List św. Pawła do Rzymian 5:1: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Rzym.|5:1|BG}} {{Komentarz}} *'''Usprawiedliwieni tedy z wiary''' *# W rozumieniu, że nasza sprawiedliwość jest jedynie poczytaną albo usp...") |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
*## uczynić rzecz złą rzeczą dobrą. | *## uczynić rzecz złą rzeczą dobrą. | ||
*# Określenie to jest w [[Biblia|Piśmie Świętym]] używane w tych dwóch znaczeniach.<ref>{{R|659|3}}, {{R|440|3}}</ref> | *# Określenie to jest w [[Biblia|Piśmie Świętym]] używane w tych dwóch znaczeniach.<ref>{{R|659|3}}, {{R|440|3}}</ref> | ||
*# [[Wiara]] w [[krew Jezusa]] jako naszego [[Odkupiciel|Odkupiciela]].<ref>{{R|4435|3}}, {{R|4390|2}}, {{R|2720|2}}, {{R|2220|3}}, {{R|1262|1}}, {{R|1231|1}}, {{R|759|2}}, {{R|391|2}}, {{SM|474|1}}</ref> | |||
*# Nie z powodu naszej wiary, ale przez wiarę i przez dzieło ofiary [[Jezus|Jezusa]] jako nasz [[okup]].<ref>{{R|759|2}}</ref> | |||
*# Nasze grzechy są przebaczone, przykryte zasługą [[okup|okupu]].<ref>{{R|1231|1}}</ref> | |||
*# Od grzechów przeszłych i obecnych, również wszystkie przyszłe grzechy, które będą bezpośrednio lub pośrednio wynikiem grzechu [[Adam|Adama]].<ref>{{R|1231|1}}</ref> | |||
*# W rzeczywistej [[ewangelia|ewangelii]] Bożej miłości i łaski dla nas i dla wszystkich w [[Chrystus|Chrystusie]].<ref>{{R|1502|4}}</ref> | |||
*# Przez przyjęcie [[Chrystus|Chrystusa]] jako [[Chleb Żywota|Chleba Życia]] – co musi być poprzedzone uświadomieniem sobie, że nie mamy w sobie życia.<ref>{{R|2652|1}}</ref> | |||
*# Musimy wiarą uchwycić narzędzie Bożej łaski – [[okup]].<ref>{{R|660|2}}</ref> | |||
*# Nie jesteśmy [[usprawiedliwienie|usprawiedliwieni]] przez [[modlitwa|modlitwy]] albo uczynki.<ref>{{R|2548|2}}</ref> | |||
*# [[Wiara]] jest gruntem albo podstawą [[usprawiedliwienie|usprawiedliwienia]].<ref>{{R|2852|1}}</ref> | |||
*# Usprawiedliwia wiara, a nie woda.<ref>{{R|1969|3}}</ref> | |||
*# Proste tak jak abstrakcyjna wiara, jednakże Bogu upodobało się zaszczycić ją chwalebnym rezultatem.<ref>{{R|471|1}}</ref> | |||
*# Tylko [[usprawiedliwienie|usprawiedliwieni]] są powoływani do „[[wysokie powołanie|wysokiego powołania]]”.<ref>{{R|4435|3}}, {{R|4442|6}}, {{R|1231|2}}, {{R|648|5}}</ref> | |||
*# W miarę jak zbliżamy się do [[Bóg|Boga]] i jesteśmy uznawani za posiadających stan usprawiedliwienia.<ref>{{Q|409|T}}</ref> | |||
*# Tacy są zaproszeni do składania swych ciał jako żywą ofiarę.<ref>{{SM|509|2}}</ref> | |||
Zostaną oni uznani za doskonałych, za sprawiedliwych tak długo, jak ich serca, wola i wysiłki nakierowane będą na sprawiedliwość. | *# Zostaną oni uznani za doskonałych, za sprawiedliwych tak długo, jak ich serca, wola i wysiłki nakierowane będą na sprawiedliwość.<ref>{{R|3322|6}}</ref> | ||
Doprowadzeni do społeczności z Bogiem jako usprawiedliwione ludzkie istoty. | *# Doprowadzeni do społeczności z Bogiem jako [[usprawiedliwione]] ludzkie istoty.<ref>{{R|199|5}}, {{R|648|5}}</ref> | ||
Biorąc udział w ludzkich prawach, przywilejach i błogosławieństwach restytucji – w tym wieku usprawiedliwienia z wiary. | *# Biorąc udział w ludzkich prawach, przywilejach i błogosławieństwach [[restytucja|restytucji]] – w tym wieku [[usprawiedliwienie|usprawiedliwienia]] z wiary.<ref>{{R|2652|1}}</ref> | ||
Można powiedzieć, że przyjąwszy obietnicę rzeczywistego usprawiedliwienia przechowujemy w niebieskim banku czek uprawniający do pełnego usprawiedliwienia albo inaczej restytucji, wypłacalny w Wieku Tysiąclecia. | *# Można powiedzieć, że przyjąwszy obietnicę rzeczywistego [[usprawiedliwienie|usprawiedliwienia]] przechowujemy w niebieskim banku czek uprawniający do pełnego [[usprawiedliwienie|usprawiedliwienia]] albo inaczej [[restytucja|restytucji]], wypłacalny w [[Wiek Tysiąclecia|Wieku Tysiąclecia]].<ref>{{R|1262|1}}</ref> | ||
Po pokucie. | *# Po pokucie.<ref>{{R|2941|2}}, {{R|2225|6}}</ref> | ||
Pierwszym krokiem jest podejście do Chrystusa dla odpocznienia; przyjęcie Go jako zaspokojenie za nasze grzechy. | *# Pierwszym krokiem jest podejście do [[Chrystus|Chrystusa]] dla odpocznienia; przyjęcie Go jako zaspokojenie za nasze grzechy.<ref>{{R|2625|2}}, {{R|3512|5}}, {{R|3201|1}}, {{R|2652|1}}</ref> | ||
Pierwszy krok wiary przywraca wierzącego do wszystkich przywilejów pierwotnie nadanych Adamowi, chociaż ich pełna realizacja nie należy do obecnego wieku. | *# Pierwszy krok wiary przywraca wierzącego do wszystkich przywilejów pierwotnie nadanych [[Adam|Adamowi]], chociaż ich pełna realizacja nie należy do obecnego wieku.<ref>{{R|1585|2}}</ref> | ||
Nasz pokój albo harmonia z Bogiem rozpoczęła się od naszej wiary. Nasze usprawiedliwienie przez wiarę rozpoczęło się wraz z pierwszym elementem naszej wiary, gdy po raz pierwszy zobaczyliśmy Pana, nawet w niedoskonały sposób. | *# Nasz pokój albo harmonia z [[Bóg|Bogiem]] rozpoczęła się od naszej wiary. Nasze [[usprawiedliwienie]] przez wiarę rozpoczęło się wraz z pierwszym elementem naszej wiary, gdy po raz pierwszy zobaczyliśmy Pana, nawet w niedoskonały sposób.<ref>{{R|4901|1}}</ref> | ||
Podniesieni na linię N. | *# Podniesieni na [[linia N|linię N]].<ref>{{A|232}}, {{R|274|3}}</ref> | ||
Ani starożytni święci, ani Ciało Chrystusowe nie są usprawiedliwieni przez przymierze lub pośrednika. | *# Ani [[starożytni święci]], ani [[Ciało Chrystusowe]] nie są [[usprawiedliwienie|usprawiedliwieni]] przez [[przymierze]] lub [[pośrednik|pośrednika]].<ref>{{R|4388|5}}, {{R|4476|1}}</ref> | ||
Usprawiedliwienie przypisane osiągane z chwilą przypisania zasługi Chrystusa. | *# [[Usprawiedliwienie]] przypisane osiągane z chwilą przypisania zasługi [[Chrystus|Chrystusa]].<ref>{{R|5776|4}}</ref> | ||
Uznajemy siebie za takich, za jakich nas uznaje Bóg, usprawiedliwionych darmo od wszystkich rzeczy. | *# Uznajemy siebie za takich, za jakich nas uznaje [[Bóg]], usprawiedliwionych darmo od wszystkich rzeczy.<ref>{{R|1262|1}}, {{Q|408|2}}</ref> | ||
W doskonałości Jego ofiary. | *# W doskonałości Jego ofiary.<ref>{{R|94|4}}</ref> | ||
Abraham nie potrzebował pośrednika, który by go usprawiedliwił. Został „usprawiedliwiony z wiary”. | *# [[Abraham]] nie potrzebował pośrednika, który by go usprawiedliwił. Został „usprawiedliwiony z wiary”.<ref>{{R|4476|1}}</ref> | ||
Przez nią i my również stajemy się uczestnikami wszystkich innych łask Bożej opatrzności. | *# Przez nią i my również stajemy się uczestnikami wszystkich innych łask Bożej opatrzności.<ref>{{R|2220|3}}</ref> | ||
Wielu wierzyło w drogocenną krew i cieszyło się radością i pokojem płynącym z wiary, słysząc wezwanie do przywileju samoofiary z Chrystusem, lecz niewielu odpowiedziało. | *# Wielu wierzyło w drogocenną krew i cieszyło się radością i pokojem płynącym z wiary, słysząc wezwanie do przywileju samoofiary z [[Chrystus|Chrystusem]], lecz niewielu odpowiedziało.<ref>{{R|1231|5}}</ref> | ||
Apostoł modlił się za pewnym kościołem, aby nie tracił wiary. Wiedział, że jeżeli ich wiara upadnie, wówczas wszystko przepadnie. | *# [[Apostoł]] modlił się za pewnym kościołem, aby nie tracił wiary. Wiedział, że jeżeli ich wiara upadnie, wówczas wszystko przepadnie.<ref>{{R|471|4}}</ref> | ||
Pokój mamy z Bogiem | *'''Pokój mamy z [[Bóg|Bogiem]]''' | ||
Od chwili gdy po raz pierwszy zbliżamy się do Boga, otrzymujemy miarę tego pokoju i proces ten trwa, dopóki kroczymy we właściwym kierunku, wzrastając w wiedzy i posłuszeństwie. | *# Wszyscy w pełni poświęceni.<ref>{{R|5960|1}}</ref> | ||
Od chwili, gdy przyjmujemy Chrystusa, mamy radość i pokój przez wiarę. | *# Od chwili gdy po raz pierwszy zbliżamy się do Boga, otrzymujemy miarę tego pokoju i proces ten trwa, dopóki kroczymy we właściwym kierunku, wzrastając w wiedzy i posłuszeństwie.<ref>{{R|4901|2}}, {{R|4579|3}}, {{PT|391|1}}</ref> | ||
Natychmiastowym efektem wiary jest błogosławiona świadomość pokoju z Bogiem. | *# Od chwili, gdy przyjmujemy [[Chrystus|Chrystusa]], mamy radość i pokój przez wiarę.<ref>{{R|2625|2}}</ref> | ||
Stosuje się do w pełni poświęconych, usprawiedliwionych, przyjętych przez Ojca przez spłodzenie z Ducha Świętego. Nie stosuje się natomiast do tych, którzy jedynie przechodzą przez Dziedziniec. | *# Natychmiastowym efektem wiary jest błogosławiona świadomość pokoju z Bogiem.<ref>{{R|1585|2}}</ref> | ||
Wskazuje na wysoki stopień harmonii z zasadami sprawiedliwości, ponieważ wiara w Chrystusa ma zawsze charakter naprawczy. | *# Stosuje się do w pełni poświęconych, usprawiedliwionych, przyjętych przez Ojca przez [[spłodzenie]] z [[Duch Święty|Ducha Świętego]]. Nie stosuje się natomiast do tych, którzy jedynie przechodzą przez [[Dziedziniec]].<ref>{{R|5960|1}}</ref> | ||
W porządku Przybytku, od chwili wejścia na dziedziniec wiary, stan pokoju trwa z każdym kolejnym krokiem posłuszeństwa. | *# Wskazuje na wysoki stopień harmonii z zasadami sprawiedliwości, ponieważ [[wiara]] w [[Chrystus|Chrystusa]] ma zawsze charakter naprawczy.<ref>{{F|116}}</ref> | ||
Ktoś, kto jedynie wierzy w Zbawiciela i pragnie czynić dobrze, nie może osiągnąć stanu pełnego pokoju z Bogiem. | *# W porządku [[Przybytek|Przybytku]], od chwili wejścia na dziedziniec wiary, stan pokoju trwa z każdym kolejnym krokiem posłuszeństwa.<ref>{{R|4579|4}}</ref> | ||
Stan pojednania z Bogiem. Oznacza to, że obcy przechodzi do stanu harmonii z Bogiem – odwrócił się od grzechu i stara się kroczyć po ścieżce sprawiedliwości. | *# Ktoś, kto jedynie wierzy w [[Zbawiciel|Zbawiciela]] i pragnie czynić dobrze, nie może osiągnąć stanu pełnego pokoju z Bogiem.<ref>{{R|5133|3}}</ref> | ||
„Pokój Boży” może stać się udziałem jedynie tych, którzy oddali się Bogu bez ograniczeń. | *# Stan [[pojednanie|pojednania]] z [[Bóg|Bogiem]]. Oznacza to, że obcy przechodzi do stanu harmonii z Bogiem – odwrócił się od grzechu i stara się kroczyć po ścieżce sprawiedliwości.<ref>{{R|5431|3}}</ref> | ||
Jeżeli wiara i posłuszeństwo owocują pełnym poświęceniem i poczęciem, wówczas | *# „Pokój Boży” może stać się udziałem jedynie tych, którzy oddali się Bogu bez ograniczeń.<ref>{{R|5432|1}}</ref> | ||
Odpoczynek w Bogu. | *# Jeżeli [[wiara]] i posłuszeństwo owocują pełnym poświęceniem i poczęciem, wówczas ''pokój Boży, który przewyższa wszelki rozum strzec będzie serc waszych i myśli waszych w [[Jezus Chrystus|Chrystusie Jezusie]]'' – {{Filip. |4:7}}). <ref>{{R|4579|3}}</ref> | ||
Zdając sobie sprawę z tego, że nasze grzechy i niedoskonałości zostają zakryte. | *# Odpoczynek w Bogu.<ref>{{R|391|3}}, {{R|930|1}}</ref> | ||
Już nie we wrogich relacjach, lecz uznani za usprawiedliwionych synów ludzkich. | *# Zdając sobie sprawę z tego, że nasze grzechy i niedoskonałości zostają zakryte.<ref>{{R|2941|2}}</ref> | ||
Pierwszy krok w kierunku świętości przywodzi do stanu pokoju z Bogiem. | *# Już nie we wrogich relacjach, lecz uznani za usprawiedliwionych synów ludzkich.<ref>{{R|274|3}}, {{A|232}}</ref> | ||
Jeżeli chodzi o ich uprzednie grzechy i potępienie, w którym to stanie zdają sobie sprawę, że znaleźli odpoczenienie. Lecz nadal jeszcze nie stali się sługami Bożymi. | *# Pierwszy krok w kierunku świętości przywodzi do stanu pokoju z Bogiem.<ref>{{T|21}}</ref> | ||
Ci, których wiara lub posłuszeństwo ustaje, stwierdzają, że stan ich pokoju z Bogiem zanika. | *# Jeżeli chodzi o ich uprzednie grzechy i potępienie, w którym to stanie zdają sobie sprawę, że znaleźli odpoczenienie. Lecz nadal jeszcze nie stali się sługami Bożymi.<ref>{{SM|509|2}}, {{R|2941|2}}</ref> | ||
Prawda daje nam ten pokój – wiara, że Chrystus umarł za nasze grzechy i został wzbudzony dla naszego usprawiedliwienia. | *# Ci, których wiara lub posłuszeństwo ustaje, stwierdzają, że stan ich pokoju z Bogiem zanika.<ref>{{R|4579|3}}</ref> | ||
Aż do czasu Królestwa Chrystusowego, doświadczenia wierzącego są radościami wiary i nadziei obecnego pokoju i społeczności z Bogiem. | *# Prawda daje nam ten pokój – wiara, że [[Chrystus]] umarł za nasze grzechy i został wzbudzony dla naszego usprawiedliwienia.<ref>{{R|3512|5}}</ref> | ||
Gdy uwierzymy w „dobrą nowinę” naszego usprawiedliwienia, sprawia ona w nas radość i pokój, gdy zdajemy sobie sprawę, że teraz możemy przychodzić do Boga. | *# Aż do czasu Królestwa Chrystusowego, doświadczenia wierzącego są radościami wiary i nadziei obecnego pokoju i społeczności z Bogiem.<ref>{{R|1585|2}}</ref> | ||
Przez Pana naszego | *# Gdy uwierzymy w „dobrą nowinę” naszego [[usprawiedliwienie|usprawiedliwienia]], sprawia ona w nas radość i pokój, gdy zdajemy sobie sprawę, że teraz możemy przychodzić do Boga.<ref>{{R|199|5}}</ref> | ||
Coś, co Jezus uczynił dla nas, a nie coś, co my sami mamy dla siebie uczynić. | *'''Przez Pana naszego''' | ||
A nie przez to, że sami zasłużyliśmy na Jego łaskę. | *# Przez [[krew]] [[Chrystus|Chrystusa]], przez życie, jakie za nas położył.<ref>{{R|1231|1}}</ref> | ||
Przez którego otrzymaliśmy pojednanie, Jego sprawiedliwość została nam przypisana przez wiarę. | *# Coś, co [[Jezus]] uczynił dla nas, a nie coś, co my sami mamy dla siebie uczynić.<ref>{{R|391|4}}</ref> | ||
Wszystkie rzeczy są z Ojca przez Syna (1 Kor. 8:6). | *# A nie przez to, że sami zasłużyliśmy na Jego łaskę.<ref>{{R|1585|2}}</ref> | ||
Każdy, kto chce wejść w rodzinę Bożą w inny sposób jest | *# Przez którego otrzymaliśmy [[pojednanie]], Jego sprawiedliwość została nam przypisana przez [wiara|wiarę]].<ref>{{R|1585|2}}</ref> | ||
Jezusa Chrystusa | *# Wszystkie rzeczy są z Ojca przez Syna ({{1 Kor. |8:6}}).<ref>{{E|54}}</ref> | ||
Nasze grzechy zostały włożone na Chrystusa, naszego Zbawiciela, a jego sprawiedliwość zostaje przelana na nasze konto. | *# Każdy, kto chce wejść w rodzinę Bożą w inny sposób jest ''jest złodziejem i zbójcą'' – {{Jan |10:1}} <ref>{{R|3120|2}}</ref> | ||
*'''[[Jezus Chrystus|Jezusa Chrystusa]]''' | |||
*# A nie przez innych pośredników.<ref>{{R|2548|4}}</ref> | |||
*# Nasze grzechy zostały włożone na [[Chrystus|Chrystusa]], naszego [[Zbawicie;|Zbawiciela]], a jego sprawiedliwość zostaje przelana na nasze konto.<ref>{{R|1262|1}}</ref> | |||
Aktualna wersja na dzień 15:43, 9 lut 2016
5:1 Będąc tedy usprawiedliwieni z wiary, pokój mamy z Bogiem przez Pana naszego Jezusa Chrystusa;
Komentarz
- Usprawiedliwieni tedy z wiary
- W rozumieniu, że nasza sprawiedliwość jest jedynie poczytaną albo usprawiedliwieniem z wiary.[1]
- Słowo to oznacza uczynić sprawiedliwym, uznać za wolnego od winy.[2]
- Słowo usprawiedliwienie ma dwa znaczenia:
- wykazać, że dana rzecz jest słuszna
- uczynić rzecz złą rzeczą dobrą.
- Określenie to jest w Piśmie Świętym używane w tych dwóch znaczeniach.[3]
- Wiara w krew Jezusa jako naszego Odkupiciela.[4]
- Nie z powodu naszej wiary, ale przez wiarę i przez dzieło ofiary Jezusa jako nasz okup.[5]
- Nasze grzechy są przebaczone, przykryte zasługą okupu.[6]
- Od grzechów przeszłych i obecnych, również wszystkie przyszłe grzechy, które będą bezpośrednio lub pośrednio wynikiem grzechu Adama.[7]
- W rzeczywistej ewangelii Bożej miłości i łaski dla nas i dla wszystkich w Chrystusie.[8]
- Przez przyjęcie Chrystusa jako Chleba Życia – co musi być poprzedzone uświadomieniem sobie, że nie mamy w sobie życia.[9]
- Musimy wiarą uchwycić narzędzie Bożej łaski – okup.[10]
- Nie jesteśmy usprawiedliwieni przez modlitwy albo uczynki.[11]
- Wiara jest gruntem albo podstawą usprawiedliwienia.[12]
- Usprawiedliwia wiara, a nie woda.[13]
- Proste tak jak abstrakcyjna wiara, jednakże Bogu upodobało się zaszczycić ją chwalebnym rezultatem.[14]
- Tylko usprawiedliwieni są powoływani do „wysokiego powołania”.[15]
- W miarę jak zbliżamy się do Boga i jesteśmy uznawani za posiadających stan usprawiedliwienia.[16]
- Tacy są zaproszeni do składania swych ciał jako żywą ofiarę.[17]
- Zostaną oni uznani za doskonałych, za sprawiedliwych tak długo, jak ich serca, wola i wysiłki nakierowane będą na sprawiedliwość.[18]
- Doprowadzeni do społeczności z Bogiem jako usprawiedliwione ludzkie istoty.[19]
- Biorąc udział w ludzkich prawach, przywilejach i błogosławieństwach restytucji – w tym wieku usprawiedliwienia z wiary.[20]
- Można powiedzieć, że przyjąwszy obietnicę rzeczywistego usprawiedliwienia przechowujemy w niebieskim banku czek uprawniający do pełnego usprawiedliwienia albo inaczej restytucji, wypłacalny w Wieku Tysiąclecia.[21]
- Po pokucie.[22]
- Pierwszym krokiem jest podejście do Chrystusa dla odpocznienia; przyjęcie Go jako zaspokojenie za nasze grzechy.[23]
- Pierwszy krok wiary przywraca wierzącego do wszystkich przywilejów pierwotnie nadanych Adamowi, chociaż ich pełna realizacja nie należy do obecnego wieku.[24]
- Nasz pokój albo harmonia z Bogiem rozpoczęła się od naszej wiary. Nasze usprawiedliwienie przez wiarę rozpoczęło się wraz z pierwszym elementem naszej wiary, gdy po raz pierwszy zobaczyliśmy Pana, nawet w niedoskonały sposób.[25]
- Podniesieni na linię N.[26]
- Ani starożytni święci, ani Ciało Chrystusowe nie są usprawiedliwieni przez przymierze lub pośrednika.[27]
- Usprawiedliwienie przypisane osiągane z chwilą przypisania zasługi Chrystusa.[28]
- Uznajemy siebie za takich, za jakich nas uznaje Bóg, usprawiedliwionych darmo od wszystkich rzeczy.[29]
- W doskonałości Jego ofiary.[30]
- Abraham nie potrzebował pośrednika, który by go usprawiedliwił. Został „usprawiedliwiony z wiary”.[31]
- Przez nią i my również stajemy się uczestnikami wszystkich innych łask Bożej opatrzności.[32]
- Wielu wierzyło w drogocenną krew i cieszyło się radością i pokojem płynącym z wiary, słysząc wezwanie do przywileju samoofiary z Chrystusem, lecz niewielu odpowiedziało.[33]
- Apostoł modlił się za pewnym kościołem, aby nie tracił wiary. Wiedział, że jeżeli ich wiara upadnie, wówczas wszystko przepadnie.[34]
- Pokój mamy z Bogiem
- Wszyscy w pełni poświęceni.[35]
- Od chwili gdy po raz pierwszy zbliżamy się do Boga, otrzymujemy miarę tego pokoju i proces ten trwa, dopóki kroczymy we właściwym kierunku, wzrastając w wiedzy i posłuszeństwie.[36]
- Od chwili, gdy przyjmujemy Chrystusa, mamy radość i pokój przez wiarę.[37]
- Natychmiastowym efektem wiary jest błogosławiona świadomość pokoju z Bogiem.[38]
- Stosuje się do w pełni poświęconych, usprawiedliwionych, przyjętych przez Ojca przez spłodzenie z Ducha Świętego. Nie stosuje się natomiast do tych, którzy jedynie przechodzą przez Dziedziniec.[39]
- Wskazuje na wysoki stopień harmonii z zasadami sprawiedliwości, ponieważ wiara w Chrystusa ma zawsze charakter naprawczy.[40]
- W porządku Przybytku, od chwili wejścia na dziedziniec wiary, stan pokoju trwa z każdym kolejnym krokiem posłuszeństwa.[41]
- Ktoś, kto jedynie wierzy w Zbawiciela i pragnie czynić dobrze, nie może osiągnąć stanu pełnego pokoju z Bogiem.[42]
- Stan pojednania z Bogiem. Oznacza to, że obcy przechodzi do stanu harmonii z Bogiem – odwrócił się od grzechu i stara się kroczyć po ścieżce sprawiedliwości.[43]
- „Pokój Boży” może stać się udziałem jedynie tych, którzy oddali się Bogu bez ograniczeń.[44]
- Jeżeli wiara i posłuszeństwo owocują pełnym poświęceniem i poczęciem, wówczas pokój Boży, który przewyższa wszelki rozum strzec będzie serc waszych i myśli waszych w Chrystusie Jezusie – Filip. 4:7). [45]
- Odpoczynek w Bogu.[46]
- Zdając sobie sprawę z tego, że nasze grzechy i niedoskonałości zostają zakryte.[47]
- Już nie we wrogich relacjach, lecz uznani za usprawiedliwionych synów ludzkich.[48]
- Pierwszy krok w kierunku świętości przywodzi do stanu pokoju z Bogiem.[49]
- Jeżeli chodzi o ich uprzednie grzechy i potępienie, w którym to stanie zdają sobie sprawę, że znaleźli odpoczenienie. Lecz nadal jeszcze nie stali się sługami Bożymi.[50]
- Ci, których wiara lub posłuszeństwo ustaje, stwierdzają, że stan ich pokoju z Bogiem zanika.[51]
- Prawda daje nam ten pokój – wiara, że Chrystus umarł za nasze grzechy i został wzbudzony dla naszego usprawiedliwienia.[52]
- Aż do czasu Królestwa Chrystusowego, doświadczenia wierzącego są radościami wiary i nadziei obecnego pokoju i społeczności z Bogiem.[53]
- Gdy uwierzymy w „dobrą nowinę” naszego usprawiedliwienia, sprawia ona w nas radość i pokój, gdy zdajemy sobie sprawę, że teraz możemy przychodzić do Boga.[54]
- Przez Pana naszego
- Przez krew Chrystusa, przez życie, jakie za nas położył.[55]
- Coś, co Jezus uczynił dla nas, a nie coś, co my sami mamy dla siebie uczynić.[56]
- A nie przez to, że sami zasłużyliśmy na Jego łaskę.[57]
- Przez którego otrzymaliśmy pojednanie, Jego sprawiedliwość została nam przypisana przez [wiara|wiarę]].[58]
- Wszystkie rzeczy są z Ojca przez Syna (1 Kor. 8:6).[59]
- Każdy, kto chce wejść w rodzinę Bożą w inny sposób jest jest złodziejem i zbójcą – Jan 10:1 [60]
- Jezusa Chrystusa
- A nie przez innych pośredników.[61]
- Nasze grzechy zostały włożone na Chrystusa, naszego Zbawiciela, a jego sprawiedliwość zostaje przelana na nasze konto.[62]
Przypisy
- ↑ F-104, F-106, A-124, R-5470:2, R-4476:1, R-1262:1, R-400:5, R-199:2, Szablon:CR, Szablon:CR
- ↑ Szablon:CR, R-660:2, R-441:1, R-440:3, R-391:1, Q-408.2
- ↑ R-659:3, R-440:3
- ↑ R-4435:3, R-4390:2, R-2720:2, R-2220:3, R-1262:1, R-1231:1, R-759:2, R-391:2, SM-474
- ↑ R-759:2
- ↑ R-1231:1
- ↑ R-1231:1
- ↑ R-1502:4
- ↑ R-2652:1
- ↑ R-660:2
- ↑ R-2548:2
- ↑ R-2852:1
- ↑ R-1969:3
- ↑ R-471:1
- ↑ R-4435:3, R-4442:6, R-1231:2, R-648:5
- ↑ Q-409.T
- ↑ SM-509
- ↑ R-3322:6
- ↑ R-199:5, R-648:5
- ↑ R-2652:1
- ↑ R-1262:1
- ↑ R-2941:2, R-2225:6
- ↑ R-2625:2, R-3512:5, R-3201:1, R-2652:1
- ↑ R-1585:2
- ↑ R-4901:1
- ↑ A-232, R-274:3
- ↑ R-4388:5, R-4476:1
- ↑ R-5776:4
- ↑ R-1262:1, Q-408.2
- ↑ R-94:4
- ↑ R-4476:1
- ↑ R-2220:3
- ↑ R-1231:5
- ↑ R-471:4
- ↑ R-5960:1
- ↑ R-4901:2, R-4579:3, Szablon:PT
- ↑ R-2625:2
- ↑ R-1585:2
- ↑ R-5960:1
- ↑ F-116
- ↑ R-4579:4
- ↑ R-5133:3
- ↑ R-5431:3
- ↑ R-5432:1
- ↑ R-4579:3
- ↑ R-391:3, R-930:1
- ↑ R-2941:2
- ↑ R-274:3, A-232
- ↑ T-21
- ↑ SM-509, R-2941:2
- ↑ R-4579:3
- ↑ R-3512:5
- ↑ R-1585:2
- ↑ R-199:5
- ↑ R-1231:1
- ↑ R-391:4
- ↑ R-1585:2
- ↑ R-1585:2
- ↑ E-54
- ↑ R-3120:2
- ↑ R-2548:4
- ↑ R-1262:1