List św. Pawła do Rzymian 6:16
6:16 Azaż nie wiecie, że komu się stawiacie za sługi ku posłuszeństwu, tegoście sługami, komuście posłuszni; bądź grzechowi ku śmierci, bądź posłuszeństwu ku sprawiedliwości?
Komentarz
- Jeśli się oddajecie jako słudzy
- Stajecie się sługami tego
- Jest dwóch panów: jednym jest Bóg, a drugim mamona.[2]
- Nie możecie Bogu służyć i mamonie – Mat. 6:24. [3]
- Wszyscy, którzy wraz z Szatanem służą grzechowi, są jego sługami lub posłańcami.[4]
- Przeciwnik zawsze zdobywa i używa najlepszych sług jako swych narzędzi.[5]
- Ludzkość jest niewolnikiem grzechu.[6]
- Świat bezwiednie popadł w służbę Szatana.[7]
- Jeżeli służymy grzechowi, ciału, jesteśmy jego niewolnikami.[8]
- Jeżeli nasze życie pozostaje w harmonii z grzechem i niesprawiedliwością, nie stoimy po stronie Pana, lecz po stronie Szatana.[9]
- Miliony zdeklarowanych chrześcijan uważa, że służą Panu, podczas gdy w rzeczywistości służą oni Przeciwnikowi.[10]
- Jeżeli wykorzystujemy czas i nasze myśli w pościgu za bogactwami i światowymi zaszczytami, za wszelkimi postaciami samolubstwa, jeżeli nasze sympatie i uczucia kierują się ku rzeczom ziemskim, wówczas służymy mamonie.[11]
Jeżeli rzeczywiście żyjemy obecnie jedynie dla obecnego życia, to nie mówmy nieszczerze, że jesteśmy sługami wielkiego Króla. CR16:5 Komu jesteście posłuszni – Komu oddajecie swą służbę. CR16:5, R1217:3, 495:3 Nie ten, komu myślimy, że służymy, lecz dla kogo rzeczywiście wykonujemy służbę. R4033:5 Obserwacja wspaniałych rezultatów w osiąganiu złych celów przez Szatana, rozpowszechnianiu fałszerstw, zdobywaniu narzędzi w tym działaniu, prowadzi do wniosku, że Szatan nie został związany. R5655:4, 4524:4 Ostrożna analiza myśli, słów i uczynków w świetle Bożego Słowa pokaże, czy wykonujemy służbę na rzecz prawdziwego Mistrza czy dla Przeciwnika. R5896:6 Jeżeli żyjemy jedynie dla obecnego życia, nie udawajmy, że jest inaczej. Uczciwy sługa mamony jest bardziej szanowany przez Pana niż ten, który nieuczciwe uważa się za sługę Boga. NS489:2 Grzechu ku śmierci – Zniszczenia, w przeciwieństwie do teorii Uniwersalistów. R3083:5 Druga śmierć. R3084:1 Nie możemy wiedzieć z całą pewnością, kto popełnił grzech „na śmierć”, a kto nie. R4592:1