List do Hebrajczyków 3:6: Różnice pomiędzy wersjami

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m
brak opisu edycji
(Utworzono nową stronę "{{Hebr.|3:6|BG}} {{Komentarz}} *'''Lecz''' *# Jezus we wszystkim jest pierwszy. Mojżesz jest wspomniany, ale jedynie po to, aby został ukazany z boku w obecno...")
 
mNie podano opisu zmian
 
Linia 18: Linia 18:
*# Tymi zwycięzcami, którzy byli wypróbowani i okazali się wiernymi w czasie wieku chrześcijańskiego.<ref>{{A|145}}</ref>
*# Tymi zwycięzcami, którzy byli wypróbowani i okazali się wiernymi w czasie wieku chrześcijańskiego.<ref>{{A|145}}</ref>
*# W czasie [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] istnieje dom Synów spłodzonych z ducha świętego, pod panem [[Jezus Chrystus|Jezusem Chrystusem]].<ref>{{R|5682|4}}, {{R|179|6}}</ref>
*# W czasie [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] istnieje dom Synów spłodzonych z ducha świętego, pod panem [[Jezus Chrystus|Jezusem Chrystusem]].<ref>{{R|5682|4}}, {{R|179|6}}</ref>
*# Przywilej stania się synami [[Bóg|Bożymi]] był dany po raz pierwszy w czasach [[Jezus|Jezusa]]. Wszyscy, którzy poprzednio okazali wiarę, byli przyjaciółmi lub sługami.<ref>{{R|5775|3}}, {{R|5170|3}}<>ref>, Pokłosie Żniwa<ref>{{R|114|5}}</ref>
*# Przywilej stania się synami [[Bóg|Bożymi]] był dany po raz pierwszy w czasach [[Jezus|Jezusa]]. Wszyscy, którzy poprzednio okazali wiarę, byli przyjaciółmi lub sługami.<ref>{{R|5775|3}}, {{R|5170|3}}</ref>, Pokłosie Żniwa<ref>{{R|114|5}}</ref>
*# Resztka [[Izrael|Izraela]] miała przywilej przejścia od stanu sług do stanu synów.<ref>{{R|3476|2}}, {{R|5817|5}}, {{R|4108|1}}, {{PD|58|70}}</ref>
*# Resztka [[Izrael|Izraela]] miała przywilej przejścia od stanu sług do stanu synów.<ref>{{R|3476|2}}, {{R|5817|5}}, {{R|4108|1}}, {{PD|58|70}}</ref>
*# Błogosławieństwo [[Dzień Pięćdziesiątnicy|Dnia Pięćdziesiątnicy]] było początkiem uznania naśladowców [[Jezusa]] za synów Bożych.<ref>{{R|5831|2}}, {{PD|58|70}}</ref>
*# Błogosławieństwo [[Dzień Pięćdziesiątnicy|Dnia Pięćdziesiątnicy]] było początkiem uznania naśladowców [[Jezusa]] za synów Bożych.<ref>{{R|5831|2}}, {{PD|58|70}}</ref>
Linia 36: Linia 36:
*# Którego domem mamy być.<ref>{{R|175|2}}</ref>
*# Którego domem mamy być.<ref>{{R|175|2}}</ref>
*# [[Bóg]] obchodzi się z nami jak z synami.<ref>{{R|5405|2}}</ref>
*# [[Bóg]] obchodzi się z nami jak z synami.<ref>{{R|5405|2}}</ref>
Jest niezwykle istotne, abyśmy jako synowie
*# Jest niezwykle istotne, abyśmy jako synowie nauczyli się posłuszeństwa względem Ojca. Od syna pozostającego na służbie u Ojca należy oczekiwać więcej. Wymaga On więcej
nauczyli się posłuszeństwa względem Ojca.
nauki i dyscypliny.<ref>{{R|2405|4}}</ref>
Od syna pozostającego na służbie u Ojca należy
*# Synowie nie muszą otrzymywać rozkazów ani gróźb. Żadne samozaparcie nie jest zbyt wielkie, a żaden akt szacunku i posłuszeństwa zbyt mały.<ref>{{R|1543|3}}, {{R|3030|1}}</ref>
oczekiwać więcej. Wymaga On więcej
*# [[Jezus]] mówi nam o naszych specjalnych przywilejach w porównaniu do proroków i innych w zapisie {{Mat. |13:11,17}}. <ref>{{R|435|3}}</ref>
nauki i dyscypliny. R2405:4
*# Aby stać się członkiem domu synów należy przyłączyć się do Pana, do [[Chrystus|Chrystusa]], a za Jego pośrednictwem do Ojca.<ref>{{R|5614|6}}</ref>
Synowie nie muszą otrzymywać rozkazów
*# Gdy figuralny dom sług opustoszał, otwarła się możliwość ustanowienia pozafiguralnego domu synów.<ref>{{R|3539|2}}, {{R|3712|4}}</ref>
ani gróźb. Żadne samozaparcie nie jest zbyt
*# Jeżeli przyjęcie [[Izrael|Izraela]] za [[Bóg|Boży]] naród wybrany, za dom sług było dla nich łaską, o ileż większym błogosławieństwem jest przyjęcie przez Pana duchowego [[Izrael|Izraela]].<ref>{{R|3223|5}}</ref>
wielkie, a żaden akt szacunku i posłuszeństwa
*# Obejmuje to ofiary przebłagalne, a następnie błogosławienie i nauczanie świata w celu odnowienia więzów przymierza z Bogiem, jak miało to miejsce przed upadkiem.<ref>{{R|4537|5}}</ref>
zbyt mały. R1543:3, 3030:1
*# Pan nie ustanowił żadnych ograniczeń, jeżeli chodzi o [[dziesięcina|dziesięcinę]]. Ktokolwiek ma udział w duchu Pańskim, ten gotów jest oddać nie tylko dziesiątą część, lecz poświęcić wszystko.<ref>{{R|2542|1}}</ref>
Jezus mówi nam o naszych specjalnych przywilejach
*# W czasie tego wieku prób i rozwoju wszyscy wyznawcy są uznawani za część nominalnego domu synów, zaś różnice pomiędzy prawdziwymi, a fałszywymi nie będą objawione aż do
w porównaniu do proroków i innych
końca tego wieku.<ref>{{R|175|2}}</ref>
w zapisie Mat. 13:11,17. R435:3
*# Ponieważ dwa domy [[Izrael|Izraela]] – dom żydowski i dom ewangelii – są ze sobą powiązane jako figura i pozafigura, oznacza to, że są między nimi pewne równoległości.<ref>{{R|600|1}}, {{R|245|2}}</ref>
Aby stać się członkiem domu synów należy
*# [[Kościół]] nie ma lepszych intencji ani nie jest mniej grzeszny niż patriarchowie i prorocy, jednakże możliwość usynowienia stała się osiągalna dla nas, a nie dla nich, ponieważ ich dni nie były Bożym „właściwym czasem”.<ref>{{R|5775|2}}</ref>
przyłączyć się do Pana, do Chrystusa, a za
*# Jeśli tylko aż do końca zachowamy niewzruszenie – Jeżeli pomyślnie przejdziemy próby. Pokłosie Żniwa<ref>{{R|40|5}}</ref>
Jego pośrednictwem do Ojca. R5614:6
*# Obecny stan naszego członkostwa nie jest ostateczny, lecz próbny<ref>{{R|1698|5}}</ref>
Gdy figuralny dom sług opustoszał, otwarła
*'''Chwalebną nadzieję'''
się możliwość ustanowienia pozafiguralnego
*# Nie w naszej własnej sprawiedliwości, lecz w [[Chrystus|Chrystusowej]] i Jego dziele odkupienia.<ref>{{R|2532|4}}</ref>
domu synów. R3539:2, 3712:4
*# Niewzruszeni aż do końca – ci, którzy pokonają pokuszenia świata, codzienne umierania; tacy zamieszkają na zawsze w domu Pana.<ref>{{R|1915|2}}</ref>
Jeżeli przyjęcie Izraela za Boży naród wybrany,
*# Pamiętajmy o tym, jak istotna jest cierpliwa wytrwałość, stałość, zdolność do radosnego przyjmowania każdej próby, każdego prześladowania, każdej trudności, jaka zostanie dopuszczona przez [[Bóg|Boga]] dla naszego doświadczenia i ukształtowania charakteru.<ref>{{R|5497|6}}, {{R|5170|3}}, {{CR|215|5}}</ref>
za dom sług było dla nich łaską, o ileż
*# Do końca [[Wiek Ewangelii|wieku Ewangelii]], gdy dom zostanie ukończony.<ref>{{R|297|4}}</ref>
większym błogosławieństwem jest przyjęcie
przez Pana duchowego Izraela. R3223:5
Obejmuje to ofiary przebłagalne, a następnie
błogosławienie i nauczanie świata w celu odnowienia
więzów przymierza z Bogiem, jak
miało to miejsce przed upadkiem. R4537:5
Pan nie ustanowił żadnych ograniczeń, jeżeli
chodzi o dziesięcinę. Ktokolwiek ma udział
w duchu Pańskim, ten gotów jest oddać nie
tylko dziesiątą część, lecz poświęcić wszystko.
R2542:1
W czasie tego wieku prób i rozwoju wszyscy
wyznawcy są uznawani za część nominalnego
domu synów, zaś różnice pomiędzy prawdziwymi,
a fałszywymi nie będą objawione aż do
końca tego wieku. R175:2
Ponieważ dwa domy Izraela – dom żydowski
i dom ewangelii – są ze sobą powiązane jako
figura i pozafigura, oznacza to, że są między
nimi pewne równoległości. R600:1, 245:2*
Kościół nie ma lepszych intencji ani nie jest
mniej grzeszny niż patriarchowie i prorocy,
jednakże możliwość usynowienia stała się
osiągalna dla nas, a nie dla nich, ponieważ
ich dni nie były Bożym „właściwym czasem”.
R5775:2
Jeśli tylko aż do końca zachowamy niewzruszenie
– Jeżeli pomyślnie przejdziemy próby.
Pokłosie Żniwa 40:5
Obecny stan naszego członkostwa nie jest
ostateczny, lecz próbny R1698:5
Chwalebną nadzieję Nie w naszej własnej
sprawiedliwości, lecz w Chrystusowej i Jego
dziele odkupienia. R2532:4
Niewzruszeni aż do końca – ci, którzy pokonają
pokuszenia świata, codzienne umierania;
tacy zamieszkają na zawsze w domu Pana.
R1915:2
Pamiętajmy o tym, jak istotna jest cierpliwa
wytrwałość, stałość, zdolność do radosnego
przyjmowania każdej próby, każdego prześladowania,
każdej trudności, jaka zostanie dopuszczona
przez Boga dla naszego doświadczenia
i ukształtowania charakteru. R5497:6,
5170:3; CR215:5
Do końca wieku Ewangelii, gdy dom zostanie
ukończony. R297:4


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}


[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]
2218

edycji

Menu nawigacyjne