List św. Pawła do Rzymian 14:9: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Rzym.|14:9|BG}} {{Komentarz}} *'''Na to bowiem''' *# Od chwili, gdy Jezus powiedział „wykonało się” i umarł, „crisis” należało do przeszłości”....")
 
mNie podano opisu zmian
Linia 6: Linia 6:
*# Przez dokonanie „wykupu” (rachunku człowieka, jego zobowiązań, itp.) za pomocą Jego drogocennej krwi, [[Jezus]] jest teraz właścicielem, „Panem wszystkiego”.<ref>{{E|18}}</ref>
*# Przez dokonanie „wykupu” (rachunku człowieka, jego zobowiązań, itp.) za pomocą Jego drogocennej krwi, [[Jezus]] jest teraz właścicielem, „Panem wszystkiego”.<ref>{{E|18}}</ref>
*# [[zmartwychwstanie|Gdy powstał z martwych]], nie mówił już więcej: „Nie mogę sam z siebie nic uczynić”, ale oświadczył: „Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi”. [[Bóg]] wzbudził Go, aby był Księciem i [[Zbawiciel|Zbawicielem]] – {{Jan |5:30}}, {{Mat. |28:18}}, {{Dzieje Ap. |5:31}} <ref>{{R|745|4}}</ref>
*# [[zmartwychwstanie|Gdy powstał z martwych]], nie mówił już więcej: „Nie mogę sam z siebie nic uczynić”, ale oświadczył: „Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi”. [[Bóg]] wzbudził Go, aby był Księciem i [[Zbawiciel|Zbawicielem]] – {{Jan |5:30}}, {{Mat. |28:18}}, {{Dzieje Ap. |5:31}} <ref>{{R|745|4}}</ref>
Chrystus stał się Panem Dawida i korzeniem, z którego Dawid musi otrzymać życie w chwili swego zmartwychwstania, dzięki zasłudze śmierci Chrystusa. Władza ta została uznana przez Boga i ogłoszona człowiekowi poprzez zmartwychwstanie Chrystusa. R810:1
*# [[Chrystus]] stał się Panem [[Dawid|Dawida]] i korzeniem, z którego [[Dawid]] musi otrzymać życie w chwili swego [[zmartwychwstanie|zmartwychwstania]], dzięki zasłudze śmierci [[Chrystus|Chrystusa]]. Władza ta została uznana przez [[Bóg|Boga]] i ogłoszona człowiekowi poprzez [[zmartwychwstanie]] [[Chrystus|Chrystusa]].<ref>{{R|810|1}}</ref>
Jezus nie jest Panem Dawida z tego powodu, że był duchową istotą. Stał się zwierzchnikiem Dawida , „Panem wszystkiego” dzięki wielkiemu dziełu, jakie wykonał jako Pośrednik Pojednania. E134
*# [[Jezus]] nie jest Panem [[Dawid|Dawida]] z tego powodu, że był duchową istotą. Stał się zwierzchnikiem [[Dawid|Dawida]] , „Panem wszystkiego” dzięki wielkiemu dziełu, jakie wykonał jako Pośrednik Pojednania.<ref>{{E|134}}</ref>
Adam był panem ziemi; Jezus umarł, aby być Panem umarłych, żywych i wszelkich części ziemi. Chrystus wykorzystał ziemskość, aby odkupić ziemię; posiada to, co duchowe, aby je wszczepić duchowym. R483:6*, 43:5*
*# [[Adam]] był panem ziemi; [[Jezus]] umarł, aby być Panem umarłych, żywych i wszelkich części ziemi. [[Chrystus]] wykorzystał ziemskość, aby odkupić ziemię; posiada to, co duchowe, aby je wszczepić duchowym.<ref>{{R|483|6}}, {{R|43|5}}</ref>
Dzieło odkupienia poprzez śmierć nie może być mylone z dziełem drugiego Adama, które polegać będzie na wszczepieniu duchowego życia. Chrystus nie stał się drugim Adamem, dopóki nie stał się „duchem ożywiającym” (1 Kor. 15:45). R43:5*
*# Dzieło odkupienia poprzez śmierć nie może być mylone z dziełem [[Chrystus|drugiego Adama]], które polegać będzie na wszczepieniu duchowego życia. [[Chrystus]] nie stał się drugim Adamem, dopóki nie stał się ''duchem ożywiającym'' – {{1 Kor. |15:45}}. <ref>{{R|43|5}}</ref>
Karą za nasz grzech była śmierć. Pytanie brzmiało: „Któż mnie wybawi z tego ciała śmierci?Odpowiedź wskazuje, że On, który „grzechy nasze sam na ciele swoim poniósł na drzewo” (Rzym. 7:24, 1 Piotr. 2:24). R641:6, 464:1
*# Karą za nasz grzech była śmierć. Pytanie brzmiało: ''Któż mnie wybawi z tego ciała śmierci?'' Odpowiedź wskazuje, że On, który ''grzechy nasze sam na ciele swoim poniósł na drzewo'' – {{Rzym. |7:24}}, {{1 Piotr |2:24}}. <ref>{{R|641|6}}, {{R|464|1}}</ref>
Gdy Chrystus zajmie swój tron, Kościół będzie królował wraz z nim – nad wszystkimi narodami, umarłymi i żywymi; w przeciwnym razie ich tytuł „nasienie Abrahamowe” jest błędny (Kol 3:4, Gal 3:29). HG336:6
*# Gdy [[Chrystus]] zajmie swój tron, [[Kościół]] będzie królował wraz z nim – nad wszystkimi narodami, umarłymi i żywymi; w przeciwnym razie ich tytuł ''nasienie Abrahamowe'' jest błędny ({{Kol. |3:4}}, {{Gal. |3:29}}. <ref>{{HG|336|6}}</ref>
Chrystus Skompletowany Chrystus, włączając w to wszystkich, którzy stawiają swoje ciała jako żywą ofiarę, który cierpiał i umarł i ożył uwielbiony, staje się Panem, ojcem wieczności odrodzonego rodzaju ludzkiego. R316:5*
*'''[[Chrystus]]'''
Umarł – Umarł, aby w ten sposób nabyć prawo kontrolowania wszystkich, którzy zmarli. R5612:1, 709:5
*# Skompletowany [[Chrystus]], włączając w to wszystkich, którzy stawiają swoje ciała jako żywą ofiarę, który cierpiał i umarł i ożył uwielbiony, staje się Panem, ojcem wieczności odrodzonego rodzaju ludzkiego.<ref>{{R|316|5}}</ref>
I ożył Śmierć naszego Pana, powstanie i ożywienie były niezbędnymi elementami dzieła odkupienia. R4633:3
*'''Umarł'''
Umarł i ożył – najstarsze greckie manuskrypty. R1853:6
*# Umarł, aby w ten sposób nabyć prawo kontrolowania wszystkich, którzy zmarli.<ref>{{R|5612|1}}, {{R|709|5}}</ref>
Aby Poprzez swą śmierć i zmartwychwstanie. HG359:5
*'''I ożył'''
Po swym zmartwychwstaniu. B133
*# Śmierć naszego Pana, powstanie i ożywienie były niezbędnymi elementami dzieła [[okup|odkupienia]].<ref>{{R|4633|3}}</ref>
To przez zasługę śmierci naszego Pana stał się On Panem, władcą, ojcem rodzaju ludzkiego oraz otrzymał moc obchodzenia sie z ludźmi jak z własnymi dziećmi, uwolnionymi od przekleństwa Boskiego wyroku. E453
*# Umarł i ożył – najstarsze greckie manuskrypty.<ref>{{R|1853|6}}</ref>
Ten werset w trafny sposób opisuje wartościową transakcję dokonaną przez naszego Pana. Jego śmierć była konieczną przesłanką dzieła odkupienia; Jego powstanie i powrót do życia były równie konieczne. R4633:3
*'''Aby'''
Poprzez wzbudzenie stał się niebiańskim Panem. A133
*# Poprzez swą [[śmierć]] i [[zmartwychwstanie]].<ref>{{HG|359|5}}</ref>
Władcą, zwierzchnikiem. A149; E18; R726:3*, 709:5, 43:5
*# Po swym zmartwychwstaniu.<ref>{{B|133}}</ref>
Panem, właścicielem. R1286:4, 1970:3, 726:3*, 641:6, 464:1, 61:2*
*# To przez zasługę śmierci naszego Pana stał się On Panem, władcą, ojcem rodzaju ludzkiego oraz otrzymał moc obchodzenia sie z ludźmi jak z własnymi dziećmi, uwolnionymi od przekleństwa Boskiego wyroku.<ref>{{E|453}}</ref>
Władcą. „Zwierzchnictwo” oznacza dominium, moc, władzę. R726:3*, 61:2*
*# Ten werset w trafny sposób opisuje wartościową transakcję dokonaną przez naszego Pana. Jego śmierć była konieczną przesłanką dzieła odkupienia; Jego powstanie i powrót do życia były równie konieczne.<ref>{{R|4633|3}}</ref>
Pan Dawida, Pan wszystkiego. E134
*# Poprzez wzbudzenie stał się niebiańskim Panem.<ref>{{A|133}}</ref>
Pan sabatu, Pan i Chrystus, Pan chwały, Pan z nieba, jeden Pan Jezus Chrystus, jeden Pan, jedna wiara, Pan Żydów i pogan, Pan aniołów. R61:2*
*# Władcą, zwierzchnikiem.<ref>{{A|149}}, {{E|18}}, {{R|726|3}}, {{R|709|5}}, {{R|43|5}}</ref>
Anglosaskie słowo „Hlaford” oznacza „Chlebodawcę” i stosuje się je do tego, kto sprawuje opiekę i władzę nad rodziną. Tytuł „Pan”, [ang. „Lord”, przyp. tłum.] stosowany w odniesieniu do Jezusa, wyraża wspaniałą pełnię mocy i miłości. R61:2*
*# Panem, właścicielem.<ref>{{R|1286|4}}, {{R|1970|3}}, {{R|726|3}}, {{R|641|6}}, {{R|464|1}}, {{R|61|2}}</ref>
*# Władcą. „Zwierzchnictwo” oznacza dominium, moc, władzę.<ref>{{R|726|3}}, {{R|61|2}}</ref>
*# Pan [[Dawid|Dawida]], Pan wszystkiego.<ref>{{E|134}}</ref>
*# Pan [[sabat|sabatu]], Pan i [[Chrystus]], Pan chwały, Pan z nieba, jeden Pan [[Jezus]] [[Chrystus]], jeden Pan, jedna wiara, Pan Żydów i pogan, Pan aniołów.<ref>{{R|61|2}}</ref>
*# Anglosaskie słowo „Hlaford” oznacza „Chlebodawcę” i stosuje się je do tego, kto sprawuje opiekę i władzę nad rodziną. Tytuł „Pan”, [ang. „Lord”, przyp. tłum.] stosowany w odniesieniu do [[Jezus|Jezusa]], wyraża wspaniałą pełnię mocy i miłości.<ref>{{R|61|2}}</ref>
Nasz Pan dostarczywszy okupu w postaci własnego życia za ród Adama, może w sprawiedliwy sposób dać im wszystkim nową ofertę życia. A141
Nasz Pan dostarczywszy okupu w postaci własnego życia za ród Adama, może w sprawiedliwy sposób dać im wszystkim nową ofertę życia. A141
Z prawem i mocą, aby obchodzić się z całym rodzajem jak z własnymi dziećmi. E453
Z prawem i mocą, aby obchodzić się z całym rodzajem jak z własnymi dziećmi. E453

Wersja z 20:10, 13 cze 2016

14:9 Gdyż na to Chrystus i umarł i powstał i ożył, aby i nad umarłymi i nad żywymi panował.

Komentarz

  • Na to bowiem
    1. Od chwili, gdy Jezus powiedział „wykonało się” i umarł, „crisis” należało do przeszłości”. Był to wielki punkt zwrotny, decydujący akt prawny, który zwolnił człowieka z więzów grzechu.[1]
    2. Przez dokonanie „wykupu” (rachunku człowieka, jego zobowiązań, itp.) za pomocą Jego drogocennej krwi, Jezus jest teraz właścicielem, „Panem wszystkiego”.[2]
    3. Gdy powstał z martwych, nie mówił już więcej: „Nie mogę sam z siebie nic uczynić”, ale oświadczył: „Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi”. Bóg wzbudził Go, aby był Księciem i ZbawicielemJan 5:30, Mat. 28:18, Dzieje Ap. 5:31 [3]
    4. Chrystus stał się Panem Dawida i korzeniem, z którego Dawid musi otrzymać życie w chwili swego zmartwychwstania, dzięki zasłudze śmierci Chrystusa. Władza ta została uznana przez Boga i ogłoszona człowiekowi poprzez zmartwychwstanie Chrystusa.[4]
    5. Jezus nie jest Panem Dawida z tego powodu, że był duchową istotą. Stał się zwierzchnikiem Dawida , „Panem wszystkiego” dzięki wielkiemu dziełu, jakie wykonał jako Pośrednik Pojednania.[5]
    6. Adam był panem ziemi; Jezus umarł, aby być Panem umarłych, żywych i wszelkich części ziemi. Chrystus wykorzystał ziemskość, aby odkupić ziemię; posiada to, co duchowe, aby je wszczepić duchowym.[6]
    7. Dzieło odkupienia poprzez śmierć nie może być mylone z dziełem drugiego Adama, które polegać będzie na wszczepieniu duchowego życia. Chrystus nie stał się drugim Adamem, dopóki nie stał się duchem ożywiającym1 Kor. 15:45. [7]
    8. Karą za nasz grzech była śmierć. Pytanie brzmiało: Któż mnie wybawi z tego ciała śmierci? Odpowiedź wskazuje, że On, który grzechy nasze sam na ciele swoim poniósł na drzewoRzym. 7:24, Szablon:1 Piotr. [8]
    9. Gdy Chrystus zajmie swój tron, Kościół będzie królował wraz z nim – nad wszystkimi narodami, umarłymi i żywymi; w przeciwnym razie ich tytuł nasienie Abrahamowe jest błędny (Kol. 3:4, Gal. 3:29. [9]
  • Chrystus
    1. Skompletowany Chrystus, włączając w to wszystkich, którzy stawiają swoje ciała jako żywą ofiarę, który cierpiał i umarł i ożył uwielbiony, staje się Panem, ojcem wieczności odrodzonego rodzaju ludzkiego.[10]
  • Umarł
    1. Umarł, aby w ten sposób nabyć prawo kontrolowania wszystkich, którzy zmarli.[11]
  • I ożył
    1. Śmierć naszego Pana, powstanie i ożywienie były niezbędnymi elementami dzieła odkupienia.[12]
    2. Umarł i ożył – najstarsze greckie manuskrypty.[13]
  • Aby
    1. Poprzez swą śmierć i zmartwychwstanie.[14]
    2. Po swym zmartwychwstaniu.[15]
    3. To przez zasługę śmierci naszego Pana stał się On Panem, władcą, ojcem rodzaju ludzkiego oraz otrzymał moc obchodzenia sie z ludźmi jak z własnymi dziećmi, uwolnionymi od przekleństwa Boskiego wyroku.[16]
    4. Ten werset w trafny sposób opisuje wartościową transakcję dokonaną przez naszego Pana. Jego śmierć była konieczną przesłanką dzieła odkupienia; Jego powstanie i powrót do życia były równie konieczne.[17]
    5. Poprzez wzbudzenie stał się niebiańskim Panem.[18]
    6. Władcą, zwierzchnikiem.[19]
    7. Panem, właścicielem.[20]
    8. Władcą. „Zwierzchnictwo” oznacza dominium, moc, władzę.[21]
    9. Pan Dawida, Pan wszystkiego.[22]
    10. Pan sabatu, Pan i Chrystus, Pan chwały, Pan z nieba, jeden Pan Jezus Chrystus, jeden Pan, jedna wiara, Pan Żydów i pogan, Pan aniołów.[23]
    11. Anglosaskie słowo „Hlaford” oznacza „Chlebodawcę” i stosuje się je do tego, kto sprawuje opiekę i władzę nad rodziną. Tytuł „Pan”, [ang. „Lord”, przyp. tłum.] stosowany w odniesieniu do Jezusa, wyraża wspaniałą pełnię mocy i miłości.[24]

Nasz Pan dostarczywszy okupu w postaci własnego życia za ród Adama, może w sprawiedliwy sposób dać im wszystkim nową ofertę życia. A141 Z prawem i mocą, aby obchodzić się z całym rodzajem jak z własnymi dziećmi. E453 Jeżeli chcesz skorzystać z wielkiego zbawienia przewidzianego w Rzym. 10:10, musisz publicznie i otwarcie wyznać, że Jezus jest Panem – twoim Mistrzem, że poprzez swą śmierć kupił cię i w ten sposób stał się twoim właścicielem. R1970:3 Zapis 1 Kor. 15:21 zgadza się z tym stwierdzeniem, że prawo albo władza do wzbudzania z martwych i do doprowadzenia wielu, albo wszystkich do doskonałości, zostało nabyte przez naszego Pana przez Jego śmierć - jako okup za wszystkich. R1854:6 Nie mógłby być Panem w żaden inny sposób - bez powołania przez Ojca. R4633:3 Ten werset jest cytowany wraz z innymi oraz z pytaniami dla modelowego badania pierwszego rozdziału Boskiego Planu Wieków: Na jakiej pewnej podstawie możemy mieć nadzieję „poranku” i jego „radości”? R1900:5 Mimo iż nazywają Chrystusa Panem, niektórzy zaprzeczają i gardzą powagą oraz skutecznością samej transakcji, poprzez którą stał się Panem. Odważnie stwierdzają brak potrzeby Odkupiciela. C202 Jedną z ról Chrystusa jako Pana będzie funkcja sędziego. Ktokolwiek upadnie w nowej próbie tysiącletniego dnia sądu, zostanie skazany na drugą śmierć. R1452:6 „Nie należycie też do siebie samych - drogoście bowiem kupieni”; „Człowiek, Chrystus Jezus, który siebie samego złożył jako okup za wszystkich” (1 Kor. 6:19,20; 1 Tym. 2:5,6). On nie uwolnił wszystkich. Z Jego postanowienia istnieje tylko jedna droga do wolności – poprzez wiarę w Jego ofiarę. R1286:4 Nasz Pan, Jezus Chrystus, jako przedstawiciel Jehowy zabezpieczył przywilej pojednania z grzesznikami poprzez swą drogocenną krew. R1316:5 Dzięki zasłudze Jego posłuszeństwa aż do śmierci. R810:1, 726:3* Nikt nie ujdzie ani w tym wieku, ani w przyszłym konieczności stawienia się na próbie życia przed trybunałem Chrystusowym. HG41:2 I nad umarłymi – Martwym i umierającym światem ludzkości. A150; R1853:6, 1680:4 Chrystus żył jako człowiek i umarł, aby w ten sposób nabyć prawo kontrolowania wszystkich tych, którzy weszli do więzienia śmierci. R5612:1 Bóg polecił Izraelowi zniszczyć narody. Ludzie, którzy wówczas zginęli, znajdują się w stanie nieświadomego snu, a nie cierpienia. Zostaną oni zbudzeni z tego snu i otrzymają wszystkie błogosławieństwa wiecznego życia. R5706:4 To Jego głos zbudzi umarłych, a Jego mądrość i łaska poprowadzi wszystkich chętnych i posłusznych do spełnienia pełnego zmartwychwstania. R1816:3 Drugie zmartwychwstanie będzie dziełem Chrystusa i będzie mieć miejsce w czasie Jego tysiącletniego panowania; w celu wzbudzenia, podniesienia, obdarzenia życiem, co będzie szczególnym dziełem w czasie Jego panowania. R1118:2* Pierwszym zmartwychwstaniem będzie zmartwychwstanie świętych, natychmiast w czasie przyjścia Chrystusa. R1118:2* „Naprawienie wszystkich rzeczy” oznacza przywrócenie wszystkich rzeczy do stanu poprzedniego, zarówno martwych jak i żywych, do ich pierwotnego stanu doskonałości, utraconej w wyniku przestępstwa Adama (Dz. Ap. 3:21). R1118:5* I nad żywymi – Żywymi upadłymi aniołami, nie potępionymi na śmierć. A150; R1853:6, 1680:4 Królestwo Mesjańskie obejmie błogosławieństwem nie tylko żywych, lecz również i tych, którzy zasnęli snem śmierci. R5706:4, 5324:2; A149

Przypisy

  1. R-669:2
  2. E-18
  3. R-745:4
  4. R-810:1
  5. E-134
  6. R-483:6, R-43:5
  7. R-43:5
  8. R-641:6, R-464:1
  9. HG-336
  10. R-316:5
  11. R-5612:1, R-709:5
  12. R-4633:3
  13. R-1853:6
  14. HG-359
  15. B-133
  16. E-453
  17. R-4633:3
  18. A-133
  19. A-149, E-18, R-726:3, R-709:5, R-43:5
  20. R-1286:4, R-1970:3, R-726:3, R-641:6, R-464:1, R-61:2
  21. R-726:3, R-61:2
  22. E-134
  23. R-61:2
  24. R-61:2