List św. Pawła do Rzymian 3:20

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 19:59, 3 lut 2016 autorstwa Mariusz (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

3:20 Przeto z uczynków zakonu nie będzie usprawiedliwione żadne ciało przed oblicznością jego, gdyż przez zakon jest poznanie grzechu.

Komentarz

  • Uczynków zakonu
    1. Uczynki. (Diaglott)[1]
    2. Przedstawionych przez pierwszy górny korytarz w Wielkiej Piramidzie.[2]
    3. Nawet najlepszy z Żydów nie był w stanie wykonać Zakonu.[3]
    4. Otrzymanie Zakonu nie było równoznaczne z dotrzymywaniem jego postanowień.[4]
    5. Chrześcijanin nie jest objęty Przymierzem Zakonu i nie ma nic wspólnego z jego warunkami i postanowieniami.[5]
    6. Kościół żydowski zawsze dodawał nauczanie Chrystusa do Prawa Mojżeszowego, zamiast przyjąć Jego ofiarniczą śmierć.[6]
    7. Zakon osądza na podstawie uczynków ciała, podczas gdy prawo Chrystusa osądza na podstawie intencji umysłu lub woli.[7]
    8. Celem Boga w nadaniu Izraelowi obrazowego Przymierza było ukazanie im ich zdeprawowanego stanu.[8]
    9. Staraniem Żydów było usprawiedliwić się swymi uczynkami, nie budowali zaś na skale, Jezusie Chrystusie.[9]
    10. Nikt nie mógł dotrzymać warunków Zakonu w sposób doskonały, chociaż mogli znaleźć się znacznie bliżej pod względem przestrzegania jego wymogów.[10]
    11. Żydzi umierali, ponieważ żaden z nich nie był w stanie wypełnić Zakonu – ponieważ żadna niedoskonała istota ludzka nie jest w stanie wykonać postanowień Bożego Prawa.[11]
    12. Coroczne ofiary z cielców i kozłów nigdy nie zmyły grzechu, lecz jedynie w obrazowy sposób wskazywały na „lepsze ofiary”.[12]
    13. Bóg zapewnił jednakże Izrael, że kiedyś w przyszłości zawrze z nimi Nowe Przymierze (Zakonu).[13]
  • Nie będzie usprawiedliwiony
    1. Jedynie wiara w ukończone dzieło Chrystusa usprawiedliwia.[14]
    2. Jedynym sposobem na uzyskanie usprawiedliwienia w Bożych oczach jest przyjęcie Chrystusa i dokonanie pełnego poświęcenia.[15]
    3. W obecnym, upadłym stanie człowieka, Prawo musi potępiać i potępia każdego, kto jest nim objęty, nie usprawiedliwiając nikogo.[16]
    4. Jeżeli Żydzi byli usprawiedliwieni przez Zakon, wówczas Chrystus umarł nadaremno.[17]
    5. Żydzi przekonali się, że Zakon zamiast udoskonalać ich, usprawiedliwiać, dawać wieczne życie, przyniósł im raczej większe poznanie grzechu niż kiedykolwiek mieli.[18]
    6. Naród izraelski próbował na nowo każdego roku przez posłuszeństwo wobec Zakonu okazać swą lojalność wobec Boga i jego sprawiedliwości, lecz rezultatem mogło być i było jedynie niepowodzenie.[19]
    7. Doskonałe posłuszeństwo wobec Zakonu było niemożliwe.[20]
    8. Przymierze Zakonu było czynne przez ponad szesnaście stuleci a żaden Żyd nie był w stanie dotrzymać jego warunków.[21]
    9. Zakon, będąc dalekim od usprawiedliwiania Żydów, pokazał im poprzez to, że nie mogli go dotrzymać, że znajdują się w stanie grzechu.[22]
    10. Bóg przewidział zarówno dla Żydów jak i dla pogan jedną drogę, którą można przyjść do harmonii z nim – Chrystusa.[23]
    11. Być może, Izrael uważał za możliwe osiągnięcie wiecznego życia w ramach Zakonu, lecz Bóg nigdy nie miał takich oczekiwań.[24]
    12. Aby słuszne żądania zakonu wykonały się na nas, którzy nie według ciała postępujemy, lecz według DuchaRzym. 8:4. [25](BW)
  • Przed nim
    1. W jego obecności. (Diaglott)[26]
    2. W Bożych oczach.[27]
  • Żaden człowiek
    1. Nikt z upadłego rodzaju, wymagającego usprawiedliwienia.[28]
    2. Czy to nie Mojżesz dał wam zakon? A nikt z was nie wypełnia zakonuJan 7:19. [29]
    3. Zakon potępia, jako niegodnych życia, każde stworzenie, które nie może i nie wypełnia w sposób doskonały jego wymogów.[30]
  • Poznanie grzechu
    1. Celem Zakonu było wykazanie Żydom i wszystkim ludziom niemożności wypełnienia jego postanowień przez kogokolwiek, kto nie był doskonałym człowiekiem.[31]
    2. To było prawdziwe błogosławieństwo Przymierza Zakonu – ukazywało im ich grzeszny stan i niemożność samodzielnego podniesienia się z niego.[32]


Przypisy

  1. R-13:6
  2. C-337, C-370, C-368
  3. Szablon:CR
  4. R-5070:2
  5. R-2269:3, R-1498:3
  6. R-972:1
  7. R-543:1
  8. R-789:2, R-428:6
  9. R-428:5
  10. B-84
  11. SM-43
  12. NS365-4-{{{3}}}
  13. NS698-2-{{{3}}}
  14. E-444, R-5027:4, R-823:3, Szablon:CR, Szablon:OV
  15. R-5027:4, R-823:3, Szablon:OV
  16. R-542:3
  17. R-4785:4
  18. Szablon:CR
  19. SM-70
  20. R-5653:3, R-3843:3, R-542:2, Szablon:OV, Q-433.2, SM-43
  21. Q-433.2
  22. R-2719:5
  23. R-2719:5
  24. R-1725:2
  25. R-823:3
  26. R-13:5
  27. R-6:5, R-544:4, R-257:6
  28. R-5046:2, R-1725:2
  29. B-84
  30. R-688:2, NS641-6-{{{3}}}
  31. R-3843:3
  32. Szablon:CR