Objawienie św. Jana 7:9: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
# {{1 Mojż.|19:26|BG}} {{1 Mojż.|19:26|}} - Pamiętajcie na żonę [[Lot|Lota]] <ref>{{C|194}}</ref>. | # {{1 Mojż.|19:26|BG}} {{1 Mojż.|19:26|}} - Pamiętajcie na żonę [[Lot|Lota]] <ref>{{C|194}}</ref>. | ||
# {{Psalm|1:1|BG}} {{Psalm|1:1|}} - Grzeszący przeciwko ich [[Przymierze|przymierzu]] <ref>{{R|2698|281}}}</ref>. | # {{Psalm|1:1|BG}} {{Psalm|1:1|}} - Grzeszący przeciwko ich [[Przymierze|przymierzu]] <ref>{{R|2698|281}}}</ref>. | ||
E. '''Trzeci powód zawodu - bojaźń''' | |||
# {{Hebr.|2:15|BG}} {{Hebr.|2:15|}} - Przez całe życie podlegli byli niewoli <ref>{{T|70}}, {{T|71}}</ref>. | |||
# {{4 Mojż.|13:31|BG}} {{4 Mojż.|13:31|}} - Dziesięciu szpiegów z [[Kaleb|Kalebem]] i [[Jozue|Jozuem]] <ref>{{R|4046|251}}}</ref>. | |||
# {{1 Król.|18:3|BG}} {{1 Król.|18:3|}} - [[Abdyjasz]] <ref>{{R|3401|221}}}</ref>. | |||
# {{Jak.|1:8|BG}} {{Jak.|1:8|}} - Dwoistego umysłu, niestateczny <ref>{{R|2375|312}}}</ref>. | |||
F. '''Czwarty powód zawodu - zarozumiałość''' | |||
# {{3 Mojż.|10:1|BG}} {{3 Mojż.|10:1|}} - [[Abiju]] i jego obcy ogień <ref>{{R|4030|220}}}</ref>. | |||
# {{Jer.|8:20|BG}} {{Jer.|8:20|}} - [[Żniwo]] przeminęło, a myśmy niewybawieni <ref>{{D|578}}</ref>. | |||
# {{Mat.|25:24|BG}} {{Mat.|25:24|}} - Niepożyteczny sługa <ref>{{R|2765|61}}}, {{R|3871|318}}}</ref>. | |||
# {{Mat.|18:28|BG}} {Mat.|18:28|}} - Zły sługa, nieposiadający ducha Mistrza <ref>{{R|2667|219}}}, {{R|3802|199}}}</ref>. | |||
* <ref>{{R|4654|244}}</ref>. | * <ref>{{R|4654|244}}</ref>. | ||
* <ref>{{R|4997|103}}, {{R|5232|137}}</ref>. | * <ref>{{R|4997|103}}, {{R|5232|137}}</ref>. |
Wersja z 21:16, 7 sty 2019
7:9 Potemem widział, a oto lud wielki, którego nie mógł nikt zliczyć, z każdego narodu i pokolenia, i ludzi, i języków, którzy stali przed stolicą i przed oblicznością Baranka, obleczeni w szaty białe, a palmy były w rękach ich.
Komentarz
- A oto lud wielki
- Gremium większe aniżeli grono Chrystusowe, którzy okazali dostateczną gorliwość do ofiarowania swojego życia, lecz nie ofiarowali go zupełnie na służbę Bożą. Wierni, lecz nie okazali się ochotnymi w posłuszeństwie, posiadali gorliwość, lecz nie według umiejętności. Z obawy śmierci nie dotrzymali swego zobowiązania, by życie swoje złożyć na ołtarzu ofiarnym, obciążeni troską o to życie i mniej lub więcej pokalani światowymi sprawami i wpływami. Mimo to liczą się oni do klasy dziewic, tj. takich, których intencje są czystymi [1].
A. Żebyście zupełną zapłatę otrzymali
- 1:8 Strzeżcie samych siebie, żebyśmy nie stracili tego, koło czegośmy pracowali, ale żebyśmy odpłatę zupełną wzięli. 2 Jana 1:8 [2].
- Zsumowanie proroctw o klasie Wielkiego Grona [3].
B. Dwie grupy, obydwie usprawiedliwione, spłodzone z ducha i kandydaci do współdziedzictwa z Chrystusem
- 16:7 Weźmie też dwu kozłów, a postawi je przed Panem u drzwi namiotu zgromadzenia. 16:8 I rzuci Aaron na oba kozły losy, los jeden Panu, a los drugi Azazelowi. 16:9 I będzie ofiarował Aaron onego kozła, na którego padł los Panu, i ofiarować go będzie za grzech. 16:10 Ale kozła, na którego padł los Azazela, postawi żywego przed Panem, aby oczyszczenie uczynił przezeń, a wypuścił go do Azazela na puszczą. 3 Mojż. 16:7; 3 Mojż. 16:8; 3 Mojż. 16:9; 3 Mojż. 16:10 - Losowanie w wyborze dwu kozłów [4].
- 23:17 Z domów waszych przyniesiecie chleby na obracanie tam i sam; dwa chleby, ze dwu dziesiątych części pszennej mąki z kwasem upieczone będą; pierwiastki to Panu. 3 Mojż. 23:17 - Dwa kwaszone chleby na obracanie, 16 Nisan [5].
- 13:8 Bo się stanie po tej wszystkiej ziemi, mówi Pan, że dwie części w niej wytracone będą i pomrą, a trzecia zostanie w niej. Zach. 13:8 - Dwie części wytracone [6].
- 22:17 Błogosławiąc, błogosławić ci będę, a rozmnażając rozmnożę nasienie twoje, jako gwiazdy niebieskie, i jako piasek, który jest na brzegu morskim; a odziedziczy nasienie twoje bramy nieprzyjaciół twoich. 1 Mojż. 22:17 - Włączone w niebieskie nasienie jako gwiazdy [7].
C. Pierwszy powód zawodu - próżnowanie
- 25:2 A było z nich pięć mądrych, a pięć głupich. Mat. 25:2 - Pięć było głupich [8].
- 3:12 A jeźli kto na tym gruncie buduje złoto, srebro, kamienie drogie, drwa, siano, słomę, 1 Kor. 3:12 - Budowanie z drzewa, siana i słomy [9].
D. Drugi powód zawodu - nieposłuszeństwo
- 3:6 Dla których rzeczy przychodzi gniew Boży na syny odporne. Kol. 3:6 - Włączeni do synów opornych [10].
- 19:26 I obejrzała się żona jego idąc za nim, a obróciła się w słup solny. 1 Mojż. 19:26 - Pamiętajcie na żonę Lota [11].
- 1:1 Błogosławiony mąż, który nie chodzi w radzie niepobożnych, a na drodze grzesznych nie stoi, i na stolicy naśniewców nie siedzi; Psalm 1:1 - Grzeszący przeciwko ich przymierzu [12].
E. Trzeci powód zawodu - bojaźń
- 2:15 A iżby wyswobodził tych, którzy dla bojaźni śmierci po wszystek czas żywota podlegli byli niewoli. Hebr. 2:15 - Przez całe życie podlegli byli niewoli [13].
- 13:31 I hamował Kaleb lud szemrzący przeciw Mojżeszowi, i mówił: Pójdźmy a posiądźmy ziemię, bo ją pewnie sobie podbijemy. 4 Mojż. 13:31 - Dziesięciu szpiegów z Kalebem i Jozuem [14].
- 18:3 I zawołał Achab Abdyjasza, który był sprawcą domu jego. (A Abdyjasz się bardzo Pana bał; 1 Król. 18:3 - Abdyjasz [15].
- 1:8 Mąż umysłu dwoistego jest niestateczny we wszystkich drogach swoich. Jak. 1:8 - Dwoistego umysłu, niestateczny [16].
F. Czwarty powód zawodu - zarozumiałość
- 10:1 Tedy synowie Aaronowi, Nadab i Abiju, wziąwszy każdy kadzielnicę swoję, włożyli w nią ognia, i włożywszy nań kadzidła ofiarowali przed obliczem Pańskiem ogień obcy, czego im był nie rozkazał. 3 Mojż. 10:1 - Abiju i jego obcy ogień [17].
- 8:20 Pominęło żniwo, skończyło się lato, a myśmy nie wybawieni. Jer. 8:20 - Żniwo przeminęło, a myśmy niewybawieni [18].
- 25:24 A przystąpiwszy i ten, który był wziął jeden talent, rzekł: Panie! wiedziałem, że jesteś człowiek srogi, który żniesz, gdzieś nie rozsiewał, i zbierasz, gdzieś nie rozsypywał; Mat. 25:24 - Niepożyteczny sługa [19].
- 18:28 A wyszedłszy on sługa, znalazł jednego z spółsług swoich, który mu był winien sto groszy; a porwawszy go, dusił go, mówiąc: Oddaj mi, coś winien. {Mat.|18:28|}} - Zły sługa, nieposiadający ducha Mistrza [20].
Przypisy
- ↑ C-364, D-578, F-127, F-168
- ↑ R-4078:315}
- ↑ R-4078:315}
- ↑ T-60
- ↑ R-2447:66}
- ↑ R-3776:151}
- ↑ R-2067:277}
- ↑ C-94, F-75
- ↑ T-69, T-70
- ↑ R-2458:141}
- ↑ C-194
- ↑ R-2698:281}
- ↑ T-70, T-71
- ↑ R-4046:251}
- ↑ R-3401:221}
- ↑ R-2375:312}
- ↑ R-4030:220}
- ↑ D-578
- ↑ R-2765:61}, R-3871:318}
- ↑ R-2667:219}, R-3802:199}
- ↑ R-4654:244
- ↑ R-4997:103, R-5232:137
- ↑ R-5864:75
- ↑ S1933:07:109, S1961:01:13, N’ 1969.01.7, Q-256, Q-607, Q-679
- ↑ Q-256, Q-712