List do Hebrajczyków 6:17: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Hebr.|6:17|BG}} {{Komentarz}} *'''Również''' *# W tej sprawie.<ref>{{R|4496|5}}</ref> Chcąc – Pragnąc. R4496:5 Aby podkreślić sprawę obietnicy. CR48:5 Wyraź...") |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
*'''Również''' | *'''Również''' | ||
*# W tej sprawie.<ref>{{R|4496|5}}</ref> | *# W tej sprawie.<ref>{{R|4496|5}}</ref> | ||
Chcąc | *'''Chcąc''' | ||
Aby podkreślić sprawę obietnicy. | *# Pragnąc.<ref>{{R|4496|5}}</ref> | ||
Wyraźniej | *# Aby podkreślić sprawę obietnicy.<ref>{{CR|48|5}}</ref> | ||
Boża przysięga, upewniająca, niezmieniająca | *'''Wyraźniej''' | ||
tego podstawowego przymierza zawartego | *# O ileż bardziej przekonująca jest Boża przysięga, upewniająca, niezmieniająca tego podstawowego [[przymierze|przymierza]] zawartego z [[Abraham|Abrahamem]], utwierdzając nas w przekonaniu, że ostatecznie cała ludzkość otrzyma błogosławieństwo, które zostanie dane za naszym pośrednictwem.<ref>{{R|4496|5}}, {{R|3946|4}}</ref> | ||
z Abrahamem, utwierdzając nas w przekonaniu, | *'''Dziedzicom obietnicy''' | ||
że ostatecznie cała ludzkość otrzyma błogosławieństwo, | *# Nasz [[Jezus|Pan Jezus]] i wierni członkowie Jego poświęconego ludu w czasie [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]].<ref>{{SM|529|1}}</ref> | ||
które zostanie dane za naszym | *# Pokłosie [[żniwo|Żniwa]]<ref>{{R|388|6}}, {{R|442|2}}, {{NS|529|5}}</ref> | ||
pośrednictwem. | *# Słowa apostoła wskazują, że Boża obietnica była przeznaczona bardziej dla nas, dla naszego pocieszenia, aniżeli dla [[Abraham|Abrahama]].<ref>{{SM|528}}, {{R|4496|5}}</ref> | ||
Dziedzicom obietnicy | *# Pokłosie Żniwa [[R|388|3}}, {{NS|529|3}}</ref> | ||
i wierni członkowie Jego poświęconego ludu | *# Chrześcijanin, który nie jest w stanie w sposób rozumny przywołać w pamięci tego przymierza potwierdzonego obietnicą, najwyraźniej wykazuje braki informacji niezbędnych dla swego duchowego wzrostu.<ref>{{SM|529|2}}</ref> | ||
w czasie Wieku Ewangelii. | *# Pokłosie Żniwa<ref>{{R|389|1}}, {{R|442|2}}</ref> | ||
Żniwa 388 | *'''Niewzruszoności''' | ||
Słowa apostoła wskazują, że Boża obietnica | *# Niezmienności.<ref>{{R|4496|5}}</ref> | ||
była przeznaczona bardziej dla nas, dla naszego | *# Obietnica na pewno się wypełni.<ref>{{R|5163|5}}, {{OV|69|3}}, {{SM|533|2}}</ref>, Pokłosie Żniwa {{R|390|5}}, {{NS|531|5}}</ref> | ||
pocieszenia, aniżeli dla Abrahama. | *'''Swego postanowienia''' | ||
*# Celu.<ref>{{R|4496|5}}</ref> | |||
Chrześcijanin, który nie jest w stanie w sposób | *# Swego planu.<ref>{{SM|528|1}}</ref>, Pokłosie Żniwa<ref>{{R|388|5}}, {{NS|529|3}}</ref> | ||
rozumny przywołać w pamięci tego przymierza | *# [[Przymierze Abrahamowe]] polegające na tym, że wszystkie rodzaje ziemi będą błogosławione w nasieniu [[Abraham|Abrahama]], [[Chrystus|Chrystusie]].<ref>{{R|2210|1}}, {{SM|530|T}}</ref>; Pokłosie Żniwa<ref>{{R|389|2}}, {{NS|530|1}}</ref> | ||
potwierdzonego obietnicą, najwyraźniej | *'''Poręczył''' | ||
wykazuje braki informacji niezbędnych | *# Z greckiego mesiteuo, co znaczy „być lub działać jako pośrednik, interweniować (jako arbiter)”.<ref>{{Q|186|3}}, {{R|4682|4}}</ref> | ||
dla swego duchowego wzrostu. | *# Zamiast zapieczętować [[przymierze]], zamiast zatwierdzać go krwią przez pośrednika.<ref>{{Q|191|5}}</ref> | ||
Pokłosie Żniwa 389 | *'''Je''' | ||
Niewzruszoności | *# Obietnicę.<ref>{{R|4496|5}}</ref> | ||
Obietnica na pewno się wypełni. | *'''Przysięgą''' | ||
*# Została ona dana przez Wszechmocnego. [[Bóg]] chciał, abyśmy wiedzieli, że On się zobowiązał.<ref>{{R|2127|4}}</ref> | |||
*# [[Bóg]] nie mógł przysiąc na nikogo większego, więc przysiągł na siebie samego.<ref>{{R|48|5}}</ref> | |||
Swego postanowienia | *# Działając z miejsca, które mogłoby być zajęte przez pośrednika, gdyby były tam warunki obustronnie wiążące Wszechmocnego i niektórych z jego ludu.<ref>{{R|4682|1}}, {{R|4681|3}}, {{Q|185|2}}, {{Q|186|2}}</ref> | ||
Swego planu. | *# Ponieważ było ono bezwarunkowe, [[Przymierze Abrahamowe]] nie miało pośrednika ani nie musiało być zapieczętowane krwią. [[Bóg]] zapieczętował je swą przysięgą.<ref>{{R|5227|1}}, {{R|4682|1}}, {{R|4496|5}}, {{Q|186|2}}</ref> | ||
388 | *# [[Bóg|Boża]] przysięga potwierdzająca Jego słowo posłużyła do ratyfikowania przymierza, uczynienia go wiążącym, umocnienia go.<ref>{{R|4682|1}}, {{Q|186|2}}, {{Q|191|5}}</ref> | ||
Przymierze Abrahamowe polegające na tym, | *# Aby ludzka słabość i niewiara nie zwątpiły w Boskie słowo, [[Bóg]] zniżył się i uczynił swą obietnicę przymierzem w sposób najbardziej wiążący i autorytatywny z możliwych. Potwierdził swą obietnicę przysięgą.<ref>{{R|4496|3}}</ref> | ||
że wszystkie rodzaje ziemi będą błogosławione | *# Nie można powstrzymać się od podziwu nad tym zniżeniem się wielkiego Stworzyciela, który pochylił się nad swym upadłym stworzeniem, aby dać mu swą przysięgę.<ref?{{SM|528|1}}, Pokłosie Żniwa<ref>{{R|388|5}}, {{R|442|1}}, {{NS|529|4}}</ref> | ||
w nasieniu Abrahama, Chrystusie. | *# [[Przymierze]] zostało potwierdzone trzy razy [[Abraham|Abrahamowi]] za pomocą przysięgi, ponowione [[Izaak|Izaakowi]], a następnie [[Jakub|Jakubowi]].<ref>{{R|4496|3}}, {{R|5913|2}}, {{R|2210|1}}</ref> | ||
*# Kościół to dzieci obietnicy.<ref>{{R|5300|5}}, {{R|4367|4}}</ref> | |||
Poręczył | |||
„być lub działać jako pośrednik, interweniować | |||
(jako arbiter)”. | |||
Zamiast zapieczętować przymierze, zamiast zatwierdzać | |||
go krwią przez pośrednika. | |||
Je | |||
Przysięgą | |||
Bóg chciał, abyśmy wiedzieli, że On | |||
się zobowiązał. | |||
Bóg nie mógł przysiąc na nikogo większego, | |||
więc przysiągł na siebie samego. | |||
Działając z miejsca, które mogłoby być zajęte | |||
przez pośrednika, gdyby były tam warunki | |||
obustronnie wiążące Wszechmocnego i niektórych | |||
z jego ludu. | |||
186 | |||
Ponieważ było ono bezwarunkowe, Przymierze | |||
Abrahamowe nie miało pośrednika ani | |||
nie musiało być zapieczętowane krwią. Bóg | |||
zapieczętował je swą przysięgą. | |||
4682 | |||
Boża przysięga potwierdzająca Jego słowo | |||
posłużyła do ratyfikowania przymierza, uczynienia | |||
go wiążącym, umocnienia go. | |||
Aby ludzka słabość i niewiara nie zwątpiły | |||
w Boskie słowo, Bóg zniżył się i uczynił swą | |||
obietnicę przymierzem w sposób najbardziej | |||
wiążący i autorytatywny z możliwych. Potwierdził | |||
swą obietnicę przysięgą. | |||
Nie można powstrzymać się od podziwu nad | |||
tym zniżeniem się wielkiego Stworzyciela, | |||
który pochylił się nad swym upadłym stworzeniem, | |||
aby dać mu swą przysięgę. | |||
Pokłosie Żniwa 388 | |||
Przymierze zostało potwierdzone trzy razy | |||
Abrahamowi za pomocą przysięgi, ponowione | |||
Izaakowi, a następnie Jakubowi. | |||
5913 | |||
Kościół to dzieci obietnicy. | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |
Aktualna wersja na dzień 18:32, 5 wrz 2016
6:17 Dlatego też Bóg chcąc dostatecznie okazać dziedzicom obietnicy nieodmienność rady swojej, uczynił na to przysięgę,
Komentarz
- Również
- W tej sprawie.[1]
- Chcąc
- Wyraźniej
- O ileż bardziej przekonująca jest Boża przysięga, upewniająca, niezmieniająca tego podstawowego przymierza zawartego z Abrahamem, utwierdzając nas w przekonaniu, że ostatecznie cała ludzkość otrzyma błogosławieństwo, które zostanie dane za naszym pośrednictwem.[4]
- Dziedzicom obietnicy
- Nasz Pan Jezus i wierni członkowie Jego poświęconego ludu w czasie Wieku Ewangelii.[5]
- Pokłosie Żniwa[6]
- Słowa apostoła wskazują, że Boża obietnica była przeznaczona bardziej dla nas, dla naszego pocieszenia, aniżeli dla Abrahama.[7]
- Pokłosie Żniwa [[R|388|3}}, NS529-3-{{{3}}}</ref>
- Chrześcijanin, który nie jest w stanie w sposób rozumny przywołać w pamięci tego przymierza potwierdzonego obietnicą, najwyraźniej wykazuje braki informacji niezbędnych dla swego duchowego wzrostu.[8]
- Pokłosie Żniwa[9]
- Niewzruszoności
- Swego postanowienia
- Celu.[12]
- Swego planu.[13], Pokłosie Żniwa[14]
- Przymierze Abrahamowe polegające na tym, że wszystkie rodzaje ziemi będą błogosławione w nasieniu Abrahama, Chrystusie.[15]; Pokłosie Żniwa[16]
- Poręczył
- Z greckiego mesiteuo, co znaczy „być lub działać jako pośrednik, interweniować (jako arbiter)”.[17]
- Zamiast zapieczętować przymierze, zamiast zatwierdzać go krwią przez pośrednika.[18]
- Je
- Obietnicę.[19]
- Przysięgą
- Została ona dana przez Wszechmocnego. Bóg chciał, abyśmy wiedzieli, że On się zobowiązał.[20]
- Bóg nie mógł przysiąc na nikogo większego, więc przysiągł na siebie samego.[21]
- Działając z miejsca, które mogłoby być zajęte przez pośrednika, gdyby były tam warunki obustronnie wiążące Wszechmocnego i niektórych z jego ludu.[22]
- Ponieważ było ono bezwarunkowe, Przymierze Abrahamowe nie miało pośrednika ani nie musiało być zapieczętowane krwią. Bóg zapieczętował je swą przysięgą.[23]
- Boża przysięga potwierdzająca Jego słowo posłużyła do ratyfikowania przymierza, uczynienia go wiążącym, umocnienia go.[24]
- Aby ludzka słabość i niewiara nie zwątpiły w Boskie słowo, Bóg zniżył się i uczynił swą obietnicę przymierzem w sposób najbardziej wiążący i autorytatywny z możliwych. Potwierdził swą obietnicę przysięgą.[25]
- Nie można powstrzymać się od podziwu nad tym zniżeniem się wielkiego Stworzyciela, który pochylił się nad swym upadłym stworzeniem, aby dać mu swą przysięgę.<ref?SM-528, Pokłosie Żniwa[26]
- Przymierze zostało potwierdzone trzy razy Abrahamowi za pomocą przysięgi, ponowione Izaakowi, a następnie Jakubowi.[27]
- Kościół to dzieci obietnicy.[28]
Przypisy
- ↑ R-4496:5
- ↑ R-4496:5
- ↑ Szablon:CR
- ↑ R-4496:5, R-3946:4
- ↑ SM-529
- ↑ R-388:6, R-442:2, NS529-5-{{{3}}}
- ↑ SM-528, R-4496:5
- ↑ SM-529
- ↑ R-389:1, R-442:2
- ↑ R-4496:5
- ↑ R-5163:5, Szablon:OV, SM-533
- ↑ R-4496:5
- ↑ SM-528
- ↑ R-388:5, NS529-3-{{{3}}}
- ↑ R-2210:1, SM-530
- ↑ R-389:2, NS530-1-{{{3}}}
- ↑ Q-186.3, R-4682:4
- ↑ Q-191.5
- ↑ R-4496:5
- ↑ R-2127:4
- ↑ R-48:5
- ↑ R-4682:1, R-4681:3, Q-185.2, Q-186.2
- ↑ R-5227:1, R-4682:1, R-4496:5, Q-186.2
- ↑ R-4682:1, Q-186.2, Q-191.5
- ↑ R-4496:3
- ↑ R-388:5, R-442:1, NS529-4-{{{3}}}
- ↑ R-4496:3, R-5913:2, R-2210:1
- ↑ R-5300:5, R-4367:4