List do Hebrajczyków 7:25
7:25 Przetoż i doskonale zbawić może tych, którzy przez niego przystępują do Boga, zawsze żyjąc, aby orędował za nimi.
Komentarz
- Dlatego też
- Apostoł Paweł kontrastuje tutaj wielkie Kapłaństwo naszego Pana z tym, które było utworzone w ramach prawa Aarona, ponieważ Żydom trudno było zrozumieć, jak może nastąpić zmiana kapłaństwa.[1]
- Może
- Zbawić na zawsze tych
- I tylko tych. [4]
- Wybawić. [5]
- Ten, który ma moc, by zbawiać. [6]
- Jego śmierć była zadośćuczynieniem za grzechy całego świata (1 Jana 2:2). [7]
- Który siebie samego złożył jako okup za wszystkich (1 Tym. 2:6). [8]
- Przez wieczne uwolnienie z grzechu, Bożej niełaski i śmierci. [9]
- W pełni, całkowicie, wiecznie. Nawet pojedynczy człowiek nie został przeoczony. [10]
- Dzięki przedłożeniu Pańskiej zasługi na ich rzecz cały świat znajdzie się w rękach Chrystusa, aby Ten mógł z nim pracować aż do ukończenia, aby nie pozostało do zrobienia nic, co może zostać uczynione. [11]
- Zdolny do zbawienia nie tylko z grzechu, ale z śmierci; nie tylko z grobu, ale z wszelkiej odziedziczonej słabości, całego grzechu i zmaz, które ciążą na naszym rodzaju. [12]
- Dawca życia przyszedł, aby dać życie wieczne umierającemu rodzajowi. [13]
- Nie tylko przywrócenie każdemu tych rzeczy, które kiedyś posiadał, ale restytucja wszystkiego, co było jego według prawa, w ramach pierwotnego Bożego porządku, gdyby Adam nie zgrzeszył. [14]
- Jest On zdolny nie tylko usunąć grzech, ale jest w stanie współczuć w pełni z tymi, za których złożone zostały Jego „lepsze ofiary”. [15]
- Pan zbawia nas nie tylko od minionych grzechów, ale przez całą naszą drogę okrywa szatą swych zasług te skazy i słabości, które wynikają z niedoskonałości naszego ludzkiego ciała. [16]
- Chrystus zbawi nas w najpełniejszym sensie tego słowa w czasie „pierwszego zmartwychwstania”. Wówczas zacznie się zbawienie świata. [17]
- Bóg zbawi wszystkich ludzi, ale nie zbawi nikogo, kto nie przyjdzie do Niego przez Chrystusa. [18]
- Wszedł raz na zawsze do świątyni nie z krwią kozłów i cielców, ale z własną krwią swoją, dokonawszy wiecznego odkupienia (Hebr. 9:12). [19]
- Przez niego
- Przystępują
- Do Boga
- Wierni wierzący. [27]
- Żyje zawsze
- Jako nasz wielki Orędownik, z uwagi na dzieło wykonane dla nas, gdy uczynione zostało pojednanie w obecności Bożej (Hebr. 9:24). [28]
- Kapłani porządku Aarona nie mieli wiecznie pełnić swego urzędu, gdyż ich służbę przerywała śmierć. Jednakże wielki pozaobrazowy Kapłan ma trwać zawsze. Nigdy nie będzie mieć następcy. [29]
- Aby się wstawiać
- Przez cały Wiek Ewangelii lud Pański oczami wiary przyjmuje wielkiego Arcykapłana za swego Orędownika. [30]
- Możemy zbliżać się do tronu łaski dlatego, że przyjmujemy Jezusa za swego Orędownika. [31]
- Jezus nie wstawia się za swym ludem każdego dnia; istnieją dwa ogólne wstawiennictwa
- pierwsze zastosowane na początku Wieku Ewangelii za klasę Kościoła,
- oraz końcowe i ostateczne - za cały świat. [32]
- W czasie Tysiąclecia nasz Pan Jezus nie będzie wstawiał się za światem, ponieważ uczyni to na jego początku, gdy zastosuje swą zasługę za „cały lud”, gdy zapieczętowane zostanie Nowe Przymierze. [33]
- Dla pokazania przyczyny. On zawsze żyje, aby się za nimi wstawiać. [34]
- Za nimi
- Jako Nowe Stworzenia, Jego członkowie. [35]
Przypisy
- ↑ R-5776:3, Q-486.T
- ↑ R-3282:1, R-4783:3, R-3279:6
- ↑ R-3951:6, R-713:6, R-605:4
- ↑ R-1601:2
- ↑ R-3115:2
- ↑ E-96, R-3912:3, NS340-5-{{{3}}}, NS411-4-{{{3}}}
- ↑ R-3115:2, R-3279:5
- ↑ R-2051:1
- ↑ R-3279:6, R-4783:3
- ↑ R-5777:2, R-3952:1
- ↑ R-5777:5
- ↑ NS639-2-{{{3}}}
- ↑ PD-55, R-5126:2
- ↑ NS613-3-{{{3}}}
- ↑ R-5777:2, R-3912:3, E-128
- ↑ R-5777:2
- ↑ R-4634:5, R-605:4
- ↑ A-106
- ↑ F-159
- ↑ R-4634:5, NS411-4-{{{3}}}, NS551-4-{{{3}}}
- ↑ F-162
- ↑ {{E|229}, F-162
- ↑ C-103, R-3146:2
- ↑ R-4634:5
- ↑ R-374:1
- ↑ R-5126:2, R-3952:1
- ↑ R-1601:2
- ↑ R-5777:4, R-4546:2
- ↑ R-5777:1
- ↑ R-2823:4
- ↑ R-4597:4
- ↑ R-5777:4
- ↑ R-5777:5
- ↑ R-791:5
- ↑ R-4476:1