List św. Pawła do Rzymian 4:16
4:16 Przetoż z wiary jest dziedzictwo, aby było z łaski, i żeby była warowna obietnica wszystkiemu nasieniu, nie tylko temu, które jest z zakonu, ale i temu, które jest z wiary Abrahamowej, który jest ojcem nas wszystkich;
Komentarz
- Przeto
- Przymierze Abrahamowe, obejmujące Kościół.[1]
- Z łaski
- Nasienie duchowe rozwija się według ducha, według łaski.[2]
- Zapewniona
- Przymierze to nie zawiera żadnych warunków, wobec czego nie może ono przeminąć ani zostać zmienione lub uzupełnione.[3]
- Całemu potomstwu
- Wszystkim dzieciom.[4]
- Dwa potomstwa: niebieskie potomstwo Abrahama i ziemskie potomstwo Abrahama.[5]
- 1 Mojż. 22:17 – Rozmnożę tak licznie potomstwo twoje jak gwiazdy na niebie (klasa duchowa, niebieska, Kościół) i jak piasek na brzegu morza (nasienie ziemskie).SM-368</ref>
- Jedna klasa niebiańska, druga klasa ziemska, z Mesjaszem jako głową nad wszystkim.[6]
- Dwa potomstwa, jedno rozwinięte na podstawie wiary, drugie pod Zakonem i na podstawie uczynków.[7]
- Dwa wybrane kościoły, żydowski i chrześcijański, mają być zjednoczonymi narzędziami błogosławienia całego rodzaju ludzkiego.[8]
- Obietnica błogosławienia wszystkich narodów będzie spełniona nie tylko w odniesieniu do Chrystusa i Kościoła, lecz również w stosunku do samego Abrahama i jego naturalnego potomstwa, które przyjdzie do harmonii z Boskim planem.[9]
- Dzieci w znaczeniu naturalnego następstwa pokoleń oraz dzieci wedle mocy Bożej, nie dzieci samego Abrahama, ale tego, na kogo Abraham był obrazem.[10]
- Będą dwie fazy Królestwa Bożego, które będzie błogosławić wszystkie narody; ziemska i niebieska.[11]
- Gdy Izrael w ciele otrzyma miłosierdzie ze strony uwielbionego Chrystusa, zostanie wykorzystany jako Pańskie narzędzie w celu błogosławienia całego rodzaju ludzkiego.[12]
- Nasienie duchowe rozwijane jest w czasie Wieku Ewangelii. Nasienie ziemskie, klasa restytucji, zostanie wykształcona pod Nowym Przymierzem (Starożytni Święci zostali rozwinięci przed okresem [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii).[13]
- Odnosi się również do Starożytnych Świętych minionych wieków, którzy otrzymają udział w pierwotnej obietnicy i w dziele błogosławienia pogańskiego świata.[14]
- Pokazane w Izaaku i Ismaelu.[15]
Obietnice dane ziemskiemu i duchowemu potomstwu są mniej lub bardziej splecione ze sobą.[16]
- Ci, którzy teraz chodzą w wierze, są prawdziwym potomstwem Abrahamowym.[17]
- Izrael nie może przyjść na łono Abrahama, do prawdziwego odpocznienia i pokoju, ponieważ nie pojęli oni we właściwy sposób i nie wykorzystali Bożych obietnic.[18]
- Do końca Wieku Tysiąclecia, jego potomstwo będzie obejmować wszystkich zbawionych na poziomie ziemskim.[19]
- Polega na zakonie
- Naturalne potomstwo, klasa restytucji.[20]
- Przymierze Abrahamowe i Zakon są od siebie odrębne.[21]
- Ci, którzy staną się potomstwem Abrahama pod rządami Nowego Przymierza w czasie Wieku Tysiąclecia, poprzez posłuszeństwo wobec prawa pod lepszym pośrednikiem niż Mojżesz – Chrystusem jako Głową i Kościołem, jego Ciałem.[22]
- „Piasek na brzegu morza”.[23]
- Wskazując wstecz na Przymierze Zakonu dane Mojżeszowi oraz naprzód na Przymierze Zakonu przyszłości.[24]
- Ziemskie potomstwo Abrahama rozwijać się będzie pod Prawem.[25]
- Stare przymierze Zakonu nie wywiodło potomstwa Abrahama, lecz Nowe Przymierze (Zakonu) wywiedzie wiele dzieci.[26]
- Starożytni Święci nie mogą być zaliczeni do potomstwa duchowego, lecz, zgodnie z logiką, do potomstwa naturalnego.[27]
- Ma wiarę
- Duchowe potomstwo.[28]
- Do których odnosi się Przymierze i ogromne oraz cenne obietnice w swym największym wypełnieniu.[29]
- Jesteśmy uznani za potomstwo Abrahama z uwagi na naszą wiarę i stajemy się członkami duchowego nasienia.[30]
- Gwiazdy na niebie – 1 Mojż. 22:17.[31]
- Jedynymi dziećmi Abrahama rozwiniętymi do tej pory są ci, którzy są nasieniem Abrahama według wiary.[32]
- Ojca nas wszystkich
- Którzy są wiary Abrahama.[33]
- Tak jak Jehowa będzie ojcem wszystkich zbawionych, nie tylko Kościoła, ale również świata po przeprowadzeniu restytucji.[34]
- Życie Abrahama było długą próbą wiary i cierpliwości, ponieważ miał być on ojcem wiernych, obrazem na ojcostwo Boga.[35]
- Abraham był ojcem nasienia jedynie w sensie obrazowym.[36]
- Godny przykład dla wszystkich jego dzieci, zarówno tych pod Zakonem, jak i dla tych objętych nowym przymierzem łaski.[37]
- Ojciec wiernych.[38]
- Jego dzieci
Przypisy
- ↑ R-4366:1, R-4606:3
- ↑ R-4606:3
- ↑ R-282:2
- ↑ NS287-3-{{{3}}}
- ↑ Q-642.2, R-4453:1, R-3259:5, R-793:2, R-282:2, R-220:1, R-201:3
- ↑ Szablon:CR
- ↑ R-5300:2, R-1140:6, T-35
- ↑ R-1316:2
- ↑ R-1140:6
- ↑ R-793:2
- ↑ R-1140:6
- ↑ C-299
- ↑ R-4366:1
- ↑ R-2375:5, R-1156:6
- ↑ R-793:2
- ↑ R-3259:5
- ↑ R-1753:4
- ↑ R-1042:6, HG-386
- ↑ R-4606:5, Szablon:CR
- ↑ T-35, R-5300:2, R-1140:6, R-201:3
- ↑ T-35
- ↑ R-4606:5, R-4438:3, C-299
- ↑ R-4606:4
- ↑ R-4606:4
- ↑ R-4606:4
- ↑ R-4453:1
- ↑ R-4606:6
- ↑ R-5300:2, R-1316:2, T-35
- ↑ R-1753:4
- ↑ R-4606:1
- ↑ R-4606:4
- ↑ R-4453:1
- ↑ R-1623:6
- ↑ R-4366:1
- ↑ R-1915:3, SM-201
- ↑ R-905:2
- ↑ R-1915:3
- ↑ R-1905:3
- ↑ R-1905:3