Ewangelia św. Mateusza 11:29

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 21:17, 3 lis 2015 autorstwa Mariusz (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Mat.|11:29|BG}} {{Komentarz}} *'''Weźcie na siebie''' *# Zamiast jarzma Zakonu lub Szatana, którym byliście wcześniej związani.<ref>...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

11:29 Weźmijcie jarzmo moje na się, a uczcie się ode mnie, żem Ja cichy i pokornego serca; a znajdziecie odpocznienie duszom waszym;

Komentarz

  • Weźcie na siebie
    1. Zamiast jarzma Zakonu lub Szatana, którym byliście wcześniej związani.[1]
  • Moje jarzmo
    1. Jarzmo oznacza służbę.[2]
    2. Nie jakiekolwiek sekciarskie jarzmo.[3]
    3. Obraz ten pochodzi od wołu zaprzęgniętego do wozu z ładunkiem.[4]
    4. Jezus zapraszał wszystkich Żydów, których postawa serca predysponowała do przystąpienia do Niego.[5]
    5. Przywiążcie samych siebie, swój czas, wpływ, środki, możliwości, wszystko, co macie, do służby dla Pana. To jest zaproszenie, a nie polecenie.[6]
    6. Jarzmo posłuszeństwa Boskiej woli.[7]
    7. On zaprasza nas do siebie i do zupełnego poświęcenia się jemu i jego służbie.[8]
    8. Wszyscy na świecie noszą różnego rodzaju jarzma – polityczne, społeczne, finansowe lub firmowe, grzechu, egoizmu, dumy, itp.[9]
    9. Nowe jarzmo nie może być włożone na stare stworzenie. My nie tylko wypełniamy wymogi prawa, ale czynimy więcej, ale czyni to nowe stworzenie.[10]
    10. Jest jedną sprawą walczyć przeciwko grzechowi, a drugą przyłączyć się do Pana jako jego współpracownicy, aby nasze wątłe siły zostały wzmocnione jego łaska i mocą.[11]
    11. Jarzmo jest zwykle konstruowane dla dwóch, a nasz Pan mówi o nim jako o swoim jarzmie, przez co chce nam dać do zrozumienia, że on także jest sługą.[12]
    12. Nasz Pan był obciążony, ale nie swoimi słabościami, lecz ciężarem sprzeciwu grzeszników wobec niego oraz ciężarem apostołów.[13]
    13. Pan wkłada ciężary i jarzma na tych, którzy obecnie są powoływani, natomiast ma zamiar złamać wszelkie jarzma i zdjąć wszelkie ciężary podczas Wieku Tysiąclecia.[14]
  • I uczcie się ode mnie
    1. Będę twoim partnerem, tuż po drugiej stronie jarzma.[15]
    2. Stańcie się uczniami, apostołami, studentami w szkole Chrystusowej.[16]
    3. Jak nieść jarzmo.[17]
    4. Nie tylko intelektem, ale także i sercem.[18]
    5. Uczcie się dobrych nauk, poprzez które jesteście przygotowywani do przyszłej chwały, czci i nieśmiertelności.[19]
    6. Nie próbujcie kierować się samodzielnie.[20]
    7. Od Niego uczymy się drogi, od Niego czerpiemy Jego błogosławionego ducha; uczymy się pokory, która gardzi brakiem poniżenia.[21]
    8. Dopóki nie przyjmiemy Pana do naszego życia, jako naszego towarzysza, zaufanego przyjaciela, doradcę, pocieszyciela i przewodnika na równi z Odkupicielem i Panem, dopóty nie pojmiemy tych nauk, które dają radość.[22]
  • Jestem cichy
    1. Tajemnicą odpocznienia jest cichość i łagodność ducha.[23]
    2. Pokora umysłu i serca była pod wieloma względami tajemnicą jego sukcesu.[24]
    3. Chętny do nauki. Nawet w jego doskonałości istniały rzeczy, których miał się nauczyć.[25]
    4. Tylko ci, którzy są pokornego i uniżonego serca, są przygotowani, aby uniżyć samych siebie, zdać sobie sprawę z własnej bezwartościowości i konieczności pomocy, a tym samym są gotowi, aby przyjąć Pańską pomoc i wziąć jego jarzmo.[26]
    5. Nasz Pan z bezbłędną precyzją zawsze wybierał cichych do przeprowadzenia wszystkich wielkich dzieł – Mojżesza, proroków, starożytnych świętych, Pana Jezusa, dwunastu apostołów oraz cały Kościół Wieku Ewangelii.[27]
  • I pokornego serca
    1. Ponieważ był on cichego i uniżonego serca, Jezus mógł zignorować swą własną wolę, zaniechać realizowania swych własnych planów i wziąć na siebie jarzmo woli swego Ojca.[28]
    2. Cichy duch pokornie podda się łatwemu jarzmu Boskiej woli i zaprzestanie prób zaspokajania zdeprawowanej ludzkiej woli.[29]
  • Ukojenie dla dusz waszych
    1. Co jest pokazane w siódmym dniu odpocznienia, obchodzonym przez Żydów. Albowiem do odpocznienia wchodzimy my, którzy uwierzyliśmy.Hebr. 4:3 [30]
    2. Odpoczynek od daremnych ambicji i bezowocnej pracy oraz planów, które inni władcy mogliby na nas wymuszać.[31]
    3. Odpoczynek w Nim, naszym bratem w noszeniu jarzma.[32]
    4. Drugi odpoczynek, „drugie błogosławieństwo”, wzrastający pokój i radość w duchu Świętym.[33]
    5. Nie tylko odpoczynek ciała lub odpoczynek umysłu. Każdy w pełni wierzący odpoczywa w pełni, kto zaś wierzy częściowo, częściowo też odpoczywa.[34]
    6. Satysfakcja duszy, pokój Boży, który przewyższa wszelki rozum, będzie panował w naszych sercach.[35]

Przypisy

  1. R-2625:3, R-5885:2
  2. R-5885:2, R-4599:5, R-2625:2, R-1276:2
  3. C-187, R-902:5, NS381-4-{{{3}}}
  4. NS380-4-{{{3}}}
  5. R-5886:1
  6. R-2625:5, R-2268:4
  7. R-4599:6
  8. R-2625:6
  9. R-1961:2
  10. R-5885:5
  11. NS381-1-{{{3}}}
  12. R-2625:3
  13. NS380-3-{{{3}}}
  14. NS379-6-{{{3}}}
  15. R-2625:3
  16. R-5737:3
  17. R-955:5
  18. R-1789:2
  19. Szablon:CR
  20. R-1961:3
  21. R-1276:5
  22. R-1789:2
  23. R-1962:1
  24. R-5186:2
  25. R-5370:2
  26. NS382-6-{{{3}}}
  27. R-1921:1
  28. R-955:6
  29. R-902:2
  30. R-2534:4
  31. R-1276:6
  32. R-5886:2
  33. R-2625:4
  34. R-2534:3, R-2268:1
  35. R-2625:4