201:4
- ↑ R-104:6
- ↑ R-104:6
- ↑ R-454:3
- ↑ R-104:6
- ↑ R-998:4
- ↑ E-121, R-3201:4, R-2121:5, R-998:6
- ↑ R-4608:4
- ↑ {{R|998|6}
- ↑ R-429:6, R-3201:4, R-1336:6
- ↑ R-999:2
- ↑ R-3729:4
- ↑ R-998:6
- ↑ R-1404:2
- ↑ R-4608:4, E-121
- ↑ R-4869:5
- ↑ R-998:6