Ewangelia św. Mateusza 6:10

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

6:10 Przyjdź królestwo twoje; bądź wola twoja jako w niebie, tak i na ziemi.

Komentarz

  • Przyjdź Królestwo twoje
    Nasz Pan nauczał, iż „Królestwo Niebios jest u drzwi”. Królestwo w stanie embrionalnym było wtedy u drzwi, ale Królestwo w chwale i mocy wciąż należy do przyszłości.[1]
    Królestwo drogiego Syna Bożego – Królestwo Tysiącletnie – Królestwo Pośredniczące.[2]
    Wraz z ustanowieniem tego Królestwa na świat spłyną błogosławieństwa poprzez Pośrednika i Nowe Przymierze.[3]
    Moje Królestwo nie jest z tego świata (wieku)Jan 18:36 [4]
    Królestwo Mesjańskie ma kilka stopni wprowadzania. Najpierw, podczas parousia ma miejsce wzbudzenie śpiących świętych, następnie, rozliczanie się z żyjącymi członkami jego ciała i ich uwielbienie, następnie panowanie nad światem, objawione w czasie Wielkiego Ucisku. Królestwo Mesjańskie rodzić się będzie w ogromnych trudnościach, „poruszę wszystkie narody tak, że napłyną kosztowności wszystkich narodów i napełnię ten dom chwałą. – Agg. 2:7 Chrystus jeszcze nie przyszedł do swego Królestwa, o które nauczył nas się modlić.[5]
    Prośba ta szybko znajdzie swą odpowiedź, za niedługo wszyscy oni, Chrystus, zostaną zgromadzeni w Królestwie i zasiądą na tronie.[6]
    Wynika z tego, iż:
    1. ono jeszcze nie nadeszło,
    2. że jest częścią Boskiego Planu,
    3. że jest jednym z głównych celów ludu Bożego i całej ludzkości.[7]
    Ustanowienie dawno obiecanego Królestwa Mesjasza jest tuż przed nami i cały czas postępuje naprzód.[8]
    Jest to przyznanie, że wola Boża nie dzieje się na ziemi, że jego Królestwo jako takie jeszcze na ziemię nie dotarło.[9]
    Nie może być ustanowione, dopóki nie zakończy się gromadzenie wybranych.[10]
    Całkowite obalenie wszelkich ludzkich rządów otworzy drogę pełnemu ustanowieniu Królestwa.
    Jego ustanawianie rozpoczęło się w roku 1878.[11]
    Trwając w modlitwie, trwajmy w naszej pracy nad kształtowaniem naszych charakterów, abyśmy okazali się godni miejsca w Królestwie.[12]
    W międzyczasie wielki Król wybiera klasę Oblubienicy, aby była współdziedzicem z jego Synem w tym Królestwie.[13]
    Tęskniąc za Królestwem, które będzie błogosławić świat, tęsknią oni także za obiecanym przywilejem bycia współdziedzicami ze swym Odkupicielem.[14]
    Myśl ta sprawi, iż wszelkie cierpienia i próby obecnego czasu będą wydawać się lekkimi.[15]
    Aby przyszło ono tak szybko, jak tylko będzie to w harmonii z Boskim planem, nie wskazuje to na brak cierpliwości albo na chęć przyspieszenia biegu wydarzeń w stosunku do Boskiego czasu, ale na zainteresowanie w łaskawych elementach planu Ojca.[16]
    Nie jest to wymóg, ale raczej wyznanie wiary w Boskie obietnice, że we właściwym czasie niebiańskie Królestwo będzie ustanowione na ziemi.[17]
    Wszystkie błogosławieństwa pochodzą od Ojca.[18]
    Zdając sobie sprawę z tego, że Królestwo jest tą rzeczą, której potrzebuje cały świat i że on obiecał jego nadejście.[19]
    Gdy odnowienie świata będzie ziszczającym się wielkim dziełem.[20]
    Tak jak pierwszą myślą dzieci Bożych powinno być wspominanie na Boga, jego uwielbienie i oddanie mu czci, tak następna powinna być skierowana na Królestwo chwały, które, według jego obietnicy, ma błogosławić świat.[21]
    Następnie uznajemy Boskie zwierzchnictwo, rządy. Oznacza to, iż nasze serca są poddane woli Bożej.[22]
    Nie powtarzając jedynie „przyjdź Królestwo twoje”, ale faktycznie czekając na nie i wyglądając go.[23]
    Nieomal wszystkie przypowieści naszego Pana i Jego nauki odnosiły się do tego Królestwa.[24]
    Obecne doświadczenia są zwiastunami tego Tysiąclecia.[25]
    Jego panowanie nad całym światem pokazane jest w kamieniu, który uderzył posąg wybudowany przez Nabuchodonozora.[26]
    Lekarstwo na wszelkie choroby i kłopoty, nie tylko nasze, ale i wszystkich ludzi.[27]
    Zarówno Żydzi, jak i wierzący Chrześcijanie nadal uważają, iż Królestwo Mesjańskie jest nadzieją i potrzebą całego świata.[28]
    Przyjazd wielkiego króla do jakiegoś miasta jest sygnałem do ogólnego sprzątania.[29]
    Gdyby Chrześcijaństwo usłyszało przesłanie pozaobrazowego Eliasza, byliby gotowi powitać jego królestwo, modliliby się z serca o to, o co wielu z nich modli się jedynie ustami.[30]
    Boska miłość pozwala obecnie, aby ludzka duma i egoizm niszczyły cywilizację, ponieważ ta właśnie Boska miłość i mądrość we właściwym czasie wykorzysta obecne zniszczenie i naukę, jakie ono ze sobą niesie, aby na ruinach dzisiejszych instytucji ustanowić królestwo drogiego Syna Bożego.[31]
    Którego celem będzie próba dla całego świata, aby opowiedział on się na podstawie swej wiedzy i nabytego doświadczenia, czy wybiera sprawiedliwość i nagrodę wiecznego życia, czy grzech z jego karą, drugą śmiercią.[32]
    Nie królestwo, za które papiestwo uznało minione tysiąclecie, ani to, które uznają niektórzy umiarkowani protestanci, twierdząc, że Jezus ustanowił je w dniu Pięćdziesiątnicy.[33]
    Podczas gdy cieszymy się naszą wspaniałą ziemią i jej wspaniałymi błogosławieństwami, cieszmy się także tym, że częścią Boskiej obietnicy, danej rodzajowi ludzkiemu, jest lepszy rząd i jeszcze lepsze warunki.[34].
  • Bądź
    W odniesieniu do wszelkich spraw życiowych.[35]
    Prawość i prawda musi i na pewno przeważy, gdy nasze Królestwo zostanie ustanowione, jakkolwiek słabe mogą być teraz głosy podnoszone w ich obronie.[36]
    Uznając i doceniając w ten sposób fakt, iż obecne zło nie pochodzi z Jego woli ani nie jest częścią jego rządów.[37]
    Mając w ten sposób nadzieję, iż będzie rządziła w jego sercu według jego najlepszych zdolności, w tych ziemskich warunkach, nawet jak ma nadzieję, iż będzie ona udoskonalona w Królestwie.[38]
    Jeżeli modlimy się w ten sposób, powinniśmy i żyć w ten sposób.[39]
    Powinniśmy mieć na pamięci Boską obietnicę, że ostatecznie poprzez Królestwo Mesjańskie grzech i śmierć zostaną pokonane, a każde kolano się ugnie i każdy język będzie wyznawał chwałę Pana.[40]
    Mamy powiedziane, iż Mesjasz będzie królował, dopóki nie podporządkuje sobie wszelkiej niesubordynacji. 1 Kor. 15:25,26 Szablon:OV</ref>
    Tysiąc lat upłynie, zanim wola Boża będzie realizowana na ziemi tak, jak jest w niebie.[41]
  • Wola twoja
    W odniesieniu do wszelkich spraw życiowych.[42]
    Obecnie nie widać jej wykonywania w ziemskich sprawach.[43]
    Wskazuje to na fakt, że zaprzestaliśmy wykonywania naszej własnej woli.[44]
    Nie jest naszą rzeczą, aby szukać możliwości realizacji naszej woli w niebie i na ziemi, ale raczej powinniśmy uznać niedoskonałość naszego osądu i modlić się - „Bądź wola twoja”.[45]
    Królestwo Mesjańskie będzie monarchią bardzo ekskluzywną i arystokratyczną monarchią. Będą to rządy autokratyczno – teokratyczne; wola podmiotów tej monarchii nie będzie brana pod uwagę w najmniejszym stopniu.[46]
    Czasami zwodzimy samych siebie, zdając się mówić: „Zaakceptuj moją wolę na ziemi tak, jak ja akceptuję Twoja wolę w niebie.”[47]
  • Jak w niebie
    Nowymi duchowymi niebiosami przyszłości będzie Chrystus i Kościół w Boskiej chwale i mocy.[48]
    Czy Boska wola jest realizowana w Chrześcijaństwie „na ziemi tak, jak i w niebie”? Z pewnością nie.[49]
    Nikt nie odważyłby się stwierdzić, że nawrócenia całego świata na obecną formę chrześcijaństwa byłoby odpowiedzią na tę prośbę.[50]
    Królestwo Mesjasza sprawi na całą wieczność, że wola Boża będzie realizowana na ziemi tak doskonale, tak jak teraz jest w niebie.[51]
  • Tak i na ziemi
    Nową ziemią będzie nowy porządek społeczny, który będzie wówczas zaprowadzony pod kierownictwem nowych niebios.[52]
    Nie mamy być beztroskimi, jeżeli chodzi o interesy świata jako całości.[53]
    Wielu Chrześcijan chyba zapomniało o wadze tych słów.[54]

Przypisy

  1. R-1908:3, R-2231:1, R-4410:4, B-14
  2. NS729-5-{{{3}}}, NS744-1-{{{3}}}
  3. NS557-6-{{{3}}}
  4. NS623-6-{{{3}}}
  5. NS575-6-{{{3}}}
  6. NS191-6-{{{3}}}
  7. HG-438
  8. B-363
  9. R-2253:1, R-5761:6, R-5710:4, R-4786:2, NS691-2-{{{3}}}
  10. Szablon:CR, Q-523.5, NS664-3-{{{3}}}, NS831-4-{{{3}}}, HG-234, HG-178, HG-145, HG-115
  11. R-1908:3
  12. R-5762:2, R-3352:4
  13. NS465-6-{{{3}}}, NS803-2-{{{3}}}, NS661-5-{{{3}}}
  14. R-3806:5, R-3352:4, NS451-2-{{{3}}}, NS389-1-{{{3}}}, NS235-1-{{{3}}}, NS141-5-{{{3}}}
  15. R-3352:4, NS236-2-{{{3}}}
  16. NS683-3-{{{3}}}
  17. R-2253:1, R-2005:1
  18. E-45
  19. R-5624:5
  20. NS102-3-{{{3}}}, NS184-5-{{{3}}}
  21. R-3352:3
  22. R-5022:2
  23. R-5624:6
  24. NS606-3-{{{3}}}, NS627-1-{{{3}}}
  25. NS187-6-{{{3}}}, NS672-5-{{{3}}}
  26. NS27-6-{{{3}}}, NS57-5-{{{3}}}
  27. R-3352:3, R-5602:1, SM-103
  28. Szablon:OV
  29. NS852-6-{{{3}}}
  30. NS143-5-{{{3}}}
  31. NS13-5-{{{3}}}
  32. NS860-2-{{{3}}}
  33. HG-271
  34. NS665-6-{{{3}}}
  35. SM-371, Szablon:CR
  36. R-3068:4
  37. R-1781:6, R-1273:4
  38. R-3352:5
  39. C-22
  40. R-5049:3
  41. Szablon:CR, R-5768:5, SM-502; Q-6.T, Szablon:OV
  42. SM-371
  43. R-1781:2
  44. R-5833:5, R-3352:4
  45. NS648-2-{{{3}}}
  46. Szablon:OV
  47. NS673-5-{{{3}}}
  48. PD-94
  49. HG-272
  50. C-178
  51. Szablon:OV, Szablon:OV
  52. PD-94
  53. NS644-2-{{{3}}}
  54. B-13