Ewangelia św. Mateusza 25:10: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "{{Mat.|25:10|BG}} {{Komentarz}} *'''Odeszły kupować''' *# Jeżeli już nie jest zbyt późno, żeby wyjść kupić oliwę, to niedługo będzie.<ref>{R|3869...") |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
*# Zmarli poprzez [[zmartwychwstanie]], a żywi poprzez [[przeniesienie]] lub [[przemienienie]].<ref>{{R|181|2}}</ref> | *# Zmarli poprzez [[zmartwychwstanie]], a żywi poprzez [[przeniesienie]] lub [[przemienienie]].<ref>{{R|181|2}}</ref> | ||
*# Nie zważając na przeciwności, wrogość i ciemność nocy, przez które muszą przejść, żeby wraz z umiłowanym [[oblubieniec|Oblubieńcem]] wejść do jego domu. <ref>{{R|4654|5}}</ref> | *# Nie zważając na przeciwności, wrogość i ciemność nocy, przez które muszą przejść, żeby wraz z umiłowanym [[oblubieniec|Oblubieńcem]] wejść do jego domu. <ref>{{R|4654|5}}</ref> | ||
Przejście w jakiś stan bardziej niż miejsce. | *# Przejście w jakiś stan bardziej niż miejsce. Wskazuje na wycofanie ze świata i przejście do szczególnego stanu przygotowującego do zamążpójścia.<ref>{{R|88|4}}</ref> | ||
Wskazuje na wycofanie ze świata i przejście | *# Podobnie jak zwroty: „wyszły” (werset 1) oraz „wyjdźcie” (werset 6) nie były dosłowne, tylko odwoływały się do aktów wiary, podobnie zwrot „weszły” nie jest przekazem literalnym – panny są gośćmi poprzez wiarę, pozostając w świetle na pewnym etapie duchowego rozwoju.<ref>{{R|40|1}}</ref> | ||
do szczególnego stanu przygotowującego do | *# Zwrot „weszły”, podobnie jak inne opisy zawarte w przypowieści odnosi się do czasu, który – jak rozumiemy – postępuje od [[rok 1874|1874 roku]].<ref>{{R|289|5}}</ref> | ||
zamążpójścia. | *# Wspaniały opis orszaku weselnego, w którym żydowska oblubienica była odprowadzana do domu oblubieńca przy muzyce i w świetle lamp, w atmosferze radości i szczęścia.<ref>{{C|196}}</ref> | ||
Podobnie jak zwroty: „wyszły” (werset 1) oraz | *# Przed wejściem na wesele gospodarz przypatruje się przybyłym gościom i odprawia co najmniej jednego „nie odzianego w szatę weselną” ({{Mat. |22:1-14}}).<ref>{{R|40|5}}</ref> | ||
„wyjdźcie” (werset 6) nie były dosłowne, tylko | *'''Na wesele''' | ||
odwoływały się do aktów wiary, podobnie | *# „Na ucztę weselną” (Diaglott). | ||
zwrot „weszły” nie jest przekazem literalnym – | |||
panny są gośćmi poprzez wiarę, pozostając | |||
w świetle na pewnym etapie duchowego rozwoju. | |||
Zwrot „weszły”, podobnie jak inne opisy zawarte | |||
w przypowieści odnosi się do czasu, który | |||
– jak rozumiemy – postępuje od 1874 roku. | |||
Wspaniały opis orszaku weselnego, w którym | |||
żydowska oblubienica była odprowadzana do | |||
domu oblubieńca przy muzyce i w świetle | |||
lamp, w atmosferze radości i szczęścia. | |||
Przed wejściem na wesele gospodarz przypatruje | |||
się przybyłym gościom i odprawia co najmniej | |||
jednego „nie odzianego w szatę weselną” | |||
(Mat. 22:1-14). | |||
Na wesele | |||
R87:1; C191 | R87:1; C191 | ||
I zamknięto – Zamknięcie wąskiej drogi wieku | I zamknięto – Zamknięcie wąskiej drogi wieku |
Wersja z 15:14, 27 gru 2015
25:10 A gdy odeszły kupować, przyszedł oblubieniec; a te, które były gotowe, weszły z nim na wesele; i zamknione są drzwi.
Komentarz
- Odeszły kupować
- Nadszedł oblubieniec
- Każdy kto nie był świadomy jego obecności pozbawił się dowodów na to, że należy do klasy oblubienicy.[2]
- Wszystkie panny miały zdawać sobie sprawę z obecności Oblubieńca po Jego przyjściu.[3]
- Weszły z nim
- Wejście na wesele uchyliło się w 1878 roku i nadal pozostaje otwarte.[4]
- Jedna po drugiej, przechodząc poza zasłonę.[5]
- Zmarli poprzez zmartwychwstanie, a żywi poprzez przeniesienie lub przemienienie.[6]
- Nie zważając na przeciwności, wrogość i ciemność nocy, przez które muszą przejść, żeby wraz z umiłowanym Oblubieńcem wejść do jego domu. [7]
- Przejście w jakiś stan bardziej niż miejsce. Wskazuje na wycofanie ze świata i przejście do szczególnego stanu przygotowującego do zamążpójścia.[8]
- Podobnie jak zwroty: „wyszły” (werset 1) oraz „wyjdźcie” (werset 6) nie były dosłowne, tylko odwoływały się do aktów wiary, podobnie zwrot „weszły” nie jest przekazem literalnym – panny są gośćmi poprzez wiarę, pozostając w świetle na pewnym etapie duchowego rozwoju.[9]
- Zwrot „weszły”, podobnie jak inne opisy zawarte w przypowieści odnosi się do czasu, który – jak rozumiemy – postępuje od 1874 roku.[10]
- Wspaniały opis orszaku weselnego, w którym żydowska oblubienica była odprowadzana do domu oblubieńca przy muzyce i w świetle lamp, w atmosferze radości i szczęścia.[11]
- Przed wejściem na wesele gospodarz przypatruje się przybyłym gościom i odprawia co najmniej jednego „nie odzianego w szatę weselną” (Mat. 22:1-14).[12]
- Na wesele
- „Na ucztę weselną” (Diaglott).
R87:1; C191 I zamknięto – Zamknięcie wąskiej drogi wieku Ewangelii. NS195:4 „Ten, który zamyka, a nikt nie otworzy” (Obj. 3:7). C195 Nie powinniśmy tracić czasu śniąc o tym, że drzwi są zamknięte. R5633:5 Drzwi nie są jeszcze zamknięte, ale nie wiadomo, jak długo jeszcze pozostaną otwarte. Cii; R5068:6 Jeszcze nie są zamknięte, lecz pozostają uchylone umożliwiając wymianę koron. Q150:6; R1113:1 Zostaną na zawsze zamknięte, kiedy wypełni się liczba wiernych Oblubienicy Chrystusa. R1951:6, 5523:4, 1112:6; Q73:2; C210, 221, 195; NS319:6, 804:1 Drzwi zostaną zamknięte ponieważ wypełni się lista tych, którzy osiągnęli pożądane podobieństwo do Chrystusa i pozytywnie przeszli próby. R4693:2, 3869:1; Q73:2, 230:1 Zamykając możliwość zdobycia nagrody wysokiego powołania nawet później powołanym. C213 Najwspanialsze błogosławieństwa zostaną wkrótce wygrane lub stracone. SM258:2 Nikt już nigdy nie wejdzie do klasy Oblubienicy. CR253:3 Nie tylko świat zostanie wykluczony, ale również głupie panny. R4654:5 Po zamknięciu drzwi nie będzie już więcej spłodzenia do duchowej natury. R5761:4 Kiedy nadejdzie ta chwila, następstwem będzie tłumienie prawdy przez nominalny kościół. R3532:4, 1448:4 Drzwi zostają zamknięte jedynie dla klasy Królewskiej, małej trzody; Bóg przewidział inne błogosławieństwa dla tych pozostających obok. R5523:4 Nie oznacza to jednak, że głupie panny będą skazane na wieczne męki. F75; R5523:4 Wkrótce potem nastąpi wybawienie ostatniego członka Ciała Chrystusowego. C231; R5776:6 Nie do nas należy ocena, kto zostanie wykluczony, wierzymy jednak, że nie zostanie wykluczony nikt, kto do tego czasu poświęcił się w całości Bogu. R289:6 Drzwi – Na ucztę weselną; nie drzwi do łaski, ale drzwi do wysokiego powołania. C195; R4693:1, 4654:5; NS319:6 Możliwość dołączenia do grona mądrych panien poprzez włączenie się do prac przy żniwie. C210, 213, 221; R1952:1 Drzwi do klasy Oblubienicy. Q738:2 Należy rozdzielić drzwi przez które wejdzie klasa Oblubienicy i drzwi do służby. Q75:1 Nie drzwi nadziei dla głupich panien Chrześcijaństwa, ani świata pogańskiego. NS295:4 Mimo że wołanie zostało przerwane, drzwi nadal pozostają otwarte. Wołania i drzwi różnią się od siebie i powinny być traktowane oddzielne. R1112:2