List do Hebrajczyków 6:17

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 18:32, 5 wrz 2016 autorstwa Mariusz (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

6:17 Dlatego też Bóg chcąc dostatecznie okazać dziedzicom obietnicy nieodmienność rady swojej, uczynił na to przysięgę,

Komentarz

  • Również
    1. W tej sprawie.[1]
  • Chcąc
    1. Pragnąc.[2]
    2. Aby podkreślić sprawę obietnicy.[3]
  • Wyraźniej
    1. O ileż bardziej przekonująca jest Boża przysięga, upewniająca, niezmieniająca tego podstawowego przymierza zawartego z Abrahamem, utwierdzając nas w przekonaniu, że ostatecznie cała ludzkość otrzyma błogosławieństwo, które zostanie dane za naszym pośrednictwem.[4]
  • Dziedzicom obietnicy
    1. Nasz Pan Jezus i wierni członkowie Jego poświęconego ludu w czasie Wieku Ewangelii.[5]
    2. Pokłosie Żniwa[6]
    3. Słowa apostoła wskazują, że Boża obietnica była przeznaczona bardziej dla nas, dla naszego pocieszenia, aniżeli dla Abrahama.[7]
    4. Pokłosie Żniwa [[R|388|3}}, NS529-3-{{{3}}}</ref>
    5. Chrześcijanin, który nie jest w stanie w sposób rozumny przywołać w pamięci tego przymierza potwierdzonego obietnicą, najwyraźniej wykazuje braki informacji niezbędnych dla swego duchowego wzrostu.[8]
    6. Pokłosie Żniwa[9]
  • Niewzruszoności
    1. Niezmienności.[10]
    2. Obietnica na pewno się wypełni.[11], Pokłosie Żniwa R-390:5, NS531-5-{{{3}}}</ref>
  • Swego postanowienia
    1. Celu.[12]
    2. Swego planu.[13], Pokłosie Żniwa[14]
    3. Przymierze Abrahamowe polegające na tym, że wszystkie rodzaje ziemi będą błogosławione w nasieniu Abrahama, Chrystusie.[15]; Pokłosie Żniwa[16]
  • Poręczył
    1. Z greckiego mesiteuo, co znaczy „być lub działać jako pośrednik, interweniować (jako arbiter)”.[17]
    2. Zamiast zapieczętować przymierze, zamiast zatwierdzać go krwią przez pośrednika.[18]
  • Je
    1. Obietnicę.[19]
  • Przysięgą
    1. Została ona dana przez Wszechmocnego. Bóg chciał, abyśmy wiedzieli, że On się zobowiązał.[20]
    2. Bóg nie mógł przysiąc na nikogo większego, więc przysiągł na siebie samego.[21]
    3. Działając z miejsca, które mogłoby być zajęte przez pośrednika, gdyby były tam warunki obustronnie wiążące Wszechmocnego i niektórych z jego ludu.[22]
    4. Ponieważ było ono bezwarunkowe, Przymierze Abrahamowe nie miało pośrednika ani nie musiało być zapieczętowane krwią. Bóg zapieczętował je swą przysięgą.[23]
    5. Boża przysięga potwierdzająca Jego słowo posłużyła do ratyfikowania przymierza, uczynienia go wiążącym, umocnienia go.[24]
    6. Aby ludzka słabość i niewiara nie zwątpiły w Boskie słowo, Bóg zniżył się i uczynił swą obietnicę przymierzem w sposób najbardziej wiążący i autorytatywny z możliwych. Potwierdził swą obietnicę przysięgą.[25]
    7. Nie można powstrzymać się od podziwu nad tym zniżeniem się wielkiego Stworzyciela, który pochylił się nad swym upadłym stworzeniem, aby dać mu swą przysięgę.<ref?SM-528, Pokłosie Żniwa[26]
    8. Przymierze zostało potwierdzone trzy razy Abrahamowi za pomocą przysięgi, ponowione Izaakowi, a następnie Jakubowi.[27]
    9. Kościół to dzieci obietnicy.[28]

Przypisy

  1. R-4496:5
  2. R-4496:5
  3. Szablon:CR
  4. R-4496:5, R-3946:4
  5. SM-529
  6. R-388:6, R-442:2, NS529-5-{{{3}}}
  7. SM-528, R-4496:5
  8. SM-529
  9. R-389:1, R-442:2
  10. R-4496:5
  11. R-5163:5, Szablon:OV, SM-533
  12. R-4496:5
  13. SM-528
  14. R-388:5, NS529-3-{{{3}}}
  15. R-2210:1, SM-530
  16. R-389:2, NS530-1-{{{3}}}
  17. Q-186.3, R-4682:4
  18. Q-191.5
  19. R-4496:5
  20. R-2127:4
  21. R-48:5
  22. R-4682:1, R-4681:3, Q-185.2, Q-186.2
  23. R-5227:1, R-4682:1, R-4496:5, Q-186.2
  24. R-4682:1, Q-186.2, Q-191.5
  25. R-4496:3
  26. R-388:5, R-442:1, NS529-4-{{{3}}}
  27. R-4496:3, R-5913:2, R-2210:1
  28. R-5300:5, R-4367:4