List św. Pawła do Kolosan 1:24
1:24 Który się teraz raduję w doległościach moich dla was i dopełniam ostatków ucisków Chrystusowych na ciele mojem za ciało jego, które jest kościół.
Komentarz
- Teraz raduję się:
- Apostoł Paweł uznawał za radość, gdy mógł przechodzić przez doświadczenia, ponieważ wiedział, że przyczyni się to do wypracowania w jego charakterze owoców ducha świętego, a w ten sposób przygotuje go do Królestwa.[1]
- Zamiast mówić do siebie i innych: „Czynię więcej, niż wynika to z mojego udziału w dziele Ewangelii, ktoś z was powinien tu przyjść i pomóc mi”, on zajął inne stanowisko. Oświadczył, że zależy mu bardzo na dopełnieniu tyle, ile to tylko możliwe, ucisków Chrystusa.[2]
- Z cierpień:
- Współdziedzicami Chrystusa, jeśli tylko razem z nim cierpimy – Rzym. 8:17[3]
- My, jego „bracia”, mamy przywilej dopełnić wymiaru Jego cierpień, jako członkowie Jego Ciała.[4]
- Św. Paweł chciał być wraz z Panem uczestnikiem w obecnych cierpieniach, aby móc być wraz z Nim uczestnikiem w nadchodzącej chwale.[5]
- Niewiedza i zaślepienie serca oraz umysłu leżą u podstaw wszelkich cierpień Chrystusa, dopóki Ciało nie dopełni pozostałych cierpień swej Głowy.[6]
- Jeśli z nim wytrwamy, z nim też królować będziemy – 2 Tym. 2:12.[7]
- Cierpienia, jakie na siebie sprowadzamy przez wierność naszemu przymierzu. To nie są cierpienia z powodu Adama.[8]
- Pamiętając o przywództwie Chrystusa, wykazując troskę i zainteresowanie słabymi i pokornymi, będziemy mieć więcej sposobności cierpienia wraz z Nim i naszymi współczłonkami Ciała, pomagając im nieść ich ciężar.[9]
- Dziękujmy za to, że jesteśmy uznani za godnych ponoszenia niektórych z cierpień Chrystusa.[10]
- Gdy zakończą się cierpienia, przyjdzie chwała.[11]
- Przekazie przez Jezusa kielicha uczniom i zachęcenie ich do picia z niego, było zaproszeniem do udziału w Jego cierpieniach.[12]
- Podczas gdy Kościół jest ciągle w ciele, cierpienia Chrystusa w ciele ciągle trwają i nie zakończą się, dopóki ostatni członek nie zostanie uwielbiony.[13]
- Z pewnością Biblia nie zawiera sugestii, że Ciało będzie wolne od cierpień podobnych do cierpień Głowy.[14]
- Gdy wszystkie cierpienia Chrystusa (Głowy i Ciała) dobiegną końca, popłyną wody życia, a ktokolwiek będzie chciał, będzie mógł z nich pić darmo i żyć wiecznie.[15]
- Wiek Ewangelii jest wiekiem cierpienia, które rozpoczęły się osobistymi cierpieniami Chrystusa, a które nie zakończą się, dopóki my, członkowie Jego Ciała, nie dopełnimy ich miary.[16]
- Za was – Cierpienia Chrystusa i zapieranie się samego siebie nie były za Jego własne grzechy, lecz za grzechy innych; podobnie jest z członkami Jego Ciała.[17]
- Dopełniam:
- Oddajemy się naszemu Panu, a On, jako Boży Najwyższy Kapłan, ofiarowuje nas jako część swej własnej ofiary. Jest to część naszego przymierza.[18]
- Mamy przywilej wejść w to samo przymierze ofiary, w które wszedł Jezus.[19]
- Zaproszenie skierowane do Kościoła, który obecnie kandyduje na członków Królewskiego Kapłaństwa w dziele błogosławienia i podnoszenia ludzkości.[20]
- Parousja Chrystusa się rozpoczęła, chociaż to nie dobiegło końca.[21]
- Bóg przewidział i zapewnił ten udział Kościoła.[22]
- Gdy ostatni członek Ciała Chrystusowego zakończy cierpienia z Panem, Wiek Ewangelii dobiegnie końca, a pozaobrazowy Dzień Pojednania się skończy.[23]
- Kładąc życie w Jego służbie dla braci.[24]
- Składając swe ciała ofiarą żywą – Rzym. 12:1[25]
- Umrzecie jak Książę Jezus, w ofierze (Psalm 82:6-7).[26]
- Chrystus musi cierpieć i wejść do chwały jako Kapłan Melchisedek, zaś Jego wierni naśladowcy muszą iść w Jego ślady.[27]
- Świat musi poczekać, aby odnieść korzyść ze śmierci Chrystusa, dopóki się to nie skończy.[28]
- Jako przedstawiciele Chrystusa w ciele.[29]
- Będąc posłusznymi nawet „aż na śmierć”.[30]
- Jako członkowie Ciała Chrystusa, Nowe Stworzenie.[31]
- Członkowie Ciała Chrystusa muszą najpierw zakończyć swój bieg i złożyć swe życie, zanim wielkie dzieło tego Dnia Pojednania, Wieku Ewangelii, zostanie osiągnięte.[32]
- Jest pewna część ofiary za grzech, która ma być dopełniona przez Kościół.[33]
- Tak jak miało to miejsce z Chrystusem, tak i z członkami Jego Ciała; częścią Planu Bożego jest to, aby przyszły zgorszenia.[34]
- Jest naszym błogosławionym przywilejem, aby pocieszać się wzajemnie, w próbach, jakie mają miejsce w czasie dopełniania niedostatku udręk Chrystusowych.[35]
- Trwa to w czasie całego Wieku Ewangelii; Jezus został ukrzyżowany przez siły zła, oddając siebie jako ofiara za grzech; zaś członkowie Jego Ciała cierpią wraz z Nim.[36]
- To jest nasza misja.[37]
- Chociaż nasza ofiara nie jest częścią ceny okupu, to jednak jest ona składana na rzecz martwego i umierającego świata.[38]
- Mając udział w urąganiach tych, którzy mu urągali.[39]
- W ten sposób poświęceni, zaręczeni będący w ciele, przedstawiają Chrystusa w ciele; a w swych codziennych ofiarach dopełniają niedostatków.[40]
- Mieć udział z Jezusem w składaniu ofiary za grzechy, będąc najpierw usprawiedliwionymi przez Jego ofiarę.[41]
- Zaproszenie złożone przez Jezusa swoim uczniom do picia z Jego kielicha było zaproszeniem do udziału w Jego cierpieniach.[42]
- Wpływ panowania Szatana na świętych.[43]
- Spożywamy naszego Baranka z gorzkimi ziołami prób i cierpień zła w obecnym wieku.[44]
- Jest to powód, dla którego Wiek Ewangelii trwa pomiędzy śmiercią Jezusa a błogosławieniem świata.[45]
- Kompletując dzieło Głowy „za lud” - świat.[46]
- Tak jak ofiara kozła dopełniła ofiary pojednania i ofiary za grzech w obrazie, tak nasza Głowa, gdy zakończyły się jej własne cierpienia, pozostawiła nieco cierpień (w porównaniu do Jej cierpień), aby stały się one naszym udziałem jako Jego Ciała.[47]
- Choć niekiedy mogą być one ciężkie.*[48]
- Za cokolwiek cierpiał Chrystus, św. Paweł chciał mieć w tym swój udział; Jezus umarł jako ofiara za grzech.[49]
- Jedno z zaproszeń kierowanych Kościołowi, który obecnie zdobywa kwalifikacje na członków Królewskiego Kapłaństwa.[50]
- Gdyby Kościół w obecnym życiu miał cały czas przed oczami wspaniałe rzeczy, jakie Bóg dla niego przygotował, wówczas z radością brałby udział w Jego ofierze.[51]
- Umowa polega na tym, że o ile będziemy cierpieć wraz z Nim, nie inny rodzaj cierpień lub coś innego, wówczas będziemy z Nim królować.[52]
- Doświadczenia poświęconych są ich wspólnotą, społecznością w krwi Chrystusa.[53]
- Wielki Arcykapłan przyjmuje nas jako członków swego Ciała i uznaje nasze cierpienia dla sprawiedliwości za część swych własnych cierpień.[54]
- Rozumna służba.[55]
- Przez ofiarowanie ziemskich interesów i praw, będąc przyjętym przez Ojca, dopełniając swego udziału w ofierze Chrystusa.[56]
- Nasz Pan rozpoczął ofiarowanie i - przyjmując wierzących za swych członków - czyni to pod warunkiem, że oni będą ofiarowani.[57]
- Mając udział z Chrystusem w dziele pieczętowania Nowego Przymierza.[58]
- Doświadczyć chrztu Jego woli, Jego serca w śmierć z Chrystusem i będąc powołanym do członkostwa w Jego Kościele.[59]
- Na ciele moim:
- Nasz Pan przyjmuje ciało swych naśladowców za swoje.[60]
- Tak jak poświęcenie pozaobrazowego kapłaństwa wymaga zakończenia Wieku Ewangelii, tak i ofiara za grzech: rozpoczęła się od Głowy, zaś członkowie jego Ciała dopełniają pozostałej miary cierpień (2 Kor. 1:7).[61]
- Niedostatku:
- Tak jak kozioł dopełniał niedostatków ofiary za grzech, dokańczając ofiarę rozpoczętą przez cielca, tak również Małe Stadko, naśladowcy Jezusa.[62]
- Kościół, tak jak jego Wódz, powinien być uczyniony doskonałym jako istoty duchowe, przez cierpienie w ciele jako ofiara za grzech.[63]
- Św. Paweł powiedział, że jest gotowy i chętny dopełnić tyle, ile tylko będzie możliwe, w niedostatkach cierpień Chrystusa.[64]
- Będąc przyjętymi przez przypisanie zasługi Chrystusa, wchodzimy w to samo przymierze ofiary, co Jezus.[65]
- W ten sposób cierpiąc wraz z Nim w obecnym czasie, zostaną wkrótce uwielbieni w Jego Królestwie.[66]
- Uczestnictwo Kościoła w ofierze za grzech za świat nie wynika z żadnej konieczności, która by powstała, lecz wyłącznie z Boskiego rozporządzenia.[67]
- Gdy skończyły się cierpienia Chrystusa, Głowy, rozpoczęły się cierpienia „Ciała Chrystusowego”.[68]
- Pokazuje to udział wszystkich członków Ciała Chrystusowego w cierpieniach naszej Głowy.[69]
- Jezus przypisuje obecnie swoją zasługę małej klasie, aby jej członkowie mogli być przyjęci przez Ojca i mogli mieć przywilej udziału w Jego cierpieniach.[70]
- Jaki był Boski plan względem Mistrza, taki jest Boski plan względem Jego członków.[71]
- Z tego punktu widzenia pierwsza obecność Chrystusa – w ciele – była stopniowa, obejmując okres niemal dziewiętnastu stuleci.[72]
- W ofiarach codziennych zaręczonych, którzy – w ciele – przedstawiają Chrystusa.[73]
- To dzieło będzie postępować między ludźmi tego świata, gdy wszyscy członkowie „Ciała” dopełnią niedostatków cierpień Chrystusa.[74]
- Być “zbawionym” znaczy mieć wszystkie pragnienia ciała (właściwe jak i grzeszne) w uległości, składane codziennie na Bożym ołtarzu tak, abyśmy dopełnili niedostatków cierpień Chrystusa.*[75]
- Najwyraźniej pokazane w ofiarach Dnia Pojednania, (3 Mojż. 9:1-24; oraz 3 Mojż. 16:1-35[76]
- Oblubienica nosi tutaj krzyż wraz z Chrystusem, a gdy każdy członek tego Ciała stanie się żywą ofiarą, wówczas ofiara pojednania zostanie zakończona.[77]
- Skoro kozioł był składany na ofiarę po cielcu, to czy Kościół ma nie iść za swą Głową?[78]
- Adam i Ewa byli jednym w przestępstwie, Jezus Chrystus i Jego Oblubienica są jednym w odkupieniu świata.[79]
- Wkrótce Ciało zakończy swe dzieło.[80]
- Tak jak ofiara kozła dopełniła ofiary pojednania i ofiary za grzech w obrazie, tak nasza Głowa, gdy zakończyły się jej własne cierpienia, pozostawiła nieco cierpień, aby stały się one naszym udziałem jako Jego Ciała.[81]
- Jeżeli z Nim cierpimy, będziemy z Nim królować (Rzym. 8:17; Kol. 3:4).[82]
- Ciało poświęconych zostało uznane za ciało Jezusa i cierpi przez cały wiek.[83]
- Udręk:
- Samoofiara, samozaparcie, niesienie krzyża.[84]
- Kościół dzieli nie tylko Pańskie cierpienia dla sprawiedliwości, ale ma też obiecany udział w chwale swego Pana (1 Piotra 5:9).[85]
- Osoba taka musiała doświadczyć chrztu woli i serca w śmierć z Chrystusem, a w ten sposób zostać uznana za członka Jego Kościoła, który dopełnia niedostatku udręk Chrystusowych.[86]
- Jeżeli pragniemy tego przywileju, musimy stawić nasze ciała jako żywe ofiary, tak jak On stawił swoje.[87]
- Przywilej dzielenia kielicha Pańskiego nie należy do świata; wszelka możliwość brania udziału w Jego cierpieniach i chwale zakończy się, gdy Kościół zostanie uwielbiony.[88]
- Ponieważ nasz Szablon:Pan Jezus przyjmuje ciało swych naśladowców za swoje, o Kościele jest powiedziane, że dopełnia niedostatku udręk Chrystusowych.[89]
- Ci, którzy mają być wywyższeni do [Boska Natura|Boskiej natury]] i chwały, mają w szczególny sposób wykazać się lojalnością, pokorą i samoofiarą.[90]
- Ponieważ On musi cierpieć, sprawiedliwy za niesprawiedliwych, podobnie Jego członkowie, usprawiedliwieni przez wiarę, muszą podobnie cierpieć, sprawiedliwi za niesprawiedliwych.[91]
- Gdy wszystkie te cierpienia się zakończą, nastąpi wspaniałe dzieło Wieku Ewangelii.[92]
- Gdy cierpienia Chrystusa się zakończą, nastąpi uwielbienie.[93]
- Te pozaobrazowe cierpienia obejmują cały Wiek Ewangelii.[94]
- Już niedługo, gdy zabrzmi Siódma Trąba, ogłoszone zostanie pojednanie za grzechy świata, z proklamacją wyzwolenia dla wszystkich ludzi.[95]
- Gdy przyjdą prześladowania, mamy uznać je za część kielicha, składając dziękczynienie za to, że zostaliśmy uznani za godnych cierpienia.[96]
- Ciało tak jak Głowa musi być poddane dyscyplinie cierpienia, a w ten sposób uznane za godnego królowania wraz z Nim.[97]
- Cierpienia Chrystusa, do udziału w których zaproszeni w ciągu Wieku Ewangelii zostali wszyscy wierzący oczyszczeni Jego krwią, już wkrótce się zakończą.[98]
- Mając udział w społeczności krwi i ciała Chrystusa.[99]
- Mając udział w cierpieniach Chrystusa, a nie w innego rodzaju cierpieniach, kładąc nasze życie przez okazywanie lojalności względem braci.[100]
- Ktokolwiek będzie miał duży udział w cierpieniach Chrystusa, ten będzie miał duży udział w chwale, jaka potem nastąpi.[101]
- Głowa, Arcykapłan oraz niżsi kapłani, radują się mogąc tak czynić.[102]
- Chrystusowych:
- Ponieważ Bóg przyjął was przez Chrystusa, wasze cierpienia są policzone jako część Jego cierpień.[103]
- Musimy stawić nasze ciała jako żywą ofiarę, tak jak On stawił swoje.[104]
- Nasze fizyczne niedoskonałości wynikające z dziedziczenia, nie są cierpieniami Chrystusa. O cierpieniach Chrystusowych powinniśmy mówić jako o cierpieniach dobrowolnych, a nie niedobrowolnych.[105]
- Pogrzebani tedy jesteśmy wraz z nim przez chrzest w śmierć – Rzym. 6:4.[106]
- Umarliśmy z Chrystusem – Rzym. 6:8, stając się podobnym do niego w jego śmierci – Filip. 3:10.[107]
- Kościół wraz ze swą Głową jest „jednym chlebem” łamanym w czasie Wieku Ewangelii.[108]
- Ponieważ Bóg przyjął was przez Chrystusa, wasze cierpienia są zaliczane jako część Jego cierpień.[109]
- Upadamy jak jeden z książąt, jak drugi Adam, jako członkowie Ciała Chrystusa.[110]
- Za ciało jego:
- I my winniśmy życie oddawać za braci – 1 Jana 3:16.[111]
- Niebiański Ojciec zamierzył, aby Jezus nie był sam, ale żeby On był Głową Kościoła, Ciała.[112]
- Miara naszej miłości dla Pana będzie wskazana naszą miłością dla współczłonków Jego ciała.[113]
- Arcykapłan po złożeniu swej własnej ofiary otrzymał polecenie: Złóż też ofiarę ludu [kozioł] i dokonaj przebłagania za nich [cały Izrael], tak jak rozkazał Pan – 3 Mojż. 9:7.[114]
- Za Ciało Chrystusa; służymy Kościołowi, a nie światu.[115]
- Którzy wzięli swój krzyż, aby iść w ślady Ukrzyżowanego – Ciało Chrystusa.[116]
- Prawowierne dzieci Boże mogą być poznane przez ofiarowanie się dla wszystkich, którzy miłują i służą prawdzie.[117]
- Zwróćmy uwagę na pragnienie św. Pawła, aby się znaleźć w nim – Filip. 3:9, oraz na to, jakim kosztem ubiegał się o członkostwo w tym „Ciele” oraz w najwyższym zmartwychwstaniu, jakie będzie udziałem Ciała.[118]
- W stosunku do Kościoła Jezus nazywany jest Głową. Głowa cierpiała najpierw, a potem Ciało „zważa” na Niego i Jego przykład.[119]
- Wszyscy zjednoczeni z Nim przez wiarę i poświęcenie.[120]
- Dowodem na to, że przeszliśmy ze śmierci do żywota jest to, że miłujemy braci.[121]
- Którym jest Kościół
- Jezus był Głową i poprzednikiem Kościoła Chrześcijańskiego, którym jest Ciało, a w związku z tym nikt przed Nim nie był członkiem Kościoła.[122]
- Których imiona są zapisane nie na ziemskich zwojach, ale w niebie.[123]
- Który Go przedstawia.[124]
- Jezus nie kładł swego życia dzień po dniu w służbie dla świata, lecz w służbie dla Bożego narodu wybranego, Izraela, a zwłaszcza tych, którzy byli prawdziwymi Izraelitami.[125]
- Jezus zastosował swe ziemskie prawa do życia na rzecz Kościoła. Następnie, przejdą one przez Kościół na Izrael, a za jego pośrednictwem, na świat.[126]
- Jezus oddał swe życie za Kościół.[127]
- Jest jeden prawdziwy Kościół; inne organizacje zwane kościołami nie są uznawane za takie przez Boga.[128]
- W najwęższym znaczeniu są nim ci, którzy wypełniają swe przymierze i dopełniają ofiary.[129]
Przypisy
- ↑ R-5951:5
- ↑ R-5951:5
- ↑ E-146; F-632; R-5079:4; R-2787:2; R-2511:1
- ↑ T-42
- ↑ R-5951:5
- ↑ R-5872:2
- ↑ R-5392:1; R-5192:6; R-5079:3; R-2787:2
- ↑ R-5117:4
- ↑ R-2824:2
- ↑ R-2782:1
- ↑ R-2373:5
- ↑ R-2272:2; R-1637:2
- ↑ R-2201:2
- ↑ R-2000:3
- ↑ R-334:4
- ↑ R-157:2
- ↑ E-234
- ↑ F-466; NS78-5-{{{3}}}
- ↑ R-5690:5; R-218:4
- ↑ R-5079:4
- ↑ R-4543:3
- ↑ R-4495:6
- ↑ R-4397:3
- ↑ R-3526:5
- ↑ R-3318:6; NS475-1-{{{3}}}
- ↑ R-3175:3
- ↑ R-3115:5; SM-144
- ↑ R-3088:6
- ↑ R-2924:2
- ↑ R-2778:1
- ↑ R-2908:4; R-2434:5; R-2373:5
- ↑ R-2511:1
- ↑ R-2474:6
- ↑ R-2469:4
- ↑ R-2448:6
- ↑ R-2434:5
- ↑ R-2415:4
- ↑ R-1987:1
- ↑ R-1911:3
- ↑ R-1387:1
- ↑ R-648:6
- ↑ {{R|540|4}; R-467:1
- ↑ R-492:3
- ↑ R-467:4
- ↑ R-283:2
- ↑ R-150:2
- ↑ R-80:4
- ↑ R-28:1
- ↑ Q-676.3
- ↑ Q-376.3
- ↑ Szablon:CR
- ↑ Szablon:CR
- ↑ NS298-2-{{{3}}}
- ↑ NS421-4-{{{3}}}
- ↑ NS501-1-{{{3}}}
- ↑ NS698-1-{{{3}}}
- ↑ NS716-6-{{{3}}}
- ↑ NS289-5-{{{3}}}
- ↑ NS53-4-{{{3}}}
- ↑ R-5173:4
- ↑ T-50
- ↑ T-66; R-4475:5; R-1871:6; R-729:6
- ↑ T-80
- ↑ R-5951:5
- ↑ R-5690:5
- ↑ R-4832:5
- ↑ R-4747:6
- ↑ R-4710:5
- ↑ R-4475:4
- ↑ R-4747:2
- ↑ R-4398:5
- ↑ R-3192:6
- ↑ R-1387:1
- ↑ R-1364:2
- ↑ R-1151:4
- ↑ R-514:1
- ↑ R-252:6
- ↑ R-245:3
- ↑ R-150:2
- ↑ R-147:3
- ↑ R-80:4
- ↑ SM-783
- ↑ SM-360
- ↑ R-4434:3
- ↑ E-42
- ↑ F-446
- ↑ R-5392:1
- ↑ R-5342:3; R-2201:2
- ↑ R-5173:4
- ↑ R-5147:4
- ↑ R-4352:6
- ↑ R-4310:2
- ↑ R-3683:3; R-2373:5; R-1364:2
- ↑ R-3318:6
- ↑ R-3115:4
- ↑ R-2782:1
- ↑ R-1988:2
- ↑ R-1231:4
- ↑ R-611:6
- ↑ Q-10.2
- ↑ Szablon:CR
- ↑ NS625-2-{{{3}}}
- ↑ Q-678.T
- ↑ R-5392:1
- ↑ R-5117:4
- ↑ F-446
- ↑ C-239
- ↑ R-5192:5
- ↑ Q-678.T
- ↑ C-239
- ↑ F-633; R-4492:2; R-4128:5; R-2824:2; NS254-4-{{{3}}}
- ↑ R-5391:6
- ↑ F-468
- ↑ T-80
- ↑ R-3586:3; Q-11.T
- ↑ R-1964:3
- ↑ R-985:4
- ↑ R-827:6
- ↑ R-218:4
- ↑ NS210-5-{{{3}}}
- ↑ NS79-4-{{{3}}}
- ↑ B-202
- ↑ R-1309:2
- ↑ R-1171:6
- ↑ R-4492:3; Q-676.3
- ↑ Q-676.4
- ↑ Q-677.T
- ↑ R-1102:6
- ↑ R-581:5