List św. Pawła do Kolosan 1:26

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 18:26, 4 lis 2015 autorstwa Dorota (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Kol.|1:26|BG}} {{Komentarz}} *'''Tajemnicę''': *#Kim będzie Wybawiciel ludzkości.<ref>{{A|77}}</ref> *#Że Mesjasz nie będzie jednostką, lecz zbiorowością...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

1:26 To jest, tajemnicę onę, która była zakryta od wieków i od rodzajów, ale teraz objawiona jest świętym jego.

Komentarz

  • Tajemnicę:
    1. Kim będzie Wybawiciel ludzkości.[1]
    2. Że Mesjasz nie będzie jednostką, lecz zbiorowością pod przewodnictwem jednej Głowy.[2]
    3. Boży plan był tajemnicą, aż nadszedł właściwy czas na jego objawienie.[3]
    4. Kościół nie jest dodatkiem lub uzupełnieniem Bożego planu.[4]
    5. Że Bóg w Chrystusie świat z sobą pojednał.[5]
    6. W czasie tego Wieku Ewangelii święte Małe Stadko miało być wybrane spośród ludzi, aby być Oblubienicą Mesjasza i współdziedzicem wraz z Nim w Jego Mesjańskim królowaniu.[6]
    7. Objawioną wyłącznie świętym, a ukrytą przed innymi.[7]
    8. Że poganie również mieli być współdziedzicami wraz z Żydami w tych szczególnych błogosławieństwach Mesjasza.[8]
    9. Kościół, wybierany zarówno z Żydów jak i z pogan, ma być Ciałem Chrystusa, współdziedzicem wraz z nim w Przymierzu Abrahamowym i całym Jego dziedzictwie.[9]
    10. Udział z Chrystusem w Jego cierpieniach, a wkrótce w Jego chwale.[10]
    11. Szczególnie droga łaska, wcześniej nieznana.[11]
    12. Nie będzie zakończona aż do końca tego Wieku Ewangelii, w czasie brzmienia Siódmej Trąby.[12]
    13. Mamy stowarzyszenie, w którym nikt nie może zdradzić jej sekretów – tajemnice Boga.[13]
    14. Ani Abraham, ani nikt inny przez cztery tysiące lat nie wiedział nic o nasieniu duchowym.[14]
    15. Mesjasz użyje swej władzy „restytucyjnej” najpierw w celu zgromadzenia pewnej szczególnej klasy ludzi „rodu wybranego, królewskiego kapłaństwa, narodu świętego”.[15]
    16. Boskim celem są dwa narody Izraela, oba opisane w obietnicy danej Abrahamowi.[16]
    17. Boski program zakłada istnienie Chrystusa składającego się z wielu członków.[17]
    18. Że Jezus miał być Głową albo Arcykapłanem, oraz że Bóg miał wybrać i uświęcić przez ofiarę Jezusa niższych kapłanów.[18]
    19. Stosunkowo niewielu z tych, którzy wymawiają imię Chrystusa, mają jakiekolwiek poznanie Go.[19]
  • Zakrytą od wieków:
    1. Tak jak Bóg zakrył typ i ukrył jego piękno pod zasłonami i szorstkimi, nieatrakcyjnymi skórami, tak chwała i piękno rzeczy duchowych są dostrzegane jedynie przez tych, którzy dołączają do „Królewskiego Kapłaństwa”.[20]
    2. Nasz udział w ofierze pojednania był częścią Bożego rozkazu i pierwszego planu.[21]
    3. Gdy Bóg przez proroków mówił o Mesjaszu jako o Królu na swym tronie, mówił o rzeczach, które miały być tajemnicze dla ludzi, niełatwe do zrozumienia.[22]
    4. Ponieważ nadszedł właściwy czas na objawienie Kościołowi Boskiego planu co do jego udziału wraz z Chrystusem w błogosławieniu wszystkich rodzajów ziemi.[23]
    5. Która miała być objawiona.[24]
    6. Bóg zachowywał swe plany w tajemnicy przed światem i objawiał je stopniowo przed Kościołem.[25]
  • Od pokoleń:
    1. Od wszelkich minionych wieków i nadal jest zakryty, za wyjątkiem szczególnej klasy.[26]
    2. Z greckiego genea, ludzie żyjący współcześnie, jak w zdaniu nie przeminie to pokolenieMat. 14:34.[27]
    3. Dyspensacji.[28]
  • A teraz:
    1. Właściwy czas na objawienie Kościołowi Boskiego planu.[29]
    2. Od czasu Pięćdziesiątnicy.[30]
    3. W tym wieku „dobrej nowiny”.[31]
  • Objawioną:
    1. To jasne objawienie rozpoczęło się po zmartwychwstaniu Chrystusa.[32]
    2. Czas dla ducha świętego, aby objawił Kościołowi to, co wcześniej było tajemnicą.[33]
    3. Na Wiek Ewangelii należy patrzeć jak na okres wtrącony.[34]
    4. Objawiona.[35]
    5. Zaproszenie ewangelii było zupełnie nową propozycją.[36]
  • Świętym jego:
    1. Nam.[37]
    2. Jego Kościołowi, świętym uczonym przez Boga.[38]
    3. I nikomu innemu; jeżeli świętość zaniknie, wraz z nią zaniknie również zrozumienie tajemnicy.[39]
    4. Jego Kościołowi.[40]
    5. Proporcjonalnie do tego, jak są święci.[41]
    6. Jego lud, lecz nie za świat albo za Chrześcijan jedynie z imienia.[42]
    7. Jest właściwe, aby święci o tym wiedzieli, ponieważ odtąd siła tej wiedzy będzie szczególną wartością dla znajdujących się w szczególnych trudnościach i próbach, jakie miały ich spotkać.[43]

Przypisy

  1. A-77
  2. A-82; R-5549:2; Szablon:PŻ; Szablon:PŻ; SM-246
  3. R-5391:3
  4. R-5054:6
  5. R-4841:3
  6. R-4715:2; Szablon:CR
  7. R-4452:5; R-4053:6; Szablon:CR
  8. R-4366:6
  9. R-4310:1
  10. R-3152:6
  11. R-875:5
  12. R-368:3
  13. Szablon:CR
  14. Szablon:CR
  15. Szablon:OV
  16. Szablon:OV
  17. Szablon:OV
  18. NS625-2-{{{3}}}
  19. NS624-5-{{{3}}}
  20. T-127
  21. T-80
  22. R-5391:3
  23. R-2490:2
  24. R-2070:1; R-368:2
  25. R-368:3
  26. A-81
  27. D-603
  28. R-5549:2; R-4715:1; R-4334:3; R-4310:1; R-4053:6; R-4034:5; R-2490:2
  29. R-5391:3; R-2490:2
  30. R-368:2; R-179:4
  31. R-179:4
  32. A-77
  33. R-5391:3
  34. R-4646:3
  35. R-4492:1; R-4310:1; R-368:3
  36. Szablon:CR
  37. R-4841:3
  38. R-4452:5
  39. R-4334:3
  40. R-368:3
  41. Szablon:OV
  42. Szablon:CR
  43. SM-246