List św. Pawła do Rzymian 11:9
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
11:9 A Dawid mówi: Niechaj im będzie stół ich sidłem i ułowieniem i otrąceniem i odpłatą.
Komentarz
- A Dawid powiada
- W Psalm 69:23. [1]
- Stół ich
- Tak hojnie zastawiony bogatymi obietnicami i błogosławieństwami oferowanymi im przez Chrystusa.[2]
- Boskiego miłosierdzia i obietnic.[3]
- Stół Boskich łask i prawd.[4]
- Stół Boskiej prawdy, który Bóg przed nimi zastawił od Zakonu i proroctw.[5]
- Obfity stół „bogacza” (Łuk. 16:21) przedstawiał Boskie obietnice dane – do tamtego czasu – wyłącznie Żydom.[6]
- Jedynie im powierzył Bóg wyrocznie prawdy, proroctwa i typy, które stanowiły cień ofiary za grzech oraz błogosławieństw następujących po tej ofierze pojednania.[7]
- Wyjątkowe obietnice Boga dla jego narodu wybranego, który doszedł do wniosku, że Bóg musi dotrzymać swych obietnic danych Abrahamowi, oraz że oni będą Królestwem błogosławiącym świat.[8]
- Boże przypuszczenie, że Izrael zostanie zaślepiony przez ich prawo, wypełniło się w naturalny sposób. Badają oni baśnie rabiniczne zamiast Biblii, opłakują brak Świątyni, Najwyższego Kapłana oraz ołtarza.[9]
- Izrael pozostaje bez duchowego pokarmu i bez napoju od czasu spotkania z Jezusem trzy (tysiącletnie) dni temu; Saul nie pił i nie jadł przez trzy dni następujące po jego spotkaniu z cudownie zmartwychwstałym Chrystusem.[10]
- Sidłem i siecią
- Izrael potknął się na Jezusie, nie uznając Go za Bożego posłańca. O narodzie tym, w ogólności, prorok Izajasz powiedział: Aby idąc, padli na wznak i potłukli się, uwikłali się i zostali złapani – Izaj. 28:13. [11]
- Tym, co przyczyniło się do ich potknięcia się i usidlenia oraz do powstania uprzedzeń w ich niepoświęconym sercu, była Boża dobroć i łaska, jakie były im okazywane.[12]
- Co uczyniło ich dumnymi i aroganckimi, zamiast pełnymi pokory; dowodząc tym samym ich niezdatności do brania udziału wraz z Mesjaszem w duchowej części Królestwa.[13]
- Potykanie się, usidlenie, schwytanie w pułapkę w czasie żniwa Wieku Żydowskiego było cieniem podobnego odsiewania spomiędzy wszystkich grupy wiernych, jakie ma tutaj miejsce.[14]
- Zgorszeniem
- Zapłatą