Ewangelia św. Marka - rozdział 7: Różnice pomiędzy wersjami
*>Łukasz Florczak Nie podano opisu zmian |
*>Łukasz Florczak Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Mar. 7:1 | {{Mar.|7:1|BG}} | ||
{{Mar. 7:2 | {{Mar.|7:2|BG}} | ||
{{Mar. 7:3 | {{Mar.|7:3|BG}} | ||
{{Mar. 7:4 | {{Mar.|7:4|BG}} | ||
{{Mar. 7:5 | {{Mar.|7:5|BG}} | ||
{{Mar. 7:6 | {{Mar.|7:6|BG}} | ||
{{Mar. 7:7 | {{Mar.|7:7|BG}} | ||
{{Mar. 7:8 | {{Mar.|7:8|BG}} | ||
{{Mar. 7:9 | {{Mar.|7:9|BG}} | ||
{{Mar. 7:10 | {{Mar.|7:10|BG}} | ||
{{Mar. 7:11 | {{Mar.|7:11|BG}} | ||
{{Mar. 7:12 | {{Mar.|7:12|BG}} | ||
{{Mar. 7:13 | {{Mar.|7:13|BG}} | ||
{{Mar. 7:14 | {{Mar.|7:14|BG}} | ||
{{Mar. 7:15 | {{Mar.|7:15|BG}} | ||
{{Mar. 7:16 | {{Mar.|7:16|BG}} | ||
{{Mar. 7:17 | {{Mar.|7:17|BG}} | ||
{{Mar. 7:18 | {{Mar.|7:18|BG}} | ||
{{Mar. 7:19 | {{Mar.|7:19|BG}} | ||
{{Mar. 7:20 | {{Mar.|7:20|BG}} | ||
{{Mar. 7:21 | {{Mar.|7:21|BG}} | ||
{{Mar. 7:22 | {{Mar.|7:22|BG}} | ||
{{Mar. 7:23 | {{Mar.|7:23|BG}} | ||
{{Mar. 7:24 | {{Mar.|7:24|BG}} | ||
{{Mar. 7:25 | {{Mar.|7:25|BG}} | ||
{{Mar. 7:26 | {{Mar.|7:26|BG}} | ||
{{Mar. 7:27 | {{Mar.|7:27|BG}} | ||
{{Mar. 7:28 | {{Mar.|7:28|BG}} | ||
{{Mar. 7:29 | {{Mar.|7:29|BG}} | ||
{{Mar. 7:30 | {{Mar.|7:30|BG}} | ||
{{Mar. 7:31 | {{Mar.|7:31|BG}} | ||
{{Mar. 7:32 | {{Mar.|7:32|BG}} | ||
{{Mar. 7:33 | {{Mar.|7:33|BG}} | ||
{{Mar. 7:34 | {{Mar.|7:34|BG}} | ||
{{Mar. 7:35 | {{Mar.|7:35|BG}} | ||
{{Mar. 7:36 | {{Mar.|7:36|BG}} | ||
{{Mar. 7:37 | {{Mar.|7:37|BG}} | ||
[[Category:Ewangelia św. Marka|007]] |
Wersja z 16:16, 9 sie 2015
7:1 Tedy się zgromadzili do niego Faryzeuszowie, i niektórzy z nauczonych w Piśmie, którzy byli przyszli z Jeruzalemu; 7:2 A ujrzawszy niektóre z uczniów jego, że pospolitemi rękoma, (to jest, nieumytemi) jedli chleb, ganili to. 7:3 Albowiem Faryzeuszowie i wszyscy Żydzi nie jedzą, jeźliby pilnie rąk nie umyli, trzymając ustawę starszych. 7:4 I z rynku przyszedłszy, jeźliby się nie umyli, nie jedzą; i innych rzeczy wiele jest, które przyjęli ku trzymaniu, jako umywanie kubków, konewek, i miednic, i stołów. 7:5 Potem go pytali Faryzeuszowie i nauczeni w Piśmie: Przecz uczniowie twoi nie chodzą według podania starszych, ale nieumytemi rękoma chleb jedzą? 7:6 Tedy on odpowiadając, rzekł im: Dobrze Izajasz o was obłudnikach prorokował, jako napisano: Lud ten czci mię wargami, ale serce ich daleko jest ode mnie. 7:7 Lecz próżno mię czczą nauczając nauk i ustaw ludzkich. 7:8 Albowiem wy opuściwszy przykazania Boże, trzymacie ustawy ludzkie, umywanie konewek i kubków, i wiele innych takich tym podobnych rzeczy czynicie. 7:9 Mówił im też: Wy czysto znosicie przykazania Boże, abyście ustawy wasze zachowali. 7:10 Bo Mojżesz rzekł: Czcij ojca twego i matkę twoję; a kto złorzeczy ojcu albo matce, niech śmiercią umrze. 7:11 Ale wy mówicie: Jeźliby człowiek rzekł ojcu albo matce: Korban, (co jest dar), którykolwiek będzie ode mnie, tobie pożyteczny będzie, bez winy będzie; 7:12 I nie dopuścicie mu nic więcej czynić ojcu swemu albo matce swojej, 7:13 Wniwecz obracając słowo Boże ustawą waszą, którąście ustawili; i wiele innych rzeczy tym podobnych czynicie. 7:14 A zwoławszy wszystkiego ludu, mówił im: Słuchajcie mię wszyscy, a zrozumiejcie! 7:15 Nie masz nic z rzeczy zewnętrznych, które wchodzą w człowieka, co by go mogło pokalać; ale to, co pochodzi z niego, to jest, co pokala człowieka. 7:16 Jeźli kto ma uszy ku słuchaniu, niechaj słucha! 7:17 A gdy wszedł w dom od onego ludu, pytali go uczniowie jego o to podobieństwo. 7:18 Tedy im rzekł: Także i wy bezrozumni jesteście? Azaż nie rozumiecie, iż wszystko, co zewnątrz wchodzi w człowieka, nie może go pokalać? 7:19 Albowiem nie wchodzi w serce jego, ale w brzuch, i do wychodu wychodzi, czyszcząc wszystkie pokarmy. 7:20 I powiedział, że co pochodzi z człowieka, to pokala człowieka. 7:21 Bo z wnętrzności serca ludzkiego pochodzą złe myśli, cudzołóstwa, wszeteczeństwa, mężobójstwa, 7:22 Kradzieże, łakomstwa, złości, zdrada, niewstyd, oko złe, bluźnierstwo, pycha, głupstwo. 7:23 Wszystkie te złe rzeczy pochodzą z wnętrzności, i pokalają człowieka. 7:24 A stamtąd wstawszy, poszedł na granice Tyru i Sydonu, a wszedłszy w dom, nie chciał, aby kto wiedział; lecz się utaić nie mógł. 7:25 Albowiem usłyszawszy o nim niewiasta, której córeczka miała ducha nieczystego, przyszła i przypadła do nóg jego, 7:26 (A ta niewiasta była Grecka, rodem z Syrofenicyi) i prosiła go, aby dyjabła wygnał z córki jej. 7:27 Ale jej Jezus rzekł: Niech się pierwej dzieci nasycą; boć nie jest dobra, brać chleb dzieciom i miotać szczeniętom. 7:28 A ona odpowiedziała i rzekła mu: Tak jest, Panie! Wszakże i szczenięta jadają pod stołem z odrobin dziecinnych. 7:29 I rzekł do niej: Dla tej mowy idź, wyszedł dyjabeł z córki twojej. 7:30 A gdy ona odeszła do domu swego, znalazła iż dyjabeł wyszedł, a córka leżała na łożu. 7:31 A wyszedłszy zaś z granic Tyrskich i Sydońskich, przyszedł nad morze Galilejskie, pośrodkiem granic dziesięciu miast. 7:32 I przywiedli mu głuchego i z ciężkością mówiącego, a prosili go, aby na niego rękę włożył. 7:33 A wziąwszy go Pan od ludu osobno, włożył palce swoje w uszy jego, a plunąwszy dotknął się języka jego; 7:34 A wejrzawszy w niebo, westchnął i rzekł do niego: Efata! to jest, otwórz się. 7:35 I wnet się otworzyły uszy jego, i rozwiązała się związka języka jego, i wymawiał dobrze. 7:36 Tedy im zakazał, aby tego nikomu nie powiadali. 7:37 Ale czem on im bardziej zakazywał, tem oni to bardziej rozgłaszali, i nader się bardzo zdumiewali, mówiąc: Dobrze wszystko uczynił; bo czyni, iż głusi słyszą i niemi mówią.