List św. Pawła do Kolosan 1:15: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Kol.|1:15|BG}} {{Komentarz}} *'''On jest obrazem''': *#Wodzem wszystkich innych gwiazd porannych.<ref>{{R|1686|2}}</ref> *#Widzimy Oblubienica|O...")
 
Nie podano opisu zmian
 
Linia 5: Linia 5:
*#Wodzem wszystkich innych [[Gwiazda poranna|gwiazd porannych]].<ref>{{R|1686|2}}</ref>
*#Wodzem wszystkich innych [[Gwiazda poranna|gwiazd porannych]].<ref>{{R|1686|2}}</ref>
*#Widzimy [[Oblubienica|Oblubienicę]] uczynioną „podobną do Niego” ({{1 Jana|3:2}}).<ref>{{R|1210|6}}</ref>
*#Widzimy [[Oblubienica|Oblubienicę]] uczynioną „podobną do Niego” ({{1 Jana|3:2}}).<ref>{{R|1210|6}}</ref>
*#On prosił jedynie o przywrócenie Go do stanu, w jakim był wcześniej, ale [[Pan Bóg|Ojciec]] „wielce Go wywyższył”, wysoko ponad poprzednią chwałę.<ref>{{R|1161|5}}</ref>
*#On prosił jedynie o przywrócenie Go do stanu, w jakim był wcześniej, ale [[Pan Bóg|Ojciec]] „wielce Go wywyższył”, wysoko ponad poprzednią [[Chwała|chwałę]].<ref>{{R|1161|5}}</ref>
*#Bezpośredni obraz niewidzialnego [[Bóg|Boga]].<ref>{{R|361|6}}</ref>
*#Bezpośredni obraz niewidzialnego [[Bóg|Boga]].<ref>{{R|361|6}}</ref>
*#''Przeto jak nosiliśmy obraz ziemskiego człowieka, tak będziemy też nosili obraz niebieskiego człowieka'' – {{1 Kor.|15:49}}.<ref>{{R|41|3}}</ref>
*#''Przeto jak nosiliśmy obraz ziemskiego człowieka, tak będziemy też nosili obraz niebieskiego człowieka'' – {{1 Kor.|15:49}}.<ref>{{R|41|3}}</ref>
*#Dla nas.<ref>{{R|1340|5}}</ref>
*#Dla nas.<ref>{{R|1340|5}}</ref>
*'''Boga niewidzialnego''':
*'''Boga niewidzialnego''':
*#Niebieski Ojciec nie ma początku, lecz od wieczności do wieczności jest ten sam.<ref>{{R|1514|6}}</ref>
*#[[Pan Bóg|Niebieski Ojciec]] nie ma początku, lecz od [[Wieczność|wieczności do wieczności]] jest ten sam.<ref>{{R|1514|6}}</ref>
*#Wyraźnie wskazuje to na fakt, że gdy tylko stworzenia narodzą się z ducha, będą również niewidzialne.<ref>{{R|237|1}}</ref>
*#Wyraźnie wskazuje to na fakt, że gdy tylko stworzenia narodzą się z ducha, będą również niewidzialne.<ref>{{R|237|1}}</ref>
*'''Pierworodnym''':
*'''Pierworodnym''':
*#Jedyne bezpośrednie stworzenie Ojca.<ref>{{R|5992|6}}; {{R|4107|2}}; {{R|1599|1}}; {{R|1278|3}}</ref>
*#Jedyne bezpośrednie stworzenie Ojca.<ref>{{R|5992|6}}; {{R|4107|2}}; {{R|1599|1}}; {{R|1278|3}}</ref>
*#Jako [[Logos]], „początek stworzenia Bożego” ({{Obj.|3:14}}).<ref>{{F|18}}; {{R|5972|3}}; {{R|1642|1}}; {{R|1609|3}}; {{R|1247|2}}; {{R|1125|3}}; {{SM|659|T}}</ref>
*#Jako [[Logos]], „początek stworzenia Bożego” ({{Obj.|3:14}}).<ref>{{F|18}}; {{R|5972|3}}; {{R|1642|1}}; {{R|1609|3}}; {{R|1247|2}}; {{R|1125|3}}; {{SM|659|T}}</ref>
*#''Ja jestem [[alfa i omega]], pierwszy i ostatni, początek i koniec'' bezpośredniego stworzenia przez Ojca ({{Obj.|22:13}}).<ref>{{R|5748|1}}; {{R|4098|1}}; {{R|1599|1}}</ref>
*#''Ja jestem [[alfa]] i [[omega]], pierwszy i ostatni, początek i koniec'' bezpośredniego stworzenia przez Ojca ({{Obj.|22:13}}).<ref>{{R|5748|1}}; {{R|4098|1}}; {{R|1599|1}}</ref>
*#Zupełnym początkiem Boskiego działania był [[Logos]].<ref>{{R|5351|3}}</ref>
*#Zupełnym początkiem Boskiego działania był [[Logos]].<ref>{{R|5351|3}}</ref>
*#Gdy Bóg stworzył Wielką Istotę, odpoczął. Od tego czasu Jego moc była wykonywana przez Pana Jezusa.<ref>{{R|5239|1}}</ref>
*#Gdy [[Pan Bóg|Bóg]] stworzył Wielką Istotę, odpoczął. Od tego czasu Jego [[moc]] była wykonywana przez [[Pan Jezus|Pana Jezusa]].<ref>{{R|5239|1}}</ref>
*#On dokonał wielkiego dzieła stworzenia, ale On sam był pierwszym z wszelkiego, bezpośredniego stworzenia Bożego.<ref>{{R|4964|3}}</ref>
*#On dokonał wielkiego dzieła stworzenia, ale On sam był pierwszym z wszelkiego, bezpośredniego stworzenia Bożego.<ref>{{R|4964|3}}</ref>
*#Jezus był po prostu tym, czym mówił, że jest: Synem, posłanym przez Boga, jednorodzonym z Ojca, pierworodnym wszelkiego stworzenia.<ref>{{R|2773|3}}</ref>
*#[[Pan Jezus|Jezus]] był po prostu tym, czym mówił, że jest: Synem, posłanym przez [[Pan Bóg|Boga]], jednorodzonym z Ojca, pierworodnym wszelkiego stworzenia.<ref>{{R|2773|3}}</ref>
*#Dosłownie, „pierwszym wywiedzionym z wszelkiego stworzenia”.<ref>{{R|1904|5}}</ref>
*#Dosłownie, „pierwszym wywiedzionym z wszelkiego stworzenia”.<ref>{{R|1904|5}}</ref>
*#Okoliczność, że nasz [[Pan Jezus]] istniał, zanim stał się człowiekiem, w bardziej wywyższonej naturze i stanie, jest jasno pokazana w Piśmie Świętym.<ref>{{R|1673|3}}</ref>
*#Okoliczność, że nasz [[Pan Jezus]] istniał, zanim stał się człowiekiem, w bardziej wywyższonej naturze i stanie, jest jasno pokazana w [[Pismo Święte|Piśmie Świętym]].<ref>{{R|1673|3}}</ref>
*#Wielki [[Mesjasz]] był z Ojcem przed rozpoczęciem dzieła stworzenia.<ref>{{R|1583|1}}; {{SM|483|2}}</ref>
*#Wielki [[Mesjasz]] był z Ojcem przed rozpoczęciem [[Dzieło Stworzenia|dzieła stworzenia]].<ref>{{R|1583|1}}; {{SM|483|2}}</ref>
*#On nie tylko był pierwszym z Bożego stworzenia, ale i ostatnim.<ref>{{R|1514|6}}; {{PŻ|297|1}}</ref>
*#On nie tylko był pierwszym z Bożego stworzenia, ale i ostatnim.<ref>{{R|1514|6}}; {{PŻ|297|1}}</ref>
*#On zna Boży charakter dłużej, w sposób bardziej pełny i bliski niż jakakolwiek inna istota.<ref>{{R|1125|3}}</ref>
*#On zna [[Boski Charakter|Boży charakter]] dłużej, w sposób bardziej pełny i bliski niż jakakolwiek inna istota.<ref>{{R|1125|3}}</ref>
*#Zrodzony przed wszelkim stworzeniem.<ref>{{R|1060|4}}; {{R|446|5}}</ref>
*#Zrodzony przed wszelkim stworzeniem.<ref>{{R|1060|4}}; {{R|446|5}}</ref>
*#Główny.<ref>{{R|803|1}}</ref>
*#Główny.<ref>{{R|803|1}}</ref>
*#Nie popiera to dogmatu trynitarnego.<ref>{{R|560|3}}</ref>
*#Nie popiera to [[Dogmat trynitarny|dogmatu trynitarnego]].<ref>{{R|560|3}}</ref>
*#Unitarianie zaprzeczają, że istniał On przed poczęciem w Marii.<ref>{{R|505|2}}</ref>
*#[[Unitarianie]] zaprzeczają, że istniał On przed poczęciem w [[Maria|Marii]].<ref>{{R|505|2}}</ref>
*#Który potem stał się człowiekiem, Jezusem.<ref>{{R|421|3}}; {{R|338|2}}</ref>
*#Który potem stał się człowiekiem, [[Pan Jezus|Jezusem]].<ref>{{R|421|3}}; {{R|338|2}}</ref>
*#Jezus w swej przedludzkiej egzystencji.<ref>{{PD|54/67}}</ref>
*#[[Pan Jezus|Jezus]] w swej przedludzkiej egzystencji.<ref>{{PD|54/67}}</ref>
*#Psalmista mówi o nim jako o synu Jehowy, ''pierworodnym, najwyższym wśród królów ziemi''– {{Psalm |89:28}}.<ref>{{SM|491|3}}</ref>
*#Psalmista mówi o nim jako o synu [[Pan Bóg|Jehowy]], ''pierworodnym, najwyższym wśród królów ziemi''– {{Psalm |89:28}}.<ref>{{SM|491|3}}</ref>
*#Zapis ten jest zgodny z {{Jan|1:1-3}}, który mówi, że Jego historia datuje się od samego początku.<ref>{{NS|257|1}}; {{Q|374|6}}</ref>
*#Zapis ten jest zgodny z {{Jan|1:1-3}}, który mówi, że Jego historia datuje się od samego początku.<ref>{{NS|257|1}}; {{Q|374|6}}</ref>
*#Jezus był stworzony najpierw.<ref>{{PŻ|292|3}}</ref>
*#[[Pan Jezus|Jezus]] był stworzony najpierw.<ref>{{PŻ|292|3}}</ref>
*#Wydaje się, że Jednorodzony nie myślał szczególnie o obiecanej chwale.<ref>{{NS|438|6}}</ref>
*#Wydaje się, że Jednorodzony nie myślał szczególnie o obiecanej chwale.<ref>{{NS|438|6}}</ref>
*#Nie jest to zgodne z teorią, że Jezus rozpoczął swe istnienie jako syn Józefa.<ref>{{OV|328|8}}</ref>
*#Nie jest to zgodne z teorią, że [[Pan Jezus|Jezus]] rozpoczął swe istnienie jako syn [[Józef|Józefa]].<ref>{{OV|328|8}}</ref>
*#Poprzedza On wszelkie rzeczy.<ref>{{Q|746|3}}</ref>
*#Poprzedza On wszelkie rzeczy.<ref>{{Q|746|3}}</ref>
*'''Wszelkiego stworzenia''':
*'''Wszelkiego stworzenia''':

Aktualna wersja na dzień 16:11, 2 lis 2015

1:15 Który jest obrazem Boga niewidzialnego i pierworodny wszystkich rzeczy stworzonych.

Komentarz

  • On jest obrazem:
    1. Wodzem wszystkich innych gwiazd porannych.[1]
    2. Widzimy Oblubienicę uczynioną „podobną do Niego” (1 Jana 3:2).[2]
    3. On prosił jedynie o przywrócenie Go do stanu, w jakim był wcześniej, ale Ojciec „wielce Go wywyższył”, wysoko ponad poprzednią chwałę.[3]
    4. Bezpośredni obraz niewidzialnego Boga.[4]
    5. Przeto jak nosiliśmy obraz ziemskiego człowieka, tak będziemy też nosili obraz niebieskiego człowieka1 Kor. 15:49.[5]
    6. Dla nas.[6]
  • Boga niewidzialnego:
    1. Niebieski Ojciec nie ma początku, lecz od wieczności do wieczności jest ten sam.[7]
    2. Wyraźnie wskazuje to na fakt, że gdy tylko stworzenia narodzą się z ducha, będą również niewidzialne.[8]
  • Pierworodnym:
    1. Jedyne bezpośrednie stworzenie Ojca.[9]
    2. Jako Logos, „początek stworzenia Bożego” (Obj. 3:14).[10]
    3. Ja jestem alfa i omega, pierwszy i ostatni, początek i koniec bezpośredniego stworzenia przez Ojca (Obj. 22:13).[11]
    4. Zupełnym początkiem Boskiego działania był Logos.[12]
    5. Gdy Bóg stworzył Wielką Istotę, odpoczął. Od tego czasu Jego moc była wykonywana przez Pana Jezusa.[13]
    6. On dokonał wielkiego dzieła stworzenia, ale On sam był pierwszym z wszelkiego, bezpośredniego stworzenia Bożego.[14]
    7. Jezus był po prostu tym, czym mówił, że jest: Synem, posłanym przez Boga, jednorodzonym z Ojca, pierworodnym wszelkiego stworzenia.[15]
    8. Dosłownie, „pierwszym wywiedzionym z wszelkiego stworzenia”.[16]
    9. Okoliczność, że nasz Pan Jezus istniał, zanim stał się człowiekiem, w bardziej wywyższonej naturze i stanie, jest jasno pokazana w Piśmie Świętym.[17]
    10. Wielki Mesjasz był z Ojcem przed rozpoczęciem dzieła stworzenia.[18]
    11. On nie tylko był pierwszym z Bożego stworzenia, ale i ostatnim.[19]
    12. On zna Boży charakter dłużej, w sposób bardziej pełny i bliski niż jakakolwiek inna istota.[20]
    13. Zrodzony przed wszelkim stworzeniem.[21]
    14. Główny.[22]
    15. Nie popiera to dogmatu trynitarnego.[23]
    16. Unitarianie zaprzeczają, że istniał On przed poczęciem w Marii.[24]
    17. Który potem stał się człowiekiem, Jezusem.[25]
    18. Jezus w swej przedludzkiej egzystencji.[26]
    19. Psalmista mówi o nim jako o synu Jehowy, pierworodnym, najwyższym wśród królów ziemiPsalm 89:28.[27]
    20. Zapis ten jest zgodny z Jan 1:1-3, który mówi, że Jego historia datuje się od samego początku.[28]
    21. Jezus był stworzony najpierw.[29]
    22. Wydaje się, że Jednorodzony nie myślał szczególnie o obiecanej chwale.[30]
    23. Nie jest to zgodne z teorią, że Jezus rozpoczął swe istnienie jako syn Józefa.[31]
    24. Poprzedza On wszelkie rzeczy.[32]
  • Wszelkiego stworzenia:
    1. Całego stworzenia.[33]
    2. Słowo „wszelkiego” pochodzi z greckiego słowa oznaczającego „wszystko”.[34]

Przypisy

  1. R-1686:2
  2. R-1210:6
  3. R-1161:5
  4. R-361:6
  5. R-41:3
  6. R-1340:5
  7. R-1514:6
  8. R-237:1
  9. R-5992:6; R-4107:2; R-1599:1; R-1278:3
  10. F-18; R-5972:3; R-1642:1; R-1609:3; R-1247:2; R-1125:3; SM-659
  11. R-5748:1; R-4098:1; R-1599:1
  12. R-5351:3
  13. R-5239:1
  14. R-4964:3
  15. R-2773:3
  16. R-1904:5
  17. R-1673:3
  18. R-1583:1; SM-483
  19. R-1514:6; Szablon:PŻ
  20. R-1125:3
  21. R-1060:4; R-446:5
  22. R-803:1
  23. R-560:3
  24. R-505:2
  25. R-421:3; R-338:2
  26. PD-54/67
  27. SM-491
  28. NS257-1-{{{3}}}; Q-374.6
  29. Szablon:PŻ
  30. NS438-6-{{{3}}}
  31. Szablon:OV
  32. Q-746.3
  33. E-86; R-1063:5
  34. R-838:3