Ewangelia św. Mateusza 13:30
13:30 Dopuśćcie obojgu społem rość aż do żniwa; a czasu żniwa rzekę żeńcom: Zbierzcie pierwej kąkol, a zwiążcie go w snopki ku spaleniu; ale pszenicę zgromadźcie do gumna mojego.
Komentarz
- Pozwólcie obydwu róść
- Chrystus nie zamierzał przeszkodzić lub utrudniać rozwoju kąkolu.[1]
- Nominalny Kościół zaniedbał te polecenia ani nie utrzymał całej pszenicy, ani nie wykorzenił całego kąkolu, zatem nie ma dla siebie usprawiedliwienia.[2]
- Z powodu pszenicy łaska Boża rozciągała się nawet na mieszane pęki systemu babilońskiego, aż do roku 1878, kiedy to został on całkowicie i na zawsze odcięty od jakiejkolwiek łaski.[3]
- Ustanowili oni fałszywe, niebiblijne zasady i doktryny, które w istocie wykształciły wiele kąkolu, zadusiły i podzieliły pszenicę.[4]
- Razem
- Przez cały wiek.[5]
- Chrześcijanie i ci, którzy za nich uchodzą, żyli tuż obok siebie, w tych samych miastach, domach, rodzinach.[6]
- Tylko specjalista potrafi odróżnić kąkol od pszenicy w czasie, kiedy rosną.[7]
- W czasie Wieku Ewangelii pszenica i kąkol razem przedstawiają Królestwo Boże.[8]
- W nominalnym systemie kościelnym, zwanym także Babilonem lub zamieszaniem, z racji zawierania w sobie mieszaniny prawdy i błędu, pszenicy i kąkolu.[9]
- Nominalny kościół zawierał w sobie pszenicę i kąkol, wielu z tej drugiej klasy znalazło drogę do kazalnic.[10]
- Pan nie przeszkadzał im w utożsamianiu się z jego świętymi ani w używaniu przez nich jego imienia i twierdzeniu, że są członkami Jego Kościoła.[11]
- Klasa kąkolu przez pewien okres czasu miała władzę i podzieliła pole pszenicy za pomocą różnorodnych płotów wyznań wiary.[12]
- Kąkol odniósł pewną korzyść, próbując naśladować pszenicę. Uczyniło to ich bardziej godnymi szacunku niż normalnie byliby warci.[13]
- Przed czasem żniwa miały miejsce podziały pomiędzy nimi o charakterze polityczno – doktrynalnym, lecz, kąkol, który ciągle dominował, formował inne, wywołujące mniej sprzeciwów systemy babilońskie.[14]
- Nie możemy zgodzić się z twierdzeniem, że cała pszenica znalazła się za ogrodzeniem Baptystów, a cały kąkol pozostał na zewnątrz.[15]
- Aż do
- Rozkaz wyjdźcie z niego został wydany dopiero po ogłoszeniu stwierdzenia upadł, upadł Wielki Babilon – Obj. 18:4,2 [16]
- Żniwa
- Koniec, zamknięcie Wieku Ewangelii.[17]
- Żniwo Wieku Żydowskiego rozpoczęło się z pierwszym przyjściem naszego Pana, a zakończyło się 40 lat później, zniszczeniem Jerozolimy.[18]
- Równoległe do żniwa Wieku Żydowskiego, wielu uważa, że rozpoczęło się w 1874 roku, a zakończy się w 1915.[19]
- O długości 40 lat – 1878 do 1918.[20]
- Czas, w którym kąkol związany będzie w snopy, a pszenica będzie zwieziona do niebieskiej stodoły.[21]
- A w czasie
- Przy końcu lata – okresu łaski.[22]
- Sugeruje to, że nie będzie to wydarzenie jednej chwili, ale że wymaga pewnego czasu.[23]
- Który poprzedza światowy ucisk.[24]
- Rozważanie tematów takich jak czas końca żniwa, zwyczajnie zabiera możliwość spędzenia go pożytecznie. Lepiej nie dywagować nad takimi problemami, tylko pilnie zająć się dziełem żniwa.[25]
- Żniwa
- W którym to obecnie żyjemy.[26]
- Od początku października 1874.[27]
- Równoległym pod względem czasu i dzieła do żniwa Wieku Żydowskiego.[28]
- Żniwo Wieku Żydowskiego daje nam jasny obraz tego, czego można się spodziewać po żniwie Wieku Ewangelii.[29]
- W czasie żniwa Wieku Żydowskiego prowadzona była podwójna praca: żniwo Wieku Żydowskiego oraz przygotowanie Wieku Ewangelii.[30]
- Raczej czas zbierania, a nie siania, czas doświadczania, rozliczania i nagradzania. Czas żniwa Wieku Żydowskiego jest obrazem na obecne żniwo.[31]
- Trzy wielkie okresy oddzielania są opisane w Słowie Bożym: plew od pszenicy (Mat. 3:10,12), kąkolu od pszenicy (Mat. 13:37,43) oraz owiec od kozłów. (Mat. 25:31). [32]
- Czas wykonywania polecenia Zgromadźcie mi wiernych moich, którzy zawarli ze mną przymierze przez ofiarę – Psalm 50:5 [33]
- Gdy Jego prawda obnaży istotę obecnych systemów.[34]
- Żniwo to nie jest czas pokoju, lecz przeciwnie, z całą pewnością, doprowadzi do podziału i obcości pomiędzy prawdziwą pszenicą a wszystkim innym.[35]
- Pracą żniwa jest żęcie, a nie sianie. Tym samym, przekazujemy trudne prawdy, lecz nie światu, ale zdeklarowanemu kościołowi. Prawdy te jak słońce żniwa są ciepłe i mocne, a ich właściwością jest żęcie pszenicy.[36]
- Żniwo Wieku Żydowskiego opisywane jest jako oddzielenie pszenicy od plew, natomiast żniwo Wieku Ewangelii jako oddzielenie pszenicy od kąkolu.[37]
- Czas żniwa to okres najbardziej wytężonej pracy w ciągu całego roku i stosunkowo krótki, w porównaniu do siania.[38]
- Składa się z trzech etapów: oddzielania, wiązania i palenia.[39]
- Żniwo nie jest jeszcze zakończone, nie można pozwolić, aby nasze oczekiwania przeważyły nad faktami.[40]
- Powiem
- Rozpoznanie czasu żniwa w toku jest dowodem Pańskiej obecności.[41]
- I zapuścił Ten, który siedział na obłoku, sierp swój na ziemi i ziemia została zżęta – Obj. 14:16 [42]
- Pan będzie głównym żniwiarzem i kierownikiem tej pracy; będzie to jego pierwsze dzieło.[43]
- Kieruje nimi przez Słowo, poprzez otwieranie ich wyrozumienia na rozróżnianie czasów i chwil w nim opisanych, jak również opisanego tam dzieła, jakie ma zostać wykonane.[44]
- To nie my, lecz Chrystus jest tym, który wzywa swój lud do wyjścia z Babilonu. My jedynie zwracamy ich uwagę na Jego słowa i pokazujemy, że mają one sens.[45]
- Żeńcom
- Aniołom, posłańcom.[46]
- Tym, których używał dla orania, siania i nawadniania w ciągu całego wieku; tych spłodzonych z Ducha świętego.[47]
- Zbierzcie
- W związki zawodowe, fundusze powiernicze, denominacje i stowarzyszenia ochronne różnego rodzaju.[48]
- Prawdziwa pszenica powinna unikać członkostwa w lożach, stowarzyszeniach, kościołach, sektach, partiach.[49]
- Specjalne próby, mające na celu zupełne oddzielenie pszenicy od kąkolu, są teraz udziałem Chrześcijaństwa.[50]
- Najpierw kąkol
- Który występuje w większości, tak jak plewy w czasie żniwa Wieku Żydowskiego.[51]
- Który uważa się za prawdziwy Kościół.[52]
- Są dwie części żniwa: gromadzenie pszenicy, po którym następuje palenie kąkolu.[53]
- Żniwo przebiega według pewnego porządku.[54]
- Bardzo wyniosły i wyprostowany, uważający się za pana pola; obrazuje tych, którzy są chrześcijanami tylko z wyglądu i przynależności.[55]
- I powiążcie go
- Pohamujcie każdą indywidualną myśl i próbę dociekań w kwestii tematów religijnych, tak jak czyni International Sunday School, drukując pytania i precyzyjne odpowiedzi na nie, wraz z ćwiczeniami, organizując chóry, rozrywkę, pikniki, itp.[56]
- Tak jak Żydzi nie rozpoznali wiążących i oślepiających wpływów, jakie na nich były wywierane, tak i dziś nominalny Kościół nie dostrzega objawów pracy żniwa, jaka postępuje naprzód.[57]
- Są wiązani ludzkimi tradycjami i duchem tego świata.[58]
- Ciasno związani własnymi uprzedzeniami.[59]
- Duma będzie ich trzymać razem, nikt nie będzie chciał okazać się nielojalnym lub być uznanym za tchórza. Stowarzyszenia działają en masse.[60]
- Chcą związać wszystkich poprzez nauczanie, iż dla osiągnięcia zbawienia konieczne jest związanie się z jakąś z ich sekt – nie ważne, z którą – wiążąc w ten sposób teorię osobistej odpowiedzialności z przynależnością do sekty.[61]
- W snopki
- Jest to czynność niezbędna, z uwagi na jego ogromną liczbę.[62]
- Organizacje ludzkie.[63]
- Nie tylko organizacje kościelne, lecz wszelkie organizacje, które wiążą ze sobą ludzi, jak nigdy wcześniej.[64]
- Związki zawodowe, kapitalistyczne fundusze powiernicze, towarzystwa ubezpieczeniowe różnych rodzajów.[65]
- W loże, stowarzyszenia, kościoły, sekty, partie.[66]
- W wielkie snopy denominacji, znane pod różnymi sekciarskim nazwami.[67]
- Unifikacja sekt.[68]
- Jeżeli byłoby od nas wymagane przystąpienie do Związku Zawodowego, zanim moglibyśmy podjąć pracę, powinniśmy to uczynić, lecz jeżeli organizacja ta miałaby uczynić cokolwiek, z czym byśmy się nie zgadzali, powinniśmy się wycofać, kiedy uznamy to za stosowne.[69]
- Duch kąkolu skierowany jest w kierunku wielkości sekt i działa na pokaz, zamiast popierać osobiste posłuszeństwo i wierność Bogu.[70]
- W większości tych snopów, sekt, jest wciąż trochę ziaren pszenicy, poświęconych jednostek, w których mieszka duch prawdy.[71]
- Każda denominacja zachowuje własny kształt lub organizację i jest coraz ciaśniej wiązana przez istnienie innych denominacji.[72]
- Dowód dzieła żniwa w toku.[73]
- Gotowe do spalenia, zniszczenia.[74]
- Na spalenie
- W celu zniszczenia, ale nie jednostek, lecz kąkolu, imitacji pszenicy, w czasie Wielkiego Ucisku.[75]
- Aby wrócili do ziemi, do świata, skąd przybyli.[76]
- Lecz nie literalnym ogniem.[77]
- Nie można spalić symbolicznego kąkolu literalnym ogniem.[78]
- Nie palą go natychmiast, lecz najpierw gromadzą pszenicę do stodoły. Ogień nie zniszczy kąkolu, dopóki pszenica nie będzie w stodole.[79]
- Obowiązkiem chrześcijanina jest podnosić standardy i uwalniać prawdziwą pszenicę ze snopów kąkolu, w jedności z Chrystusem, jedyną Głową.[80]
- Najwyraźniej spalenie kąkolu odpowiada bardzo ściśle podziałowi Jordanu.[81]
- Aby żadne złe ziarno nie zanieczyściło przyszłych plonów.[82]
- Wówczas zbudzi się Wielkie Grono.[83]
- Praktykujący chrześcijanie zostaną wówczas ukazani w swym prawdziwym świetle. Prawda i fałsz będą zupełnie objawione.[84]
- A
- Pszenicę zwieźcie
- Sierpem obecnej prawdy.[86]
- Kościół Chrystusowy.[87]
- Stosunkowo niewielka ilość, „małe stadko”.[88]
- I pośle aniołów swoich z wielką trąbą, i zgromadzą wybranych jego z czterech stron świata, z jednego krańca nieba aż po drugi.” – Mat. 24:31 [89]
- Zgromadźcie mi wiernych moich, którzy zawarli ze mną przymierze przez ofiarę. – Psalm 50:5 [90]
- I usłyszałem inny głos z nieba mówiący:- Wyjdźcie z niego, ludu mój, abyście nie byli uczestnikami jego grzechów i aby was nie dotknęły plagi na niego spadające, – Obj. 18:4 [91]
- Najwyraźniej jest ona w mniejszej ilości, wieziona bezpośrednio do stodoły, bez wiązania jej w snopy, drogocenna, rzadka.[92]
- Oddzielona od kąkolu w sensie duchowym, lecz niekoniecznie fizycznie.[93]
- Kłosy pszenicy, pełne dorodnego ziarna, pochylają się pod swym ciężarem do ziemi; jest to piękna ilustracja pokory prawdziwego i przynoszącego owoce chrześcijanina.[94]
- Wydaje się, że wielu pracowników nie wie, czy ma żąć, czy siać. Chcą siać i żąć w tym samym czasie.[95]
- Żniwo nie dotyczy tylko żyjących, ale także tych, którzy „zasnęli w Chrystusie”. Aniołowie gromadzą żyjących, ale nasz Pan, Wielki Żniwiarz, gromadzi albo wzbudza umarłych.[96]
- Jeżeli przyszedł, aby zgromadzić swoich świętych oraz jeżeli ma przyjść ze wszystkimi swoimi świętymi – 1 Tes. 3:13, Judy 14, Zach. 14:5, oznacza to, że muszą być dwie części lub etapy jego przyjścia.[97]
- Ci, którzy nie są spłodzeni z Ducha Świętego, nie mają prawa zaliczać się do pszenicy.[98]
- Do mojej stodoły
- Stan bezpieczeństwa, oddzielenia od świata.[99]
- Nie do innej denominacji, lecz zgromadzeni w Chrystusie, w jedności z Nim, w społeczności ducha poprzez znajomość Jego Słowa.[100]
- Stan duchowy, uwielbiony.[101]
- Niebiańska stodoła, przemiana w zmartwychwstaniu.[102]
- Nie mamy rozumieć, że żniwo jest już zupełnie zakończone.[103]
Przypisy
- ↑ F-200
- ↑ C-138
- ↑ C-155
- ↑ C-138
- ↑ R-4635:6, PD-59
- ↑ R-5049:1
- ↑ R-4635:3
- ↑ R-4653:3
- ↑ NS93-6-{{{3}}}
- ↑ D-61
- ↑ NS94-4-{{{3}}}
- ↑ NS389-1-{{{3}}}
- ↑ NS94-4-{{{3}}}
- ↑ C-154
- ↑ NS49-3-{{{3}}}
- ↑ R-457:5
- ↑ A-237, B-15, R-4635:6, Szablon:OV
- ↑ NS626-3-{{{3}}}
- ↑ R-5363:4
- ↑ SM-287, R-5049:2, R-5018:6, R-4891:5, NS627-2-{{{3}}}
- ↑ R-5049:2
- ↑ D-578
- ↑ R-5049:2, R-580:4, R-236:3, R-223:1
- ↑ R-593:3
- ↑ Q-320.3
- ↑ D-31
- ↑ R-5950:5
- ↑ B-233, HG-52, HG-55, HG-70
- ↑ NS21-3-{{{3}}}
- ↑ NS626-5-{{{3}}}
- ↑ C-135
- ↑ R-34:2
- ↑ R-375:5
- ↑ {R|767|5}}
- ↑ R-969:6
- ↑ R-1073:5
- ↑ R-2237:6, B-234
- ↑ R-885:2
- ↑ R-198:5
- ↑ R-5950:1
- ↑ B-150
- ↑ B-150
- ↑ B-150
- ↑ R-600:3
- ↑ R-986:4
- ↑ C-137
- ↑ D-601
- ↑ C-140, Q-317.4, R-4636:1
- ↑ R-4636:1
- ↑ SM-287
- ↑ B-234, R-3770:4
- ↑ R-4636:4
- ↑ R-5761:2
- ↑ R-580:4
- ↑ R-2277:1
- ↑ C-142
- ↑ R-2237:6
- ↑ R-920:6
- ↑ R-878:6
- ↑ R-1828:1
- ↑ C-141
- ↑ R-3770:4
- ↑ R-3771:1
- ↑ R-1828:1, Q-317.4
- ↑ C-140
- ↑ R-4636:1
- ↑ R-1488:2
- ↑ R-3497:4
- ↑ Q-318.4
- ↑ C-141
- ↑ R-375:4
- ↑ C-142
- ↑ R-4636:1
- ↑ R-5049:2
- ↑ B-105, C-146, C-148, F-200, R-5916:3, R-4644:2
- ↑ C-140, R-3771:4
- ↑ R-4636:4
- ↑ Szablon:CR
- ↑ R-2634:4
- ↑ R-3566:6
- ↑ R-5951:4
- ↑ R-4635:6
- ↑ R-5761:2
- ↑ {R|5761|5}}
- ↑ C-140, Q-318.1
- ↑ C-139
- ↑ R-5256:4
- ↑ B-205
- ↑ B-164, D-601
- ↑ B-164
- ↑ D-601
- ↑ R-3770:4
- ↑ NS390-3-{{{3}}}
- ↑ R-2277:1
- ↑ R-628:4
- ↑ R-20:2
- ↑ H-G23
- ↑ R-4635:6
- ↑ C-212
- ↑ R-2751:4
- ↑ R-2693:2, R-4644:2, R-36862, R-2277:6, F-200, Szablon:CR, HG-272, HG-438, NS21-4-{{{3}}}, NS89-5-{{{3}}}, NS810-2-{{{3}}}
- ↑ R-4635:6, R-5049:2, Szablon:CR, PD-59
- ↑ R-5761:2