List do Hebrajczyków 3:6: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Hebr.|3:6|BG}} {{Komentarz}} *'''Lecz''' *# Jezus we wszystkim jest pierwszy. Mojżesz jest wspomniany, ale jedynie po to, aby został ukazany z boku w obecno...")
 
mNie podano opisu zmian
 
Linia 18: Linia 18:
*# Tymi zwycięzcami, którzy byli wypróbowani i okazali się wiernymi w czasie wieku chrześcijańskiego.<ref>{{A|145}}</ref>
*# Tymi zwycięzcami, którzy byli wypróbowani i okazali się wiernymi w czasie wieku chrześcijańskiego.<ref>{{A|145}}</ref>
*# W czasie [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] istnieje dom Synów spłodzonych z ducha świętego, pod panem [[Jezus Chrystus|Jezusem Chrystusem]].<ref>{{R|5682|4}}, {{R|179|6}}</ref>
*# W czasie [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] istnieje dom Synów spłodzonych z ducha świętego, pod panem [[Jezus Chrystus|Jezusem Chrystusem]].<ref>{{R|5682|4}}, {{R|179|6}}</ref>
*# Przywilej stania się synami [[Bóg|Bożymi]] był dany po raz pierwszy w czasach [[Jezus|Jezusa]]. Wszyscy, którzy poprzednio okazali wiarę, byli przyjaciółmi lub sługami.<ref>{{R|5775|3}}, {{R|5170|3}}<>ref>, Pokłosie Żniwa<ref>{{R|114|5}}</ref>
*# Przywilej stania się synami [[Bóg|Bożymi]] był dany po raz pierwszy w czasach [[Jezus|Jezusa]]. Wszyscy, którzy poprzednio okazali wiarę, byli przyjaciółmi lub sługami.<ref>{{R|5775|3}}, {{R|5170|3}}</ref>, Pokłosie Żniwa<ref>{{R|114|5}}</ref>
*# Resztka [[Izrael|Izraela]] miała przywilej przejścia od stanu sług do stanu synów.<ref>{{R|3476|2}}, {{R|5817|5}}, {{R|4108|1}}, {{PD|58|70}}</ref>
*# Resztka [[Izrael|Izraela]] miała przywilej przejścia od stanu sług do stanu synów.<ref>{{R|3476|2}}, {{R|5817|5}}, {{R|4108|1}}, {{PD|58|70}}</ref>
*# Błogosławieństwo [[Dzień Pięćdziesiątnicy|Dnia Pięćdziesiątnicy]] było początkiem uznania naśladowców [[Jezusa]] za synów Bożych.<ref>{{R|5831|2}}, {{PD|58|70}}</ref>
*# Błogosławieństwo [[Dzień Pięćdziesiątnicy|Dnia Pięćdziesiątnicy]] było początkiem uznania naśladowców [[Jezusa]] za synów Bożych.<ref>{{R|5831|2}}, {{PD|58|70}}</ref>
Linia 36: Linia 36:
*# Którego domem mamy być.<ref>{{R|175|2}}</ref>
*# Którego domem mamy być.<ref>{{R|175|2}}</ref>
*# [[Bóg]] obchodzi się z nami jak z synami.<ref>{{R|5405|2}}</ref>
*# [[Bóg]] obchodzi się z nami jak z synami.<ref>{{R|5405|2}}</ref>
Jest niezwykle istotne, abyśmy jako synowie
*# Jest niezwykle istotne, abyśmy jako synowie nauczyli się posłuszeństwa względem Ojca. Od syna pozostającego na służbie u Ojca należy oczekiwać więcej. Wymaga On więcej
nauczyli się posłuszeństwa względem Ojca.
nauki i dyscypliny.<ref>{{R|2405|4}}</ref>
Od syna pozostającego na służbie u Ojca należy
*# Synowie nie muszą otrzymywać rozkazów ani gróźb. Żadne samozaparcie nie jest zbyt wielkie, a żaden akt szacunku i posłuszeństwa zbyt mały.<ref>{{R|1543|3}}, {{R|3030|1}}</ref>
oczekiwać więcej. Wymaga On więcej
*# [[Jezus]] mówi nam o naszych specjalnych przywilejach w porównaniu do proroków i innych w zapisie {{Mat. |13:11,17}}. <ref>{{R|435|3}}</ref>
nauki i dyscypliny. R2405:4
*# Aby stać się członkiem domu synów należy przyłączyć się do Pana, do [[Chrystus|Chrystusa]], a za Jego pośrednictwem do Ojca.<ref>{{R|5614|6}}</ref>
Synowie nie muszą otrzymywać rozkazów
*# Gdy figuralny dom sług opustoszał, otwarła się możliwość ustanowienia pozafiguralnego domu synów.<ref>{{R|3539|2}}, {{R|3712|4}}</ref>
ani gróźb. Żadne samozaparcie nie jest zbyt
*# Jeżeli przyjęcie [[Izrael|Izraela]] za [[Bóg|Boży]] naród wybrany, za dom sług było dla nich łaską, o ileż większym błogosławieństwem jest przyjęcie przez Pana duchowego [[Izrael|Izraela]].<ref>{{R|3223|5}}</ref>
wielkie, a żaden akt szacunku i posłuszeństwa
*# Obejmuje to ofiary przebłagalne, a następnie błogosławienie i nauczanie świata w celu odnowienia więzów przymierza z Bogiem, jak miało to miejsce przed upadkiem.<ref>{{R|4537|5}}</ref>
zbyt mały. R1543:3, 3030:1
*# Pan nie ustanowił żadnych ograniczeń, jeżeli chodzi o [[dziesięcina|dziesięcinę]]. Ktokolwiek ma udział w duchu Pańskim, ten gotów jest oddać nie tylko dziesiątą część, lecz poświęcić wszystko.<ref>{{R|2542|1}}</ref>
Jezus mówi nam o naszych specjalnych przywilejach
*# W czasie tego wieku prób i rozwoju wszyscy wyznawcy są uznawani za część nominalnego domu synów, zaś różnice pomiędzy prawdziwymi, a fałszywymi nie będą objawione aż do
w porównaniu do proroków i innych
końca tego wieku.<ref>{{R|175|2}}</ref>
w zapisie Mat. 13:11,17. R435:3
*# Ponieważ dwa domy [[Izrael|Izraela]] – dom żydowski i dom ewangelii – są ze sobą powiązane jako figura i pozafigura, oznacza to, że są między nimi pewne równoległości.<ref>{{R|600|1}}, {{R|245|2}}</ref>
Aby stać się członkiem domu synów należy
*# [[Kościół]] nie ma lepszych intencji ani nie jest mniej grzeszny niż patriarchowie i prorocy, jednakże możliwość usynowienia stała się osiągalna dla nas, a nie dla nich, ponieważ ich dni nie były Bożym „właściwym czasem”.<ref>{{R|5775|2}}</ref>
przyłączyć się do Pana, do Chrystusa, a za
*# Jeśli tylko aż do końca zachowamy niewzruszenie – Jeżeli pomyślnie przejdziemy próby. Pokłosie Żniwa<ref>{{R|40|5}}</ref>
Jego pośrednictwem do Ojca. R5614:6
*# Obecny stan naszego członkostwa nie jest ostateczny, lecz próbny<ref>{{R|1698|5}}</ref>
Gdy figuralny dom sług opustoszał, otwarła
*'''Chwalebną nadzieję'''
się możliwość ustanowienia pozafiguralnego
*# Nie w naszej własnej sprawiedliwości, lecz w [[Chrystus|Chrystusowej]] i Jego dziele odkupienia.<ref>{{R|2532|4}}</ref>
domu synów. R3539:2, 3712:4
*# Niewzruszeni aż do końca – ci, którzy pokonają pokuszenia świata, codzienne umierania; tacy zamieszkają na zawsze w domu Pana.<ref>{{R|1915|2}}</ref>
Jeżeli przyjęcie Izraela za Boży naród wybrany,
*# Pamiętajmy o tym, jak istotna jest cierpliwa wytrwałość, stałość, zdolność do radosnego przyjmowania każdej próby, każdego prześladowania, każdej trudności, jaka zostanie dopuszczona przez [[Bóg|Boga]] dla naszego doświadczenia i ukształtowania charakteru.<ref>{{R|5497|6}}, {{R|5170|3}}, {{CR|215|5}}</ref>
za dom sług było dla nich łaską, o ileż
*# Do końca [[Wiek Ewangelii|wieku Ewangelii]], gdy dom zostanie ukończony.<ref>{{R|297|4}}</ref>
większym błogosławieństwem jest przyjęcie
przez Pana duchowego Izraela. R3223:5
Obejmuje to ofiary przebłagalne, a następnie
błogosławienie i nauczanie świata w celu odnowienia
więzów przymierza z Bogiem, jak
miało to miejsce przed upadkiem. R4537:5
Pan nie ustanowił żadnych ograniczeń, jeżeli
chodzi o dziesięcinę. Ktokolwiek ma udział
w duchu Pańskim, ten gotów jest oddać nie
tylko dziesiątą część, lecz poświęcić wszystko.
R2542:1
W czasie tego wieku prób i rozwoju wszyscy
wyznawcy są uznawani za część nominalnego
domu synów, zaś różnice pomiędzy prawdziwymi,
a fałszywymi nie będą objawione aż do
końca tego wieku. R175:2
Ponieważ dwa domy Izraela – dom żydowski
i dom ewangelii – są ze sobą powiązane jako
figura i pozafigura, oznacza to, że są między
nimi pewne równoległości. R600:1, 245:2*
Kościół nie ma lepszych intencji ani nie jest
mniej grzeszny niż patriarchowie i prorocy,
jednakże możliwość usynowienia stała się
osiągalna dla nas, a nie dla nich, ponieważ
ich dni nie były Bożym „właściwym czasem”.
R5775:2
Jeśli tylko aż do końca zachowamy niewzruszenie
– Jeżeli pomyślnie przejdziemy próby.
Pokłosie Żniwa 40:5
Obecny stan naszego członkostwa nie jest
ostateczny, lecz próbny R1698:5
Chwalebną nadzieję Nie w naszej własnej
sprawiedliwości, lecz w Chrystusowej i Jego
dziele odkupienia. R2532:4
Niewzruszeni aż do końca – ci, którzy pokonają
pokuszenia świata, codzienne umierania;
tacy zamieszkają na zawsze w domu Pana.
R1915:2
Pamiętajmy o tym, jak istotna jest cierpliwa
wytrwałość, stałość, zdolność do radosnego
przyjmowania każdej próby, każdego prześladowania,
każdej trudności, jaka zostanie dopuszczona
przez Boga dla naszego doświadczenia
i ukształtowania charakteru. R5497:6,
5170:3; CR215:5
Do końca wieku Ewangelii, gdy dom zostanie
ukończony. R297:4


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}


[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]

Aktualna wersja na dzień 22:18, 9 lip 2016

3:6 Ale Chrystus jako syn nad domem swoim panuje, którego domem my jesteśmy, jeźli tylko tę pewną ufność i tę chwałę nadziei aż do końca stateczną zachowamy.

Komentarz

  • Lecz
    1. Jezus we wszystkim jest pierwszy. Mojżesz jest wspomniany, ale jedynie po to, aby został ukazany z boku w obecności Jezusa.[1]
  • Chrystus jako syn
    1. Jezus był wierny jako Syn.[2]
    2. Głowa domu.[3]
    3. Wódz.[4]
    4. Pozafiguralny Mojżesz, Mesjasz.[5]
    5. Przymierze Sary zaczęło rodzić.[6]
    6. Od czasu upadku Adama żaden inny syn ludzki nie był uznany.[7]
  • Ponad domem jego
    1. Domem synów.[8]
    2. Domem Ewangelii.[9]
    3. Duchowym Izraelem.[10]
    4. Wybranym Kościołem.[11]
    5. Tymi zwycięzcami, którzy byli wypróbowani i okazali się wiernymi w czasie wieku chrześcijańskiego.[12]
    6. W czasie Wieku Ewangelii istnieje dom Synów spłodzonych z ducha świętego, pod panem Jezusem Chrystusem.[13]
    7. Przywilej stania się synami Bożymi był dany po raz pierwszy w czasach Jezusa. Wszyscy, którzy poprzednio okazali wiarę, byli przyjaciółmi lub sługami.[14], Pokłosie Żniwa[15]
    8. Resztka Izraela miała przywilej przejścia od stanu sług do stanu synów.[16]
    9. Błogosławieństwo Dnia Pięćdziesiątnicy było początkiem uznania naśladowców Jezusa za synów Bożych.[17]
    10. W czasie dnia Pięćdziesiątnicy święty duch adopcji i spłodzenia został udzielony po raz pierwszy; bez tego nikt nie mógł znaleźć się w grupie synów.[18]
    11. Nikt nie mógł stać się częścią domu synów, dopóki ofiara Jezusa nie została przedłożona Ojcu i przyjęta przez Niego.[19]
    12. Żniwo Wieku Żydowskiego i dzieła przygotowania Wieku Ewangelii otwarły nową dyspensację. Wszyscy Żydzi i poganie, którzy przyjęli Chrystusa, zostali przyjęci jako członkowie nowego domu synów, który zajął miejsce starego domu sług.[20]
    13. Dwunastu apostołów, siedemdziesięciu uczniów, 500 braci (1 Kor. 15:6) oraz ci z Żydów, których następnie dosięgło to posłannictwo w czasie Dnia Pięćdziesiątnicy i potem w czasie całego żniwa ich wieku stali się Synami Bożymi.[21]
    14. Okoliczność, że Bóg przyjął Jezusa i kościół za synów, oznacza, że są oni z Nim w związku przymierza.[22]
    15. Od czasu gdy grzech wszedł na świat, Bóg nie uznawał nikogo z rodzaju ludzkiego za swego syna, wszyscy byli grzesznikami aż do czasu, gdy umarł Jezus, aby nas przywieść z powrotem do Boga i otworzyć drzwi do stanu synostwa.[23]
    16. W czasie Wieku Żydowskiego miał miejsce wybór albo selekcja „domu sług”; w czasie obecnego Wieku Chrześcijaństwa trwa rozwój „domu synów”; jednakże żaden z tych wyborów nie był przypadkowy jeżeli chodzi o jednostki.[24]
  • Domem jego my jesteśmy
    1. Należymy do domu synów – duchowego, a nie ziemskiego nasienia.[25]
    2. Dom Boży; Kościół (1 Piotra 4:17).[26]
    3. Dom synów, pod Chrystusem.[27]
    4. Klasa królestwa niebios.[28]
    5. Góra ze świątynią PanaIzaj. 2:2.[29]
    6. Którego domem mamy być.[30]
    7. Bóg obchodzi się z nami jak z synami.[31]
    8. Jest niezwykle istotne, abyśmy jako synowie nauczyli się posłuszeństwa względem Ojca. Od syna pozostającego na służbie u Ojca należy oczekiwać więcej. Wymaga On więcej

nauki i dyscypliny.[32]

    1. Synowie nie muszą otrzymywać rozkazów ani gróźb. Żadne samozaparcie nie jest zbyt wielkie, a żaden akt szacunku i posłuszeństwa zbyt mały.[33]
    2. Jezus mówi nam o naszych specjalnych przywilejach w porównaniu do proroków i innych w zapisie Mat. 13:11,17. [34]
    3. Aby stać się członkiem domu synów należy przyłączyć się do Pana, do Chrystusa, a za Jego pośrednictwem do Ojca.[35]
    4. Gdy figuralny dom sług opustoszał, otwarła się możliwość ustanowienia pozafiguralnego domu synów.[36]
    5. Jeżeli przyjęcie Izraela za Boży naród wybrany, za dom sług było dla nich łaską, o ileż większym błogosławieństwem jest przyjęcie przez Pana duchowego Izraela.[37]
    6. Obejmuje to ofiary przebłagalne, a następnie błogosławienie i nauczanie świata w celu odnowienia więzów przymierza z Bogiem, jak miało to miejsce przed upadkiem.[38]
    7. Pan nie ustanowił żadnych ograniczeń, jeżeli chodzi o dziesięcinę. Ktokolwiek ma udział w duchu Pańskim, ten gotów jest oddać nie tylko dziesiątą część, lecz poświęcić wszystko.[39]
    8. W czasie tego wieku prób i rozwoju wszyscy wyznawcy są uznawani za część nominalnego domu synów, zaś różnice pomiędzy prawdziwymi, a fałszywymi nie będą objawione aż do

końca tego wieku.[40]

    1. Ponieważ dwa domy Izraela – dom żydowski i dom ewangelii – są ze sobą powiązane jako figura i pozafigura, oznacza to, że są między nimi pewne równoległości.[41]
    2. Kościół nie ma lepszych intencji ani nie jest mniej grzeszny niż patriarchowie i prorocy, jednakże możliwość usynowienia stała się osiągalna dla nas, a nie dla nich, ponieważ ich dni nie były Bożym „właściwym czasem”.[42]
    3. Jeśli tylko aż do końca zachowamy niewzruszenie – Jeżeli pomyślnie przejdziemy próby. Pokłosie Żniwa[43]
    4. Obecny stan naszego członkostwa nie jest ostateczny, lecz próbny[44]
  • Chwalebną nadzieję
    1. Nie w naszej własnej sprawiedliwości, lecz w Chrystusowej i Jego dziele odkupienia.[45]
    2. Niewzruszeni aż do końca – ci, którzy pokonają pokuszenia świata, codzienne umierania; tacy zamieszkają na zawsze w domu Pana.[46]
    3. Pamiętajmy o tym, jak istotna jest cierpliwa wytrwałość, stałość, zdolność do radosnego przyjmowania każdej próby, każdego prześladowania, każdej trudności, jaka zostanie dopuszczona przez Boga dla naszego doświadczenia i ukształtowania charakteru.[47]
    4. Do końca wieku Ewangelii, gdy dom zostanie ukończony.[48]

Przypisy

  1. R-174:2
  2. R-1729:1
  3. R-5405:2, R-5838::1, R-5170:3, R-3476:2, R-3268:3, R-224:2
  4. R-3223:5
  5. F-432
  6. R-1389:2
  7. R-5831:2, R-5859:1, R-1005:1, NS662-6-{{{3}}}
  8. R-5859:2, R-5663:6, R-5250:2, R-3539:2, R-2071:3, R-1389:2, R-435:3, A-145, F-177, NS626-6-{{{3}}}
  9. R-600:1
  10. R-175:2, R-3476:2, R-505:4, B-205
  11. R-2405:4, R-831:4, R-600:1, A-145
  12. A-145
  13. R-5682:4, R-179:6
  14. R-5775:3, R-5170:3
  15. R-114:5
  16. R-3476:2, R-5817:5, R-4108:1, PD-58
  17. R-5831:2, PD-58
  18. R-5069:6, R-5817:5, R-5207:3, R-4939:6, NS662-3-{{{3}}}
  19. NS662-6-{{{3}}}
  20. NS626-5-{{{3}}}
  21. R-4108:1, R-3476:2
  22. R-5163:5
  23. R-5859:1, R-5831:2
  24. R-1457:1, R-831:4
  25. Szablon:CR
  26. R-569:2, R-1915:2, R-179:6
  27. R-5405:2, R-2071:3
  28. R-4958:2
  29. R-269:2
  30. R-175:2
  31. R-5405:2
  32. R-2405:4
  33. R-1543:3, R-3030:1
  34. R-435:3
  35. R-5614:6
  36. R-3539:2, R-3712:4
  37. R-3223:5
  38. R-4537:5
  39. R-2542:1
  40. R-175:2
  41. R-600:1, R-245:2
  42. R-5775:2
  43. R-40:5
  44. R-1698:5
  45. R-2532:4
  46. R-1915:2
  47. R-5497:6, R-5170:3, Szablon:CR
  48. R-297:4