Ewangelia św. Mateusza 25:35
25:35 Albowiem łaknąłem, a daliście mi jeść; pragnąłem, a daliście mi pić; byłem gościem, a przyjęliście mię;
Komentarz
- Łaknąłem
- Odkupiciel utożsamia się z odkupioną ludzkością.[1]
- Świat cierpi obecnie głód duchowego pokarmu.[2]
- Będzie wiele możliwości okazania wzajemnej pomocy, współczucia, dorady i zachęty.[3]
- Klasa owiec będzie przejawiać Boży charakter we wzajemnej miłości w czasie największej potrzeby.[4]
- Wszyscy powstaną z grobów bez jakiejkolwiek własności.[5]
- Daliście
- Wszyscy znajdujący się w harmonii z Panem otrzymają przywilej pomocy innym.[6]
- Co pokazane zostało na przykładzie Łazarza, którego Jezus tylko wzbudził z martwych. To uradowani przyjaciele uwolnili Łazarza z grobowych szat i bandaży oraz nakarmili go.[7]
- Dobre uczynki będące wskazówką współczucia, miłości i sympatii.[8]
- W tym czasie poznanie praktycznie wyprze wiarę; wobec czego wiara nie będzie się spotykać z żadną szczególną nagrodą, lecz uczynki będą nagradzane.[9]
- O umiejscowieniu wypełnienia się tej przypowieści w czasie Wieku Tysiąclecia decyduje przesłanka na podstawie której odbywać się będzie osąd: uczynki. Sąd Kościół|Kościoła]] w czasie Wieku Ewangelii odbywa się nie na podstawie uczynków, lecz wiary.[10]
- Uczynki były podstawą Przymierza Zakonu. Posłuszeństwo i uczynki będą także podstawą pozaobrazowego przymierza, „Nowego”.[11]
- Żadne wielkie uczynki nie są przypisane do tego zaszczytu i łaski. Odnowiona ludzkość będzie musiała po prostu przyjść do harmonii z Bożym prawem, Miłością.[12]
- Miłość i jej owoce, dobre uczynki, będzie podstawą na mocy której owce tego wieku będą nagradzane.[13]
- Nie chcielibyśmy, aby ktoś tutaj przybył i przekonał się, że nie ma tu dla niego miejsca przy stole, nie ma gdzie spać i gdzie mieszkać; dlatego więc przygotowalibyśmy wszystko dla niego.[14]
- Wszyscy ci, którzy mają ducha Bożego, ducha miłości, będą szczęśliwi mogąc nieść wieść o pojednaniu do całej ludzkości, otwierać oczy niewidomych, uszy głuchych, wspomagać wszystkich złożonych chorobami grzechu powrócić do harmonii z Bogiem.[15]
- Lekcją dla Kościoła jest to, że Pan nie wymaga abyśmy całkowicie przekształcili nasze ciała, lecz mówi on, że powinniśmy przekształcić nasze umysły, naszą wolę.[16]