Ewangelia św. Mateusza 28:18

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 20:27, 17 sty 2016 autorstwa Mariusz (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Mat.|28:18|BG}} {{Komentarz}} *'''A Jezus przystąpiwszy''' *# Jego ósme ukazanie się po zmartwychwstaniu.<ref>{{R|3905|4}}</ref> *# O ile...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

28:18 Ale Jezus przystąpiwszy, mówił do nich, a rzekł: Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi.

Komentarz

  • A Jezus przystąpiwszy
    1. Jego ósme ukazanie się po zmartwychwstaniu.[1]
    2. O ile możemy to stwierdzić, po raz szósty.[2]
    3. To prawdopodobnie wówczas okazał się ponad pięciuset braciom, o czym wspomina św. Paweł (1 Kor. 15:6). [3]
    4. Nowy organizm, ale ten sam byt; nie ciało, lecz duch; nie słaby, lecz potężny; nie podlegający zniszczeniu, ale niezniszczalny; nie poniżany, lecz w czci.[4]
  • Dana mi jest
    1. Od czasu mego zmartwychwstania jako istota duchowa.[5]
    2. Powstał, mając upoważnienie i możliwości do przeprowadzenia wielkiego dzieła wyzwolenia świata.[6]
    3. Lecz nie jest ona wykonywana aż do chwili, gdy ciało nie stanie się doskonałe poprzez cierpienia i nie połączy się z Głową.[7]
    4. Dopiero gdy wszyscy członkowie Kościoła dopełnią swej ofiary poprzez śmierć, wówczas Chrystus będzie w pełni uprawniony do podjęcia wielkiego dzieła odnowienia wszystkich rzeczy.[8]
    5. On nie miał tej mocy i władzy poprzednio, w czasie ziemskiej służby. Teraz już nie jest objęty ziemskimi ograniczeniami ani ograniczeniami przymierza śmierci.[9]
    6. Chociaż zawsze zajmował zaszczytne miejsce w niebie, to jednak dopiero, gdy Jego posłuszeństwo zostało poddane próbie, poprzez przemianę jego natury na ludzką, gdy został złożony okup, wówczas dana Mu została Jego obecna najwyższa chwała i cześć.[10]
    7. Co zostało pokazane w czci i wyróżnieniach, jakie stały się udziałem Józefa, gdy zasiadł obok Faraona.[11]
  • Wszelka moc
    1. Władza.[12]
    2. Fizyczna i duchowa.[13]
    3. Jako narzędziu i przedstawicielowi Jehowy.[14]
    4. Samo to jest dowodem na okoliczność, że Jezus nie jest już człowiekiem.[15]
    5. Jeżeli Pan nadal jest jedynie człowiekiem, wówczas ciągle jest mniejszym od aniołówHebr. 2:9 [16]
    6. Włączając w to znajomość czasów i chwil w Boskim planie, również wiedzę intuicyjną.[17]
    7. Umierając nic nie utracił, lecz wiele zyskał przechodząc poprzez śmierć.[18]
    8. Nie oznacza to, że Ojciec abdykował lub zrzekł się swej własnej mocy i władzy; raczej należy uznać, że jest On zawsze poza wszelkimi porównaniami. (1 Kor. 15:27) [19]
    9. "On jest Panem wszystkiego” – po swoim Ojcu, ponieważ głową Chrystusa Bóg.1 Kor. 11:3 [20]
    10. Chociaż Jehowa jest głową Chrystusa, to jednak możemy zauważyć, iż sprawia mu przyjemność zaszczycać Syna, czyniąc Go głową wszelkiej zwierzchności i mocy. (Kol. 2:10, Kol. 1:16, Efezj. 1:10 – Diaglott) [21]
    11. Ponieważ upodobał sobie Bóg, żeby w nim zamieszkała cała pełnia boskościKol. 1:19, Kol. 2:9 – aby wszystko, co Bóg czyni, działo się przez Chrystusa, a wszystko, co czyni Chrystus, by było czynione poprzez moc Ojca.[22]
    12. Nie znaczy to, że nasz Pan może pominąć, unieważnić lub naruszyć jakikolwiek element Boskiego prawa i planu.[23]
    13. Nic nie może być uczynione bez jego rozkazu.[24]
    14. Tytuł i władza obiecana przez Ojca, należna Mesjaszowi; która kiedyś była mu przypisywana, teraz stała się faktycznie jego.[25]
    15. On przekazał mu moc i oczekiwaną wcześniej władzę.[26]
    16. Jego ludzka natura, gdy została ofiarowana, nie mogła uczynić nic więcej; lecz nowa natura, zupełnie rozwinięta w zmartwychwstaniu, ma pełną moc.[27]
    17. Moc, władza i potęga zostały nabyte poprzez jego ofiarę, uznaną przez Boga i ogłoszoną człowiekowi poprzez jego zmartwychwstanie.[28]
    18. Ściśle mówiąc, Ojciec oddał wszelki sąd Synowi już od chwili zmartwychwstania naszego Pana. (Jan 5:22) [29]
    19. Jest jedną rzeczą mieć moc, a zupełnie inną używać jej.[30]
    20. Wykonywanie tej władzy jest odroczone w pewnym celu.[31]
    21. W wyznaczonym czasie przejmie potężną władzę swoją i zacznie panować.Obj. 11:17 [32]
    22. Zostanie ona objęta w królestwie. Nieomylne prawa będą surowo egzekwowane. Będą to najsurowsze rządy, jakie świat kiedykolwiek widział, nie będzie żadnej wolności do czynienia złego.[33]
    23. Ostatecznie wszystkie rzeczy zostaną mu poddane.[34]
    24. Oznacza to, że dopiero od swego zmartwychwstania może on być nazwany Wszechmocnym, tak jak w zapisie Obj. 1:8. [35]
    25. Jest to zupełnie inna wypowiedź w porównaniu z poprzednimi stwierdzeniami: Nic nie czynię sam z siebie, lecz tak mówię, jak mnie mój Ojciec nauczył.Jan 8:28 [36]
    26. Tylko sam nasz Pan był w stanie zachować Boskie prawo i odziedziczyć Boską obietnicę.[37]
    27. Byłem umarły, lecz oto żyję na wieki wieków i mam klucze śmierci i piekła.Obj. 1:18 [38]
    28. Chwała Mojżesza przeminęła (2 Kor. 3:7), lecz chwała Chrystusa trwa (2 Kor. 3:11). [39]
    29. Aby wszyscy czcili Syna, jak czczą Ojca.Jan 5:23 [40]
  • Na niebie i na ziemi
    1. Pełnia władzy w zakresie spraw niebieskich i ziemskich; wobec istot niebieskich, jak i ziemskich.[41]
    2. Aby na imię Jezusa zginało się wszelkie kolano na niebie i na ziemi, i pod ziemią.Filip. 2:10 [42]

Przypisy

  1. R-3905:4
  2. R-2808:3
  3. R-2808:3
  4. R-1692:1
  5. C-240, E-281, R-1352:2
  6. Szablon:OV, R-1670:2
  7. D-621
  8. C-240
  9. R-5567:6
  10. R-1514:6
  11. R-2888:2
  12. F-397, R-5587:5
  13. R-61:5
  14. E-59
  15. B-111
  16. R-5223:1
  17. R-2082:5, R-5922:6
  18. R-5625:5
  19. R-2809:4
  20. R-296:3
  21. R-1550:1
  22. R-27:2
  23. R-2809:4
  24. R-2888:3
  25. R-2809:4
  26. R-810:1
  27. R-3951:6, R-713:6
  28. R-810:1
  29. F-397
  30. HG-149
  31. D-621
  32. R-1352:2
  33. R-1163:6
  34. R-1269:6
  35. R-1515:1
  36. R-2318:6, R-745:4
  37. R-3789:5
  38. R-485:3
  39. R-1323:3
  40. R-3161:2
  41. R-5587:5, A-289
  42. A-289, R-5587:6