List do Hebrajczyków 6:20
6:20 Gdzie przewodnik dla nas wszedł, Jezus, stawszy się według porządku Melchisedekowego najwyższym kapłanem na wieki.
Komentarz
- Poprzednik
- Jezus był pierwszym, który wszedł do pozaobrazowego miejsca Świętego i Najświętszego.[1]
- Nasz Pan był pierwszym powstałym z martwych. Pierwszym, jaki przyszedł. Pokłosie Żniwa[2]
- Wszedł za nas
- Wszedł wcześniej.[3]
- Gdy Jezus zwycięsko zakończył swe życie, wszedł za drugą zasłonę do samego nieba – do Miejsca Najświętszego.[4]
- Mamy prawdziwy przybytek, do którego wszedł przed nami prawdziwy Najwyższy Kapłan.[5]
- Czego dowodem stało się błogosławieństwo dnia Pięćdziesiątnicy.[6]
- Jezus
- On jest Głową nasienia obietnicy. My, członkowie Jego Ciała, wkrótce za Nim pójdziemy.[7]
- Nasz Pan objął swój kapłański urząd Melchisedeka indywidualnie, osobiście, w czasie swego zmartwychwstania.[8]
- Porządku Melchisedeka
Typ na większego Melchisedeka, Chrystusa, Głowę i Ciało. R5967:2; Q721:4 Jezus jest Najwyższym Kapłanem według kapłańskiego porządku Melchisedeka, zaś prawdziwi święci Boży od czasu Pięćdziesiątnicy są niższymi kapłanami. SM137:2 Melchisedek nie był kapłanem ofiarującym, lecz kapłanem błogosławiącym, upoważnionym przez swój królewski urząd do udzielania kapłańskich błogosławieństw. Podobnie i Chrystus, jako jego rzeczywisty odpowiednik, nie sprawuje ofiar, lecz jest Kapłanem błogosławiącym. SM139:3 Król, by królować, kapłan, by pouczać, błogosławić, podnosić i uzdrawiać – łączący to w całość. CR459:6; Q550:5; SM143:1 Kapłaństwo Aaronowe było tak dobrze ustanowione, że Żydzi uważali je za jedyne kapłaństwo. Było konieczne, aby Apostoł wskazał na wyższy porządek kapłaństwa niż to, za które było uważane kapłaństwo Aaronowe. SM136:2 Aaron i jego synowie nie wyobrażali wyższego kapłaństwa, które Bóg miał na myśli, gdy ustanawiał kapłaństwo Lewickie. Wyższy porządek kapłański był pokazany w Melchizedeku. R5460:6; SM137:T, 138:1, 141:1 Musi istnieć kapłaństwo według porządku Melchizedeka i musi być ono wyższe nad Aaronowe, z uwagi na Bożą przysięgę i z uwagi na fakt, że będzie ono trwałym następcą. SM141:2 Boskie rozrządzenie uznaje jedynie kapłaństwo według porządku Aarona i Melchisedeka. Każdy inny porządek kapłański znajduje się poza Boską ordynacją i w konsekwencji jest niewłaściwe, zwodnicze, niebezpieczne. SM137:1 Na wieki – Dosłownie: „na wiek”. R5967:2; Q721:6