List św. Pawła do Rzymian 1:24

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 13:20, 27 sty 2016 autorstwa Mariusz (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Rzym.|1:24|BG}} {{Komentarz}} *'''Dlatego też wydał ich Bóg''' *# Oddał ich, poprzez żądze ich serc skierowane ku nieczystości.<ref>{{D|69}}</ref> *# Bez B...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

1:24 A przetoż podał je Bóg pożądliwościom serc ich ku nieczystości, aby lżyli ciała swoje między sobą,

Komentarz

  • Dlatego też wydał ich Bóg
    1. Oddał ich, poprzez żądze ich serc skierowane ku nieczystości.[1]
    2. Bez Bożej łaski człowiek chylił się ku upadkowi.[2]
    3. W pierwszym rozdziale listu do Rzymian apostoł wskazuje, że Bóg nie był odpowiedzialny za powszechną degradację świata. Ostatni rozdział kończy opisem zniszczenia Szatana pod stopami świętych w czasie tysiącletniego królowania Chrystusa.[3]
    4. Przez pewien czas pozwala im czynić wszelki rodzaj nieczystości. Lecz chociaż Bóg pozostawił ludziom wolność w zakresie wykonywania ich woli, to jednak ich nie opuścił.[4]
    5. Głęboka degradacja, jaka przyszła na człowieka wkrótce po potopie.[5]
    6. Pozwolił człowiekowi iść własną drogą – zatracić się w grzechu i zwodniczych działaniach Przeciwnika, aby kiedyś, w czasie następnego wieku, ludzkość ujrzała, jaką jest rzeczywista natura i wynik grzechu.[6]
    7. Reagując tylko wówczas, kiedy upadek stawał się tak wielki, że czynił życie bardziej szkodą niż łaską.[7]
    8. Za wyjątkiem narodu izraelskiego, który objęty został specjalnym traktowaniem na podstawie przymierza Zakonu.[8]
  • Pożądliwości
    1. Oddając się cielesnym pożądliwością, które prowadziły ich do coraz to większej degradacji i zezwierzęcenia, mimo iż światło natury podpowiadało im, że pożądliwości te nie są właściwe.[9]
  • Nieczystości
    1. Bez samolubnej ambicji lub konieczności jako siły napędowej ludzkości, kierowałaby się ona raczej ku barbarzyńskiemu lenistwu, zadowoleniu raczej z szałasu niż z pałacu, hieroglifów zamiast edukacji.[10]

Przypisy

  1. D-69
  2. F-45
  3. R-2719:2
  4. R-5909:6
  5. R-3139:2
  6. R-5305:1
  7. Szablon:OV
  8. NS702-6-{{{3}}}
  9. HG-354
  10. R-4109:6