List św. Pawła do Rzymian 10:4
10:4 Albowiem koniec zakonu jest Chrystus ku sprawiedliwości każdemu wierzącemu.
Komentarz
- Końcem zakonu jest Chrystus
- Albo wypełnieniem.[1]
- Wypełnił roszczenia Zakonu względem wszystkich tych, którzy byli nim objęci.[2]
- Wymazując Zakon, przybijając go do krzyża – Kol. 2:14. [3]
- Prawnie zakończył jego rządy.[4]
- On zniósł zakon przykazań i przepisów, aby czyniąc pokój, stworzyć w sobie samym z dwóch jednego nowego człowieka – Szablon:Efez.. <ref>R-5047:2</ref
Jedynie dla tych, którzy zobaczyli w Panu Jezusie swego Odkupiciela. PT377:2* Jezus zachował wszelkie wymagania Zakonu i w ten sposób stał się dziedzicem wszelkich błogosławieństw obiecanych Zakonem; w ten sposób zakończył On te błogosławieństwa, jeżeli chodzi o innych. Q432:T, R2121:5 Przymierze Zakonu zostało zakończone w tym znaczeniu, że jego ustanie zostało przygotowane. R4619:4 Koniec Przymierza opartego na Bożym Prawie. On nigdy nie zakończy samego Bożego Prawa. Q432:T Nie oznacza to, że na krzyżu ustało Boskie prawo rządzące wszechświatem i zakazujące grzechu. R1724:6 Przymierza Zakonu. F226, 380, R5047:1, 2268:6, 1729:6, 1725:5 Usprawiedliwiony – Usprawiedliwiony. R2268:6, 5047:1, 1725:5 W Nim jesteśmy sprawiedliwi wobec prawa. R411:6, 3062:2 Chrystus w sprawiedliwy sposób wypełnił wymogi prawa, a zatem, my w Nim jesteśmy sprawiedliwi wobec prawa. R411:6 Prawnie zakończył jego rządy. R542:3 Każdy Żyd, nikt inny nigdy nie znajdował się pod Przymierzem Zakonu. R3062:2, 5047:2, 2121:5, 1984:3, 1729:6, 1727:6, 1725:5 Kto wierzy – Lecz nikt inny. R5047:1, 3062:2, 1729:6 Kto stał się naśladowcą Chrystusa. Q729:2, R4619:4, 4505:1 W zakresie, w jakim ktoś staje się naśladowcą Chrystusa i poświęca swe prawa restytucyjne w śmierci jako żywa ofiara, biorąc przykład ze swego Odkupiciela. R4505:2 Dla wszystkich takich miłość jest wypełnieniem Zakonu. R315:2, 542:6 Dla tej klasy Przymierze Zakonu było jako martwe. PT375:2* Bóg przewidział dla tej klasy sposobność rozdzielania błogosławieństw Nowego Przymierza. PT375:2* Dla pozostałych Żydów Przymierze Zakonu jest równie wiążące jak zawsze było. PT377:2*, Q167:2 Nie jest to zaskoczeniem, jeśli przypomnimy sobie ich pierwotne uprzedzenie na korzyść Zakonu, kiedy to duch prawdy miał powoli doprowadzić ich do pełni prawdy w tym przedmiocie. R972:1