List do Hebrajczyków 9:13
9:13 Albowiem jeźli krew wołów i kozłów, i popiół jałowicy pokrapiający splugawione poświęca ku oczyszczeniu ciała:
Komentarz
- Krew kozłów
- Kozioł przedstawiał ludzką naturę Kościoła. [1]
- Figury i ilustracje czasu rzeczywistej ofiary. [2]
- Obrazująca lepsze ofiary, przez które wejdzie w życie Nowe Przymierze. [3]
- Ofiary Dnia Pojednania. [4]
- One nigdy nie mogły rzeczywiście usunąć grzechów. [5]
- Podstawą pojednania była ofiara przedstawiona w krwi. [6]
- I wołów
- Zanim przymierze Zakonu weszło w życie konieczne było dokonanie rozlewu krwi. [7]
- Cielec przedstawiał Jezusa jako człowieka. [8]
- Popiół
- Znajomość i pamięć o ich wierności aż na śmierć. [9]
- Czerwona jałowica była zabierana poza obóz izraelski, zabijana i palona na popiół, za wyjątkiem niewielkiej ilości krwi zabieranej przez Kapłana, który kropił nią siedmiokrotnie ku Przybytkowi. [10]
- Popiół nie był wnoszony do Miejsca Świętego, lecz był zostawiany poza obozem; najwidoczniej do wykorzystania przez kogokolwiek z ludu, kto by miał taką potrzebę. [11]
- Jak popioły złożone w czystym miejscu, tak rezultat bolesnych doświadczeń „godnych” będzie dla tych „książąt” źródłem błogosławieństw, nauki i pomocy. [12]
- Jałowicy
- Starożytni Święci; jałowica zamiast cielca, aby pokazać, że nie była to jedna z ofiar Dnia Pojednania. [13]
- Klasa, która poświęciła swe życie poza obozem; zaszczytna pod każdym względem, jednakże nie jest to klasa kapłańska. [14]
- Brak tutaj wskazania jakiegokolwiek pozaobrazu, ponieważ nie ma on nic wspólnego z naszym oczyszczeniem, lecz odnosi się do oczyszczenia świata w Tysiącleciu. [15]
- Element ceremonialnych przepisów danych Izraelowi, zgodnie z zapisem 4 Mojż. 19. [16]
- Pokropienie
- Oczyszczenie z grzechu, w oparciu o ofiary Dnia Pojednania. [17]
- Popioły pomieszane z wodą prawdy są wartościowe, oczyszczają i uświęcają wszystkich, którzy pragną przyjść do pełnej harmonii z Bogiem. [18]
- Skalanych
- Teraz, ale szczególnie w czasie wieku Tysiąclecia. [19]
- Przywracają cielesną czystość
- Obrazowe ofiary służyły w pewnym stopniu do oczyszczenia i w sposób obrazowy czyniły stworzenia w ten sposób wyobrażane przyjemnymi Bogu na pewien czas. [20]