Ewangelia św. Mateusza 21:5

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 16:19, 1 gru 2015 autorstwa Mariusz (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Mat.|21:5|BG}} {{Komentarz}} *'''Król twój przychodzi''' *# ''Baranek zwycięży ich, bo jest Panem panów i Królem królów.'' – {{Obj. |17:14}} <ref>{{B|23...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

21:5 Powiedzcie córce Syońskiej: Oto król twój idzie tobie cichy, a siedzący na oślicy, i na oślęciu, synu oślicy pod jarzmem będącej.

Komentarz

  • Król twój przychodzi
    1. Baranek zwycięży ich, bo jest Panem panów i Królem królów.Obj. 17:14 [1]
    2. Przedstawił im się także jako Oblubieniec (Jan 3:29) i Żniwiarz (Jan 4:35,36). Są to te same trzy charakterystyki, jakie prezentuje obecnie wobec chrześcijaństwa. Jego wjazd był obserwowany z trzech punktów widzenia: dla apostołów i tłumu, oczekujących Mesjasza, było to wielkie wydarzenie i chwila triumfu; z punktu widzenia Heroda, Piłata i władz była to tylko parada fanatycznego nauczyciela; z punktu widzenia Pana, aniołów i nas samych, wjazd ten był zapowiedzią Jego nadchodzącej chwały i triumfalnego powrotu z dalekiej krainy niebios.[2]
    3. Oficjalna prezentacja i odrzucenie było tak oczywiste, że Boży wyrok był nie tylko sprawiedliwy, ale jego sprawiedliwość była jasna dla jego stworzenia.[3]
    4. Mimo iż wiedział On, jaki będzie tego rezultat, to wjazd ten miał miejsce jako część wielkiego systemu typów, które zapowiadały dobre rzeczy, jakie miały nadejść.[4]
    5. W odpowiednim, równoległym okresie czasu musi On przedstawić się duchowemu Izraelowi jako Król Chwały.[5]
    6. Nadto dziś ogłaszam: W dwójnasób ci oddam.Zach. 9:12 [6]
    7. Cielesny naród Izraelski oczekiwał 1845 lat na przyjście Pana; odpowiednią datą w stosunku do Izraela duchownego jest rok 1878.[7]
    8. Ten pokaz mocy królewskiej i władzy na wiosnę w roku 33 n.e. obrazuje powstanie śpiących świętych w roku 1878.[8]
    9. W chwili obecnej obejmuje On władzę nad swym Królestwem jako Król, najpierw – jak miało to miejsce w przypadku Żydów – ofiarując się swym wyznawcom, lecz podobnie jak wówczas, znajduje niewielką ich liczbę.[9]
    10. Ta nauka okazała się sprawdzianem zarówno dla cielesnego, jak i duchowego Izraela.[10]
  • Łagodny
    1. Podczas gdy On był łagodnego i miłującego serca, oni byli dumni i chełpliwi, podczas gdy On był czysty i niesamolubny, oni byli nieczyści i egoistyczni.[11]
  • Na ośle
    1. Tak, jak czynili to królowie izraelscy.[12]
    2. Patrz komentarz do wersetu 2.

Przypisy

  1. B-238
  2. R-2745:5
  3. R-2296:5, NS630-3-{{{3}}}
  4. R-1795:2
  5. NS632-2-{{{3}}}
  6. B-225
  7. R-3851:3, R-2746:5, R-1795:2, C-233, C-234
  8. C-233
  9. R-2297:2
  10. C-136
  11. R-3850:6
  12. PD-66