1 list św. Jana 5:7

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 15:23, 21 sty 2017 autorstwa Arek (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{1 Jana|5:7|BG}} {{Komentarz}} * '''Którzy świadczą :''' # Wszystkie słowa następne są dodane (Werset {{1 Jana|5:7|}} wg Biblii BT i BW przedstawiają podobnie:...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

5:7 Albowiem trzej są, którzy świadczą na niebie: Ojciec, Słowo i Duch Święty, a ci trzej jedno są.

Komentarz

  • Którzy świadczą :
  1. Wszystkie słowa następne są dodane (Werset 1 Jana 5:7 wg Biblii BT i BW przedstawiają podobnie: Trzech bowiem daje świadectwo. W Notce BT znajdujemy informację, że pozostała część wersetu została dopisana i tych słów brak w najstarszych rkp gr. i w najstarszych przekładach). Słów tych nie ma w żadnych rękopisach, które były pisane do siódmego, stulecia [1].
  2. Pierwotni tłumacze Biblii mieli tylko osiem manuskryptów, z których tłumaczyli. My zaś w naszych czasach posiadamy około 700 egzemplarzy, a z tych dwa, które sięgają daty Roku Pańskiego 350 [2].
  3. Na słowach, które nie należą do Pisma Świętego opiera się nauka katechizmów, że ci trzej stanowią jednego Boga, Trójcę, którzy są sobie równi w istocie, mocy i chwale [3].
  4. Na początku IV wieku poglądy wyznawców Trójcy zaczęły być opracowywane i formułowane w doktrynę. Była to próba zjednoczenia "wiary kościoła w jednego BOGA". "Bez wysiłku znalezienia rozwiązania, powstała doktryna Trójcy". Trójca jest cechą charakterystyczną w Hinduizmie i dostrzegalna w perskich, egipskich, rzymskich, japońskich, hinduskich, a także w starożytnych, greckich mitologiach." - Abbott&Conant's Religious Dictionary, strona 944 [4].

Przypisy

  1. E-58, E-61
  2. E-58
  3. E-166, E-404
  4. R-369:3
  5. R-5748:248, S1933:07:87, Q-628, Q-629