Ewangelia św. Mateusza 25:10: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Mat.|25:10|BG}} {{Komentarz}} *'''Odeszły kupować''' *# Jeżeli już nie jest zbyt późno, żeby wyjść kupić oliwę, to niedługo będzie.<ref>{R|3869...")
 
mNie podano opisu zmian
Linia 12: Linia 12:
*# Zmarli poprzez [[zmartwychwstanie]], a żywi poprzez [[przeniesienie]] lub [[przemienienie]].<ref>{{R|181|2}}</ref>
*# Zmarli poprzez [[zmartwychwstanie]], a żywi poprzez [[przeniesienie]] lub [[przemienienie]].<ref>{{R|181|2}}</ref>
*# Nie zważając na przeciwności, wrogość i ciemność nocy, przez które muszą przejść, żeby wraz z umiłowanym [[oblubieniec|Oblubieńcem]] wejść do jego domu. <ref>{{R|4654|5}}</ref>
*# Nie zważając na przeciwności, wrogość i ciemność nocy, przez które muszą przejść, żeby wraz z umiłowanym [[oblubieniec|Oblubieńcem]] wejść do jego domu. <ref>{{R|4654|5}}</ref>
Przejście w jakiś stan bardziej niż miejsce.
*# Przejście w jakiś stan bardziej niż miejsce. Wskazuje na wycofanie ze świata i przejście do szczególnego stanu przygotowującego do zamążpójścia.<ref>{{R|88|4}}</ref>
Wskazuje na wycofanie ze świata i przejście
*# Podobnie jak zwroty: „wyszły” (werset 1) oraz „wyjdźcie” (werset 6) nie były dosłowne, tylko odwoływały się do aktów wiary, podobnie zwrot „weszły” nie jest przekazem literalnym – panny są gośćmi poprzez wiarę, pozostając w świetle na pewnym etapie duchowego rozwoju.<ref>{{R|40|1}}</ref>
do szczególnego stanu przygotowującego do
*# Zwrot „weszły”, podobnie jak inne opisy zawarte w przypowieści odnosi się do czasu, który – jak rozumiemy – postępuje od [[rok 1874|1874 roku]].<ref>{{R|289|5}}</ref>
zamążpójścia. R88:4
*# Wspaniały opis orszaku weselnego, w którym żydowska oblubienica była odprowadzana do domu oblubieńca przy muzyce i w świetle lamp, w atmosferze radości i szczęścia.<ref>{{C|196}}</ref>
Podobnie jak zwroty: „wyszły” (werset 1) oraz
*# Przed wejściem na wesele gospodarz przypatruje się przybyłym gościom i odprawia co najmniej jednego „nie odzianego w szatę weselną” ({{Mat. |22:1-14}}).<ref>{{R|40|5}}</ref>
„wyjdźcie” (werset 6) nie były dosłowne, tylko
*'''Na wesele'''
odwoływały się do aktów wiary, podobnie
*# „Na ucztę weselną” (Diaglott).
zwrot „weszły” nie jest przekazem literalnym –
panny są gośćmi poprzez wiarę, pozostając
w świetle na pewnym etapie duchowego rozwoju.
R40:1*
Zwrot „weszły”, podobnie jak inne opisy zawarte
w przypowieści odnosi się do czasu, który
– jak rozumiemy – postępuje od 1874 roku.
R289:5
Wspaniały opis orszaku weselnego, w którym
żydowska oblubienica była odprowadzana do
domu oblubieńca przy muzyce i w świetle
lamp, w atmosferze radości i szczęścia. C196
Przed wejściem na wesele gospodarz przypatruje
się przybyłym gościom i odprawia co najmniej
jednego „nie odzianego w szatę weselną”
(Mat. 22:1-14). R40:5*
Na wesele „Na ucztę weselną” (Diaglott).
R87:1; C191
R87:1; C191
I zamknięto – Zamknięcie wąskiej drogi wieku
I zamknięto – Zamknięcie wąskiej drogi wieku

Wersja z 16:14, 27 gru 2015

25:10 A gdy odeszły kupować, przyszedł oblubieniec; a te, które były gotowe, weszły z nim na wesele; i zamknione są drzwi.

Komentarz

  • Odeszły kupować
    1. Jeżeli już nie jest zbyt późno, żeby wyjść kupić oliwę, to niedługo będzie.[1]
  • Nadszedł oblubieniec
    1. Każdy kto nie był świadomy jego obecności pozbawił się dowodów na to, że należy do klasy oblubienicy.[2]
    2. Wszystkie panny miały zdawać sobie sprawę z obecności Oblubieńca po Jego przyjściu.[3]
  • Weszły z nim
    1. Wejście na wesele uchyliło się w 1878 roku i nadal pozostaje otwarte.[4]
    2. Jedna po drugiej, przechodząc poza zasłonę.[5]
    3. Zmarli poprzez zmartwychwstanie, a żywi poprzez przeniesienie lub przemienienie.[6]
    4. Nie zważając na przeciwności, wrogość i ciemność nocy, przez które muszą przejść, żeby wraz z umiłowanym Oblubieńcem wejść do jego domu. [7]
    5. Przejście w jakiś stan bardziej niż miejsce. Wskazuje na wycofanie ze świata i przejście do szczególnego stanu przygotowującego do zamążpójścia.[8]
    6. Podobnie jak zwroty: „wyszły” (werset 1) oraz „wyjdźcie” (werset 6) nie były dosłowne, tylko odwoływały się do aktów wiary, podobnie zwrot „weszły” nie jest przekazem literalnym – panny są gośćmi poprzez wiarę, pozostając w świetle na pewnym etapie duchowego rozwoju.[9]
    7. Zwrot „weszły”, podobnie jak inne opisy zawarte w przypowieści odnosi się do czasu, który – jak rozumiemy – postępuje od 1874 roku.[10]
    8. Wspaniały opis orszaku weselnego, w którym żydowska oblubienica była odprowadzana do domu oblubieńca przy muzyce i w świetle lamp, w atmosferze radości i szczęścia.[11]
    9. Przed wejściem na wesele gospodarz przypatruje się przybyłym gościom i odprawia co najmniej jednego „nie odzianego w szatę weselną” (Mat. 22:1-14).[12]
  • Na wesele
    1. „Na ucztę weselną” (Diaglott).

R87:1; C191 I zamknięto – Zamknięcie wąskiej drogi wieku Ewangelii. NS195:4 „Ten, który zamyka, a nikt nie otworzy” (Obj. 3:7). C195 Nie powinniśmy tracić czasu śniąc o tym, że drzwi są zamknięte. R5633:5 Drzwi nie są jeszcze zamknięte, ale nie wiadomo, jak długo jeszcze pozostaną otwarte. Cii; R5068:6 Jeszcze nie są zamknięte, lecz pozostają uchylone umożliwiając wymianę koron. Q150:6; R1113:1 Zostaną na zawsze zamknięte, kiedy wypełni się liczba wiernych Oblubienicy Chrystusa. R1951:6, 5523:4, 1112:6; Q73:2; C210, 221, 195; NS319:6, 804:1 Drzwi zostaną zamknięte ponieważ wypełni się lista tych, którzy osiągnęli pożądane podobieństwo do Chrystusa i pozytywnie przeszli próby. R4693:2, 3869:1; Q73:2, 230:1 Zamykając możliwość zdobycia nagrody wysokiego powołania nawet później powołanym. C213 Najwspanialsze błogosławieństwa zostaną wkrótce wygrane lub stracone. SM258:2 Nikt już nigdy nie wejdzie do klasy Oblubienicy. CR253:3 Nie tylko świat zostanie wykluczony, ale również głupie panny. R4654:5 Po zamknięciu drzwi nie będzie już więcej spłodzenia do duchowej natury. R5761:4 Kiedy nadejdzie ta chwila, następstwem będzie tłumienie prawdy przez nominalny kościół. R3532:4, 1448:4 Drzwi zostają zamknięte jedynie dla klasy Królewskiej, małej trzody; Bóg przewidział inne błogosławieństwa dla tych pozostających obok. R5523:4 Nie oznacza to jednak, że głupie panny będą skazane na wieczne męki. F75; R5523:4 Wkrótce potem nastąpi wybawienie ostatniego członka Ciała Chrystusowego. C231; R5776:6 Nie do nas należy ocena, kto zostanie wykluczony, wierzymy jednak, że nie zostanie wykluczony nikt, kto do tego czasu poświęcił się w całości Bogu. R289:6 Drzwi – Na ucztę weselną; nie drzwi do łaski, ale drzwi do wysokiego powołania. C195; R4693:1, 4654:5; NS319:6 Możliwość dołączenia do grona mądrych panien poprzez włączenie się do prac przy żniwie. C210, 213, 221; R1952:1 Drzwi do klasy Oblubienicy. Q738:2 Należy rozdzielić drzwi przez które wejdzie klasa Oblubienicy i drzwi do służby. Q75:1 Nie drzwi nadziei dla głupich panien Chrześcijaństwa, ani świata pogańskiego. NS295:4 Mimo że wołanie zostało przerwane, drzwi nadal pozostają otwarte. Wołania i drzwi różnią się od siebie i powinny być traktowane oddzielne. R1112:2

Przypisy

  1. {R|3869|5}}
  2. R-5523:5
  3. R-5523:5
  4. R-3868:6
  5. R-5523:4, R-3868:6
  6. R-181:2
  7. R-4654:5
  8. R-88:4
  9. R-40:1
  10. R-289:5
  11. C-196
  12. R-40:5