List do Hebrajczyków 2:9: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
mNie podano opisu zmian
mNie podano opisu zmian
Linia 6: Linia 6:
*# ''Nam, którzy nie patrzymy na to, co widzialne, ale na to, co niewidzialne'' – {{2 Kor. |4:18}}), ''Ujrzy go wszelkie oko'' – {{Obj. |1:7}}. Postrzeganiem za pomocą umysłu.<ref>{{T|85}}</ref>
*# ''Nam, którzy nie patrzymy na to, co widzialne, ale na to, co niewidzialne'' – {{2 Kor. |4:18}}), ''Ujrzy go wszelkie oko'' – {{Obj. |1:7}}. Postrzeganiem za pomocą umysłu.<ref>{{T|85}}</ref>
*# Początek dzieła Bożego.<ref>{{R|4973|4}}</ref>
*# Początek dzieła Bożego.<ref>{{R|4973|4}}</ref>
Mniejszym A tym samym mniejszym, niż
*'''Mniejszym'''
był w swej przedludzkiej egzystencji. B108;
*# A tym samym mniejszym, niż był w swej przedludzkiej egzystencji.<ref>{{B|108}}, {{R|329|3}}</ref>
R329:3
*# Uniżył samego siebie i przyjął ziemską naturę.<ref>{{OV|353|4}}</ref>
Uniżył samego siebie i przyjął ziemską naturę.
*# Ludzkie ciało [[Jezus|Jezusa]]. ''Aleś ciało dla mnie przysposobił'' – {{Hebr. |10:5}}. <ref>{{R|5748|2}}, {{R|5064|1}}, {{R|5053|3}}, {{R|5027|3}}</ref>
OV353:4
*# Nie jak [[anioł|aniołowie]] ani pod żadnym względem nie był z ich porządku i natury.<ref>{{R|329|3}}</ref>
Ludzkie ciało Jezusa. „Aleś ciało dla mnie
*'''Od [[anioł|aniołów]]'''
przysposobił” (Hebr. 10:5). R5748:2, 5064:1,
*# Z greckiego [[angelos]].<ref>{{E|67}}</ref>
5053:3, 5027:3
*# ''Lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiem'' – {{Filip. |2:7}}. <ref>{{R|4098|2}}, {{R|2075|5}}, {{R|329|4}}</ref>
Nie jak aniołowie ani pod żadnym względem
*'''Za cierpienia śmierci'''
nie był z ich porządku i natury. R329:3
*# Aby stał się ofiarą za człowieka.<ref>{{R|5917|4}}</ref>
Od aniołów Z greckiego angelos. E67
*# Cena [[okup|okupu]] za [[grzech|grzechy]] całego świata.<ref>{{R|5053|3}}, {{R|4966|1}}</ref>
„Lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać
*# Gdyby nie było konieczne, aby [[Jezus]] zaznał śmierci, ''sprawiedliwy za niesprawiedliwych'' – {{1 Piotra |3:18}}, wówczas nie przyszedłby na świat.<ref>{{OV|151|5}}</ref>
sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy
*# Było konieczne, aby doskonały człowiek umarł i pozostał martwym na zawsze, aby [[Adam]] i jego potomstwo potępione w nim mogli być uwolnieni od śmierci przez [[zmartwychwstanie]].<ref>{{R|2477|1}}</ref>
się z postawy człowiekiem” (Filip. 2:7).
*# Gdy osiągnął ten cel, już więcej nie potrzebował ludzkiej natury.<ref>{{R|5416|1}}</ref>
R4098:2, 2075:5, 329:4
*# Nie ma już potrzeby, aby [[Jezus]] ponownie był uczyniony nieco mniejszym lub tak małym, jak [[anioł|aniołowie]].<ref>{{R|197|1}}</ref>
Za cierpienia śmierci Aby stał się ofiarą za
*# Śmierć naszego Pana w czasie jego przedludzkiej egzystencji nie wpłynęłaby na zapłatę za karę człowieka ani na uwolnienie potępionego rodzaju.<ref>{{OV|354|1}}</ref>
człowieka. R5917:4
*# Zaznanie śmierci przez naszego Pana stanowiło [[cena|cenę]] [[okup|okupu]] za [[grzech]] całego świata.<ref>{{Q|68|2}}</ref>
Cena okupu za grzechy całego świata. R5053:3,
*'''Chwałą i dostojeństwem'''
4966:1
*# Doskonałością ludzkiej natury.<ref>{{E|427}}, {{A|175}}, {{R|5873|1}}, {{R|5291|5}}, {{R|5222|6}}, {{R|1810|3}}, {{R|1267|6}}, {{R|573|6}}, {{R|463|1}}</ref>
Gdyby nie było konieczne, aby Jezus zaznał
*# ''I ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny [[Jezus|Syn]] od [[Bóg|Ojca]], pełne łaski i prawdy'' – {{Jan |1:14}}. <ref>{{R|3476|3}}</ref>
śmierci, „sprawiedliwy za niesprawiedliwych”
*# Co wskazuje, że [[Jezus]] nie przybrał naszej upadłej natury.<ref>{{R|316|4}}</ref>
(1 Piotra 3:18), wówczas nie przyszedłby na
*# Aby Opuścił chwałę, jaką miał u [[Bóg|Ojca]] jako [[Logos]] i został uczyniony ciałem, stał się człowiekiem, [[Jezus Chrystus|Jezusem Chrystusem]].<ref>{{SM|73|T}}</ref>
świat. OV151:5
*# Jako stosowny [[okup]] albo zastępca.<ref>{{A|175}}</ref>
Było konieczne, aby doskonały człowiek umarł
*# Cała zasługa [[zbawienie|zbawienia]] świata spoczywa w [[Jezus|Jezusie]], skupiona w Jego śmierci.<ref>{{R|3701|1}}</ref>
i pozostał martwym na zawsze, aby Adam
*# Boskie prawo „życie za życie” miało nauczyć nas wielkiej lekcji; że aby [[okup|odkupić]] potępione na śmierć ludzkie życie, należało poświęcić inne doskonałe ludzkie życie.<ref>{{R|4964|4}}</ref>
i jego potomstwo potępione w nim mogli być
*'''Z łaski Bożej'''
uwolnieni od śmierci przez zmartwychwstanie.
*# Przychylności.<ref>{{A|175}}, {{R|5291|5}}, {{R|556|4}}</ref>
R2477:1
*# Łaski, miłości, szczodrości.<ref>{{R|685|5}}, {{E|451}}</ref>
Gdy osiągnął ten cel, już więcej nie potrzebował
*# Boskie rozrządzenie, dzięki któremu [[Bóg]] mógł być zarówno sprawiedliwy jak i zachować władztwo swego sądu, wybawiając jednocześnie człowieka spod wyroku śmierci.<ref>{{SM|171|2}}</ref>
ludzkiej natury. R5416:1
*'''Zakosztował śmierci'''
Nie ma już potrzeby, aby Jezus ponownie był
*# A tym samym umożliwił [[restytucja|restytucję]] człowieka.<ref>{{E|427}}</ref>
uczyniony nieco mniejszym lub tak małym,
*# Dzieło odkupienia dokonane na Kalwarii jest szeroką podstawą dla Planu Bożego.<ref>{{R|5291|5}}</ref>
jak aniołowie. R197:1
*# W końcu, wszystkie dzieci [[Adam|Adama]] wyjdą z grobu.<ref>{{R|5179|2}}</ref>
Śmierć naszego Pana w czasie jego przedludzkiej
*# Podstawa nadziei, zarówno dla Kościoła jak i dla świata.<ref>{{R|5822|2}}, {{R|4734|2}}, {{R|4372|2}}, {{R|3694|1}}, {{R|2750|1}}, {{R|1750|1}}</ref>
egzystencji nie wpłynęłaby na zapłatę za
*# To był jedyny cel, dla którego nasz Pan stał się człowiekiem.<ref>{{R|3476|6}}</ref>
karę człowieka ani na uwolnienie potępionego
*# Ofiara złożona na Kalwarii zabezpieczyła dla wszystkich przywilej powrotu do stanu „obrazu Bożego”, z Jego prawem wypisanym na sercach.<ref>{{R|5286|6}}</ref>
rodzaju. OV354:1
*# ''Ofiarował na śmierć swoją duszę'' – {{Izaj. |53:12}}. <ref>{{R|3025|6}}</ref>
Zaznanie śmierci przez naszego Pana stanowiło
cenę okupu za grzech całego świata. Q68:2
Chwałą i dostojeństwem Doskonałością
ludzkiej natury. E427; A175; R5873:1,
5291:5, 5222:6, 1810:3*, 1267:6, 573:6, 463:1
„I ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny
Syn od Ojca, pełne łaski i prawdy” (Jan
1:14). R3476:3
Co wskazuje, że Jezus nie przybrał naszej upadłej
natury. R316:4*
Aby Opuścił chwałę, jaką miał u Ojca jako
Logos i został uczyniony ciałem, stał się człowiekiem,
Jezusem Chrystusem. SM73:T
Jako stosowny okup albo zastępca. A175
Cała zasługa zbawienia świata spoczywa w Jezusie,
skupiona w Jego śmierci. R3701:1
Boskie prawo „życie za życie” miało nauczyć
nas wielkiej lekcji; że aby odkupić potępione
na śmierć ludzkie życie, należało poświęcić
inne doskonałe ludzkie życie. R4964:4
Z łaski Bożej Przychylności. A175; R5291:5,
556:4*
Łaski, miłości, szczodrości. R685:5; E451
Boskie rozrządzenie, dzięki któremu Bóg mógł
być zarówno sprawiedliwy jak i zachować
władztwo swego sądu, wybawiając jednocześnie
człowieka spod wyroku śmierci. SM171:2
Zakosztował śmierci A tym samym umożliwił
restytucję człowieka. E427
Dzieło odkupienia dokonane na Kalwarii jest
szeroką podstawą dla Planu Bożego. R5291:5
W końcu, wszystkie dzieci Adama wyjdą
z grobu. R5179:2
Podstawa nadziei, zarówno dla Kościoła jak
i dla świata. R5822:2, 4734:2, 4372:2, 3694:1,
2750:1, 1750:1
To był jedyny cel, dla którego nasz Pan stał się
człowiekiem. R3476:6
Ofiara złożona na Kalwarii zabezpieczyła dla
wszystkich przywilej powrotu do stanu „obrazu
Bożego”, z Jego prawem wypisanym na
sercach. R5286:6
„Ofiarował na śmierć swoją duszę”(Izaj.53:12).
R3025:6
Śmierć ofiarnicza. Jezus dobrowolnie poniósł
Śmierć ofiarnicza. Jezus dobrowolnie poniósł
karę za grzech człowieka. PT388:3; R4982:3
karę za grzech człowieka. PT388:3; R4982:3

Wersja z 23:08, 4 lip 2016

2:9 Ale tego, który na małą chwilę mniejszym stał się od Aniołów, Jezusa, widzimy przez ucierpienie śmierci chwałą i czcią ukoronowanego, aby z łaski Bożej za wszystkich śmierci skosztował.

Komentarz

  • Jezusa
    1. Odkupiciela wszystkich.[1]
    2. Nam, którzy nie patrzymy na to, co widzialne, ale na to, co niewidzialne2 Kor. 4:18), Ujrzy go wszelkie okoObj. 1:7. Postrzeganiem za pomocą umysłu.[2]
    3. Początek dzieła Bożego.[3]
  • Mniejszym
    1. A tym samym mniejszym, niż był w swej przedludzkiej egzystencji.[4]
    2. Uniżył samego siebie i przyjął ziemską naturę.[5]
    3. Ludzkie ciało Jezusa. Aleś ciało dla mnie przysposobiłHebr. 10:5. [6]
    4. Nie jak aniołowie ani pod żadnym względem nie był z ich porządku i natury.[7]
  • Od aniołów
    1. Z greckiego angelos.[8]
    2. Lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiemFilip. 2:7. [9]
  • Za cierpienia śmierci
    1. Aby stał się ofiarą za człowieka.[10]
    2. Cena okupu za grzechy całego świata.[11]
    3. Gdyby nie było konieczne, aby Jezus zaznał śmierci, sprawiedliwy za niesprawiedliwych1 Piotra 3:18, wówczas nie przyszedłby na świat.[12]
    4. Było konieczne, aby doskonały człowiek umarł i pozostał martwym na zawsze, aby Adam i jego potomstwo potępione w nim mogli być uwolnieni od śmierci przez zmartwychwstanie.[13]
    5. Gdy osiągnął ten cel, już więcej nie potrzebował ludzkiej natury.[14]
    6. Nie ma już potrzeby, aby Jezus ponownie był uczyniony nieco mniejszym lub tak małym, jak aniołowie.[15]
    7. Śmierć naszego Pana w czasie jego przedludzkiej egzystencji nie wpłynęłaby na zapłatę za karę człowieka ani na uwolnienie potępionego rodzaju.[16]
    8. Zaznanie śmierci przez naszego Pana stanowiło cenę okupu za grzech całego świata.[17]
  • Chwałą i dostojeństwem
    1. Doskonałością ludzkiej natury.[18]
    2. I ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny Syn od Ojca, pełne łaski i prawdyJan 1:14. [19]
    3. Co wskazuje, że Jezus nie przybrał naszej upadłej natury.[20]
    4. Aby Opuścił chwałę, jaką miał u Ojca jako Logos i został uczyniony ciałem, stał się człowiekiem, Jezusem Chrystusem.[21]
    5. Jako stosowny okup albo zastępca.[22]
    6. Cała zasługa zbawienia świata spoczywa w Jezusie, skupiona w Jego śmierci.[23]
    7. Boskie prawo „życie za życie” miało nauczyć nas wielkiej lekcji; że aby odkupić potępione na śmierć ludzkie życie, należało poświęcić inne doskonałe ludzkie życie.[24]
  • Z łaski Bożej
    1. Przychylności.[25]
    2. Łaski, miłości, szczodrości.[26]
    3. Boskie rozrządzenie, dzięki któremu Bóg mógł być zarówno sprawiedliwy jak i zachować władztwo swego sądu, wybawiając jednocześnie człowieka spod wyroku śmierci.[27]
  • Zakosztował śmierci
    1. A tym samym umożliwił restytucję człowieka.[28]
    2. Dzieło odkupienia dokonane na Kalwarii jest szeroką podstawą dla Planu Bożego.[29]
    3. W końcu, wszystkie dzieci Adama wyjdą z grobu.[30]
    4. Podstawa nadziei, zarówno dla Kościoła jak i dla świata.[31]
    5. To był jedyny cel, dla którego nasz Pan stał się człowiekiem.[32]
    6. Ofiara złożona na Kalwarii zabezpieczyła dla wszystkich przywilej powrotu do stanu „obrazu Bożego”, z Jego prawem wypisanym na sercach.[33]
    7. Ofiarował na śmierć swoją duszęIzaj. 53:12. [34]

Śmierć ofiarnicza. Jezus dobrowolnie poniósł karę za grzech człowieka. PT388:3; R4982:3 Ludzie nie zostali potępieni indywidualnie, lecz jako cały rodzaj ludzki, w jednym człowieku, Adamie. W podobny sposób rodzaj ludzki został odkupiony jako całość przez „człowieka, Chrystusa Jezusa” (1 Kor. 15:22). SM68:T Co dowodzi charakteru tego, który będzie jedynowładcą w królestwie mesjańskim. R5646:6 Nie tylko Jezus zakosztował śmierci, ale wiele innych osób umarło, gdy odpowiedziało na powołanie do stanu oblubienicy Chrystusa. R4973:4 Apostoł nie mówi, że zakosztował On wiecznych mąk za każdego człowieka. SM29:1; CR278:1 Za każdego – Żyda i poganina, związanego i wolnego, z każdego narodu i rasy, koloru i płci; za każdego. CR430:3; A97; R4982:6, 2396:5 Stwierdzenie to nikogo nie wyklucza ani jednego. Q592:4; R4633:5; OV237:4 Zakres działania Boskiego lekarstwa dla grzeszników jest równy zasięgowi klęski grzechu. R3066:1 Dla tych, którzy już zostali oświeceni, jak również dla milionów, które nigdy nie słyszały o jednym imieniu, przez które możemy być zbawieni. A104; R4633:5; OV197:5; SM539:2 Aby każdy człowiek mógł przejść sąd albo próbę, w celu sprawdzenia, czy jest godnym tego błogosławieństwa. SM150:2 Ogólne odkupienie, a nie ogólne zbawienie. R5925:1 To dzieło odkupienia obejmuje całe wieki. R4998:3 Misją Jezusa w czasie Jego pierwszego przyjścia było zbawienie w znaczeniu odkupienia, natomiast Jego drugie przyjście dopełni to dzieło przez doprowadzenie do doskonałości wszystkich odkupionych. R604:1* „Który siebie samego złożył jako okup za wszystkich, aby o tym świadczono we właściwym czasie” (1 Tym. 2:6). A344; F668; R5166:3, 1478:3, 779:1, 623:6, 145:1; OV182:4 Ale nie za siebie samego. R47:2* Zbawienie, jakie zostało zapewnione przez śmierć Jezusa, jest sprzeczne z teorią ewolucji. R881:3

Przypisy

  1. R-4629:2
  2. T-85
  3. R-4973:4
  4. B-108, R-329:3
  5. Szablon:OV
  6. R-5748:2, R-5064:1, R-5053:3, R-5027:3
  7. R-329:3
  8. E-67
  9. R-4098:2, R-2075:5, R-329:4
  10. R-5917:4
  11. R-5053:3, R-4966:1
  12. Szablon:OV
  13. R-2477:1
  14. R-5416:1
  15. R-197:1
  16. Szablon:OV
  17. Q-68.2
  18. E-427, A-175, R-5873:1, R-5291:5, R-5222:6, R-1810:3, R-1267:6, R-573:6, R-463:1
  19. R-3476:3
  20. R-316:4
  21. SM-73
  22. A-175
  23. R-3701:1
  24. R-4964:4
  25. A-175, R-5291:5, R-556:4
  26. R-685:5, E-451
  27. SM-171
  28. E-427
  29. R-5291:5
  30. R-5179:2
  31. R-5822:2, R-4734:2, R-4372:2, R-3694:1, R-2750:1, R-1750:1
  32. R-3476:6
  33. R-5286:6
  34. R-3025:6